@FB: gefeliciteerd met de goede echo!!! Hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt!! @Anmiri: dat is inderdaad schrikken! Idd rustig aan doen en hopen dat jet een beetje mee valt. Misschien een stomme vraag, maarreh eiwit in je urine??? @Fredje: "gelukkig" is het "maar" blaasontsteking. Natuurlijk wel vervelend, maar over het algemeen ben je daar met een weekje wel weer vanaf.... sterkte! @Noukie: gefeliciteerd met de goede echo! @Monique: gefeliciteerd! Een meisje, leuk! @MrsHair: wat goed dat je het meteen op je werk gezegd heb! Super dat ze ook zo begripvol gereageerd hebben! Idd oppassen hoor, ik heb er bij onze dochtre veel te lang (beetje eigenwijs) mee doorgelopen en daar heb je natuurlijk uiteindelijk ook niets aan...
Jeetje, al die meiden! Leuk hoor, en natuurlijk gefeliciteerd meiden!! Al helemaal omdat er geen afwijkingen te zien waren, laten we niet vergeten dat de 20-wekenecho daarom draait!! Ben heel benieuwd hoe de stand uiteindelijk gaat worden, wie weet wordt het een echte meidenmaand! Toen ik van Lucas beviel, waren er alleen maar jongens! @ klachten: ja, die beginnen nu idd (weer) te komen! Hebben we de grootste misselijkheidsellende gehad, beginnen de ruggen/bekkens/bloeddruk/e.d. op te spelen! Tis toch altijd wat met ons he Idd, heel belangrijk om je grenzen te bepalen en aan te geven!! Doorlopen schiet je echt niks mee op en je kleine al helemaal niet. @ namen: hihi, wat een grappig verhaal banaantje! Heb je gezegd dat jullie dezelfde naam hadden? Wij hebben er gelukkig geen last van hier, al is de jongensnaam nog steeds een raadsel pffff. zoo moeilijk om het eens te worden, laat staan dat we de 2e naam weten... Ik zit er zelf niet zo mee als een bekende ook die naam heeft, tenzij ik diegene echt niet mag
@hier: gelukkig gaat het -nu ik kortere dagen maak- beter met mijn bekken. Ik ben ook ineens totaal niet meer moe en heb weer gewoon energie dus dat is ook weer mooi meegenomen Mijn manager heeft er helaas niet echt veel begrip voor en doet alsof ik me zit aan te stellen (hij ziet niet dat ik pijn heb ). De uren die ik nu mis doordat ik korter werk, moet ik nu op mijn (enige) vrije dag inhalen! anders mocht ik niet gedeelltelijk de ziektewet in. EIKEL! :x Eigenlijk is dat dus gewoon overwerken aangezien ik de uren die ik minder maak gewoon uitbetaald krijg omdat dat ziekte-uren zijn. Hij vind het niet eerlijk dat ik minder werk tov mijn collega's dat ik minder werk dus vandaar dat ik ook thuis moet werken. Ik heb maar ja en amen gezegd, geen zin in een nutteloze discussie waar ik me dan weer over ga zitten opwinden. Hij controleert me toch niet, dus wat niet weet... Verder niets te klagen hoor
TJa, mijn schoonzus heeft zelfs de laatste weken van haar zwangerschap in een rolstoel gezeten ivm haar bekken. Zij kon helemaal niks meer op het einde. Eiwit in de urine kan duiden op zwangerschapsvergiftiging. Als je een te hoge bloeddruk hebt, wil de vk vaak ook je urine controleren, want dat zijn de meest voorkomende symptonen. Heel vaak moet je dan veel rusten.
Haha, wij schuiven het namen dilemma gewoon nog even voor ons uit We hebben het er serieus nog niet over gehad zelfs! De jongensnaam staat al wel vast, maar een meisjesnaam.... pffff We gaan er na de echo wel over nadenken! (of misschien is het niet nodig )
Bedankt voor de uitleg mamavanjuul, wou het net gaan typen Blijkbaar ben ik er gewoon gevoelig voor....helaas.
Geslacht: - Wij krijgen een Zoon - Wij krijgen een Dochter - Wij willen het niet weten / geheim houden (verander je naam in de betreffende bovenstaande kleur) Uitgerekende data: 03 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje - ZH - fv 04 april 2011 - Foeske (26) - 1e kindje -ZH - fv 06 april 2011 - Buuf (29) - 1e kindje 06 april 2011 - MoniqueP (26) - 1e kindje - bv 06 april 2011 - Noukie1982 (28 ) - 1e kindje- zkh- bv 07 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje 07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv 07 april 2011 - Mobius - 1e kindje - zkh - bv 09 april 2011 - Steintje - 2de kindje 10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh(verplicht)-bv 12 april 2011 - Smyltje (25) - 1e kindje- zkh- bv 13 april 2011 - Sietske (26) 1e kindje 13 april 2011 - Laravelk (21) - 1e kindje - zkh -bv 14 april 2011 - Ollebolle (33) -3e kindje- zkh (verplicht) - bv/fv 14 april 2011 - Sietske (26) - 1e kindje - zkh- bv 15 april 2011 - Mamsietje (24) - 2e kindje 15 april 2011 - Jeetjejom (26) - 2e kindje 15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv 16 april 2011 - Hero (21) 1e kindje 17 april 2011 - Stamperke (26)-2de kindje 17 april 2011 - Butterfly23 (25) - 2de kindje 17 april 2011 - Anmiri (33)- 3e kindje 17 april 2011 - Otje1975 (34) - 2e kindje - zkh - fv 18 april 2011 - MamavanJuul (27)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV 18 april 2011 - Sjanienu1 (25) - 2e kindje - zkh - fv 18 april 2011 - Otje1975 (34) - 2e kindje - zkh - fv 19 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje - onbekend - bv 19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje 20 april 2011 - Juli2009 (31) - 2e kindje 20 april 2011 - Maxximus (30) - 1e kindje - thuis 23 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje - zkh - bv 24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - onbekend - bv 25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv 26 april 2011 - Maregmo (24) - 1e kindje 29 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje 29 april 2011 - Karina (31) - 4e kindje - BV 30 april 2010 - Kaat2000 (27) 1e kindje Afspraken: 18-11 - Smyltje - VK 2e controle 24-11 - MamaMarije - vk 4e afspraak 25-11 - Star2 - Afspraak VPK 26-11 - Ollebolle - vk 3e controle + 20 weken echo 29-11 - Mrs Hair - 20 weken echo bij Gyn + controle VK 01-12 - Maryloes - controle vk 01-12 - Fredje - 20 weken echo. 02-12 - mamavanjuul- controle Gyn 06-12 - Eeka76 - controle VK 20-12 - Banaantje81 - controle gyn 24-12 - Controle VK in het ziekenhuis 29-12 - Foeske - pretecho Echo data: 18-11 - Verrassingsei - 20 weken echo 22-11 - Star2 - 20 weken echo + evt. geslachtsbepaling 24-11 - MamaMarije - 20 weken echo 24-11 - Smyltje - 20 weken echo + geslachtsbepaling 26-11 - Otje1975 - 20 weken echo + geslachtsbepaling 29-11 - Maryloes - 20 weken echo 30-11 - Juli2009 - 20 weken echo + geslachtsbepaling 30-11 - Sjanienu1 - 20 weken echo + geslachtsbepaling 30-11 - Steintje - 20 weken echo 03-12 - Eeka76 - 20 weken echo 07-12 - mamavanjuul - 20 weken + geslachtsbepaling 08-12 - Banaantje81 - 20 weken echo 14-12 - Karina - 20 weken echo 20-12 - Banaantje81 - controle-echo 29-12 - Foeske - pretecho 30-12 - MoniqueP - Pretecho 07-01 - Juli2009 - pretecho *** Vlindertjes *** 14 april 2011 - Julia6 - 3e kindje* 18 april 2011 - Elzje (26) - 1e kindje 20 april 2011 - Snelly(28)- 2e kindje 16 april 2011 - Dees1985 - 1e kindje Even t lijstje aangepast....
@ juli: wat heb jij toch een hork van een baas zeg! Zou er helemaal leip van worden van zo'n kerel!! Respect voor je dat je er zo rustig en verstandig mee omgaat Ga je straks na je bevalling nog op zoek naar een andere baan? @ anmiri: jeetje zeg, daar zit je echt niet op te wachten! *dikke knuffel voor jou* Wij schuiven het verzinnen van DE jongensnaam verder ook nog even voor ons uit, eerst de volksverhuizing in huis maar eens realiseren. De tijd vliegt echt veel te hard! Ik wil over een week of 6-8 Lucas z'n nieuwe kamer af hebben, maar met die feestdagen enzo ertussen.....! Stress....
@Mamamarije: ik weet inmiddels wel een beetje hoe hij is en heb in het dagelijkse werk gelukkig niet heel veel met hem te maken dus dat scheelt ook weer. Ik laat hem nu maar gewoon een beetje klesten en zit mijn tijd uit tot aan mijn verlof. Na de bevalling ga ik lekker op zoek naar iets anders
Gaat Lucas dan ook al meteen naar zijn nieuwe kamertje? Gaat hij dan in een peuter/eepersoons bed? Wij gaan in januari verbouwen en ik hoop dat onze meid ergens in februari naar haar nieuwe kamertje kan om alvast een beetje te wennen. Ik twijfel nog een beetje of ik haar niet eerst gewoon een tijdje in haar ledikantje moet laten slapen, ze is nog zo klein
Nee, we hebben voor Lucas toch nog eventjes een ledikant gekocht, maar dan wel één waar de zijkant uit kan. Ik zie het nog niet zitten dat hij zelf in en uit bed kan klimmen met 16 mnd. (dat is ie ong. tijdens de 'overstap'). Hij zal het ongetwijfeld motorisch gezien kúnnen en dat is juist mijn zorg. Dat ie er dan echt om de haverklap uit kan, zit ik echt niet op te wachten!! Dus eerst maar in zijn nieuwe ledikant (precies dezelfde als de oude, alleen dan die zijkant die eruit kan) op zijn nieuwe kamer, dan de baby die komt en dan over een tijdje naar een peuterbed, maar dat kan dus nog even wachten! Maar ja, jouw meiske is natuurlijk wel 2 mnd. ouder.... Mijn moeder zegt: lekker zo lang mogelijk in een ledikant laten liggen, is voor jezelf het makkelijkst! Anders voor de baby een wiegje kopen? Dan kan je dochter nog een paar maandjes extra in haar ledikant blijven en als de baby uit de wieg gegroeid is, dan het ledikantje doorschuiven? Lastig he? Vind het ook echt moeilijk, zeker omdat je nooit weet hoe je kleine is over een paar maandjes, ze veranderen nog zo snel/vaak!
Ik zou ze zolang mogelijk in een ledikant laten idd!! Mijn zoon was net een week 2 toen zijn zusje geboren werd. Heb hem toen in een gewoon bed gedaan, nou dat heb ik geweten!!! Hij \ging smorgens koffie zetten en aardappels schillen voor mama.....hele huis eronder. Moet er nog ergens fotoos van hebben Achteraf wel leuk maar op dat moment....net bevallen, alleen thuis, een peuter en een baby en een hoop zooi!
Jeetje Juli; wat een eikel zeg!!:x..Hij kan toch niet zomaar de voorwaarden bepalen!! Als je gedeeltelijk de ziektewet in gaat hoef je echt niet meer thuis de extra uren in te halen hoor!! Dat is helemaal mooi.. Ja en idd..Dat "thuiswerken"kun je lekker zelf invullen.... Liefs
ZO..idd wel grappig als je het leest..hahaha..Maar kan me voorstellen dat je dat op dat moment echt niet erbij kunt hebben!! Vanaf wanneer gaan ze dan "normaal gesproken"in een groter bedje?..Heb echt geen idee... liefs
@anmiri: Hihi, ik zie het ook helemaal voor me... Hilarisch tafereel, maar op dat moment natuurlijk écht niet... Ik zou ze ook zo lang mogelijk in een ledikantje laten hoor. Onze jongste was 27 maanden toen hij in een peuterbedje ging, en toen kon je hem ook echt goed uitleggen dat hij er NIET uit mocht. Zo goed dat hij nu 's morgens nog steeds roept of hij uit bed mag komen
Wat leuk, weer 2 meiden erbij volgens de echo's, gefeliciteerd met de goede echo's Juli: Je hebt wel wat te stellen met die baas van je zeg. Inderdaad een gevoelloze, respectloze ass van een vent. Zo, dit zit, haha. Ik zou ook de weg van de minste weerstand kiezen, want als je in discussie gaat met zo'n figuur heb je kans dat je er zelf alleen maar rotter uitkomt (stress, slapeloze nachten, vreselijke sfeer op werk etc.). Bedjes heb ik nog helemaal geen ervaring mee! Wij gaan voor de kleine een ledikantje kopen en als ik het zo hoor mag die daar wel lekker een tijdje in blijven liggen Ik heb toch zo'n ontzettende zin in de feestdagen, niet normaal!! Ik zie het al helemaal voor me om met mijn gezinnetje de feestdagen straks in te gaan, ik baal er gewoon van dat de baby er nu nog niet is! Over een paar jaar krijgt Sinterklaas eindelijk weer inhoud voor ons: ik zie al helemaal voor me hoe we weer rondom een grote berg pakjes zitten, geweldig!! Wat betreft de namen: ja, het is eigenlijk wel heel grappig he, dat mijn vrienden en wij dezelfde naam voor ons kindje hebben. Gelukkig beval ik het eerste dus heb ik lekker eerste keus, haha De jongensnaam is geen veel-voorkomende-naam, en ook geen modenaam, dus ik snap niet hoe het mogelijk is dat we allebei die naam hadden bedacht! Mijn moeder had gisteravond trouwens de meisjesnaam geraden die wij in gedachten hebben, zo bizar. Ze flapte het er zomaar uit. Het lijkt wel of het op mijn voorhoofd geschreven staat of zo.
Haha, arme Hugo! Helemaal geïndoctrineerd Waar hebben jullie mee gedreigd ? Nog tips? hahahaha @ anmiri: jeetje, daar zul je idd niet blij mee zijn geweest! wel lef bedoeld van de kleine, maar toch @ feestdagen: ik heb er ook zeker zin in! Vind het altijd zo gezellig. Alleen jammer dat het rond de wintertijd altijd zo koud is enzo.... dat hoeft van mij dan weer niet! Als ik niet weg hoef, mag het sneeuwen hoor, dan vind ik het prachtig! maar ja... meestal wil je er toch wel even uit! Sinterklaas kan ik me ook al op verheugen. Lucas kan dit jaar voor het eerst echt cadeautjes uitpakken, heerlijk! Nu hopen dat ie het pakpapier niet opeet
Overigens....nu door al dat 'gedoe' met de namen, heb ik wel een extreme drang om toch wél het geslacht te willen weten van ons kindje.... Dus kans zit erin dat ik bij de echo mijn nieuwsgierigheid niet zal kunnen bedwingen! En mijn vent kennende, zou die sowieso al overstag gaan, want die is veel te nieuwsgierig aangelegd voor verrassingen. Het 'niet willen weten' zou dan alleen op mij neerkomen en ik moet hem dan daarin mee blijven trekken (immers: eens besloten blijft besloten) maar ik ga nu zelf ook heel erg twijfelen!
Wat grappig dat je moeder het zomaar raadde!! Hahah gek he! En wel heeeel toevallig dat jullie dezelfde naam hebben zeg... Ikzelf zou er niet echt blij mee zijn... Ik denk toch dat ik goed zou overleggen die vrienden,en dan misshien toch zelf maar een andere naam kiezen. Wij hebben een originele naam voor onze baby uk. Hij komt nog maar 24 x voor in NL, dus als iemand die raad, dan kan die gedachte lezen Maar wij zeggen zo weinig mogelijk, zodat ze het ook niet kunnen raden!! Als iemand het zou raden zou ik denk ook al een andere naam kiezen (erg he) Ik heb ook tegen mn vriend gezegd; echt niemand mag zijn naam weten van te voren!! En dat als we ons verlullen dat zijn naam alsnog veranderd, dan weet ik tenminste zeker dat hij zijn mond houd! Want hij is helemaal trots dat hij de naam verzonnen heeft