@Monique: fijn dat je je weer iets beter voelt. Kan je alweer "gewoon" een beetje wat eten of is dat nogsteeds lastig!?!? @Harde buiken: ik heb er bij onze dochter niet veel last van gehad, maar ik weet inderdaad wel dat als je nu al regelmatig harde buiken hebt, dat een teken an zijn dat je het wat rustiger aan moet doen. Fredje: Succes bij de VK morgen! @FB: spannend, spannend, spannend!
@Harde buiken: nou, heb er nog steeds veel last van en ben eens benieuwd wat de Gyn vandaag zegt!! Zal idd wel door de drukte komen maar goed,,hoe verminder je zoiets hè? .. Heb zittend werk dus dat valt mee maar wel veel stres zo af en toe..Sporten lukt al niet echt meer want als ik me inspan heb ik er meteen last van...schiet niet echt op..en dat terwijl ik gelezen heb dat sporten juist heel goed is!.. Maar laat het nu maar even.. Liefs
Hier geen last van harde buiken nog gelukkig. Sporten moet ik niet aan denken nu, als ik een stukje ren ben ik al bekaf. Vanmiddag naar gyn, we hopen dat ze een kijkje wil nemen naar het geslacht. En dan volgende week de 20 wk echo! FB: hoe was die van jou?
Goeiemorgen, FB hoe was je echo?? Ik heb vannacht zo erg gedroomd over de echo... Dat er wat mis was, dat het eerst een jongetje was, toen een meisje, haha zo ik ben er niet mee bezig ofzo... gelukkig is t morgen! Omdat ik me zo beroerd voel ben ik bang dat ik de baby iets aangedaan heb. Harde buiken: ja als het van drukte komt, hoe verminder je dat? DAt is dus altijd de vraag dat is zo moeilijk.
Zo, ik ben ook weer van de partij! Sorry dat ik zo lang niks heb laten horen, het waren vreselijk drukke dagen hier. Moet echt oppassen dat ik niet teveel hooi op m'n vork neem. Ik heb inmiddels ook mijn nieuwe auto voor de deur staan, ben helemaal in de wolken ermee, eindelijk een grote gave bak die ik al zo lang wilde hebben. Sommige reacties zijn alleen wel een beetje flauw, ik was naar een verjaardag zondag en daar dachten ze dat die auto met (een deel van) het geld van mijn man was gekocht! Terwijl hij er geen cent aan heeft meebetaald... Dat je als vrouw een mannenauto hebt wil niet zeggen dat hij niet van jou is! Bah...vrouwen worden wat dat betreft echt niet lekker geëmancipeerd soms hoor. Ik werk in de IT en heb ook nog regelmatig dat mensen me aanzien voor de koffiejuf Monique: Jeutje meid wat heb jij nou weer allemaal meegemaakt in die tussentijd. Hoe gaat het nu? Dat overgeven is echt verschrikkelijk, als je zo extreem veel moet kan dat gewoon niet goed zijn. Gelukkig hoefde je niet naar het ziekenhuis. Ik hoop dat je nu de kans krijgt om goed aan te sterken!! @hardebuiken: Hoe herken je die? Ik dacht er laatst een te hebben, mijn buik was ook gigantisch opgezet één dag en als je erop duwde leek het wel een voetbal vanbinnen. @buikfotos: Mooi zeg!!! Ik zal ook mijne weer es fotograferen, al een poos niet gedaan. Maar mijne is niet zo groot als sommige die ik voorbij zie komen hoor! @rugpijn: Hebben jullie soms ook zo'n last van je onderrug? Ik heb dat vooral als ik te lang heb gestaan of gelopen, heel naar en ook best pijnlijk.
@Banaantje; Volgens mij beschrijf je zelf idd een harde buik! Ik heb gevoel alsof mijn buikspeiren samentrekken en het een harde bal wordt.. mijn buik kun je dan ook niet meer indrukken.. Gaaf hoor..Een nieuwe auto!! We zijn op opzoek naar een nieuwe grotere auto...En emancipatie bij mannen is er alleen maar als het de mannen goed uitkomt..hahaha.. stoor me er ook nog vaak aan! maar gewoon lekker negeren. Rugpijn heb ik 's avonds ook vaker! Vooral laag in de rug en soms straalt het uit naar een been! erg vervelend..Volgens mij wordt het veroorzaakt door drukke activiteiten..Maar is idd beste pijnlijk .. liefs
Wat spannend al die echo's! Die van mij duurt nog zo lang! Eerst 1 december controle (hopelijk zien ze dat wat het is) en dan 7 december officiele 20-weken echo! Die rugpijn klachten klinken wel erg als bekkenpijn! Vooral rustig aan doen dus!
hoi dames! Al wat van FB gehoord over de echo? of heb ik dat gemist?:S Morgen de echo, ben echt bang, want de baby heeft t niet makkelijk gehad de laatste tijd. Blij dat t morgen is. Ik ga vrijdag weer een ochtendje werken. Tot die tijd aansterken en proberen te eten.
Hee, nog steeds geen nieuws van FB, hoop dat ze gewoon lekker aan het feesten is omdat ze goed nieuws heeft gehad! @ monique: kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over je kindje. Het is wel zo dat er heel veel mama's die ontzettend misselijk zijn geweest (tot zkh-opname aan toe), meestal gewoon gezonde kindjes krijgen. Het kindje neemt zoveel als het nodig heeft uit jouw lijf, daarom raak jijzelf zo verzwakt. Hoe is het nu met je? Kun je alweer kleine beetjes eten of blijft het bar slecht? Voel je je al wat meer uitgerust? @ mamavanjuul: jij moet idd nog wel even wachten, jammer! Maar goed, als alles goed is, is het dat een paar weken later ook nog wel . Hoe is het met jouw vermoeidheid de laatste week? @ bekkenpijn: ik hooooop de dans te kunnen ontspringen dit keer... maar ik vrees! idd, fredje, klinkt alsof het uit je bekken kan komen. Probeer idd rustig aan te doen, niet teveel te tillen en vooral symmetrisch te belasten! Dus niet met je benen over elkaar zitten, op één been hangen, in je heup hangen, etc. Die tips kreeg ik van mijn collega-fysio. Regelmatig met je benen wijd zitten, kan ook heel erg helpen. @ mrs hair: fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad! Ik ben zo gewend aan mijn paps en mams dichtbij, dat ik het echt niet leuk zou vinden als ze ver weg zouden wonen ! Waarom ben je destijds naar NL verhuisd? Of heb ik dat eventjes gemist...? @ banaatje: och, mannen! ze zijn gewoon jaloers moet je maar denken! Gewoon super van je dat je in je eigen levensonderhoud kunt voorzien, toch? en wees lekker trots op je mooie grote auto! Die heb je echt wel nodig met een kleine krummel!
Sorry meiden voor de latere reactie, maar ben hartstikke ziek... pfff (goeie griep te pakken) Gister even snel t andere forum bijgelezen en nu hier weer. Maar 20 weken echo was super! Onze uk is helemaal in orde, en er waren geen afwijkende dingen te zien. En het is nogsteeds en jongen haha! Hij was heel erg druk aan t bewegen en eigenwijs aan t doen, wel leuk om te zien. Ook weer 3 leuke echo foto's meegekregenBen weer helemaal verliefd. Voelde me even niet ziek toen ik daar lag! Lig nu met deken op de bank tv te kijken en beetje achter de laptop. Afgelopen dagen is mn vriend lekker bezig geweest in de babykamer.... (dat is een wonder voor zijn doen haha) Behang is er af, de meeste gaten/gaatjes zijn gevuld en 1 muur is al gedaan met structuurverf. Nu de andere muren nog en dan gaan we kleur verf halen! Mn vriend maakt t niet zo uit wat voor kleur, dus ik kan zelf lekker helemaal los gaanleuk leuk Onze uk voel ik ook steeds meer bewegen, en zelfs 'schoppen'. Echt super!! (tip:cola drinken helpt ook) M n vriend voelt t helaas nog niet, daar is t nog te zacht voor, maar denk dat t niet lang meer duurt hoor. Weet niet of ik het al gezegd had, maar we hebben de naam ook al vast staan!!! Misschien nog een 2e naam verzinnen. Of we houden het bij 1 Xx
Hey! Gefeliciteerd met je goede echo!! Jeej, de eerste van het cluppie , nu hopen dat iedereen mag volgen. Balen wel dat je nu ziek bent, blegh... Babykamer vordert, baby schopt, naam bedacht, je zou bijna denken dat je echt zwanger bent, hihiihi ! Super hoor!
Fijn fb een goede echo! en beterschap! Ik ben vanmiddag bij de gyn geweest, mijn bloeddruk is te hoog(180/95) en er zit wat eiwit in de urine Moet rustig aan doen en voorlopig wekelijks langskomen. Als die bloeddruk volgende week no zo hoog is wou ze me medicijnen geven en stoppen met werken. Was wel even in de stress ervan, met mijn 1e begon het ook zo en die kwam uiteindelijk veel te vroeg. We zien wel, probeer me maar niet al te druk te maken, dat werkt ook niet bevordelijk... Baby heeft ze ook bekeken, groeit goed, zag er allemaal prima uit gelukkig. Was heel druk aan het bewegen, voelde er niks van, zo vreemd is dat dan! Door het nieuws ervoor helemaal niet meer naar het geslacht gevraagd....volgende week maar. Slaap lekker allemaal!
Pff Anmiri, da's geen goed nieuws...kan me voorstelen dat je dan niet stil staat om te vragen wat het geslacht is. Nu goed rustig aan doen hoor!!! FB: Fijn zo'n goede echo!!! Lekker genieten nu! Hier is de vermoeidheid met vlagen. afgelopen weekend helemaal niks gedaan. Praktisch 2 dagen op de bank gelegen. Vandaag had ik mijn vrije dag en ben ff lekker gaan shoppen met Juul en eten in de stad. Vanmiddag wel weer geslapen op de bank, dan hou ik het wat langer vol 's avonds. Is hier trouwens ook iemand die eerder een keizersnee heeft gehad? Ik heb behalve bandenpijn ook af en toe steekjes rond mijn litteken. Logisch en rationeel gezien natuurlijk ook wel logisch, want dat rekt ook op, maar wil toch even weten of dit normaal is en anders even de gyn bellen... Ik voel "Japie" heel vaak rond fladderen en schopjes uitdelen, heerlijk!
Ik heb bij de 1e een keizersnede gehad, bij de 2e gewone bevalling. Geen last van litteken gehad bij 2e en deze zwangerschap. Bandenpijn wel pfffff, word er soms wakker van als ik me omdraai.
@ FB: Gefeliciteerd met je mooie echo! @ Anmiri: Hoop dat jij je ook snel beter gaat voelen.. Klinkt niet lekker. @ rugpijn: Hier niet te harden... Ik ga vandaag bij mijn manager aangeven dat het wat rustiger moet... Had gisteren VK gebeld, en die gaf hetzelfde aan, down met de stress. Maandag had ik een vreselijk drukke dag in de rechtbank, en op het einde van de zitting wist ík niet meer hoe ik moest zitten van de rugpijn. Zo is het niet te doen... Maar ik maak me er wel een heel klein beetje druk om. Er zijn hier op het werk nog drie andere zwangere dames, die nergens last van lijken te hebben. Nu weet ik wel dat iedere zwangerschap anders is, maar onbewust (of bewust) ga je je dan toch spiegelen en voel je je bezwaard als je voor anderen onderdoet...
@fb; fijn dat je een mooie echo hebt gehad.. nu wij nog @animiri; nou doe het rustig aan, hoop dat je je gauw beter gaat voelen.. Ik kan niet alles onthouden wat iedereen heeft vermeld, maar ik hoop dat iedereen het goed maakt.. gisteren was ik samen met mijn moeder en zusje druk bezig namen te bedenken, ben er nog steeds uit wat is dat toch moeilijk zeg.
@FB: wat geweldig dat je zo'n goede 20 weken echo hebt gehad!!! @Mrs hair: Vervelend zoveel rugpijn!! Doe het idd dan maar rustiger aan!! Luister goed naar je lichaam.. @hier: gisteren voor een extra controle naar de gyn geweest ivm met harde buiken. Alles zag er gelukkig goed uit!! Blijk alleen een blaasontsteking te hebben!..Blijkbaar voelt dat heel anders bij een zwangerschap!..Daar kan ik ook die harde buiken van hebben.. verder moest ik het toch rustiger aan gaan doen.. Harde buiken krijg je meestal als je erg druk bent geweest.. Nou, hoop dat de blaasontsteking snel verdwijnt..dan hoef ik waarschijnlijk ook niet meer elke 10 minuten naar het tiolet.hahaha.. Liefs
@animiri: wat erg voor je meis, probeer je er niet te druk over te maken. Hoewel dat natuurlijk wel moeilijk is. @namen: ja moeilijk he, de perfecte naam vinden... hihi @zenuwen, heb ik echt voor de echo vanmiddag, pfff @fredje: we waren tegelijk! ooh maar een blaasonsteking is heel vervelend, maar niet gevaarlijk toch? Beter als het over is, dan heb je weer een goed gevoel over je buik... Sterkte!
@monique: ja idd.haha.. Nee, een blaasontsteking is niet gevaarlijk maar gewoon een beetje vervelend.. vooral hier op kantoor..De wc is 2 gangen verder op en moet dus heel wat kilometers lopen vandaag....Volgens de gyn moet het morgen als beter gaan..Dus hoop dat hij gelijk heeft!! .. Hoe laat heb jij de echo vandaag? Hoe voel je je verder? Is het overgeven verdwenen? Liefs
@fredje: wel goedvoor je dan steeds lopen haha. Heb je vaker blaasontsteking? Want cranberry pillen schijnen echt heel goed te helpen, maar misschien wist je dat al? Overgeven is gestopt, maar mn lichaam moet helemaal wennen aan eten en drinken. En aansterken. Vrijdagochtend ga ik weer een ochtendje werken.' Echo is om kwart voor 3 in Amsterdam...