April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mrs Hair: wat leuk!!! een meisje!!:D..gefeliciteerd!! En nu voor roze gaan shoppen hè? hahaha..

@allen: ik heb gisteravond voor de eerste keer ons beebje gevoeld..:D..Vond het zo bijzonder.. Had de tranen in mijn ogen staan!! haha.. (nu heb de tranen sowieso al hoog zitten deze week!)..Nu voel ik het ook iets vaker.. moet wel goed opletten want is nog niet heel duidelijk..

Liefs

2. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wordt dat door de gyn of de vlos gecheckt?.. heb namelijk geen idee wat mijn bloedgroep is of die van mijn man!

liefs

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ bloedgroep: je hebt als het goed is in de eerste 12 weken van je zwangerschap bloed laten prikken. O.a. voor SOA's, HIV, Hb, ijzer en rhesusfactor. Dit is als het goed is besproken met je. Als ze niks gezegd hebben over je resusfactor, ben je waarschijnlijk positief. Dan hoeft er niks bijzonders te gebeuren. Je man wordt overigens niet gecheckt.

@ fredje: wat leuk dat je de baby hebt gevoeld! Bijzonder he? Nu wordt het echt echt!

@ mrs hair: wat goed dat je vragen aan het bedenken bent! Ik weet wel dat de verloskundige geen tang of vacuumpomp hanteert. Dat zijn echt ingrepen die in het zkh gedaan worden en volgens mij alleen door de gyn. Als de uitdrijving niet vordert tijdens het persen, wordt er idd geknipt of als dat niet voldoende is/mogelijk is, ga je op dat moment naar het zkh. Dat beoordeelt je vk als het goed is.
    Verdoven bij het hechten doen ze volgens mij wel, oxytocine-spuit weet ik niet zeker, maar lijkt me wel.
    Maar kan nooit kwaad om het na te vragen! Dat is de enige manier om het zeker te weten! ;):D

Ik heb toen ook met de vk afgesproken dat mijn man de navelstreng zou doorknippen en zou kijken naar het geslacht (maar ja, dat is bij jullie al duidelijk, hihi) en dat ik de baby meteen op de borst wilde hebben en snel wilde aanleggen (ivm. borstvoeding).
    Over andere vragen zal ik nog even nadenken! ;)

@ GBS-bacterie: ben ik niet bekend mee, volgens mij wordt je niet standaard getest, maar als je dragers in je familie hebt, zou ik er zeker naar vragen!

4. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamamarije: bedankt voor de info over de bloedgroep.. volgens mij is er dan niets aan de hand want de gyn heeft er niets over gezegd..

Zijn idd hele goede vragen!! moet ik ook eens over na gaan denken.. ik beval in het ziekenhuis dus de kans dat ze ingrijpen is natuurlijk iets groter (doen ze volgens mij eerder in het ziekenhuis niet?).. als ik nu al aandenk krijg ik toch wel de kriebels hoor!! Poeh!..Wil wel graag de mogelijkheid van een ruggeprik hebben. Hierdoor heb ik ook oa voor het ziekenhuis gekozen..Misschien een beetje een watje, hahaha...

Liefs

5. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Hoeveel zijn jullie inmiddels aangekomen?

Ik was op 10 oktober 66,5 kilo en nu op 10 november, dus precies een maand later, 67,5 kilo. Maar ik ben begonnen op 62 kilo of zo. Ik vind dat ik nogal veel ben aangekomen eigenlijk.....

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @Fredje: Wat fijn dat jij je beebje ook voelt!! Het is inderdaad zo'n bijzonder gevoel... Ik had daardoor echt het besef, van heee... Ik ben niet alleen... Er zit een mensje in mij :D

@ MamaMarije: Ik had al wel zo'n idee over tang en pomp, maar het lijkt mij echt vreselijk om met een kind tussen je benen naar zh te moeten... Daarom wil ik toch wel eens horen wat ze in zo'n geval doen en wat de kansen zijn dat dit gebeurt.

7. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @banaantje; nou ik ben ongeveer het zelfde aangekomen.. Denk dat ik nu op zo'n 5 kilo zit!:)..Weet niet of dat veel is..maar schrok er zelf oko behoorlijk van.. Ze zeggen dat 1 kilo voor elke maand normaal is dus dan zou ik er iets boven zitten..:)..

liefs

8. Otje1975

Otje1975 Actief lid

4 aug 2010
    228
    0
    0
    NULL
    in de buurt van Breda
    Hoi allemaal,

wat is er toch weer gezellig geklets over alle leuk baby onderwerpen die er zijn.
    Hier momenteel op het werk erg druk en thuis geen zin meer om achter de pc te kruipen...
    Maar nu echt ff pauze genomen en even lekker op het forum neuzen.

@geslacht! Wat leuk; inmiddels een jongen en een meisje bekend! Gaaf hoor! Wij moeten nog een ruime 2 weken wachten en dan weten we het hopelijk ook (hoop zo dat ze het kunnen zien)

@Aangekomen; ik ben zo'n 5,5/6 kilo aangekomen. Was bij mijn 1e ook. De eerste 16 weken 6 kilo en uiteindelijk over de hele zwangerschap maar 8, dus het kan raar lopen zeg maar!

@Buik; hoe staat het verder bij jullie met de buikgroei. Hier al echt een buik aanwezig, maar heb wel het idee dat de groei momenteel wel stil staat.

@bandenpijn; wel steeds vaker last van. Op dit moment is het ook weer lekker aan het trekken. Maar ik vind het prima; groei maar lekker kleintje

En verder hier eigenlijk alles zijn gangetje. Weinig kwaaltjes, nog wel wat moe (en wacht eigenlijk op die energieboost, maar de vermoeidheid is goed te doseren.

Nou, ga nog even verder spieken op het forum en dan weer verder aan de slag!

9. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @aangekomen: Oh gelukkig. Ik ben dus niet de enige die vrij veel is aangekomen, dus blijkbaar is het toch wel normaal :)

@buik: Vannacht had ik groeipijnen en vanmorgen kreeg ik het idee alsof ik echt een enorme buik had gekregen in 1 nacht tijd. Nou zal dat wel gezichtsbedrog zijn geweest, maar de laatste paar dagen heb ik het idee dat ik een groeispurtje aan het nemen ben of zo. Vrienden van me maken grapjes dat ik niet zoveel koekjes moet eten ;)

@bandenpijn: Hier ook!!! Vannacht vooral veel last van, ik voelde mijn hele baarmoeder zitten dus volgens mij was die aan het uitzetten. Het voelde aan als een harde bal. Ook veel pijntjes in de liezen als ik bijvoorbeeld opsta of moet lachen.

@GBS: Had ik ook nog nooit van gehoord, bedankt voor de link Otje. Een vriendinnetje heeft wel tijdens de bevalling een streptokok-bacterie gehad in haar vagina, en dat was bij haar de reden dat ze een spoedkeizersnede moest. Maar volgens dat artikel is GBS helemaal niet zo extreem gevaarlijk, alleen in uitzonderlijke gevallen. Dus misschien had zij een andere streptokok of zo?

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Buik: Mijn buik staat ook even stil voor m'n gevoel. Maar het is inmiddels wel een echt zwangerschapsbuikje, dus dat is leuk.

@aankomen: Nog geen twee kilo hier. Nou had ik voor de zwangerschap ook licht overgewicht, dus ik vind het wel prima zo. Ik ben vlak voor mijn zwangerschap 10 kilo afgevallen (heel rustig aan, een half jaar over gedaan) en ben me nu dus heel erg bewust van mijn eetpatroon (zo gezond mogelijk) en van het feit dat alles wat ik aankom, er ook weer afmoet. Reden genoeg om dus echt gezond te blijven eten hier...

@bandenpijn: Valt hier wel mee, behalve als ik plots opsta of nies, dan heb ik echt vreselijke pijnscheuten. Voelt toch nog steeds een beetje eng...

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    hey dames!

Ms Hair! Gefeliciteerd! heerlijk dat je nu weet wat het is! Lekker shoppen!!!!:D

Sommige van jullie zijn al best wat aangekomen vergeleken met mij... Ik ben vandaag 19 weken, en nog steeds NIETS aangekomen.... :(

@pollewopke: ik heb vandaag ook voor t eerst mn buikband omgedaan. Er stond op sssst ik slaap. En die kleuters gingen t allemaal lezen. Zo geweldig!:D Heb nu ondertussen 10 minuten gesprekken, al die ouders vinden t ook echt cool.

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    #672 Mrs Hair, 10 nov 2010
    Laatst bewerkt: 10 nov 2010
    Schemaatje van 9maand.com:

Wanneer kom je bij:
    0 tot 12 weken:0 procent.
    13 tot 20 weken:25 procent.
    21 tot 30 weken:50 procent.
    30 tot 36 weken:25 procent.
    36 tot 40 weken:0 procent.

Vroeger werd gezegd dat zwangere vrouwen voor 2 moeten eten. Het resultaat laat zich al raden, sommige vrouwen kwamen 20 tot 25 kg bij, terwijl dit overgewicht nergens goed voor was, niet voor de moeder en niet voor de baby. Toch moet nu niet gedacht worden aan afslanken, een gezonde en evenwichtige voeding is immers van het grootste belang.

Tegen de geboorte van hun baby zijn de meeste vrouwen zo'n 9 tot 13 kg zwaarder geworden. (Na de bevalling blijft daar 3 tot 6 kg van over.) Nu moet je je ook niet gaan blindstaren op deze cijfers. Hoe zwaar je gaat worden, hangt voornamelijk af van je lichaamsbouw, o.a. je lengte en gewicht dus.

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit schema niet helemaal begrijp hoor... Ik denk dat het weergeeft hoeveel je in de verschillende weken bijkomt, van het totale gewicht dat je bijkomt. Dus voor het rekenen even makkelijk: Als je in totaal 10 kilo bijkomt, zal je daarvan 2,5 kilo bijkomen van 13 tot 20 weken, 5 kilo van 21 tot 30 weken en 2,5 kilo van 30 tot 36 weken?

14. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    mm ja ik denk dat je gelijk hebt, ik zou anders ook niet weten hoe je dat schemaatje leest. Naja ik moet maandag naar de vk. Dus ik hoor wel wat ze zegt.

Hebben jullie al een meisjesnaam? (misschien al gezegd, maar vergeten)

15. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    We zijn nu pas met de meisjesnamen begonnen. Ik was er zo van overtuigd dat het een jongen zou zijn, dat we eigenlijk alleen daarop gefocust waren. Maar ik vind meisjesnamen veel gemakkelijker, dus dat komt goed!

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    hahaha ja ik ken t! wij gaan er ook vanuit dat t een jongen is! gelukkig hebben we nu ook een jongensnaam:D Volgende week om deze tijd weten we t! Spannend:D

maar idd, meisjesnamen zijn makkelijk vind ik:D

17. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Ik ben nog niet echt veel aangekomen en kan de zwangerschapskleren van de vorige zwangerschap nog niet eens aan is veel te groot, ik draag nog volop mijn eigen kleren, bij de vorige zwangerschap was ik aan het begin van zwangerschap wel al bijna 10 kilo zwaarder als nu, dat scheelt misschien ook al. ik begon toen met 73 kilo en eindigde met 93 kilo en nu ben ik begonnen met rond de 65 kilo, laatse keer dat ik me gewogen had was ik 67 kilo. best wel licht eigenlijk want ik ben 1,80 meter. de kilo's zijn er toen ook door niets afgevlogen, een beetje stress denk ik, maar heb niks aan afvallen gedaan. en asl ik een keer ziek ben dan vliegen ook de kilo's eraf. ik hoop eigenlijk dat er na deze zwangerschap wel wat meer blijft zitten want van mij mag het wel iets meer zijn als rond de 70 vondt ik wel mooi eigenlijk.

18. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    okay steintje, dat snap ik wel. 70 is mooi als je zo lang bent als jij. Ja, gek he hoe ieder zijn lichaam anders reageert. Ach de verloskundigen houden ons toch wel goed in de gaten.

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik snap het ook wel inderdaad... Wel grappig dat je na die eerste zwangerschap zoveel bent afgevallen... Hoop ik ook op :)

20. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ik hoop op een paar kilo extra die na de zwangerschap blijft zitten. Was een paar maanden na de bevalling 7 kilo lichter dan voorheen en woog nog maar 52 kg. Een paar kilo extra staat beter. Dus vandaar nu goed en lekker eten, haha. Ik geniet gewoon van halve broden met kaas en meer redelijk gezonde dingen maar in enorme hoeveelheden. Vorige zwangerschap 17 kilo aangekomen en tot nu 6 kilo ofzo.

Deel Deze Pagina