@ banaantje: ik zou met jouw opeenstapeling van klachten gewoon nog een keer bellen, eerlijk gezegd. Het is allemaal niet niks wat je lijf nu ervaart en elk 'symptoom' kan voor een arts genoeg zijn om toch te handelen. Moet ie natuurlijk wél weten dat evt. symptomen er ook zijn. En ja, uiteraard ga je nu op elke slak zout leggen en maak je je overal zorgen over, maar dat is ook je goed recht! Ik herken die knobbel ook niet, eerlijk gezegd, maar ja, Calippo-urine ook niet, dussss... Liever een keer teveel gebeld dan te weinig. Zou je trouwens niet uiterlijk morgen worden ingeleid? Of heb ik dat nou helemaal mis @ noukie: wat fijn dat je kunt genieten van je kraamtijd! enneh... rustig aan hoor, als straks je kraamhulp weg is, kun je nog volop aan de bak
Ja mijn eigen gynaecoloog wilde morgen 'de knoop doorhakken' en me inleiden. Maarja, morgen heb ik de afspraak niet bij haar helaas (ze heeft geen dienst) maar bij een ander, dus of ze ook daadwerkelijk gaan inleiden is maar de vraag, ik begin er steeds meer aan te twijfelen... Zit mezelf ook helemaal gek te maken en op te vreten hier, dat ik nu weer ineens die knobbel (per toeval) heb ontdekt toen ik in bed lag, argh, en dat is dan weer een 'nieuw' symptoom dat ik nog niet heb gemeld en dan sta ik helemaal in twijfelmodus om dan toch maar even te bellen om het te melden. Ik kan het gewoon niet loslaten nu, ik kan niet tegen die onzekerheid, ik wil weten wat er met dat lijf aan de hand is....
Nou, bellen dus! De regel is, bij onzekerheid ALTIJD bellen! Ook al is het niks, dan ben je iig gerustgesteld! Geloof me, niemand ziet jou nu als een zeikerd als je gaat bellen hoor! @ inleiden: ik hoop echt wel dat je duidelijkheid krijgt rondom dat inleiden, hier wordt je ook niet blij of relaxed van...
@banaantje: ik ben het met mamamarije eens, NU gaan bellen! Is het niks, dan ben je gerustgesteld, maar met jouw klachten zou ik het zekere voor het onzekere nemen en het ziekenhuis bellen! Deze twijfel is helemaal niks!
Mrs Hair, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Lekker vlot bevallen, hopelijk is alles ook goed gegaan!
Hoi dames!! Ik heb net mijn avondmaaltijd achter de kiezen en lig lekker naar m'n dochtertje te kijken Ik ben vanmorgen rond kwart over acht aan het infuus gegaan en om vijf voor elf is Liesbeth geboren... Heb twee uur over de ontsluiting gedaan, in het laatste kwartier daarvan raakte ik bijna in paniek en zei tegen manlief 'als dit zo nog uren doormoet lukt het niet, ik trek het niet!!!'... Verpleegkundige kwam, zag en riep de assistent-gynaecoloog erbij (héle aardige meid), en die constateerde gewoon in 1 keer tien centimeter ontsluiting! Met een ruim half uurtje persen was de kleine meid er... Het was werkelijk héél heftig, maar ook zó voorbij!
@Ms Hair: gefeliciteerd, super nieuws. alles goed met de kleine? @Banaantje: heb je al gebeld?, ik zou ook zeker weer bellen vooral als je zorgen maakt. @hier: veel harde buiken s'avonds en s'nachts. volgens mij zegt dat nog niks toch? kan net zo goed nog 2 weken duren.. de april baby's beginnen te komen nu
@ mrs hair: klinkt idd als 'kort maar krachtig'! En die laatste centimeters kunnen idd een hel zijn, logisch dat je dat ook als heel heftig hebt ervaren. Maar zo te horen heb je je er goed doorheen geslagen! Moeten jullie lang blijven in het zkh of zijn jullie al thuis? @ banaantje: nog gebeld meid? @ tima: het zegt idd heel weinig... hier ook regelmatig harde buiken, ook behoorlijk pijnlijk, maar verder nog niks. Mijn moeder had vanaf 36 weken voorweeën en uiteindelijk ben ik pas met ruim 42 weken geboren, dus tja... het blijft afwachten!
@Mrs. Hair, Jeetje dat is snel! Kort en krachtig idd! Geniet nu maar lekker van jullie meisje! @banaantje, bellen hoor! Niet twijfelen gewoon opnieuw bellen! Je bent echt geen zeur! Ben benieuwd wat ze zeggen! @hier, als ik alle baby erna en zo lees denk ik DAT WIL IK OOK ! Haha, maar dat Zal iedereen wel denken hè? Ben ook zo benieuwd naar onze meid! Maar heb zelf het gevoel dat het nog even gaat duren! Liefs
Mrs hair, wat een snelle bevalling, van harte gefeliciteerd met jullie meisjje! Geniet er lekker van! @banaantje; zal gewoon bellen als je je zorgen maakt. Hier morgen de inleiding, kan niet wachten, heb vandaag weer een onzekere dag achter de rug. Kleine was weer zo rustig. Gelukkig heb ik hem net weer even gevoeld. Ben zo blij als de kleine veilig in me armen ligt. Hoe gaat het hier, zijn er nog rommelende dames??
@ star: oei, ja jij wordt morgen ook ingeleidt!! dat was ik eventjes kwijt door alle spanningen , sorry! Kan me voorstellen dat je er echt helemaal klaar voor bent, zeker als je toch onzeker wordt doordat je de kleine niet zo goed voelt. Dan maar liever de kleine gewoon in je armen, dan kun je zo vaak kijken als je wilt @ rommelen: hier niks hoor... niks noemenswaardigs iig, wat harde buiken en de baby stampt enorm hard. Ik zei net al: stamp die vliezen maar eens kapot, dan kunnen we aan de slag... @ fredje: o, dat heb ik echt ook wel nu hoor! Iedereen met hun baby, nu wij ook! maar ja...
@star, spannend voor je morgen! Alvast heel veel succes! Heb er waarschijnlijk overheen gelezen maar waarom wordt je ingeleid? voel de kleine soms ook minder vaak! Vind het zo eng! Moet nu vaker aan de ctg, maandag weer, en moet een trappelkaart bijhouden.. Moet de baby minimaal 10 x voelen per dag en zit meestal met een 10 x dus dat zal wel goed zijn! Ben benieuwd naar de ctg morgen! Hoe is dat bij jullie? Zijn de baby's nog erg actief? Heb namelijk gelezen dat minder voelen in de laatste weken normaal kan zijn! Liefs
Heej meiden, lees nu pas jullie reacties...ik heb wel gebeld, maar dan niet naar het ziekenhuis maar naar mijn moeder, ik was echt ff over de zeik en helemaal emotioneel. Dus wilde haar advies/raad weten. En stiekem durfde ik weer eens niet te bellen, ook omdat het zondag is en er dan sowieso geen inleidingen worden gedaan, dus als ik zou bellen zouden ze toch weer diezelfde afwachtende houding aannemen en ik ben nu op een niveau dat ik gewoon ingeleid wil worden Ben er klaar mee, die emotionele rollercoaster, de ene gyn die wel in wil leiden en de ander niet, en dan die klachten die maar doorgaan. Mijn moeder heeft wel naar het ziekenhuis gebeld omdat ik haar huilend heb verteld dat ik geen vertrouwen heb in de gyn die me morgen gaat zien, dat ik er klaar mee ben, en niet bij het ziekenhuis durf te melden dat ik niet bij die ene gyn wil morgen. Mijn moeder heeft navraag gedaan of er morgen geen andere gyn dienst had, eentje die me kent en me niet weer naar huis zal sturen. Maar dat kon de telefoniste niet zeggen, morgenochtend om 08:00 moet ze opnieuw bellen, dan kunnen ze pas vertellen wie er dienst heeft (wel raar). Zelf heb ik dus niet gebeld *schaam* maar ik zit hier ook nog met een man die vindt dat ik me veeeeel te druk maak en gewoon die afspraak morgen af moet wachten. Maarja, op de een of andere manier kan ik geen rust meer vinden in het idee dat ik weer naar huis gestuurd kan worden. Ik geloof dat ik vandaag nog maar 3x geplast heb....
Ha meiden, @ nieuwe baby's: gefeliciteerd voor de mama's, jeetje wat gaat het snel ineens!!! @ bewegen: bij mij zie je nu ineens heel goed wanneer de baby aan het schuiven is haha. Heel mn buik golft, vriendlief heel subtiel:"Het ziet er een beetje viezig uit dat golven" Ja mop, dat is nou je zoon of dochter haha @ vandaag kraamfeest van ons neefje gehad. Er liepen denk ik wel 8 zwangere vrouwen rond, in alle soorten en maten waarvan ik degene ben die het verste is (denk ik) en heb eindelijk van mn schoonmoeder te horen gekregen dat ik toch niet zo zwaar draag!!! hehe, dat roept verder iedereen al al die weken....... @ inleiden: iedereen die ingeleid moet worden komende week veel succes @ voorweeen, een paar keer per dag en 's nachts ook wel een paar keer. Wel rot eigenlijk het kan wat betekenen maar ook helemaal niks....wel een fijn idee dat vanaf komende week ik gewoon lekker thuis mag bevallen als alles goed gaat. Een mijlpaal bereikt, joepie!!!
Thnx! Ik ben de laatste weken erg onzeker en bang dat het alsnog fout gaat. Had dat al een paar x aangegeven bij me gyn. En nu ik toch bijna 40 weken ben en al onsluiting heb hebben we besloten in te leiden. Deze stress en zorgen zijn ook niet goed. Hier is het heel wisselend, vandaag was alleen erg rustig ineens, had hem tot net nog geen 5x gevoeld. Loop dan steeds met de angelsound aan me buik.
@banaantje: moeilijke situatie he? *dikke knuffel voor jou* @star: heel veel succes morgen! Hopelijk verloopt de inleiding heel voorspoedig en mag je je kleine mannetje snel in de armen sluiten!