@Mrs Hair; Nog gefeliciteerd!! Leuk hoor allemaal schattige babydingetjes.. Heb je zelf ook nog iets leuks gekregen? hahaha.. @Maryloes: spannend maandag!! Heb je zelf al een gevoel?.. Om een of andere manier wist ik dat het een meisje zou zijn..Mijn collega (die ook zwanger is) wist zeker dat een jongetje zou zijn.Grappig hè? Klopt ook nog.. liefs
@fredje, we weten al dat het een meisje is. Bij de 20 weken echo heeft de echoscopiste gezegd dat het voor 95% een meisje is. Maar voordat ik helemaal los ga met roze, wil ik dat graag nog een keer bevestigd hebben. Zo'n geslachtsbepaling kost 20 euri, dat heb ik er nog wel voor over!
@Maryloes; Oh oké, haha. Niet zo;n slecht idee! Ik ben na de 20 wekenecho helemaal los gegaan..Dus hoop dat ze het goed gezien hebben.. Liefs
Ha allemaal, Ook onze baby is door de 20-weken APK gekomen!!! Joepie wat n mooi hoofdje met n lief neusje. Alles was goed en liep op de middenlijn alleen de bovenbenen waren wat langer. Tja dan toch die basketballer of ballerina.....haha. Wat n opluchting. VK zei zelfs: wel een heel mooi profieltje hoor! Gek he dan ben je nu ineens als een echte mama al trots op je kindje..hihi begint het nu al
@ pollewopke: gefeliciteerd!! En je mag zeker trots zijn op je kleine, dat gaat ook nooit meer over @ eeka: veel succes morgen! hoop dat jullie een aantal vragen beantwoord krijgen!
@ pollewopke: gefeliciteerd met de goede echo! @ eeka: heel veel succes morgen! Zal voor je duimen! @ hier: bekken gaat momenteel redelijk. Ik heb iom de fysio toch een bekkenband aangeschaft omdat ze eigenlijk niet veel meer voor mij kunnen doen. Ik twijfelde een beetje omdat je spieren door die dingen kunnen verslappen, maar als ik hem niet te veel draag moet dat wel goedkomen. Vandaag voor het eerst 1 uurtje geprobeerd en ik moet er nog wel een beetje aan wennen.... Ben wel benieuwdof het gaat werken! @ weken: na de feestdagen ga ik een dag minder werken. Mijn manager is er helemaal niet blij mee en baalt als een stekker, maar hij ziet ook wel dat het gewoon niet gaat en dat als ik zo blijf doorlopen dat ik dan verder van huis ben. Ik had maandag ook een afspraak met de bedrijfsarts en heb hem er gewoon brutaal bijgevraagd (heb toch niets te verbergen!), zodat die arts mijn manager eens even kon uitleggen wat er nu precies aan de hand is. Hij is sindsdien behoorlijk bijgedraaid, dus hopen dat het zo blijft! @ Star: leuke kleertjes!!!! (je brengt me op ideeen! ). Ik mag ook wel eens wat kleertjes gaan inslaan, beetje zielig als onze zoon (moet nogsteeds een beetje aan het idee wennen.... zoon, zoon, zoon... stom he?) straks in het roze gekleed moet gaan
@Juli: fijn dat je manager bijgedraaid is. Inderdaad hopen dat het zo blijft en wel goed dat je na de feestdagen minder gaat werken. Beter één dagje minder dan straks helemaal niet meer kunnen werken omdat je te lang hebt doorgelopen. @ziekenhuis: we rijden zo meteen aan, het sneeuwt hier dus we gaan maar ruim op tijd. Ik kom jullie in de loop van de middag of avond wel vertellen wat we te horen hebben gekregen. Ben best wel zenuwachtig en hoop dat we het handje nu goed te zien krijgen zodat we weten wat ons te wachten staat.
@ Eeka: Je bent al weg, maar wens je van hier toch nog heel veel succes. In ieder geval duidelijkheid, dat scheelt al een boel volgens mij... @ Juli: Fijn dat je manager is bijgedraaid. Zo hoort het natuurlijk, maar de realiteit wil nog wel eens anders zijn en het geeft je vast rust. @ Everyone: Thanks for the birthday wishes! Ik heb ook wel wat voor mezelf gekregen ja, laarzen van mijn lieve echtgenoot. @ Trotse mama voelen: Dat had ik ook! De echoscopiste zei bij de 20 weken echo ook dat we een heel mooi kindje krijgen, en dat zegt ze vast tegen iedereen, maar ik voelde me ook helemaal trots En gisteren bij 'samen bevallen' waren we pufoefeningen aan het doen, ikke helemaal geconcentreerd met mijn ogen dicht, en toen zei de cursusleidster: Bij jullie gaat het heel mooi, hihi, ook weer helemaal gloeiend van trots. Wat grappig he, dat je daar dan zo gevoelig voor bent. Ga even aan het werk, en vanmiddag naar de fysiotherapeut. Tot schrijfs dames!
Goedemorgen, @pollewopke; Super dat alles goed was bij de echo, gefeliciteerd! @eeka; heel veel succes vandaag! @Juli; idd wenne, hier ook hoor, normaal kijk je alleen voor meide dingen, nu word dat allemaal anders. Wel leuk hoor, al die stoere pakjes!
@ juli: goed van je dat je zo doortastend bent geweest met je baas, bij sommige mensen kun je maar beter duidelijk zijn! Hij lijkt me er wel zo 1tje... en zoals Eeka idd al zegt, beter nu een dagje minder, dan straks geen kant meer op kunnen! @ bekkenband: ik heb er ook 1! Vorige zwangerschap veel gebruikt, maar nu vind ik het lastig. Ik zit/sta/zit/sta om de haverklap en vind hem met zitten echt NIET fijn... als ik bijv. langer moet lopen (supermarkt of over een paar weekjes IKEA ) doe ik hem wel om. @ bekken: hier speelt het behoorlijk op. Ben veel te druk thuis (wat achterstallig huishouden, met name zware klussen) en het valt me niet mee rustiger aan te doen. Probeer Lucas nu zo min mogelijk te tillen, dat scheelt al wel een stuk... @ sneeuw: vanmiddag schijnt het weer mis te zijn he? Ik hoop echt dat het meevalt!! @ eeka: succes meid! Goed dat je op tijd weggegaan bent, dat is voor jezelf ook rustiger. Ik lees vanmiddag/vanavond/morgen regelmatig ff bij hier om te kijken hoe het is geweest!
@bekken; merk het ook met bepaalde huishoudelijke klusjes. En slapen op me rechterzij gaat op de 1 of andere manier ook niet. Krijg dan ontzettende pijn me heup. @sneeuw; hoop idd dat het niet te erg word, tot nu toe hier nog regen. Gister trouwens een 2e zwanger doos gekregen. De postbode stond ermee aan de deur. Heb me eerste al toen ik 3 maanden zwanger was opgehaald. Vin het natuurlijk helemaal niet erg, ben iig wel blij met me 2e aventfles.
pfff wat een weer!! @ bewegen. onze kleine meid ligt volgens mij veel overdwars. voel haar echt uiterts links en uiterts rechts. soms ook tegen mn blaas aan. voel haar nog niet echt veel hoger dan mn navel.
Nou bah wat en weer iddeerst regen,net hagel en nu sneeuw hier Bewegen, ik voel ook vaak dat er tegen mijn blaas word aangeschopt en ook ongeveer tot aan de navel.
Hallo allemaal, we zijn weer terug uit Nijmegen. Deze keer hebben ze de hele echo met 3 personen en een gedeelte zelfs met 4 personen staan te kijken. En wederom zag alles er prima uit, behalve dan het rechterhandje. De echoscopiste vond dat we een prachtig kind hebben, lekker beweeglijk en met een eigen willetje. Deze keer was de kleine iets minder eigenwijs dan bij de eerste twee echo's en liet gelukkig het handje iets beter zien. Het is nu wel duidelijk dat er ipv 5 middenhandsbeentjes maar 2 aanwezig zijn. En er zijn 2 vingers met 3 vingerkootjes te zien en nog een vingertopje zonder de onderste 2 kootjes... Waarschijnlijk zitten de 2 of 3 vingers aan elkaar gegroeid. Dit is na de geboorte mogelijk wel te opereren en dan zou de kleine 2, heel misschien 3 vingers hebben die afzonderlijk van elkaar te bewegen zijn. Er was beweging te zien in het polsje en ook in de vingers, dus de kleine lijkt wel iets met het handje te kunnen doen. Verder is er totaal geen afwijking te zien, dus er is geen sprake van een syndroom en de gynaecoloog heeft eea nog overlegd met de klinisch geneticus. Zij vonden beiden dat een vruchtwaterpunctie absoluut niet nodig was. Wel weer een geruststelling, want op zo'n punctie zit ik niet te wachten als het niet perse moet. Wat deze afwijking heeft veroorzaakt, is niet helemaal bekend. Waarschijnlijk zijn de vingers in het hele vroege begin wel aanwezig geweest, maar om onbekende redenen niet uitgegroeid. Misschien dat het "handje" in een heel vroeg stadium wat verstrikt heeft gezeten in een vliesje en dat het daardoor komt. In ieder geval zijn er op dit moment geen reden voor extra controles, ik kan gewoon bij de VK onder controle blijven. Alleen moet ik rond de 30 weken nog een keertje voor een nieuwe echo naar Nijmegen, omdat ze dan nogmaals naar de groei van de diverse botten willen kijken. Wat de toekomst gaat brengen is nog erg onzeker, pas na de geboorte kunnen ze kijken wat de functionaliteit van de hand is en hoe deze eventueel verbeterd kan worden. Te denken valt dan aan orthopeed, plastisch chirurg, ergotherapie, prothese etc. Maar dat traject wordt dus na de geboorte bepaald, logisch ook natuurlijk. Tja, natuurlijk is dit alles weer balen, hoewel we langzaamaan wel een beetje aan het idee gewend beginnen te raken. Nu we ook echt het handje gezien hebben, hebben we er ook een beeld bij en dat is toch wel prettiger. We hebben het handje in 3d gezien en weten nu redelijk wat ons te wachten staat, hoe het er ongeveer uit zal zien. Wat wel heel aardig is, is dat de gyn die vorige week een echo heeft gemaakt net nog even gebeld heeft om te horen hoe het in Nijmegen was geweest. En ook de VK heb ik vanmiddag al gesproken. Iedereen leeft mee, ook hier op zp merk ik, en dat doet goed .
Geslacht: - Wij krijgen een Zoon - Wij krijgen een Dochter - Wij willen het niet weten / geheim houden (verander je naam in de betreffende bovenstaande kleur) Uitgerekende data: 03 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje - ZH - fv 04 april 2011 - Foeske (26) - 1e kindje -ZH - fv 06 april 2011 - Buuf (29) - 1e kindje 06 april 2011 - MoniqueP (26) - 1e kindje - bv 06 april 2011 - Noukie1982 (28 ) - 1e kindje- zkh- bv 07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv 07 april 2011 - Mobius - 1e kindje - zkh - bv 07 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje 09 april 2011 - Steintje - 2de kindje 10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh(verplicht)-bv 12 april 2011 - Smyltje (25) - 1e kindje- zkh- bv 12 april 2011 - Rainbow87 - 1e kindje 13 april 2011 - Laravelk (21) - 1e kindje - zkh -bv 14 april 2011 - Ollebolle (33) -3e kindje- zkh (verplicht) - bv/fv 14 april 2011 - Sietske (26) - 1e kindje - zkh- bv 15 april 2011 - Mamsietje (24) - 2e kindje 15 april 2011 - Jeetjejom (26) - 2e kindje 15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv 16 april 2011 - Hero (21) 1e kindje 17 april 2011 - Stamperke (26)-2de kindje 17 april 2011 - Butterfly23 (25) - 2de kindje 17 april 2011 - Anmiri (33)- 3e kindje-zkh 17 april 2011 - Otje1975 (35) - 2e kindje - zkh - fv 17 april 2011 - Juli2009 (31) - 2 kindje - zkh 18 april 2011 - MamavanJuul (27)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV 18 april 2011 - Sjanienu1 (25) - 2e kindje - zkh - fv 18 april 2011 - Otje1975 (34) - 2e kindje - zkh - fv 19 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje - liefst thuis - bv 19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje - Ziekenhuis-bv 20 april 2011 - Maxximus (30) - 1e kindje - thuis 22 april 2011 - Vuurtorentje84 (26) - 1e kindje - zkh 23 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje - zkh - bv 24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - onbekend - bv 25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv 26 april 2011 - Maregmo (24) - 1e kindje 29 april 2011 - Karina (31) - 4e kindje - BV - ZK 30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv 30 april 2011 - Kaat2000 (27) 1e kindje 8 Jongens 10 Meisjes 8 Verrassing/Geheim Afspraken: 14-12 - Otje1975 - 4e afspraak verloskundige 15-12 - Smyltje - controle VK 15-12 - Pollewopke - 20 wekenecho + controle VK 20-12 - Banaantje81 - controle gyn 21-12 - Vuurtorentje84 - 3e controle VK 21-12 - MamaMarije - VK 5e afspraak 24-12 - Ollebolle - VK 4e afspraak 24-12 - Fredje - Gyn controle afspraak 30-12 - Star2 - Controle Gyn 03-01 - Eeka76 - controle VK 03-01 - Maryloes - controle vk 04-01 - Mrs Hair - controle VK 05-01 - mamavanjuul - controle gyn Echo data: 20-12 - Banaantje81 - controle-echo 20-12 - Maryloes - geslachtsbepaling 27-12 - Smyltje - 3D echo 28-12 - Banaantje81 - pretecho 29-12 - Foeske - pretecho 30-12 - MoniqueP - pretecho 30-12 - Star2 - Extra groei-echo 07-01 - Juli2009 - pretecho 17-01 - sietske - pretecho 10-02 - Eeka76 - extra echo ivm handafwijking *** Vlindertjes *** 14 april 2011 - Julia6 - 3e kindje* 18 april 2011 - Elzje (26) - 1e kindje 20 april 2011 - Snelly(28 )- 2e kindje 16 april 2011 - Dees1985 - 1e kindje Datum extra echo toegevoegd.
Hoi Eeka, Wat een verhaal zeg... Ik vind het vooral heel fijn om te horen dat het niet een teken van een syndroom is, en het dus gelukkig bij een fysieke afwijking blijft. Natuurlijk is dat ook heel vervelend, maar ik kan me voorstellen dat het minder ingrijpend is. Spannende tijden voor je, straks na de geboorte, maar ze kunnen echt heel veel hoor. Mijn neefje is bijvoorbeeld geboren met de ergste vorm van klompvoetjes en heeft na de geboorte 6 maanden in het gips gezeten, maar kan nu prima lopen en heeft nergens last van. Het is maar een voorbeeld, hopelijk om je een hart onder de riem te steken. Heel veel liefs en maak je niet te druk!
@ eeka: hee meid, goed dat jullie zoveel duidelijkheid hebben nu! Fijn dat jullie het handje goed hebben kunnen zien en dat je (ongeveer) weet wat je te wachten staat. Ook natuurlijk heeeeel prettig dat verder alles er (nog steeds) goed uitziet bij jullie kindje!! Het uitsluiten van een syndroom of genetisch probleem lijkt me toch wel heel belangrijk. En tja... wat het dan veroorzaakt heeft is wellicht ook wat minder belangrijk, of niet? Feit is dat het handje niet volledig ontwikkeld is en dat je kindje verder voor 100% gezond is! Heel goed dat je lekker bij je VK kan blijven, voor jezelf wel zo rustig en idd fijn dat je geen punctie hoeft. Kan me helemaal voorstellen dat je dat liever niet wilt, met alle risico's e.d. als het niet nodig is. Begrijp ik het dan goed dat je ook nog gewoon thuis mag bevallen als je dat wilt? Het blijft idd verder gewoon afwachten hoe het handje eruit ziet als het kindje geboren is, pas dan heb je de echte zekerheid hoe het eruit ziet. Begrijp ik het dan ook goed dat er geen duimpje aan het handje zit? Of kunnen ze dat nu nog niet beoordelen? Ik hoop dat jullie nu een hoop rust vinden. De medische wetenschap kan tegenwoordig ontzettend veel en wie weet wat de toekomst brengt. Dat weten wij ook niet wat onze kindjes betreft, toch? Liefs en een dikke knuffel! ps: super dat je gyn ook meeleeft! er zijn wel aardige dokters op deze wereld...
Hey dames, wat ik zo ff dacht te zien in onze lijst.... iedereen heeft de 20-weken-echo gehad en is dus over de helft! *maakt weer een rondedansje* op naar de bevalling zou ik zeggen, hihihi