April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Star: Heftig zeg!! Jeetje!! Dan stort je wereld inderdaad in! Sta je helemaal niet bij stil dat zoiets kan gebeuren..
    maar gelukkig heb je nu een heerlijke gezonde meid...en weer een kleine knul erbij straks! Heerlijk..En we gaan er gewoon vanuit dat het nu allemaal prima gaat!! :)..

liefs

2. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden

Iid, ik vind ook wel dat ze dat vaker mogen doen bij zwangeren.
    Bloedonderzoek en urine controleren, die dingen gebeuren idd veels te weinig.

Ik neem het vooral die gyn kwalijk, hij had mij lichaam ook in de gate moeten houden. Hij maakte alleen maar echo's en dee nooit controle bij mijzelf. Stond na 5 minuten altijd weer buiten.
    Dat is nu gelukkig wel anders.

Wat ik ook erg vond is dat hij zelfs niet eens de moeite heeft genomen mij of me dochtertje te bezoeken, we lagen in datzelfde ziekenhuis. En een wild vreemde gyn me na zijn werktijd nog kwam opzoeken om te vragen hoe het met me ging.
    Zo zie je maar wat voor verschillen er zijn tussen artsen.
    Wat ik wel heb geleert is, bellen als ik het niet vertrouw of me gewoon heel onzeker voel, dan maar een zeikerd.

Ik ga er nu idd ook vanuit dat het allemaal goed komt.
    Ukje is iig paar x per dag aardig aan het voetballen hier!:D

3. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft er weinig aan overgehouden, hij is wat klein en op school gaat het niet makkelijk, verder is ie gezond:)
    Dit zijn wij op vakantie in Portugal:)(voor vergelijking, zij is 6 en hij 8, zij groter!)

4. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Leuke kindjes anmiri!

Dat kleine halen ze wel weer in werd mij gezegd.
    Die van mij is lang baby geweest dat wel, maar dat lijkt ze nu allemaal in te halen ineens.
    En school; ze heeft wel een jaar over gedaan in groep 2, en nu in groep 3 doet ze het heel goed. Wel heeft ze ondersteuning gehad van de logopedist.

5. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anmiri: Wat een schattig knulletje!! Idd een kleiner dan de meid maar zijn jongens over het algemeen niet langer klein??.. Hij zal nog wel een groeispurt krijgen!! Belangrijk is dat hij verder helemaal gezond is.:).Ongelofelijk wat ze tegenwoordig allemaal kunnen hè? Slechts 27 weken en kijk hem nu eens..:)

@Allen; Nou dames, ga jullie verlaten voor vandaag! ga zo stadten..Heerlijk roze dingetjes kopen!! :D
    Ik zal morgen op de hoogte stellen van alle aankopen...hahaha..:D

Fijne avond,

Liefs

6. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Veel plezier fredje!

7. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @fredje: gefeliciteerd met je goede echo en veel plezier met het shoppen van rose spulletjes!

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wat een heftige enge verhalen allemaal zeg over de vroeggeboortes....:(

Brrr zou er niet een moeten denken en kan het me ook zeker neit voorstellen dat ik over een paar weken als zou moeten bevallen:$

X

9. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    FB gelukkig gaat het meestal gewoon goed:) heb er ook 1 van 42 en halve week:D

10. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Star: Jeetje zoals ik dat nu hoor is dat niet echt een bekwame gynaecoloog zeg, sterker nog, komt op mij over als een gevoelloze l*l...dat hij niet eens even kwam kijken! Maar misschien voelde hij de bui al hangen, hij wist waarschijnlijk dat hij mede schuldig was... Zo ken ik trouwens ook nog wel een paar gynaecologen (helaas) die bij mij deden alsof ik niks mankeerde en gewoon een miskraam had gehad en het vertikten om ff mijn bloed te blijven checken ondanks dat ik me nog gewoon zwanger voelde, positieve tests bleef houden, bloed bleef verliezen en bloed in mijn baarmoeder bleef hebben :(

@anmiri: Leuke kids heb je!!! :D Inderdaad best een groot verschil tussen je zoon en dochter maar ik denk ook dat dat nog wel wordt ingehaald.

@fredje: Veel plezier met roze spulletjes shoppen!! En pas op dat je niet uitglijdt in het winkelcentrum (hier strooien ze niet goed op de voetpaden).

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zo, ben ik ook weer!

Nou....heb een afspraak van ruim 45 minuten gehad bij de gyn. Wat Star helaas heeft meegemaakt, maak ik nu van de andere kant mee. Heb een ontzettend lieve gyn, die ook echt de tijd neemt.
    Hij zei al, ik loop weer gigantisch uit, klets veel te veel, maar ja, het is voor een goed doel;)
    We hebben het uitgebreid over d bevalling gehad (hij heeft toen ook besloten dat ik met Juul een ks kreeg meteen door moest naar de hartbewaking) over wat we wel en niet doen. Erg goed gesprek!

En toen ff kijken....Japie was goed gegroeid en lag lekker te slapen....met de beentjes over elkaar!!!:(
    Hij kon dus niet tussen de beentjes zien!
    Hij denkt dat het een meisje is, maar weet het dus niet zeker ;)
    Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat alles er goed uit zag, hartje beluisterd, hersens bekeken, ruggegraat, niertjes, blaas etc.
    Wel jammer van het geslacht, want was erg nieuwsgierig!

Nu dinsdag afwachten, dan de uitgebreide echo......denk zelf ook een meisje!

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh ja en ik krijg nog een uitgebreid bloedonderzoek ivm schildklier klachten in het verleden en om te kijken of ik een of andere bacterie heb gehad tijdens de vorige bevalling...

13. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @mamavanjuul; fijn dat alles goed was, en natuurlijk fijn dat je nu ook goed gebegeleid word.
    Jammer dat je niet kon zien wat het word, maar wat je zegt belangrijkste is dat alles er goed uit zag.

14. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Anmiri en Star: Wat een heftige verhalen... Ik wens jullie allebei (en alle andere dames van het forum) een hele normale, gezonde zwangerschap toe deze keer!

@ Banaantje: Ik ben zo vroeg begonnen omdat ik anders pas half februari kon beginnen, en dat vond ik echt te krap. Zeker omdat in de vrouwelijke lijn van mijn familie alleen maar vroege geboortes voorkomen (rond de 37-38 weken). De andere dames zijn 25 - 28 weken, dus ik ben inderdaad de 'vroegste'. Maar bij één dame is de laatste les een week voor de geboorte gepland, dat vind ik wel erg laat...

15. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mrs hair: groot gelijk dat je nu al gestart bent met je cursus. En inderdaad, 1 week voor de geplande geboorte nog een les hebben lijkt me niet erg fijn!

Over een klein uurtje heb ik de 20-weken echo. Ik zag er eigenlijk niet zo tegenop, maar nu begin ik het toch wel spannend te vinden hoor!

16. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eeka succes zometeen... het blijft spannend!!

17. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Succes Eeka!!

@ IKEA: Was ik nog vergeten te melden :D Gisteren op shoppingtrip naar Ikea geweest, en we zijn helemaal geslaagd. We hebben een mooi stapelbed voor de kinderen gekocht, en wat leuke spulletjes om hun kamer mooi aan te kleden. Ze moeten allebei toch een stukje privacy opgeven, dus het leek ons wel leuk om er echt wat moois van te maken.

Nu zijn ze bij hun moeder. Aanstaande zondag vieren ze met ons sinterklaas, bij opa en oma. Het idee is om ze dan een kaartje te geven met de boodschap 'en thuis is er nog een grote verrassing', en dan bij thuiskomst met z'n vieren héél verbaasd te zijn dat Hugo's kamer weg is, en Sinterklaas de grote slaapkamer opnieuw heeft ingericht :D Misschien nog een zakje pepernoten onder hun kussen, en de illusie is compleet :D

18. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Succes en veel plezier Eeka!

@mrs hair; leuk idee hoor, ben benieuwd wat ze dr van vinden!

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    ik ook!! ik laat het jullie weten na het weekend :D

20. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Eeka succes!

@Mrs Hair: Ja dan is het inderdaad beter dat je nu al bent begonnen. Ik heb zojuist (n.a.v. jouw berichtje over die ene cursist die de laatste les een week voor bevalling heeft) even gekeken wanneer mijn laatste les is...die is 2 weken voor de bevaldatum! Dat vind ik ook wel errug krap eigenlijk :(

Leuk plan heb je ook met die kamers als verrassing :D Die Sinterklaas toch ook! Die verzint altijd wat, kadootjes, en doet tegenwoordig zelfs kamers verbouwen! Haha.

@mamavanjuul: Jammer dat je het geslacht niet kon zien nog, moet je nog ietsje langer in spanning blijven! (En wij ook) :D

Deel Deze Pagina