@mrs. Dat schiet idd niet op. Weet je nog bij welke je een meisje kreeg. Dan check ik die even.... ben toch erg benieuwd.. moet nu nog 6 dagen wachten..haha..ben veel te nieuwsgierig.... Liefs
Ik ben ook zooooo nieuwsgiering! Ik denk dat we weer een jongetje krijgen, maar je weet maar nooit. Als de vk maandag meldt dat het een meisje is, dan val ik denk ik van de tafel haha. Volgens de chinese kalender zou het trouwens een meisje moeten zijn.
@ chinese kalender: ik weet wel dat ie volgens mij bij Lucas niet klopte, zou een meid moeten krijgen. Nu weet ik het eigenlijk niet precies, heb nog niet gekeken!
Leuk!! weer een meisje erbij Hier lopen de meisjes voor... In het andere forum van april mama's staan de jongens vérrrr bovenaan!! hihi Kijken in april wat het word, beetje gelijk, of winnen de jongens?hihi Chinese kalender: Bij mij klopte de chinese kalender niet. Ik heb wel een site toen gevonden met alle fabeltjes die er bestaan over of het een jongen of meisje word. Alle fabeltjes vertelde mij dat het een jongen zou worden, op 1 na... En ja hoor.... een jongen. Dus misschien kloppen de fabels toch wel! Ben benieuwd bij de rest! Hier vandaag best buikpijn, en beetje harde buik... En moet straks nog gaan werken, 13.30-22.00 uur. De kleine uk gaat wel als een gek tekeer in mn buik. Lijkt wel of tie aan t ronddansen is, niet normaal. Sinds 2 dagen is hij heel druk, en voel ik m echt super goed. Wat gaat dat snel ineens joh!! Zo effe alle tassen uitppakken met kleding die ik gister gekocht heb!! En in de kast hangen... Ben weer een keer goed voor mezelf gaan shoppen! Heeeel veel kleding, een leuke ketting, en paar schoenen... wat iets van 250/300 euro kwijt!! Maar mag ook wel een keertje! Voor onze uk heb ik nog wel iets heel schattigs gekocht, een hele lieve zachte knuffel met een rubberen waterkruik erin. Ik weet dat dit soms afgeraden word, omdat ze kunnen gaan lekker, maar het gaat om het idee, doe er gewoon niet té warm water is, en goed opletten op de dop!! Wat vinden jullie??? Of gaan jullie echt alleen van die ijzeren kannen/kruiken gebruiken die je bijv bij prenatal kan kopen X
FB: Zelf heb ik nog nooit de ervaring gehad dat een rubberen kruik ging lekken, en heb er als kind veel mee geslapen. Maar ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit eigenlijk. Gisteren was mijn kleintje ook al zo superdruk! Helaas lag mijn vent lamlendig naast me, die was zo doodop en ziekig dat hij niet eens wilde luisteren naar de kleine...Arme ziel is echt ziek. Maar wel superleuk, want als je beweging hoorde via Angelsounds voelde ik tegelijk de beweging terugkomen in mijn buik!! Heb nu trouwens echt een zwangerschapsbuik, zo'n lekkere bolle pens, echt cool! Smyltje: Jij trekt het meidengehalte weer wat omhoog! Hihi, leuk hoor!!!! Gefeli met de goede echo!
@Fredje: volgens de ene site krijg ik een meisje, volgens de andere site een jongen. Maar ze werken ook anders, die kalenders, maar dan nog moet het wel hetzelfde zijn toch? Ik weet nou echt niet welke 'betrouwbaar' is hahaha @baby voelen: Gisteren lag mijn man met z'n arm over mijn buik heen in bed te dutten, en toen schopte onze kleine meid precies tegen zijn arm aan, en ook héél hard. Maar hij heeft het niet gevoeld, want hij sliep
@chinese kalender: nou volgende de kalender op zwanger.nl krijgen we een jongen! Zou mijn man gelijk hebben..haha.. @Mrs: hair: Wat grappig dat het zo hard schopte, hihi.. jammer dat je man net lag te slapen.. @voelen: ik voel de baby nog helemaal niet zo vaak. Kan dat?.. ben toch al 19 weken nu.. Af en toe voel ik een plopje..Daar ben ik dan al heel blij mee.. Maar steeds als ik denk, Ja, dat is beebje, dan voel ik het niet meer.. Liefs
@fredje: Ik voel ook nog weinig. Inderdaad af en toe een soort van plopje of luchtbelletjes. Maar nog geen schopjes of zo.
@Fredje en Eeka: Bij mijn pretecho met 17 weken zei de echoscopiste dat mijn placenta tegen mijn rug aanligt. Daarom dat ik het al goed voel (al sinds ruim 15 weken af en toe, en sinds 16 weken echt duidelijk). Nu wordt het steeds wat duidelijker. Afgelopen zondag (was ik zelf echt heel relaxed) was de baby echt duidelijk heel druk, en voelde ik haar de hele dag door. Als ik zelf drukker ben, voel ik ook alleen af en toe een schopje. Maar het heeft dus absoluut met de ligging van je placenta te maken...
Ik denk ook steeds voel ik nou iets....of toch niet??? En dan is het weer weg. Krijg zo de thuiszorg op visite voor de intake, wel grappig die mevrouw heeft bij mij nog gekraamd toen mn moeder van mij bevallen was, haha. Ik werk trouwens ook tot 6 weken ervoor: werk in het speciaal onderwijs met kleuters. En als ik tot 4 weken ervoor werk valt mn verlof recht in de grote vakantie....dan snijd ik mezelf in de vingers, dat doen we dus niet haha
Hallo allemaal, Ik ben 12 april uitgerekend, ons 1e kindje.. (Whoehoee!!) (zit voor het eerst op een forum hihi..) Vanavond de 20 wkn echo.. SPANNEND!!! We willen niet weten wat het word dus dat houd de spanning er in .. Hier mensen die ook zo vreselijk moe zijn? Werk 5 dgn in de week en lig elke avond na het eten te slapen op de bank voor de hele avond.. (lkkr gezellig voor mn mannetje) Kan voor mn gevoel wel een winterslaap houden! En s'avonds hele harde onderbuik.. Ben benieuwd jullie dit herkennen? En hebben jullie al namen bedacht? Wij vinden dat zo super moeilijk! Groetjes Linda
Hoi Linda, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Spannend dat jullie vanavond de echo hebben. Moeheid herken ik heel goed. Ben ook nog steeds vreselijk moe, maar goed ook niet zo gek met 2 energieke jongetjes. Harde buiken heb ik gelukkig niet, ik zou dat als ik jou was goed in de gaten houden, is toch vaak een teken dat je het rustig aan moet doen. We houden een lijst bij met uitgerekende data en afspraken, als je het leuk vindt kun je je daar toevoegen!
Welkom Linda in ons topic! Leuk dat je ook op het forum erbij bent Moeheid heb ik ook, na het avondeten is mijn favoriete bezigheid ook slapen! Heerlijk!
@Linda, Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!! Spannende de 20 weken echo en wat knap dat jullie het niet willen weten.. Oh, sta hier te springen..hahaha..Moet nog 6 daagjes wachten....veel plezier!! Ik herken de moeheid end e harde buiken hoor! werk 4 dagen in de week en ga ook nog 2 dagen in de week sporten in de avond en dan ben ik echt kapot!! "s avonds ook veel last van harde buiken.. De gyn zei dat ik dit rustiger aan moet doen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk!! Zal toch 4 dagen moeten gaan werken en het huishouden loopt ook gewoon door..en daarnaast wil het sporten ook niet opgeven omdat ik juist gelezen heb dat bewegen tijdens de zwangerschap erg goed is.. heb de intensiteit natuurlijk wel al aangepast.. @allen: morgen ga ik kijken naar het nieuwe kideerdagverblijf voor onze kleine!! Wordt morgen geopend! ben erg benieuwd hoe het geworden is.. De oude vestiging sprak me erg aan dus hoop dat ze de nieuwe ook zo hebben ingericht!.. Zaterdag ga ik weer babyshoppen .>ga alle standaard dingetjes al halen, zoals hydrofiele luiers, washandjes, etc.. Leuk! heb er echt zin in.. Jullie nog leuke weekend activiteiten gepland? Liefs
@fredje, je zegt dat je toch 4 dagen zult moeten werken, maar als het niet gaat gaat het niet en kun je daarin misschien wat minderen?( Of ben jij nu die zelfstandige, ben het even kwijt, want dan snap ik dat het wat ingewikkelder ligt ). Ben benieuwd hoe het kinderdagverblijf is. Fijn dat je er al een goed gevoel bij hebt. En dan zaterdag weer lekker babyshoppen, leuk hoor! Hier een druk weekend voor de boeg. Zaterdagochtend eerst verjaardag van ons buurtjongetje. Dan door naar mijn ouders. Eerst ga ik met mijn moeder, zus en nichtje en Milan naar een voorstelling van Cowboy Billie Boem en daarna sinterklaas vieren. Zondagmiddag sinterklaas oo het werk van mijn man. Lekker druk dus.
@Maryloes: Zou idd minder kunnen gaan werken (ben geen zelfstandige) maar vind het zo moeilijk te bepalen wanneer je minder kunt gaan werken.. Kan ik dat gewoon zelf aangeven of gaat dat via mijn gyn?.. jij hebt dan ook een leuk weekend voor de boeg!!Wel druk, maar erg leuk!! liefs
Volgens mij kun je dat gewoon zelf aangeven, in die zin, ik zou een gesprek met je leidinggevende aanvragen en kaart het gewoon eens aan. Als jij aangeeft dat het je zwaar valt en dat je 's avonds last hebt van harde buiken, kun je daar vast afspraken over maken. Eventueel via een bezoekje aan de bedrijfsarts.
Linda welkom! Wij zijn net terug van de 20 weken echo, alles was goed!!! Mijn bloeddruk was ook weer acceptabeler En!!!!!!! Wij trekken het lijstje weer wat gelijkwe krijgen een ZOON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Was echt overduidelijk te zien tot 5 keer toe mag geen garanties geven zei de gyn maar dit zou een heel raar meisje zijn.