April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk een zoon star!

Bericht van verrassingsei had ik ook niet meegekregen, sterkte alsnog!

Hier donderdag controle gyn en aansluitend 20 weken echo, volgende week woensdag weer controle, hoop zo dat die bloeddruk wat lager is dan!

Morgen gaan we beginnen met de slaapkamer voor de kids, stapelbed hebben we in huis. Als die kamer af is....de babykamer:)

2. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    Ha allemaal,

Leuk hoor om voor jullie al die 20 weken verhalen te horen!!!

Goh wat erg zeg voor verrassingsei, jeetje dan maak je wat mee.

Ik inmiddels alweer een week al mn eten binnen gehouden, joepie.....ben bijna aant genieten van het koken.

Gr.
    Pollewopke

3. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Geslacht:
    - Wij krijgen een Zoon
    - Wij krijgen een Dochter
    - Wij willen het niet weten / geheim houden

(verander je naam in de betreffende bovenstaande kleur)

Uitgerekende data:

03 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje - ZH - fv
    04 april 2011 - Foeske (26) - 1e kindje -ZH - fv
    06 april 2011 - Buuf (29) - 1e kindje
    06 april 2011 - MoniqueP (26) - 1e kindje - bv
    06 april 2011 - Noukie1982 (28 ) - 1e kindje- zkh- bv
    07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv
    07 april 2011 - Mobius - 1e kindje - zkh - bv
    09 april 2011 - Steintje - 2de kindje
    10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh(verplicht)-bv
    11 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje
    12 april 2011 - Smyltje (25) - 1e kindje- zkh- bv
    13 april 2011 - Sietske (26) 1e kindje
    13 april 2011 - Laravelk (21) - 1e kindje - zkh -bv
    14 april 2011 - Ollebolle (33) -3e kindje- zkh (verplicht) - bv/fv
    14 april 2011 - Sietske (26) - 1e kindje - zkh- bv
    15 april 2011 - Mamsietje (24) - 2e kindje
    15 april 2011 - Jeetjejom (26) - 2e kindje
    15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv
    16 april 2011 - Hero (21) 1e kindje
    17 april 2011 - Stamperke (26)-2de kindje
    17 april 2011 - Butterfly23 (25) - 2de kindje
    17 april 2011 - Anmiri (33)- 3e kindje
    17 april 2011 - Otje1975 (34) - 2e kindje - zkh - fv
    18 april 2011 - MamavanJuul (27)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV
    18 april 2011 - Sjanienu1 (25) - 2e kindje - zkh - fv
    18 april 2011 - Otje1975 (34) - 2e kindje - zkh - fv
    19 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje - onbekend - bv
    19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje
    20 april 2011 - Juli2009 (31) - 2e kindje
    20 april 2011 - Maxximus (30) - 1e kindje - thuis
    23 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje - zkh - bv
    24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - onbekend - bv
    25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv
    26 april 2011 - Maregmo (24) - 1e kindje
    29 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje
    29 april 2011 - Karina (31) - 4e kindje - BV
    30 april 2010 - Kaat2000 (27) 1e kindje

Afspraken:
    24-11 - MamaMarije - vk 4e afspraak
    25-11 - Star2 - Afspraak VPK
    26-11 - Ollebolle - vk 3e controle + 20 weken echo
    29-11 - Mrs Hair - 20 weken echo bij Gyn + controle VK
    01-12 - Maryloes - controle vk
    02-12 - mamavanjuul- controle Gyn
    06-12 - Eeka76 - controle VK
    15-12 - Smyltje - controle VK

20-12 - Banaantje81 - controle gyn

Echo data:
    24-11 - MamaMarije - 20 weken echo
    24-11 - Smyltje - 20 weken echo + geslachtsbepaling
    25-11 - Star2 - vervolg 20 weken echo
    26-11 - Otje1975 - 20 weken echo + geslachtsbepaling
    29-11 - Maryloes - 20 weken echo
    30-11 - Juli2009 - 20 weken echo + geslachtsbepaling
    30-11 - Sjanienu1 - 20 weken echo + geslachtsbepaling
    30-11 - Steintje - 20 weken echo
    01-12 - Fredje - 20 weken echo

03-12 - Eeka76 - 20 weken echo
    07-12 - mamavanjuul - 20 weken + geslachtsbepaling
    08-12 - Banaantje81 - 20 weken echo
    14-12 - Karina - 20 weken echo
    20-12 - Banaantje81 - controle-echo
    29-12 - Foeske - pretecho
    30-12 - MoniqueP - pretecho
    07-01 - Juli2009 - pretecho

*** Vlindertjes ***
    14 april 2011 - Julia6 - 3e kindje*
    18 april 2011 - Elzje (26) - 1e kindje
    20 april 2011 - Snelly(28 )- 2e kindje
    16 april 2011 - Dees1985 - 1e kindje

4. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Gr#!$&!!! :x:x:x Dat is al de zoveelste keer dat ik een hele lap tekst geschreven heb en weer opernieuw kan beginnen....

Nou ja, nog maar een poging dan.... :)

@Star: Gefeliciteerd! Nu al een eigenwijs mannetje dus :D
    Gek hoor dta je teruggezet bent.... Ik dacht ook altijd dat ze dat alleen de eerste 12 weken deden, omdat kindjes daarna hun eigen tempo qua groei aanhouden. Onze dochter liep met 20 wkn ongeveer 1,5 week achter op groei en daar is nooit iets mee gedaan.

@Mamamarije: kan me voorstellen dat je je toch een heel klein beetje zorgen maakt om je (mooie!) dikke buik, maar je buik zegt natuurlijk helemaal niets over wat er in zit! :D Tegen het einde is dat ook weer leuk.... Eerst moest ik een naar groeiecho omdat de kleine achter liep qua groei (weekje "achterstand"), met 40 weken dacht mijn VK dat het toch wel een 9 ponder zou worden (= slapeloze nacht! :$). Uiteindelijk was ze net geen 7 pond.
    Alvast succes met de echo!!!

5. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @verassingsei; moch je dit lezen, heel veel sterkte voor jou en je man, doe lekker rustig aan.

@juli2009; Vervelend is dat hé , heb ik ook vaak!

Ik vind dat ook vreemd, maar probeer me verder geen zorgen te
    maken, weet dat hij het verder goed maakt en hij is lekker druk.
    Schok er alleen wel even van het zijn toch 6 dagen.
    Denk zelf dat ze in het begin van me zwangerschap teveel hebben lopen rommelen met meten. Dan werd ik weer teruggezet dan weer paar dagen vooruit. En dat ging door tot 14 wkn. Heb me banner nu aangepast op precies tussenin dus vind het goed.
    Donderdag moet ik weer terug, kijken of de kleine derest wil laten zien.:)

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dan is de stand nu twee jongens, drie meisjes... Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt :)

Star, je had een meisjesgevoel toch? Verrassing ;) ben je er al aan gewend?

7. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Star: Leuk hoor, een zoontje! Wel jammer dat ze niet alles konden bekijken, zit je nu nog langer in spanning of alles goed met hem is, of valt het wel mee? Ik vind dat terugzetten ook raar trouwens. Lijkt me ook vervelend voor jou, want zo kun je ook je uitgerekende datum niet aanhouden.

Pollewopke: Gelukkig dat je niet meer hoeft over te geven!! Van alle kwaaltjes vond ik dat veruit het meest verschrikkelijk. Overgeven is pijnlijk, onvoorspelbaar en zo'n rotgevoel.

Wat afschuwelijk voor verrassingsei zeg! Dat is schrikken. Nou, hopelijk komt het goed, of is het al goedgekomen. Ik hoop dat we nog iets van haar horen erover.

Vanmorgen werd ik wakker met fikse rugpijn en toen ik opstond kon ik even niet meer lopen van de spierpijnen, weet niet wat ik heb gedaan vannacht in mijn slaap maar goed zal het niet zijn geweest, auw!

8. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @mrs hair; helemaal in het begin van me zwangerschap was ik er van overtuigd dat het een jongen was.
    Maar ging er steeds meer aan twijfelen. Zo zie je maar, dat had ik nooit moeten doen.:D

@banaantje; vin het ook vervelend steeds, je gaat je toch onbewust zorgen maken of de beeb eigenlijk wel goed groeit, maar de echoscopiste overtuigde me ervan dat elke beeb ze eigen groei tempo heeft.
    Dus moet me daar maar aan vast houden.
    Misschien toch met de gyn overleggen of ik nog een (groei) echo kan krijgen later in de zwangerschap.

Beterschap met je rug banaantje, misschien toch verkeerde draai gemaakt in je slaap.
    Heb het hier ook wel eens, ga je zonder rugpijn naar bed en sta je volgende dag op met rugpijn.:(

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ pollewopke: wat fijn dat je niet meer hoeft over te geven! Jeej, de vlag kan uit!! En, lekker genoten van je avondeten?

@ juli: het is ook zo dat de grootte van je buik niet zoveel zegt... maar ja... hormonen hè ;)?! Ik ga het maar gewoon van me af zetten en het even navragen morgen... we'll see!

@ banaantje: wil ook niet weten wat jij hebt gedaan vannacht, hahaha :D. Rot voor je meid, dat je zo'n last hebt! Anders even lekker een warme douche of warm bad?

10. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
  11. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
  12. MamaMarije

@ star: mooi hoor! Echt superduidelijke foto's :D Helemaal leuk!

13. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    Das lief van je meis, dank je wel;) dat zullen we doen!

@Hier: Vannavond 3d/4d echo:D....errug veel zin in!
    Kon nu een pakket kopen, 2 echo's voor de prijs van iets meer dan 1.
    Dus we hebben nu een echo en rond de 28 weken weer 1.

14. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@star, wat een mooie duidelijke echofoto!

15. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Star wauw wat een duidelijke foto's zeg, prachtig! Bespeur ik daar een wipneusje bij jullie zoontje? :D

MamaMarije: Hahahhaa nou DAT hebben we niet gedaan haha, was het maar waar 8) Qua libido is het trouwens nu andersom gesteld: bij mij hoger dan bij hem. Echter gepaard met de moeheid (die 's avonds echt kneiterhard toeslaat) komt het er vaak gewoon niet van (wel jammer) :p

Net even staan stretchen hier midden in het kantoor, kan mij het schelen. De enige die het ziet is mijn beste vriend (die zelf dus ook een zwangere vriendin heeft). Het stofzuigen ben ik maar mee gestopt, na 60 vierkante meter te hebben gedaan plus wc's uitgeschrobd voelde ik het toch wel weer in mijn rug (zucht). Soms voel ik me net een oud wijf!

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ oud wijf: Ik ook hoor... Met name op m'n werk heb ik er steeds meer last van. Na het debacle van vorige week, moest ik van mijn manager een afspraak maken met de bedrijfsarts, om te bekijken of ik nog wel zittingen kon draaien. Daar kom ik nu net vandaan, en die maakte het nog een stapje erger: Met ingang van vandaag mag ik nog maar 5u per dag werken. Leuk vind ik dat niet, maar het is wel een bevestiging dat hoe het de afgelopen 2 weken ging toch echt niet de bedoeling is... Ik ben dus wel blij dat ik geweest ben... Nou benieuwd wat ze er op het werk van vinden...

17. MamaMarije

@ mrs hair: goed dat de bedrijfsarts aan de bel trekt! Als mama niet op zichzelf kan passen, moet iemand anders dat maar doen, hahaha, nee geintje natuurlijk, maar het is goed als er iemand even aan de rem gaat hangen, toch? Het is niet de moeite waard als het ten koste gaat van je lijf!

@ banaantje: vind het ook niet zo gek dat je last hebt van je rug als jouw dag er altijd zo intensief uitziet. Stofzuigen is een rotklus voor je rug en de wc schoonmaken is vaak ook onhandig als je zwanger bent. Veel bukken in een krappe ruimte... En goed om eventjes je stretchmomentje te pakken hoor ;)!!

@ libido: hier nog steeds erg wisselend, maar nu Lucas overdag echt een drama is (lees 15 mnd sprong...), heb ik 's avonds echt geen zin meer in poespas aan mijn lijf. Als je de hele dag een dreumes van 11 kg mee moet slepen aan je been, terwijl hij je trommelvliezen kapot schreeuwt... denk je 's avonds: 'Ga heen!!! Laat me met rust!' Wel een beetje gemeen, maar ja...

@ verrassingsei: heel veel plezier vanavond! Laat de mooie beelden van jullie kindje een echte opkikker voor jullie zijn!

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hey meiden,

Was ik ook weer even. Heb nog niet alles bij gelezen, want het is er zoveel ;)
    Gisteravond voelde ik me opeens niet lekker worden, dacht nog dat ik te veel lasagne had gegeten en de hele nacht misselijk geweest.
    Gelukkig wilde Juul wel bij me in bed blijven liggen vanmorgen tot half 10, heerlijk! Maar zodra ik met haar de trap af liep, moest ik rennen. Alles er weer uitgegooid en nu net mijn eerste broodje op.

Gelukkig is Japie nog wel lekker aanwezig, dus daar maak ik me geen zorgen om.

Ga nu eerst weer even slapen, Juul ligt ook dus even bijtanken....

19. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    @star; wat leuk, een zoon... zolang alles maar goed en gezond is, maakt het geslacht niet uit..

@verassingsei; veel plezier vanavond met de 3d echo..

@mrs hair; wel beter dat je minder gaat werken, je lichaam heeft meer rustig nodig..

@mamamarije; een dreumus is echt niet makkelijk, moet wel lachen hoe je het vertelt, ik zie het gewoon voor me :p komt wel goed allemaal..

Hier vandaag mijn 2e mijlpaal -> 20 weken zwanger....

Waar we gaan nu op wachten eigenlijk.. eerst was het de 12 weken termijn, toen de 20 weken echo en nu??... toch niet de bevalling hé :$

20. MamaMarije

Nee joh, nog zat andere mijlpalen! Gefeliciteerd trouwens met de 20 weken! leuk he?

Het kamertje dat af is, het begin van je verlof (als je werkt dan he...), laten we ook de 27 wekengrens niet vergeten (of is het 28), waarop het kindje levensvatbaar is als het geboren wordt, die vond ik vorige keer ook best wel belangrijk!

En danneh... tja... toch maar die bevalling denk ik!

Maarreh.... moet gaan, Lucas schuurt zijn puzzelstukjes kapot tegen de muren en sloopt mijn laptoptas tegelijkertijd... Denk dat ik zo maar eventjes met hem naar buiten ga met zijn loopauto!
    pfff... even stoom afblazen en frisse lucht... adem in... adem uit....

Deel Deze Pagina