Mrs Hair: Wauw een meisje, wat ontzettend leuk! Nu lekker jurkjes en roze tierelatijntjes shoppen! Heerlijk! Bandenpijn: Blijft eng voelen. Hier ook met niesen of lachen. Vermoeidheid: hier opeens in alle heftigheid gekomen. Nog niet zo gehad eigenlijk. Kilo's: Tja, hier ook al 5 kilo erbij. Maar mijn ervaring is, dat het er ook straks weer snel af is hoor. Je moet je niet te blind staren op die cijfertjes. Er zal heus wel een paar kilo blijven plakken, maar het grootste is er echt wel binnen een paar weken vanaf. Het hoort er gewoon bij..... Vorige keer had ik binnen 3 weken weer mijn oude spijkerbroek aan. Ik begin zelf steeds meer te denken/hopen dat het een jongetje is. Begrijp me niet verkeerd, een meisje is oook hartstikke welkom, net zo welkom. Maar op de een of andere manier... We hebben ook zo;n coole naam gevonden, misschien wel daarom. 20-weken echo: Hier druk aan het aftellen, nog 4 (!!!!)weken. Maar met 3 weken een echo in het zkh, misschien dat ze het dan zien. Zal toch wel?! Bevalling: Ik moet verplicht in het ziekenhuis ivm keizersnee vorige keer, dus ga er weer blind in. Kan nu weer alle kanten op. Wel weer spannend hoor. Verschil is nu dat er een heel behandelplan komt... Ga nog even hangen en dan straks lekker slapen!
Pff, gisteravond een hele spannende dubbele aflevering van Criminal Minds en daardoor ging ik "pas" om 22.30 slapen. Merk het meteen haha. Vanavond met de oudste Sint Maarten. Fijne weersvoorspelling, dat wordt met de plu lopen. En dan zaterdag komt sinterklaas aan! Had met mijn oudste een kalender gemaakt, dus hij is iedere ochtend druk met een kruisje zetten, maar nu komt het echt dichtbij! En zondag komt hij bij ons in het dorp aan. Zondagavond mogen de boys dan voor het eerst hum schoen zetten, leuk leuk leuk!
O ja Sinterklaas! Daar zal ik over een tijdje ook dan aan moeten geloven haha. Wel schattig altijd, die kinderen die zo enthousiast en opgewonden worden van de aankomst van de goedheiligman. Hier wordt niet aan Sint Maarten gedaan, heb dat vroeger ook niet gedaan toen ik in de buurt van Rotterdam woonde. Volgens mij is dat erg streekgebonden. Hier komt Halloween steeds meer in opkomst.
@ kilo's: kan me er eigenlijk niet druk om maken eerlijk gezegd. Dit jaar zit er een vakantie in mijn zwangerschap en ook nog de feestdagen en ik ben niet van plan me vanalles te gaan ontzeggen. Ik zal me niet tonnetje rond eten, maar genieten doe ik zeker hoor! Iedere vrouw komt een andere hoeveelheid aan en je hebt er niet altijd invloed op. Vorige keer kwam ik met 38 weken ineens 3 kilo aan door het vocht (was toen hoogzomer). @ mrs hair: goed dat je dat allemaal navraagt hoor! Je moet weten waar je aan toe bent, voor zover dat mogelijk is van te voren. Het was niet mijn bedoeling om betweterig te zijn , maar ik dacht 'ik deel alvast wat ik weet/denk' @ bandenpijn: met name heel erg als ik nodig moet plassen. En als mijn blaas dan bijna leeg is, lijkt het bijna alsof ik meteen een harde buik krijg en bandenpijn (had ik de vorige keer tijdens de bevalling ook tijdens het plassen alleen dan ietsie pijnlijker, hihi) @ consultatiebureau: had toch weer mot met die arts daar. Lucas was volgens haar té gemiddeld qua groei (huh?) en had een blauwe plek op zijn wang die niet mocht (ja, ik heb m een mep gegeven ).... pffff... wat een gezeur zeg, geef mij de verpleegkundige maar, kan ik veel beter mee door 1 deur... (zo, dat moest ik even kwijt sorry)
@ sinterklaas: leuk hoor! Wij gaan nog niet met Lucas naar de aankomst, maar vieren het wel, schattig! Met name voor de foto's, hahaha, en dan eet Lucas al het pakpapier op @ sint maarten: volgens mij wordt het hier niet echt gedaan, maar heb voor de zekerheid wel wat in huis, ook zo lullig als ze ineens voor je deur staan!
@sintmaarten: Begint al flink te waaien hierlijkt niet veel goeds te komen voor vanavond helaas, zelfde geld voor de intocht van de sint. Voorspellen ze ook regen regen en regen.... Zijn ze dit jaar eindelijk eens bij mij krijg je dit weer @kilo's:Hier eerst 4 kilo afgevallen en nu in 1 week halve kilo aangekomen. Maak me er niet zo druk om, wat er nog meer aankomt gaat er uiteindelijk wel weer af. Dinsdag weer naar gyn, hopelijk wil ze dan ook even naar het geslacht kijken!!! De ene dag zijn we overtuigd van een meisje en de andere dag een jongen....nog even geduld! Jongensnaam hebben we, meisjesnaam nog niet.
@sinterklaas: Wij gaan met de kids naar België dit weekend... Daar komt sinterklaas pas op 28 november aan. Ze missen dus de intocht, maar er wordt zo verschrikkelijk veel aan sinterklaas gedaan, ik vind het niet erg. Feestje op school, feestje op het werk van hun moeder, feestje bij mama, feestje bij papa... Het is echt wel genoeg...
Wat is TE gemiddeld nou weer???? Moet ie dan meer eten of juist minder....maar dan komt ie boven het lijntje of onder het lijntje... Wat een muppets daar vaak he! Ik heb vandaag gewoon 4 uurtjes verlof opgenomen, ik kanmijn ogen niet meer open houden (inderdaad criminal minds...). Zegt die lul (sorry) ook nog, ik weet niet of het wel kan....grr! Je zou denken, zijn vrouw is ook zwanger, dat ie zich iets kan inleven...toch?! Heb een kopje thee ingeschonken en lig lekker op de bank!
Was zeker spannend! Hier zaterdag ook sinterklaas kijken, dit is denk het laatste jaar voor me meissie volgend jaar is ze 8. Mooie leeftijd om de waarheid te vertellen.8) @bandenpijn; met ups en downs last van, meestal om de dag. Ligt er ook aan wat ik gedaan heb. Merk het wel aan me buik, die begint nu ook ineens weer te groeien. @mrs hair; idd goed dat je een vragenlijstje maakt. Wel handig om die dingen te weten zodat je niet voor verassingen komt te staan straks. @hier; Ukje is al 2 dagen aan het voetballen tege me blaas aan, moet steeds rennen naar de toillet.(voor 3 druppels) Heb bij me dochtertje paar neten ondekt. Gelukkig nog geen luis gezien en ze krapt ook niet. Balen... vooral omdat je de meeste luizenshampoo's niet mag bij zwangerschap. Heb ze zelf (nog) niet maar uit voorzorg wil je jezelf toch ook behandelen. Heb gelukkig shampoo en een spray gevonden. Vreemd want ze hebben op school pas luizen controle gehad. Dus vandaag alles wasse enso ppffff.
@ Mrs HAir; Mijn zus woont in België en die is afgelopen weekend met de kinderen naar Sinterklaar geweest. De goedheiligman is dus al in België gearriveerd. .>volgens mij komt hij daar een weekje eerder.. @kilo's; Nou ik maak me er ook niet zo druk over. Eet gewoon gezond en niet te vettig dusdan zal het wel meevallen.. mijn zus is bij de eerste 23 kilo aangekomen en bij de 2de 24 kilo..hahaha.. Ze zat ook vol met vocht dus dat speelt natuurlijk ook een grote rol..Ondertussen weegt ze weer gewwon 55 kilo..dus hoop dat hij bij mij er ook zo snel afgaat!.. @Buikje; Mijn buikje is afgelopen week echt flink gegroeid!! 3cm omtrek bij gekomen in 1 week..ongelofelijk hè? .>nu is het wel al heel goed te zien.. Echt een zwangerschapsbuikje ..helemaal trots.. @bandenpijn; Poeh daar heb ik soms wel last van hoor.. Vooral als ik ga sporten. Sporten jullie trouwens nog? Weet iemand tot wanneer je mag blijven sporten? ..Ik ga er gewoon mee door zolang ik me er lekker bij voel..Volgens mij kan het ook helemaal geen kwaad maar na afloop heb ik wel eens last van een hard buik! .. Liefs
@Fredje: In Turnhout (waar ik oorspronkelijk vandaan kom, woon nu in Zwolle) komt hij aan op 28 november. Maar het zal per plek verschillen dan... @buikje: Wat een goed idee om je omtrek te meten! Daar had ik helemaal niet aan gedacht... Zal dat gelijk ook eens doen. Ik heb wel het idee dat ik nou weer een beetje gegroeid ben, want de huid van mijn buik jeukt echt vreselijk... Ben nu dan maar druk aan het smeren geslagen, ik wil echt geen striae... Hopelijk valt het op die manier een beetje mee. @vragen stellen aan VK: Ik ben graag goed voorbereid. Ik wil graag thuis bevallen, maar wel met alle overwegingen helder op een rijtje... Vandaar! Als jullie nog ideeën hebben, laat maar komen!
@buikje; idd ook niet aan gedacht, omtrek meten...! Vanaf vandaag mee beginne. Omtrek is nu 96. Hier trekt de huid ook heel erg, smeer het nu steeds in met olie. Nu ff me dochter van school halen, in dit honde weer.
@fredje, zolang je je goed voelt en geen klachten hebt kun je volgens mij heel lang door blijven sporten. Wat voor sport doe je? Ik loop nog steeds hard. Ben wel van 3x naar 1x in de week gegaan. De ene keer gaat het beter dan de andere keer. Gewoon goed naar je lichaam luiteren. Zo ging ik afgelopen vrijdag hardlopen, maar liep totaal niet lekker. Kreeg ook wat last van pijntjes, dus na 20 minuten alweer gestopt. Normaal gesproken was ik gewoon doorgelopen, nu neem ik geen risico. Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: goed naar je lichaam luisteren en als het goed gaat lekker blijven sporten. Sporten is juist gezond!
@striae, het krijgen van zwangerschapsstrepen is erfelijk bepaald. Goed smeren helpt het dus niet te voorkomen, maar je kunt het aantal strepen en de grootte ervan wel beperken. Hier gelukkig al 2x een streeploze zwangerschap. Hopelijk kom ik er dit x weer goed van af.
@Mrs HAir; Wel vreemd dat hij in België meerdere malen aankomt..hahaha.. mijn zus woont in Riemst! @Maryloes: Ik dans (ballet, jazz, modern en hiphop)..dus van alles een beetje.. Merk idd dat het af en toe minder gaat maar ben er gewoon verslaafd aan .. Doe wel nog enkel staande bewegingen dus daar houdt ik wel rekening mee.. en merk ook dat met rekken en strekken mijn buik al aardig in de weg zit..hahaha....Hardlopen heb ik ook een tijdje geprobeerd maar had helaas niet de discipline om het vol te houden....Knap dat je het nu nog kan!!.. liefs
@maryloes: Oh jee,,mijn moeder zit onder de striae!..Mijn zus is de twee zwangerschappen er streeploos afgekomen..dus hoop dat ik dat dan ook heb.. Ben in ieder geval al flink aan het smeren.. heb striae créme van de kruidvat.. Iemand hier ervaring mee? Of is de olie beter??.. Liefs
@ striae: ik dacht dat ik mijn vorige zwangerschap streeploos was doorgekomen (veel gesmeerd), bleek ik de dag nà de bevalling ineens een paar strepen naast mijn navel te hebben! Echt zo vaag... en balen, maar goed nu zie je er al niet zoveel meer van. Hoop dat het dit keer ook goed zal gaan qua zebraprintje @ weer: jeetje zeg, er komt geen eind aan de wind en regen! Medelijden met de kids van de St Maartenoptocht hierzo... zo sneu! @ sporten: idd gewoon lekker naar je lijf luisteren! ik doe nog aeorbic/steps, maar op een iets rustiger tempo en iets minder intensief qua springen enzo. Vorige keer moest ik snel stoppen ivm bekkenpijn, maar dat lijkt nu aan mijn deurtje voorbij te gaan = fijn!!
@ Sint Maarten: hier nog geen kindjes gezien... T is echt te slecht weer... @ striae: ik heb bio oil... Ik hoop dat het een beetje werkt. Weet wel dat ik gevoelig ben voor striae, ik heb het al op m'n heupen, maar hopelijk valt het met smeren enigszins binnen de perken te houden...
Ik ben ook resus negatief. Onze dochter is positief, dus ik heb na de bevalling nog een keer een prik gehad.
Ik ook! Balen zeg, behalve de buurmeisjes niemand gekomen voor Sint-maarten. Moet ik al die smarties zelf opeten