April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ vroeggeboortes: idd heftige verhalen zeg... gelukkig gaat het meestal goed, maar daar hebben jullie in dit geval niet zoveel aan! Dit is zoiets waarvan je hoopt dat niemand het ooit hoeft mee te maken, maar helaas.... We gaan er idd gewoon van uit dat het nu goed gaat!!

@ anmiri: mooie kids heb je! je zoontje lijkt het meest op jou of lijkt dat maar zo?

@ eeka: succes en veel plezier natuurlijk strakjes!! Laat je snel wat weten?

@ mamavanjuul: hihi, nog iets langer in spanning!! Die van ons lag ook met de voetjes gekruist, maar jah...voor ons maakte dat niks uit :D. Het belangrijkste is dat alles er voor nu goed uitzag!

@ mrs hair: wat een leuk idee! ze zullen vast helemaal verrast zijn! Denk je dat ze het leuk gaan vinden om op 1 kamer te slapen of wordt het wennen voor ze?

@ kamertje: jeeeeej! de stucadoor is eindelijk geweest voor Lucas z'n nieuwe kamer! Nu over een weekje verven en dan de meubeltjes in elkaar knallen. Beetje aankleding erbij en hoppa, kind erin! Dan kan ik ook weer kleine kleertjes gaan uitzoeken enzo.... :D Hoe is het met jullie kamertjes?

2. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eeka succes!

Mamamarije, klopt, hij lijkt op mij zowel uiterlijkals innerlijk. Mijn dochter is sprekend haar chinese oma, toen ze klein was is me wel eens gevraagd of ze geadopteerd was:D

3. MamaMarije

word hier momenteel trouwens bont en blauw geschopt bijna! Ik zie mijn buik gewoon bewegen! Echt zooo cool!
    Kindje ligt volgens mij in de lengte, want als het schopt, voel ik het in mijn kruis (ja, sorry... :)) en hoog boven mijn navel!

Haha, toch altijd weer leuk :D

4. MamaMarije

Hihi, dan zitten er veel exotische genen in jouw kindjes of niet? Leuk dat je zoontje zo op jou lijkt! Lucas lijkt qua uiterlijk op mijn man en qua innerlijk precies op mij, echt 50-50 dus! Al had hij beter het rustige en kalme innerlijk van manlief kunnen hebben, hahahaha

5. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @mamamarije; gaaf is dat hé!
    Denk alleen als we 2á3 maanden verder zijn het alleen niet meer zo gaaf vinden, auwh...haha!

Hier weer zeurende buikpijn, en steekjes links onderin me buik!:(
    Zo lekker op de bank met een warme deken!

Eerst even wachten op de TNT, me pakketje van baby dump kan elk moment binnen komen.:p

6. MamaMarije

@ star: heb je zoveel last van je banden dan? Of zijn het je darmen? idd, lekker rusten en warm houden!
    Leuk, pakketjes! Ik hou ervan, zeker met babyspulletjes :D. Volgende week staakt de TNT weer 3 dagen he? Best lang!

@ stampende baby: tja... weet nog van de vorige keer met Lucas... Hij stampte me meestal 's avonds op de bank een paar uur achter elkaar continu... dan had ik wel zoiets van 'nu is het genoeg hoor, ik weet wel dat je er zit :)!' Voordeel is wel dat manlief het goed heeft kunnen voelen en nu ook al, dat is toch ook wel erg leuk!
    Mijn zwager heeft zijn 2e kindje nooit gevoeld tijdens de zwangerschap, altijd nét stil als papa kwam ;)

7. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Pfff hertige verhalen die vroeggeboortes.... Het idee alleen al dat je over een week of 5 al zou moeten bevallen. Lijkt me ook erg moeilijk als je straks rond het aantal weken bent dat je kindje de vorige keer geboren werd. Laten weer inderdaad allemaal vanuit gaan dat het dit keer helemaal goed gaat!

Fredje: gefeliciteerdmet de goede echo! Geslaagd voor roze spulletjes? :)

@Mrshair: wat een ontzettend leuk idee! ben benieuwd hoe de kids reageren!

@Eeka: succes!

@Kamertje: hier nog weinig, of eigenlijk niets gebeurd. In januari komt de aannemer de zolder verbouwen, dus ik denk dat ik pas in februari met de kamer van onze dochter kan beginnen. Dan eerst dochter naar haar nieuwe kamer en dan de kamer van de baby opnieuw inrichten (beetje ziellig een knalroze muur :D). Ik zorg dat we alles in huis hebben en dan is die kamer zo klaar. Het begint te kriebelen, ik wil NU beginnen :D

@mamamarije en marylous: jullie hadden het geslacht toch weer geraden! Ik denk dat jullie maar samen moeten gaan werken en een geslachtsvoorspellingsbureau moeten gaan opzeten!! :)

@Hier: van de week weer naar de fysio geweest en er bleken 6 (!) ribben verschoven te zijn. Fysio heeft ze weer terug geduwd (Au!). Gelukkig ging het daarna meteen een stuk beter. Waarschijnlijk heb ik een beetje "gek" gelopen om de pijn in mijn bekken te ontlopen waardoor mijn rug dus scheef is gaan staan. Ik moet voorlopig proberen zo rustig mogelijk aan te doen, dus dat proberen we dan maar.

Sinterklaas: gaan jullie het allemaal nog vieren? Wij doen er dit jaar niet veel aan, hebben familie uitgenodigd voor een etentje, maar verder geen kado's of zo. Onze dochter begrijpt het toch nog niet (Zwarte Piet vind ze doodeng!)

8. MamaMarije

@ juli: AU! 6 verschoven ribben.... niet fijn! wel lekker dat de fysio ze recht heeft kunnen zetten en dat het je klachten verlicht ;)

@ sinterklaas: wij vieren het zondag met mijn ouders en broer+vriendin. Schoonmama komt ook gezellig. We doen een paar kleine cadeautjes en gaan als Lucas op bed ligt, lekker gourmetten (hoe burgerlijk...:D heerlijk!). Verder snapt Lucas er ook nog niet veel van. Ben wel aan het oefenen met woordjes (Sinterklaas, Zwarte Piet, pepernoot), levert leuke reacties op. Zwarte piet wordt door Lucas 'Tiet' genoemd ;) hahaha.

9. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Hihi...Zwarte Piet heet Tiet...zal die blij mee zijn :D

@Juli: He bah, 6 ribben verschoven lijkt me flink pijn doen! Ik wist niet eens dat dat kon.

Wij gaan Sint niet vieren, dat hebben we pas geleden gedaan met vrienden, leuk surprises gemaakt. Dus nu weer ff rustig aan doen, morgen ga ik high tea-en met mijn beste vriendin. Heb de high tea-tent maar eventjes gebeld om door te geven dat ik zwanger ben en dus geen gerookte zalm mag...want dat zit altijd wel op een sandwich.

Er is noodweer voorspeld volgens het KNMI maar ik heb nog niks gezien hier! De lucht ziet er wel dreigend en sneeuwrijk uit.

Ennnn ik had gisteren 2 buikbanden besteld en die zijn echt geweldig leuk!!!!!!! Een zwarte met Swarovski-steentjes in de vorm van 2 kleine handjes (superschattig) en een paarse met zilveren letters: "Richard did it" hahaha... Mijn man heet Richard dus vandaar ;) Ben erg benieuwd hoe die reageert, want heb het geheim gehouden voor 'm als verrassing!

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @ banaantje: die heb ik ook met die handjes:D in t roze:D Leuk! benieuwd hoe er gereageerd wordt:D

@echo: spannend! succes met de echo!!!

@knmi: hier sneeuwt t al behoorlijk, ik woon in de randstad, schijnt echt dramatisch te worden... En we zouden sint vieren 30 km verderop.... mmm

@nieuwtje: sorry, ik moet t even kwijt: ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een vast contract krijg!!!!! :D ondanks mn zwangerschap:D jeeeeeeeej!

11. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @mamamarije; geen idee wat het is. Heb de laatste dagen wel weer moeilijke stoelgang dus denk dat dat het is.:(
    Maar hou het wel in de gaten, vanmiddag warme kruik erop gelegd maar dat hielp maar voor even.

@juli; he bah klink pijnlijk, beterschap ermee!

@knmi; hier net wel flink gesneeuwd, nu niet meer.
    Ik dacht dat het vanaf het weekend juist beter werd met het weer?!

@moniquep; gefeliciteerd met je vaste contract, helemaal goed natuurlijk.

12. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @Monique, gefeliciteerd met je vast contract!!!

@echo: tja, wat zal ik zeggen... Hoofdje, organen en beentjes/voetjes zagen er goed uit. Alleen het rechterhandje kreeg de echoscopiste niet goed in beeld, de kleine was er verstoppertje mee aan het spelen. Toen ze het uiteindelijk wel zag, kon ze maar 3 vingertjes ontdekken :$! Dat was wel schrikken moet ik zeggen. Nu kan het zijn dat de hand in een verkeerde stand staat en er twee vingers achter elkaar liggen, maar het kan ook zijn dat er 1 vinger ontbreekt... Of de duim wel aanwezig is kon ze niet zien, want die kon achter het handje verscholen liggen.

In ieder geval krijg ik dinsdag een nieuwe echo bij de gynaecoloog in het ziekenhuis en dan wordt alles opnieuw beoordeeld. Eigenlijk konden we pas 21 december terecht, maar daar was de echoscopiste het absoluut niet mee eens en na heel veel aandringen was er toch nog een plekje aanstaande dinsdag.

Ik probeer me maar niet al te druk te maken, want voor de rest zag alles er goed uit. Misschien blijkt uit de echo dinsdag dat het toch wel meevalt en anders is een afwijking aan één hand lastig voor de kleine, maar er is goed mee te leven.

Sorry voor het lange ego-verhaal, maar moest het even kwijt :(.

13. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Geslacht:
    - Wij krijgen een Zoon
    - Wij krijgen een Dochter
    - Wij willen het niet weten / geheim houden
    (verander je naam in de betreffende bovenstaande kleur)

Uitgerekende data:
    03 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje - ZH - fv
    04 april 2011 - Foeske (26) - 1e kindje -ZH - fv
    06 april 2011 - Buuf (29) - 1e kindje
    06 april 2011 - MoniqueP (26) - 1e kindje - bv
    06 april 2011 - Noukie1982 (28 ) - 1e kindje- zkh- bv
    07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv
    07 april 2011 - Mobius - 1e kindje - zkh - bv
    09 april 2011 - Steintje - 2de kindje
    10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh(verplicht)-bv
    11 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje
    12 april 2011 - Smyltje (25) - 1e kindje- zkh- bv
    12 april 2011 - Rainbow87 - 1e kindje
    13 april 2011 - Laravelk (21) - 1e kindje - zkh -bv
    14 april 2011 - Ollebolle (33) -3e kindje- zkh (verplicht) - bv/fv
    14 april 2011 - Sietske (26) - 1e kindje - zkh- bv
    15 april 2011 - Mamsietje (24) - 2e kindje
    15 april 2011 - Jeetjejom (26) - 2e kindje
    15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv
    16 april 2011 - Hero (21) 1e kindje
    17 april 2011 - Stamperke (26)-2de kindje
    17 april 2011 - Butterfly23 (25) - 2de kindje
    17 april 2011 - Anmiri (33)- 3e kindje-zkh
    17 april 2011 - Otje1975 (35) - 2e kindje - zkh - fv
    18 april 2011 - MamavanJuul (27)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV
    18 april 2011 - Sjanienu1 (25) - 2e kindje - zkh - fv
    18 april 2011 - Otje1975 (34) - 2e kindje - zkh - fv
    19 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje - liefst thuis - bv
    19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje - Ziekenhuis-bv
    20 april 2011 - Juli2009 (31) - 2e kindje
    20 april 2011 - Maxximus (30) - 1e kindje - thuis
    22 april 2011 - Vuurtorentje84 (26) - 1e kindje - zkh
    23 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje - zkh - bv
    24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - onbekend - bv
    25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv
    26 april 2011 - Maregmo (24) - 1e kindje
    29 april 2011 - Karina (31) - 4e kindje - BV
    30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv
    30 april 2011 - Kaat2000 (27) 1e kindje

6 Jongens
    8 Meisjes
    8 Verrassing/Geheim

Afspraken:
    06-12 - Eeka76 - controle VK
    06-12 - Sietske - controle VK
    10-12 - Star2 Controle Gyn
    14-12 - Otje1975 - 4e afspraak verloskundige
    15-12 - Smyltje - controle VK
    15-12 - Pollewopke - 20 wekenecho + controle VK
    20-12 - Banaantje81 - controle gyn
    21-12 - Vuurtorentje84 - 3e controle VK
    21-12 - MamaMarije - VK 5e afspraak
    24-12 - Ollebolle - VK 4e afspraak
    24-12 - Fredje - Gyn controle afspraak
    30-12 - Star2 - Controle Gyn

Echo data:
    06-12 - Vuurtorentje84 - 20 weken echo + geslachtsbepaling
    07-12 - mamavanjuul - 20 weken + geslachtsbepaling
    07-12 - Eeka76 - nieuwe 20 weken echo bij gyn ivm afwijking handje
    08-12 - Banaantje81 - 20 weken echo
    10-12 - Ollebolle - vervolg 20 weken echo
    14-12 - Karina - 20 weken echo
    15-12 - Pollewopke - 20 wekenecho
    20-12 - Banaantje81 - controle-echo
    27-12 - Smyltje - 3D echo
    28-12 - Banaantje81 - pretecho
    29-12 - Foeske - pretecho
    30-12 - MoniqueP - pretecho
    30-12 - Star2 - Extra groei-echo
    07-01 - Juli2009 - pretecho
    17-01 - sietske - pretecho

*** Vlindertjes ***
    14 april 2011 - Julia6 - 3e kindje*
    18 april 2011 - Elzje (26) - 1e kindje
    20 april 2011 - Snelly(28 )- 2e kindje
    16 april 2011 - Dees1985 - 1e kindje

14. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och Eeka wat een vervelend nieuws:( Hoop voor jullie dat het dinsdag alsnog goed blijkt! Sterkte met wachten tot die tijd!

15. MamaMarije

@ eeka: jeetje, wat naar zeg! wel fijn dat het kindje er verder goed uitzag, maar eigenlijk hoop je natuurlijk op een volledig goede score! Idd, zoals je zegt, het is allemaal afwachten hoe het écht zal zijn en een afwijking aan één hand is natuurlijk wel te doen, maar ja... kan me voorstellen dat je er wel enorm van schrikt! Maar realiseer je ook dat ze niet alles 100% kunnen zien met een echo he? Vergeet niet dat er ook wel eens jongetjes voor meisjes worden aangezien en andersom. Het blijft natuurlijk 'kijken' met geluidsgolven door een buikwand en baarmoederwand naar een bewegend kindje.

Ik hoop dat je uitsluitsel krijgt dinsdag, al is het maar voor de duidelijkheid en je eigen gemoedsrust! En je hoeft geen sorry te zeggen voor zo'n verhaal hoor! Daar zijn we voor, toch ;):D?

@ monique: gefeliciteerd met je contract!! Feestje!

@ sneeuw: hier is het net weer begonnen! pfff... ben er nu al klaar mee :)

@ weekend: dit weekend lekker met mn moeder een klein weekendje maastricht! De mannen laat ik thuis :D en wij gaan morgen die kant op (met de trein) en dan zondag weer terug! Lekker shoppen, lekker eten en lekker uitslaaaaaaapen.... heerlijk!

16. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Eeka tjee wat schikke zeg, duim voor je dat alles gewoon in orde is dinsdag.
    Gelukkig zag derest er wel netjes uit.

17. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @sneeuw; ben het nou ook wel een beetje zat aan het worden hoor.
    Schijnt na het weekend beter te worden.

Vandaag trouwens wat vaker harde buiken als anders, en ben niet eens druk geweest vandaag. Normaal maar 1 heel soms 2 per dag. Hou het wel even in de gaten.

18. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Goh, wat is het stil hier vandaag!
    Is iedereen aan het sleeën geslagen of sneeuwballen gevecht aan het houden met de buren!:D

Vandaag ook maar even met me meissie wezen sleeën in het park.
    Ze vond het prachtig, ik stiekum toch ook wel hoor maar ben wel weer blij als het weg is die sneeuw.;)

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Inderdaad rustig hier!
    Wij waren ook druk bezig met sleeen, heerlijk!

Gister ook nog sinterklaas gevierd, eerst met de kids en daarna met mijn familie bowlen. Dus Juul slaapt bij mijn schoonouders en het is ontzettend stil in huis, haha!

20. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Wij waren ook druk gisteren, met Sinterklaasshoppen... Haha, lekker last minute! Zometeen naar de schoonouders toe, kinderen ophalen bij hun moeder, en dan gaan we pakjesavond vieren. Ik ben echt héél benieuwd wat de kinderen van de big surprise vinden... Laat het jullie nog wel weten!

Deel Deze Pagina