ooooooooh, jullie tellen echt nog de dagen dat je moet werken...haha, blond! Zal ook eens echt gaan tellen... Nog 15 in dit jaar....59 in totaal!
Ik dacht ook al, mamavanjuul: 112 dagen is drie keer zoveel als mijn 40 dagen. Valt in de realiteit dus reuze mee, ook voor jou!
Ik heb trouwens een erg prettig gesprek gehad hier op het werk vanmorgen... M'n manager was erg geschrokken van de conclusie van de bedrijfsarts, maar in die zin dat hij blij was dat hij me erheen had gestuurd omdat ik schijnbaar zelf niet van plan was om hierover aan de bel te trekken Hij deed echt hélemaal niet moeilijk over het feit dat ik vanaf nu dus nog maar 5u per dag mag werken, en gaf aan dat als dat te zwaar is, ik ook naar eigen inzicht thuis mag werken of minder mag werken. Erg prettig... En best wel een opluchting, ik heb er vannacht niet zo heel lekker van geslapen. @FB: Jij was het toch met die lastige baas? Ik vertel dit verhaal dit niet om je ogen uit te steken hoor, absoluut niet. Maar zo kán het dus ook, en zo hoort het eigenlijk ook als je heel eerlijk bent... Ik hoop dat jouw baas inmiddels wat is bijgedraaid...
Als je het zo bekijkt dan is het inderdaad echt nog maar weinig werken! Ik zit sinds vorige week in de WW , na 2 jaar ziek thuis te zijn geweest ivm pijnklachten/aandoening aan beide polsen moet ik op zoek naar een nieuwe werkgever; en ik hoef nog "maar" 20x te solliciteren voor mijn verlof!
@MrsHair: Wat fijn dat je manager zo reageerde! Toch een hele geruststelling lijkt me! En fijn dat hij ook al aan heeft gegeven dat je, mocht het nog niet gaan, eventueel nog minder kunt gaan werken.
@mrs hair, fijn dat je manager zo begripvol is. Zo hoort het ook, maar helaas zijn niet alle werkgevers zo! @werken, met nog 37 dagen te gaan loop ik op kop haha. Maar goed, ik werk ook "maar" 3 dagen en ben met kerst 2 weken vrij. Jullie nog vrij rond de feestdagen? En stoppen jullie 4 of 6 weken van te voren? Ik 6 weken.
Ik ben rond de feestdagen twee daagjes extra vrij, twee maandagen (dinsdag is mijn vaste 'vrije' dag). En ik stop 6 weken van te voren. Dat was ik sowieso al van plan, en nu is het ook verplicht omdat ik al in de WAZO zit...
Hello! Ik werk in t onderwijs, dus 2 weken vrij met de feestdagen. Ik stop ook 6 weken van te voren, want bij die kleuters kan je vaak niet langer werken, is lichamelijk zwaar, en alles is laag....
Hoihoi! Nou, hier was alles goed bij de echo! Jeej!! *doet een rondedansje* Toch altijd weer spannend, maar de kleine lag er heel goed voor, dus alles goed gezien en gemeten. Ook de kleine zien drinken van het vruchtwater en gezien dat hij/zij met de voetjes over elkaar lag. Grappig, wat zo lag Lucas ook altijd en zo zit hij vaak nog steeds!! Helemaal leuk dus. Kleine ook behoorlijk zien en voelen schoppen tijdens de echo Vanochtend ook nog controle bij de VK gehad, ook alles goed. Bloeddruk prima, maar ik moet wel rustiger aan doen i.v.m. die harde buiken en 'zwaar buikgevoel', zeg maar... Tja... weet niet hoe ik dat moet doen, maar ik zal eens mijn activiteiten onder de loep nemen! Overigens, niet teveel vruchtwater, pfiew! Gewoon een dikke buik dus @ mrs hair: fijn dat je baas zo reageerde! Zo zou het eigenlijk altijd moeten, niet zoals die hork van Juli!
Geslacht: - Wij krijgen een Zoon - Wij krijgen een Dochter - Wij willen het niet weten / geheim houden (verander je naam in de betreffende bovenstaande kleur) Uitgerekende data: 03 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje - ZH - fv 04 april 2011 - Foeske (26) - 1e kindje -ZH - fv 06 april 2011 - Buuf (29) - 1e kindje 06 april 2011 - MoniqueP (26) - 1e kindje - bv 06 april 2011 - Noukie1982 (28 ) - 1e kindje- zkh- bv 07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv 07 april 2011 - Mobius - 1e kindje - zkh - bv 09 april 2011 - Steintje - 2de kindje 10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh(verplicht)-bv 11 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje 12 april 2011 - Smyltje (25) - 1e kindje- zkh- bv 13 april 2011 - Sietske (26) 1e kindje 13 april 2011 - Laravelk (21) - 1e kindje - zkh -bv 14 april 2011 - Ollebolle (33) -3e kindje- zkh (verplicht) - bv/fv 14 april 2011 - Sietske (26) - 1e kindje - zkh- bv 15 april 2011 - Mamsietje (24) - 2e kindje 15 april 2011 - Jeetjejom (26) - 2e kindje 15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv 16 april 2011 - Hero (21) 1e kindje 17 april 2011 - Stamperke (26)-2de kindje 17 april 2011 - Butterfly23 (25) - 2de kindje 17 april 2011 - Anmiri (33)- 3e kindje 17 april 2011 - Otje1975 (34) - 2e kindje - zkh - fv 18 april 2011 - MamavanJuul (27)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV 18 april 2011 - Sjanienu1 (25) - 2e kindje - zkh - fv 18 april 2011 - Otje1975 (34) - 2e kindje - zkh - fv 19 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje - onbekend - bv 19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje 20 april 2011 - Juli2009 (31) - 2e kindje 20 april 2011 - Maxximus (30) - 1e kindje - thuis 22 april 2011 - Vuurtorentje84 (26) - 1e kindje - zkh 23 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje - zkh - bv 24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - onbekend - bv 25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv 26 april 2011 - Maregmo (24) - 1e kindje 29 april 2011 - Karina (31) - 4e kindje - BV 30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv 30 april 2010 - Kaat2000 (27) 1e kindje Afspraken: 25-11 - Star2 - Afspraak VPK 26-11 - Ollebolle - vk 3e controle + 20 weken echo 29-11 - Mrs Hair - 20 weken echo bij Gyn + controle VK 01-12 - Maryloes - controle vk 02-12 - mamavanjuul- controle Gyn 06-12 - Eeka76 - controle VK 15-12 - Smyltje - controle VK 15-12 - Pollewopke - 20 wekenecho + controle VK 20-12 - Banaantje81 - controle gyn 21-12 - Vuurtorentje84 - 3e controle VK 21-12 - MamaMarije - VK 5e afspraak Echo data: 24-11 - Smyltje - 20 weken echo + geslachtsbepaling 25-11 - Star2 - vervolg 20 weken echo 26-11 - Otje1975 - 20 weken echo + geslachtsbepaling 29-11 - Maryloes - 20 weken echo 30-11 - Juli2009 - 20 weken echo + geslachtsbepaling 30-11 - Sjanienu1 - 20 weken echo + geslachtsbepaling 30-11 - Steintje - 20 weken echo 01-12 - Fredje - 20 weken echo 03-12 - Eeka76 - 20 weken echo 06-12 - Vuurtorentje84 - 20 weken echo + geslachtsbepaling 07-12 - mamavanjuul - 20 weken + geslachtsbepaling 08-12 - Banaantje81 - 20 weken echo 14-12 - Karina - 20 weken echo 15-12 - Pollewopke - 20 wekenecho 20-12 - Banaantje81 - controle-echo 29-12 - Foeske - pretecho 30-12 - MoniqueP - pretecho 07-01 - Juli2009 - pretecho *** Vlindertjes *** 14 april 2011 - Julia6 - 3e kindje* 18 april 2011 - Elzje (26) - 1e kindje 20 april 2011 - Snelly(28 )- 2e kindje 16 april 2011 - Dees1985 - 1e kindje Zo, eventjes de lijst aangepast! Geen nieuwe echo-datum voor mij in principe!
Gelukkig nog iemand met een goeie echo, het is en blijft spannend! Mrs Hair: heerlijk zeg, zo'n manager! Zo hoort het inderdaad ook! Mijn leidinggevende is ook zo, heeft zelf 3 kinderen (is vrouw) en weet dus wat het is om zwanger te zijn. Haar plaatsvervanger, waar ik 1,5 mee werk van de 3 is niet zo. Daar heb ik wel eens een aanvaring mee. Ik heb trouwens de donderdag voor oud en nieuw vrij en die week daarna. Vrijdags heb ik al vrij, dus een lekkere dikke week vrij. Na die week houdt mijn ouderschapsverlof op van Juul en moet ik 32 uur werken ipv 24...zie er wel een beetje tegen op, maar is maar voor 10 weken. Ik probeer 4 weken van te voren te stoppen, maar je weet maar nooit hoe het loopt... ***hele diepe zucht*** moet nog een week wachten voor een echo..
@ MamaMarije: Goed zo! Wat fijn dat alles goed was, en ook dat de kleine er zo schattig bij lag!! Nou ja, en 'gewoon een dikke buik'? Het is wel heel duidelijk een echte baby-buik, hij ziet er niet dik uit. Dus je hebt een hele mooie baby-buik! Ik ben heel benieuwd hoe hij er met 40 weken uitziet Was het juli met die hork van een baas? Ik dacht dat het FB was, maar ik was niet zeker en te lui om terug te bladeren
@ MamavanJuul: we hebben gelijk gereageerd Ik ben ook heel blij met mijn baas. Het lijkt een nukkige oude man, maar als puntje bij paaltje komt is hij heel meelevend en betrokken. Hij heeft zelf drie kinderen, en volgens mij heeft hij wel e.e.a. meegemaakt met zijn eigen vrouw ofzo. En ik werk bij de overheid, dat scheelt ook wel... Ik moet ook nog bijna een week wachten op m'n echo, we redden het wel Zal wel blij zijn als het achter de rug is...
@ mrs. hair: whahaha, denk niet dat FB en juli het je kwalijk nemen hoor, anders gooi je het gewoon op je hormonen . Thanx voor je buik-complimentjes. Ik ben niet zozeer benieuwd naar over 20 weken, maar meer bevreesd, hahahaha . The elephant-woman.... @ mamavanjuul: blijf ademen, deze week gaat ook voorbij! Fijn dat jouw baas ook wat meegaander is! Kan me voorstellen dat je er eventjes van baalt om wat meer te gaan werken, gaat Juul dan ook vaker naar de oppas of blijft het voor haar hetzelfde? idd, tis maar 10 weekjes, daar kom je wel doorheen! @ met verlof gaan: vorige keer was ik ook heel erg aan het rekenen elke keer... nu helemaal niet! Haha, ze zouden ook verlof voor thuisblijfmama's in moeten voeren , nee, even zonder gekheid, maar tis wel een raar idee dat ik die mijlpaal nu niet heb!
Ja klopt dat was ik Heb pas een goed gesprek gehad met mijn leidinggevende, en sindsdien zijn de problemen zo goed als opgelost... Ik mag eindelijke binnenwerk doen, administratie. De ene keer heb ik meer te doen dan de andere keer. Maar het gaat echt stukken beter met me!!! Dus dan maar af en toe een paar uurtjes/dagen niksen!! Ook met part-time werken had ik veel gezeik. Nu afgesproken dat ik vanaf 1 juli 2011 minder ga werken, 4 dagen van 9 uur. Maar het eerste jaar neem ik 1 dag ouderschapsverlof op. Dus het eerste jaar werk ik 3 dagen per week. Daarna moet ik helaas wel 4 dagen gaan werken. Maar dan is ons mannetje al bijna weer 1,5 jaar... Mocht ik het niks vinden,dan kan ik altijd op zoek naar een andere baan Dus ben best opgelucht dat t toch allemaal nog een beetje goed afgelopen is. Vandaag ben ik lekker vrij Ik zal zo ook eens de aantal dagen tellen dat ik nog moet werken... X
Ow, nou dan zijn het mijn hormonen die vergeetachtig zijn! Sorry FB, ik was het even kwijt dat jij ook gezeik had met je baas! Fijn dat jullie nu andere bezigheden hebben gevonden voor je en dat je je er beter bij voelt! En idd, je kunt het altijd nog aanzien hoe het loopt na de bevalling!
Dit jaar nog 23 dagen & volgend jaar 45 dagen (allemaal a 8 uur) Is totaal dus nog 68 dagen... hmmm klinkt best veel !! haha Maar ik stop als het lukt 4 weken van te voren. Nu denk ik gewoon, binnenkort veel etentjes, af en toe vrije daagjes, weekendje weg, dan kerst en oud&nieuw. En dan nog maar iets meer dan 2 maandjes werken en dan 4 maanden vrij Klinkt veeel leuker dan nog 68 dagen haha. Ik probeer de maand juli ook nog vrij te nemen, en als dat niet lukt de maand augustus.. Ook wel een lekker vooruitzicht. Heb toch recht op mijn zomervakantie! is bij ons 3/4 weken! Net even wezen shoppen bij Kruidvat. Heb de flessenset van Tommee Tippee gekocht, had er veel goeie verhalen over gehoord. Maar wist écht niet meer welk merk ik moest nemen. Toen zag ik deze aanbieding en dacht ik ; ik neem deze wel! Ook heb ik meteen 2 dozen met doekjes gekocht van natusan, kunnen we ook weer even vooruit. Had wel eerst even gekeken, maar zijn tot 07-2012 goed Ook nog een potje sudocreme. Ook nog wat spullentjes voor mezelf gekocht (ik vergeet aan mezelf te denken sinds ik zwanger ben, hihi zullen jullie ook wel hebben). Mascara, dagcreme, mama bad/douche gel, mama buik creme, mama borsten creme.... Heb nu alweer zin om te shoppen!!! Helaas wil vriendlief niet mee, dus laat ik ook maar thuis blijven scheelt weer centjes X
Jeetje, wat is er weer veel geschreven hier MamaMarije joeeeeepie meid!! Fijn dat de echo zo goed ging! *doet rondedansje met je mee* @zwemles: Heb zelf alleen mijn A-diploma (echt erg, kan echt niet goed zwemmen eigenlijk) maar inderdaad als je nu ziet wat kinderen moeten kunnen dan had ik zelfs niet eens mijn A gehaald destijds! Door zo'n gat heen lukt mij dus echt niet he! Ik kwam als kind nooit onder water waardoor ik mijn B nooit kon halen... Babyzwemmen lijkt me wel erg leuk! @verlof: Ik ga mijn dagen tot aan mijn verlof niet tellen. Bewust niet, omdat ik mijzelf ken en ik gewoon blijf doorwerken tot ik erbij neerval (slecht eigenlijk...). Ik krijg 4 weken van tevoren mijn ZEZ-uitkering (staat voor Zelfstandig en Zwanger) en dan begint dus officieel mijn verlof. Ik ga dan wel vanaf thuis werken denk ik. Anders spring ik tegen de muren op van verveling. Thuiszitten ben ik geen ster in en de zaak roept! @zwangerschapscursus: Ik heb me opgegeven voor Samen Bevallen Wonder boven wonder wilde manlief mee!!! Ben zo blij, vind dat veel gezelliger! Hij is toch de vader, en moet mij ook bijstaan bij de bevalling, en vind dat je daar als team in moet staan. Het geeft mij een fijner gevoel als hij erbij is bij de cursus. Wel tof dat hij het geen probleem vond!! Haha, mag het alleen niet tegen zijn vrienden zeggen, want hij is bang dattie er anders mee wordt geplaagd Op 8 feb begint de cursus......leek me wel laat, maarja.... @Kruidvat: Je kunt daar nu ook gratis Kruidvat Newborn luiers halen he, wisten jullie dat? Actie is geldig t/m 30nov, bon is te vinden via gratiz.nl! Ik heb al 4 pakken gratis luiers
Over Kruidvat gesproken, ik heb hier nog 3 kaarten liggen voor de vip-koopavond bij een aantal KV-filialen op 8 december. Niet alle filialen zijn open, maar in of bij iedere grotere plaats wel minimaal 1 filiaal. Toegang is van 18.30-20.30 uur en tegen inlevering van die bon heb je met 2 personen toegang en krijg je 20% korting op zo'n beetje alles (behalve baby-voeding 0-6 maanden, geneesmiddelen, boeken, tabak ed). Iemand interesse???