April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Kraamvisite: Wat leuk! Het lijkt me echt bijzonder om nu op kraamvisite te gaan terwijl je zelf zwanger bent... Dan wordt het allemaal nog wat reëler he...

@ Buik: Ik kan vaak ook voelen waar beebje ligt. Dan heb ik echt een harde plek aan één kant. Ik durf alleen niet te hard te drukken, kan me dan zo goed voorstellen dat ik tegen het hoofdje ofzo aan het drukken ben, dat vind ik echt zielig....

2. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Allemaal,

Jeetje wat hebben jullie veel geschreven zeg.. Jullie zijn moeilijk bij te houden!!

@Mrs hair..wat een verschrikkelijk droom!! Droom ook wel eens van die gekke dingen..Zo vervelend!! :(
    Ik voel ook af en toe waar de baby ligt..haha.. Durf idd ook niet goed te drukken..ben bang dat ik het pijn doe..:)

@Star: Veel plezier dadelijk!! Spannend!!
    @Mamamarije.. Voor jou is het ook al bijna zover!!SPannend hoor al die 20 wekenecho..:)

Nog 1,5 week en dan zijn wij ook aan de beurt!!:D

Liefs

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ja, nog 1,5 dag zeg maar! Zeker spannend! Eerst vooral leuk-spannend, maar nu ook wel een beetje onzeker-spannend... stel nou dat?

Maar goed.... daar denken we niet aan!

@ baby voelen: je mag best wel een beetje stevig in de buik voelen hoor! De vk doet dit net zo. Zolang je je vlakke hand/vingers gebruiken en niet echt gaat zitten porren, kan het niet zo gauw kwaad! De baby zit nog omringd door het vruchtwater, de baarmoeder (soms met placenta ervoor) en je buikwand met bijbehorend speklaagje (bij de één wat dikker dan de ander). Je steekt echt niet zo snel je vinger in het koppie!

4. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mamamarije: Oh haha.. bedankt voor de tip!! Dacht al dat het niet zoveel kwaad kon maar maakte me toch zorgen, hahaa..
    Kan me voorstellen dat je de 20wekenecho erg spannend vind! Is heel normaal denk ik.. Porbeer er toch heel erg van te genieten..:)

@Bevalling: Af en toe denk ik al eens aan de bevalling en moet heel eerlijk bekennen dat ik me er best druk over maak.. Heb een bevalling live gezien (bij mijn zus) en dat was geen pretje!! Wat een hel zeg! Ik weet dat elke bevalling anders is maar zit er toch een beetje mee.. Wil ook graag in het ziekenhuis bevallen met de mogelijkheid een ruggeprik te vragen..Wat vinden jullie hiervan? Stel ik me teveel aan??..:(

Liefs

5. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Fredje: Nee hoor, natuurlijk niet! Ik denk dat het als het om je eigen bevalling gaat onmogelijk is om jezelf te veel aan te stellen. Het gaat erom waar jij je prettig bij voelt, zodat je met een gerust gevoel de bevalling ingaat. En als jij het een prettig idee vindt om in het ziekenhuis te bevallen met een ruggeprik achter de hand, moet je dus precies dat doen. Dat vind ik ervan ;)

6. MamaMarije

@ fredje: natuurlijk stel je je niet aan, dat even vooropgesteld. Als jij je prettig voelt in het zkh, moet je dat lekker doen. Jij bent tenslotte degene die de baby eruit moet werken, toch ;)?

En qua hel... tja... een bevalling is eigenlijk nooit leuk of gezellig of prettig. Dat weet iedereen ook eigenlijk altijd wel, alleen je realiseert je het niet altijd van te voren. Ook de vrouwen die heel snel bevallen, gaan door dezelfde weeën e.d. heen. Uiteraard zijn er uitzonderingen en verschillen, maar geen één vrouw denkt tijdens haar bevalling 'hè, wat fijn zeg, wat een leuke bezigheid!' Achteraf kun je best wel tevreden zijn en zeggen: zo wil ik het nog wel 10x, maar op het moment zelf.....
    Daarom is het gewoon goed om als je er tegenop ziet, bepaalde back-ups in te bouwen, zoals idd een ruggenprik of whatever je je ook prettig bij voelt!

En pin je niet teveel vast op dingen die je per sé wel of niet wil, je weet gewoon niet hoe dingen lopen!

Keep your eye on the prize... ;):D

7. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamamarije en mrs Hairs..> bedankt! voel me er een stuk beter bij! Ik krijg toch veel reacties van uit de omgeving als ik zoiets vertel en de meeste zijn niet heel positief! Jullie hebben gelijk..ik moet de baby eruit werken dus de keuze ligt dan idd bij mij..:D..En wie weet heb ik die prik helemaal niet nodig.. Er zijn altijd nog verrassingen idd..:D..

liefs

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Fredje: Dat vind ik er ook van. Alleen al het idee dat je de mogelijkheid voor een ruggeprik hebt, kan de hele bevalling al draaglijker maken. Dat kan ik me in ieder geval heel goed voorstellen...

En daar is het forum toch voor, om angsten en zorgen met elkaar te delen en daar een beter gevoel aan over te houden? ;)

9. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt mrs Hair. Dat is idd waar..:) Alleen de gedachte al dat ik de keuze hebt stelt me op dit moment enorm gerust!! Ben heel blij met dit forum..:D

Liefs

10. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hallo allemaal,

Nou vanmiddag de echo gehad en...WE KRIJGEN EEN ZOON!!

De kleine had vandaag niet zo een zin om bekeken te worden.;)
    Hij lag er niet goed bij.
    Moes nog even heen en weer lopen kijken of de uk nog anders zou gaan draaien maar nee.
    Nu moet ik donderdag weer terug komen zodat ze derest goed kan bekijken.
    Ben wel weer paar dagen terug gezet.:(

11. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    en en? vandaag nog echo's geweest? de rest die deze week gaat, succes! ik mag woensdag 17.00 uur. leuk/spannend!

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @star: gefeliciteerd!!!! ja ik ken t, heb ook staan springen enzo, haha. Maar hoever terug gezet dan?

13. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @star: gefeliciteerd!!!!

14. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Gefeliciteerd, wat leuk een zoon! Raar dat je bent teruggezet, ik dacht dat ze dat nu niet meer deden. Kijk, bij de termijnecho met ongeveer 12 weken, dan snap ik dat ze dan de meting aanhouden. Maar nu gaat elk babietje toch zn eigen weg en groeit op zn eigen manier? Het zal vast niet veel schelen toch?

15. MamaMarije

Gefeliciteerd Star!! Een zoon, wat leuk! Dat trekt de stand weer ietsje meer gelijk, haha. He, verdikkeme, zat ik er toch naast ditkeer :). Daar gaat mijn plan om een geslachtsvoorspellingsbureau te gaan beginnen :D

@ smyltje: ik moet woensdag 11.00, spannend he?

16. Maryloes

Hebben jullie trouwens in de lounge al het bericht over verrassingsei gelezen? Schrik ervan! Haar vriend heeft een hartinfarct gehad en ligt in het ziekenhuis. Door alle stress heeft ze nu last van voorweeen:(.

Je zult dit voorlopig niet lezen, maar wil je veel sterkte wensen!

17. Maryloes

Oh, ik zie nu pas dat dat bericht 10 november is gepost. Helemaal gemist.....of ligt dat aan mij? Hoe dan ook, inmiddels weer thuis, maar hoe is het nu verrassingsei?

18. MamaMarije

So hee... daar schrik ik ook wel van! Dat bericht is ook mij ontgaan hoor :)
    Hoop dat het allemaal naar omstandigheden goed is afgelopen.
    Verschrikkelijk zeg.... brrrr

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik had het ook niet meegekregen ... Wat naar !!

20. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Ik dacht ook datje niet meer verzet kon worden.

Ze meten zelfs 19.2 weken:$ terwijl ik vandaag 20.4 weken "zou" zijn. Ik zeg tegen haar moet ik me nu zorgen gaan maken tis wel bekant een week. Ze zei dat elk kind zn eigen groei aanhoud. Al was mijn dochter ook kleiner dan ze had moeten zijn dus ligt misschien gewoon aan de bouw. Ben zelf ook niet groot.
    Heb mezelf dan maar op 20 weken gezet, er tussenin!:(

Deel Deze Pagina