@mamavanjuul; Ooh pijnlijk, heb dat ook eens gehad en het was idd geen pretje. Beterschap ermee. @fredje; ik weet zeker dat je het gelijk herkend, aangezien ik nog veel borrelende darmen heb voelen de tikjes(schopjes) van je baby heel anders. Ik voel het meestal sávonds als ik rustig in bed lig.
@fredje: Ik heb het ook nog maar een paar keer gevoeld hoor... En zo zachtjes, dat ik vaak pas achteraf besef 'hé, dat was de baby'. Het echte schoppen moet ook hier nog komen
mamavanjuul: Ouch!!! Veel sterkte joh!! fredje: Hier stelt het geschop ook nog niet veel voor hoor, net als bij star voel ik het ook voornamelijk als ik 's avonds in bed lekker rustig lig. Het is op dit moment niet meer dan een beetje gefladder, schopje kan ik alleen voelen als ik met mijn hand op mijn buik duw en hij/zij toevallig net schopt. Inwendig voel ik alleen dat gefladder Dinsdag hebben we intake bij een kinderdagverblijf!! Spannend en leuk! Gisteravond heb ik lekker met manlief kaasfondue gegeten. HEERLIJK! Had er zo'n zin in. Maar toen hoorde ik achteraf van iemand die beweerde dat kaasfondue niet mag. Ik dus helemaal bang! Had namelijk speciaal nog het etiket gechecked. Heb het opgezocht, maar kaasfondue mag gewoon, de alcohol verdampt tijdens het opwarmen, kaasfondue wordt veelal van harde kazen gemaakt en bovendien verhit, dus het kan geen kwaad. Maar nu zit ik toch te twijfelen omdat ik gisteravond buikpijn kreeg. Vanmorgen had ik nog steeds buikpijn. Volgens mij waren het gewoon groeipijnen, en met baby was niks mis want heb nog ff geluisterd naar het hartje (en de bewegingen, hihi) maar ik zit nu toch een beetje met een naar gevoel...
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE Oh my godddddddddd Ik zit hier ff helemaal te freaken, zweet staat in mijn handen en zit gewoon bijna te janken, die kaasfondue van gisteren heeft WEL een rauwmelkse kaassoort erin!!!!!!!!! Wat een ontzettende klotezooi zeg, ik heb speciaal nog het etiket gechecked en er stond nergens au lait cru, er stonden 'gewone' kaassoorten op leek me... Niet dus!!! En ik zit nu ook te twijfelen of ik alles wel goed heb verhit omdat ik het heel langzaam liet smelten omdat mijn vent zo laat thuis was.... ik ben echt ff in paniek nu......
Was het niet goed heet met het opeten? Meestal verbrand je je mond zowat met gesmolten kaas. Vreemd dat ze het idd niet vermelden op de verpakking. Was het zeker een rauwe kaas soort? Anders als je je echt zorgen maakt even de vlos bellen vragen of het kwaad kan.
Pfff...nou toch maar even het Voedingscentrum gebeld. Voelde me echt totaal niet lekker erbij. Zij hebben me gerustgesteld, want het zijn rauwmelkse harde kazen en die kunnen dus sowieso geen kwaad, bovendien zijn ze in de fabriek verhit én in mijn pan ook nog eens verhit tot kookpunt dus dan zijn de bacterien zeker dood. Daarnaast zijn rauwmelkse harde kazen die op kamertemperatuur niet 'lopen' sowieso geen risico. Nou, kan weer opgelucht ademhalen hier... Ik voelde me meteen een slechte moeder omdat ik niet al die kaassoorten afzonderlijk heb gechecked op internet Wel superslecht dat ze het niet op de verpakking zetten trouwens! Ik ging ervan uit dat dat altijd wel het geval was, ik heb die fondue gewoon bij de supermarkt gekocht.
Snap wel dat je de kazen niet 1 voor 1 gaat checken op internet, zou ik ook niet doen, je gaat er vanuit dat het goed is als er niks vermeld staat erover op de verpakking. Gelukkig dat het geen kwaad kan.
Gelukkig heb je de voedingscentrum gebeld! kan me je angst goed voorstellen, jeetje wat eng dan allemaal hé.. Gelukkig heb je goed nieuws te horen gekregen, je kunt nu rustig je weekend in... wat je allemaal wel niet doet tijdens je zwangerschap. Hier ben ik ook super voorzichtig met alles. Met deze zwangerschap wil ik alleen maar hartig eten en af en toe maar zoet. Ik wil dus worst op mijn brood, volgens mij kan dat gewoon gegeten worden en toch bak ik het worst eerst.. - ja jullie mogen lachen hahaha - maar ik bedoel maar, je wordt wel alert met van alles en nog wat
@Banaantje: Voor jouw geruststelling: Het is bijna onmogelijk om in Nederland aan rauwmelkse kaas te komen, en al zeker niet in de supermarkt. Het is echt voornamelijk opletten geblazen als je in Frankrijk bent, want in Nederland mag het helemaal niet. Daarom zal je het in Nederland ook niet op de verpakking vinden, omdat in Nederlandse winkels gewoon geen zachte rauwmelkse kaas verkocht wordt... Dus no worries!!
@banaantje en Mrs Hair: Dan ga ik s avonds in bed toch eens beter opletten! misschien is er toch al iets te voelen.. @banaatje: Jee, dat is idd schrikken!! Zou het zo ook niet weten en heb me er eigenlijk nog niet echt in verdiept (eet niet graag kaas..)..maar gelukkig blijkt het toch te mogen....Kun je binnenkort nog een lekker ervan genieten! ..en het maakt echt geen slechte moeder hoor!! je doet zoiets toch niet mer opzet!! En als je je reactie leest zou ik juist zeggen dat je een geweldige moeder bent! .. liefs
Ja dat had ik indd ook gelezen in de EOS (wetenschappelijk tijdschrift) omdat zachte rauwmelkse kazen gezondheidsproblemen kunnen geven, ook bij niet-zwangeren. Maar ik was even in de war omdat ik dus wel gewoon overal harde rauwmelkse kazen in de schappen zag. Dan denk je meteen van: "Huh, zou het dan toch...?". Bedankt voor jullie reacties, het doet me goed. Had echt ff een goede huilbui nadat ik het had ontdekt. Gelukkig was mijn paniek dus ongegrond.
Nou meiden, Ik ga jullie allemaal een fijn weekend wensen. Weet niet of ik veel online kan komen in het weekend want heb het erg volgepland.....Zaterdag babyshoppen en op de kids avn mijn zus letten en zondag 2 verjaardagen.... gezellig druk dus! jullie nog leuke plannen?? Alasvt fijn weekend, liefs
Fijn weekend! Ik heb morgen met een aantal vriendinnen een workshop tas haken! Ben heel benieuwd, want ben totaal niet handig met naald, draad of haak haha. Daarna gezellig met zn allen eten en dan komen de mannen met kids ook. Gezellig dus.
fijn weekend.. Mijn weekend begint vanavond al met bezoek van vrienden, gezellig, en morgen en zondag chillen.. heb geen zin om iets te doen, dus ga ik lekker met mn neus de boeken in.. lees op dit moment een boek van Jill Manssel, de prins op het verkeerde paard.. ben benieuwd. Hebben jullie nog hobby's eigenlijk.. mijn hobby is dus boeken lezen.. @marylous wat leuk een tas haken, zou ik ook wel willen leren, maar ja ik met een naald en garen gaan niet samen 8)
Fijn weekend ook aan iedereen! Ik ga niet zo héél veel doen... Misschien een tripje naar de woonboulevard. We beginnen nog niet met de babykamer, maar wel met de kinderkamer. Kindjes mogen in een stapelbed, en vind het wel fijn als ze nog ruim de tijd hebben om daaraan te wennen. En verder lekker relaxen denk ik
@baby voelen: vanaf 13 weken voel ik hem/haar af en toe, meestal als k 's avinds op de bank lig of in bed. Gisteren zat ik op m'n werk tegen m'n bureau aan naar m'n computerscherm te kijken en toen voelde ik echt een hele duidelijke trap. Ik schrok er eigenlijk een beetje van! Onze dochter voelde ik touwens pas met 20 weken hoor, dus geen stress als je niets voelt!!! Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar deplacenta zit, als die aan de voorkant zit wordt het schoppen een beetje "gedempd" door dde placenta en dn voel je het vaak pas wat later. Haha, wel grappig nu willen we allemaal de baby voelen en over een paar weken zeggen we waarschijnlijk "zat ie maar een keertje stil" @hobbies: haha het zal wel aan mij liggen, maar sinds onze dochter geboren is heb ik eigenlijk geen tijd meer voor hobbies! Ik heb aan het begin van deze zwangerschap m'n sportschool abbonnement opgrezegd omdat ik vaker niet ging als wel, maar na de bevalling ga ik echt weer sporten. ECHT!
Fijn weekend allemaal! Ik ga vanavond eten bij vrienden. Morgen een proefrit maken in een nieuwe auto, ik heb nu een 3-deurs Toyotaatje zonder airco en als de kleine komt is dat niet erg praktisch (ik zie al voor me dat hij/zij puffend van de hitte in de Maxicosi zit als ik hem/haar naar KDV rijd). Wil ook nog even tijd om vertrouwd te raken in de nieuwe auto, dus ik ga er binnenkort eentje kopen! Heb er dus al eentje op 't oog, ik hoop dat het wat is morgen. Sta wel te popelen! Zondag ga ik met een groepje vriendinnen naar Utrecht, eten en bijkletsen. En Starbucksjes drinken @hobbies: Mjah, mijn werk vind ik erg leuk. Ik was vroeger verslaafd aan snowboarden, maar dat mag nu niet meer natuurlijk. En lezen vind ik ook erg leuk, maar ben 's avonds te moe om in de boeken te duiken tegenwoordig. Ik doe ook veel aan scrapbooking, dat vind ik super.
@weekend: Morgen gaan we kijken naar een babykamer en zondag is er een creatiefmarkt bij de stichting waar ik vrijwilligerswerk doe, dus dan ga ik de hele dag helpen. @hobbies: voornamelijk lezen en puzzelen, zowel puzzelen in boekjes als legpuzzels maken van 1000 tot 3000 stukjes. Allemaal fijn weekend!