@banaantje: Mooie kamer!! Wat vervelend dat je je eigen gyn niet had! ik heb nu ook een vlos in het ziekenhuis.. Had ook liever mijn gyn willen houden maar aangezien er geen complicaties was er geen mogelijkheid om hem te houden! Gelukkig is de vlos erg aardig en maakt ook zij elke keer een echo!! Het fijne is nu wel dat ik steeds dezelfde heb...Krijg jij nu ook elke keer dezelfde vlos? Liefs
@fredje: Nou dat heb ik dus ook! De vlos is wel aardig en ook wel ervaren, maar ik heb deze pas 2 keer gezien. De vorige afspraak bij deze vlos zat er ook ineens een andere vrouw bij, geen idee wie dat nou weer was. En voor de echo's krijg ik ook steeds weer een ander, de vlos maakt geen echo's, helaas. Vind het een beetje vervelend eigenlijk. Wel heel fijn dat jij tenminste steeds dezelfde persoon krijgt! Maar het gekke is dat al mijn afspraken wel steeds worden ingepland bij de gyn, en als ik dan aankom blijkt het toch ineens bij die vlos te zijn, dat is nu dus al een paar keer gebeurd. Is dat ook zo bij jou of zeggen ze al van tevoren dat het bij de vlos is?
@ fredje: rot is dat he? Voor mij dus geen afhaal meer deze zwangerschap (we hebben al geen frituurpan meer, dus dat scheelt ). Ik hou idd ook wel van een frietje, maar we eten het maar weinig, zeker nu de kleine man met de pot mee-eet! @ banaantje: jeetje, rot dat er zo met je gehusseld wordt in het zkh! Heb je er al eens naar gevraagd waarom dat zo gaat? Wellicht kun je een afspraak met je eigen gyn 'eisen' en daar je zorgen en ongerustheden bespreken? Wie weet kan zij er dan voor zorgen dat je voor het grootste deel van je afspraken bij haar zit? 100% zal niet kunnen i.v.m. ziekte/vakanties, maar wie weet wel een groot deel. Mocht dat niet kunnen, vind ik het wel zo netjes als ze je dat even gewoon uitleggen en niet zomaar doen achter je rug om. En ook als er onbekenden bij zitten, horen ze iig diegene even voor te stellen en te vragen of je het een probleem vindt dat ze erbij is. Dat lijkt me een normale omgangsvorm in ieder geval Kom voor jezelf op meid! In een ziekenhuis is dat echt nodig!
Poeh, er is veel geschreven! Even reageren op wat er is blijven hangen... @Star: wat een dag voor jou, sjonge jonge... Ik wist niet dat je de baby nu ook al een bepaald aantal keren moet voelen. Is hier ook wel zo dat ze de ene dag heel druk is, en de andere dag is ze heel rustig... ik voel haar nu vaak 's morgens als ik net wakker ben en 's avonds als ik rustig in bed ga liggen. @ Banaantje: echt een hele mooie kamer!!! @ Vet eten: Heb ik ook last van.. Krijg er acuut diarree van, en probeer het dus ook maar te vermijden... Krijg eerlijk gezegd helemaal de kriebels van die krampen, dom he... Nou ga ik nog even verder lezen, en zo naar bed, ben ook vreselijk moe. Vanmiddag gewoon twee uur op bed gelegen, en nu al weer moe
Owja, dit wilde ik nog vragen: weet iemand wat het verschil is tussen voorweeën en pijnlijke harde buiken? Ik heb best vaak als ik bijv. boodschappen ga doen (en zoals vandaag dus net een sneeuwschuiver ben), last van mijn buik. Die wordt dan hard en is ook gevoelig. Geen echte enorme pijn, maar lekker is anders. Soms heb ik dit 's avonds ook. Kun je met dit stadium al voorweeën hebben? Of zijn dit pijnlijke harde buiken? Ik weet wel dat die laatste niet wenselijk zijn, maar voorweeën kunnen geen kwaad toch? Hoe kom ik daar nou achter? Liefs!
@Banaantje: mooooooi kamertje!!!! Inderdaad frustrerend dat je je gyn nu weer niet gezien heb. Om dezelfde reden heb ik voor een verloskundige gekozen die in haar uppie een praktijk heeft. Ik had voor een andere praktijk dichterbij kunnen kiezen, maar daar zitten ze met zn vieren en dan heb je dus elke keer een ander.... Natuurlijk heeft mijn vlos ook wel eens vrij of een bevalling, maar dat is de vorige zwangerschap maar 2x gebeurd dus wat mij betreft prima. @Maagzuur: gelukkig geen last van. Ook bij de 1e niet, dus hopen dat het zo blijft. @vet eten: nu je het zegt.... vorige week patat gehaald en daarna had ik ontzettend veel last van maagkrampen. @Mamamarije: mmmmm voor zover ik weet komen voorweeen regelmatiger als harde buiken en ze komen alleen voor in de laatste weken voor de bevalling. Dus binnen een uur een aantal keer of zo. Heb je last van pijnlijke harde buiken dan? Zelf had ik rugweeen bij de vorige bevalling, dus misschien dat iemand met buikweeen je wat meer kan vertellen
Ff snel hoor...zal morgen even uitgebreid reageren @Mamamarije: Ik denk dat wat jij hebt, de gewone harde buiken zijn. Je baarmoeder kan namelijk reageren op de activiteit die jij doet. Je baarmoeder kan reageren op je buikspieren....dus sneeuwschuiven lijkt me niet heel handig, hihi. Zolang het geen pijn doet, kan het volgens mij geen kwaad. Tis meestal wel een teken dat je even wat minder intensieve dingen moet doen. Je kan trouwens ook harde buiken krijgen van het getrappel van je kindje en mij is verteld, zolang het geen pijn doet, kan het geen kwaad. Je kan het namelijk ook krijgen van een hoogtepunt Voorweeen voel je wel! Die lijken dus op weeen. Geloof me maar, die herken je wel Daar word je dus echt wakker van....heb ik de vorige keer wel gehad. Die heten niet voor niks "voor" weeen. En die heb ik wel een paar keer weg moeten zuchten... En anders je vlos bellen als je het niet vertrouwd!!!
@Banaantje: Bij mij werd het van te voren aangegeven. Ik mocht zelfs zelf kiezen. Of bij de gyn blijven maar dan waarschijnlijk elke week iemand anders omdat ik dan assistenten kreeg omdat er niets bijzonders aan de hand was, of naar de vlos in het ziekenhuis en dan zou ik elke week de zelfde krijgen.>heb dus ook voor het laatste gekozen omdat het me niet leuk lijkt om elke week een andere te krijgen. Ik zou dit ook eens voorleggen bij de poli! Misschien dat het helpt en dat je vanaf nu een vaste vlos kunt krijgen!.. Liefs
@Mamamarije: Ik heb ook last van pijnlijke harde buiken.Vooral 's avonds.. Zolang er geen regelmaat in zit zou het niet erg zijn, zei de vlos! Bij elke controle wordt wel de lengte van mijn baarmoederhals gecheckt..Ik heb geen idee wat het verschil is met echte weeen want dit is ons eerste kindje....Maar denk toch dat echte weeen veel duidelijker zijn.. Liefs
@ Banaantje: Het even heel goed bespreken zou in ieder geval al kunnen helpen, net zoals Fredje zegt... Succes in ieder geval, leuk is het echt niet!
Goedemorgen allemaal, @vet eten; ook al een paar x flinke maag kramp van gehad, de patat idd, laat het nu ook maar even staan. @mrs hair; de vlos zei dat je rond deze temijn de beeb zeker 1x per dag moet voelen, en rond 28 weken ongeveer 10x per dag. @mamamarije; sorry, kan je daar niet mee helpen. Maar als je twijfelt of als het echt zeer doet gewoon even de vlos bellen hoor. Ik zat gister te kijken naar een andere huurwoning voor ons en zag dat wij vanaf het nieuwe jaar gewoon maar 10% kans hebben op een nieuwe woning. Baal hier dus flink van, want de kleine gaat nu even bij ons op de kamer en dan bij me dochter met de hoop dat we volgend jaar of iig begin 2012 zijn verhuisd. Maar dat zit er nu echt niet meer in. Mn vriend verdiend net iets meer als 33.164 euro en dan kom je er niet meer voor in aanmerking. Zelfs huizen met een huur van 600 en bv 5 of 6 kamers heeft deze norm.:x
@Star: Balen meid!! Vooral als je je er zo op hebt ingesteld!! Is er geen mogelijkheid om iets te kopen? Soms is dit zelfs nog goedkoper dan huren (gezien de belastingterugave elke maand!)..Weet natuurlijk niet of dit een optie is voor jullie..maar wij hebben om die reden ook een huis gekocht 4 jaar geleden..Betaal nu minder aan hypotheek dan dat ik toen aan huur betaalde!!.. Liefs Liefs
Misschien zouden we dat idd maar moeten overwegen. Las net dat we zowieso geen huis kunnen huren waar de huur onder de 652 euro ligt. Dus zou je idd net zo goed een huis kunnen kopen. En vooral als ik straks weer ga werken als de kleine er is dus dan kom je op een nog veel hoger jaarinkomen uit.
@vet eten: nee, dat is echt niets, ik spuug t er zo weer uit! Denk dat de baby's daar niet echt van houden. @harde buiken: ik had er laatst een voor t eerst, ik werd er wakker van, deed best zeer. Had die dag ook veel te veel gedaan, had een werkdag van 12 uur. Dus weet gelijk waar t door komt... @ buikjes: dames! ik ben zo benieuwd hoe jullie buikjes er nu uitzien! Zijn er dames die foto's hebbe? Ik ga er zelf straks ook eentje maken...
Hoi Dames, Over 2 uurtjes heb ik eindelijk kerstvakantie tot 3 januari!! Jullie?? Verheug me er echt mega op..Zal de komende tijd iets minder schrijven ivm met de kerstdrukte en de internet verbinding thuis ligt eruit!!..maar blijf zeker mee lezen (en plaats af en toe natuurlijk nog wel een berichtje!)!! Ik wil jullie alvast allemaal hele fijne feestdagen wensen en een gelukkig en gezond 2011!! Met natuurlijk een prachtige baby!.. Liefs
Mijn buik van 24.1 wkn staat hier: Klikkerdeklik! Weet iemand trouwens hoe je een foto die je al eens geupt heb ook in een anders topic kan zetten zonder hem weer opnieuw te uppen?
1x per dag?!?! OMG, ik zit nu al op de 10x hoor! ze is een giga druktemaker. vooral 's avonds is ze super bewegelijk. echt irri soms! ze trapt echt hard. en natuurlijk nu nog mn hele buik door. mijn vriend voelt haar ook en zelfs gewoon vrienden, ouders etc hebben haar ook al geregeld gevoeld. is die van jullie ook zo druk in de buik?! of ben ik de enige... heb het zelfs al kunnen filmen! @verder.. sinds gister een aambei.. net de HA gebeld en ik krijg een zalfje dat helpt tegen de pijn. verder moet ik mn ontlasting zacht proberen te houden (ja, succes he ). heeft nog iemand al last van aambeien?
@Star: als ik op de link klik zie ik geen foto's alleen maar hetzelfde topic als deze pagina met dezelfde tekst??:S
OMG smyltje, das echt balen! Maar wel begrijpelijk, ik denk dat ik t ook niet omzeil. Mn darmen doen t echt niet meer... Baby voelen: doe ik ook de hele dag, maar helemaal net na t avondeten en voor t slapengaan. Maar ze is ook idd een druktemaker.
Bij mij beweegt onze uk ook echt heel veel, ik voel m echt helemaal draaien en schoppen in mn buik, heerlijk om je handen dan op je buik te leggen.. Zo apart mooi gevoel. Als ik sochtend een uurtje op mn werk bent, begint hij meestal te bewegen en smiddags ook weer. En tegenwoordig onder de douche ook, en in bad is zo grappigJe ziet heel mn buik en het water dan bewegen... Super!! Savonds voor t slapen gaan ligt hij altijd nog een tijdje na te bewegen, pas als hij rustig en stil is, ga ik op mn zij liggen en slapen... Dat zal ik écht gaan missen als hij straks geboren is! Ga weer verder werken