April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk ook een lage bloeddruk naar wat ik zo hoor...hopelijk ben je er gauw vanaf en anders idd bellen!

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb wat dropjes gegetenk en t is íets minder geworden.. Maar word misselijk van die drop en heb hoofdpijn bijgekregen.
    Het is niet draaierig om mij heen, t is meer mn lichaam die lijkt weg te draaien/vallen. Ja echt vreemd en moeilijk uit te leggen.

Lijkt net of ik dronken benen heb en niet onder controle.
    Maar ga zo lekker douche en dan in bed tv kijken,totdat in slaap val & dan morgen kijken hoe het gaat.
    Als ik er dan nog last van heb, dan bel ik de huisarts/gyn

Bedankt voor jullie reactie's!!!

Slaap Lekker xx

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ja, t zou echt goed je bloeddruk kunnen zijn, ik herken t wel, alleen niet zo heftig, maar een nacht goed slapen doet echt wonderen hoor! Hopelijk is t morgen een heel stuk minder of weg!

Succes!

4. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Goedemorgen,

@ banaantje; wat vervelend, misschien wat mamavanjuul zegt, een spiertje wat even klem heeft gezeten oid.

@FB; wat schikken zeg, voel je je nu weer wat beter? Anders toch even je bloeddruk laten opmeten.

Heb je trouwens geen nummer gehad van je gyn die je in het weekend of avonden (/nachten) kan bellen als er iets is? Heb hem hier laatst gehad. Anders even aan hem/haar vragen als je weer op controle gaat.

@juul; Ja idd daarbij gaat de huur elk jaar weer omhoog.

Ik woon hier niet echt fijn, teminste...zit gewoon niet echt helemaal op mn plek. Zowieso dus te klein voor straks, en er wonen in de straat helemaal geen kinderen en het is hier 'te' rustig. (ben ik helemaal niet gewent.) Dus kan me dochter niet alleen buiten laten spelen vin ik veels te eng.
    Dus het was echt de bedoeling tussen nu en begin 2012 weg te zijn hier, maar dat gaat helaas niet meer door!:(

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Zo weer veel geschreven... ik ga mijn best doen!

@ fb: hoe voel je je nu? Klinkt mij idd ook in de oren als lage bloeddruk... ben je daar mee bekend verder?

@ star: balen meid! Zeker als je er op gehoopt had om te gaan verhuizen.... :( Idd wellicht kopen? En anders hoop ik dat er een andere oplossing komt voor jullie! Als je niet op je gemak woont, is dat niet prettig met kids.

@ banaantje: lijkt idd op een verrekt spiertje of een flinke bandenpijn! Hoe is het nu? Nog gebeld met de gyn?

@ mamavanjuul: thanx voor het meedenken, denk idd ook dat het 'gewone harde buiken' zijn. Volgens de vk hier mag je die er sowieso 10 per dag hebben, dus dat scheelt. Daar kom ik nog niet aan. Stom dat ik dat nu nog niet weet eigenlijk he? Heb inmiddels 1,5 zwangerschap achter de rug, dan denk je toch wel alles te weten...

@ hier: gisteren controle vk gehad. Het was een heel gedoe. Ik moet een steunkous aan 1 been vanwege een ENORME spatader, heel sexy dus...:(, maar ja, nodig is nodig. Verder vind ze mijn buik dusdanig groot dat ik naar de gyn moet voor een groei-echo. Mijn buik hoort bij een zwangerschap van 27 weken :$. Op zich verbaast het me niet zo, maar wel dat het nu ineens een probleem is.... Vorige keren was ie ook groot, maar heb ik ze er niet over gehoord. Ik was ook 4 kilo aangekomen in 4 wkn. Nu totaal 10 dus ;)
    Stom is alleen dat ik me nu al schuldig voel dat ik teveel eet en wellicht dus zw. suiker heb ontwikkeld, terwijl ik nog helemaal niet weet of dat aan de orde is...
    Mogelijkheid van teveel vruchtwater is dus ook weer terug op tafel helaas.... En ik moet een stuk rustiger aan doen met mijn bekken...
    Kortom... echt bijna invalide hierzo :)
    Kleine schopt gelukkig nog volop, heb al pijnlijke ribben 's avonds! Zolang de baby maar druk is, vind ik het wel prima!

owja: en ze wilde toch ook even goed laten kijken of het er echt maar 1 is.... :) huh? na 3 echo's denk je toch wel dat dat gecheckt is, of niet? Ik ben geen expert maaruuh....;)

Zo, genoeg EGO van mij!

@ buikies: mooie buikies weer hoor! Ik ga ook weer een poging doen een foto te maken, even manlief vragen, lukt niet meer zelf!

6. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @mamamarije; Jeetje zeg, heb de vlos niet gelijk gecontroleerd of je suiker heb? Of doen ze dat uit gebreid in het zh?
    Misschien idd teveel vruchtwater, wanneer mag je nu voor de echo?

7. MamaMarije

@ star: nee, de vk heeft niks gecheckt verder. Had een heel druk spreekuur en liep al aardig uit. Ze wilde het eerst door de gyn laten bekijken en dan verder zien wat er nodig was. Moet wel zeggen dat de laatste keer dat er suiker geprikt was, de waarde 4,6 was, dus echt keurig! Ik word vandaag gebeld over de echo-datum, dus ik ben benieuwd! Het moet nog wel dit jaar volgens de vk...

8. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @MamaMarije: Jeetje, wat raar dat ze er nu pas mee komen. Ik weet nog goed toen jij hier je eerste fotootjes plaatste en dat wij allemaal jouw buik zo kolossaal vonden en gekscherend riepen of je zeker wist dat het er geen 2 waren :) Wel een beetje vaag dat ze daar nu pas echt serieus naar gaan kijken blijkbaar. Maarja, beter dat ze er nu naar kijken dan helemaal niet, natuurlijk! Wel vervelend van die spatader zeg. Heb je daar last van? Of oogt het alleen niet zo mooi? Oh enne trouwens...die 10 kilo valt nog mee, whaha, want ik ben korter zwanger dan jij maar ben al 11 aangekomen.

@FB: Hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat dat lichte gevoel na het slapen weg is getrokken! Ik heb ook een keer iets soortgelijks gehad, het gevoel dat ik licht in mijn hoofd en lijf werd en dat ik van mijn stokkie zou gaan, heb toen mijn man onder de douche vandaan geroepen. Maar bij mij kwam dat omdat ik toen nog niks gegeten had. Heb je gisteravond wel voldoende gegeten? Het zou ook een lage bloeddruk kunnen zijn inderdaad, daar heb je ook soortgelijke klachten van. Van een lage bloeddruk kun je ook echt flauwvallen.

@Star: He wat een moeilijke kwestie met jullie huis. Als ik in jullie schoenen stond, zou ik waarschijnlijk ook overwegen om iets te kopen. Kopen is natuurlijk altijd een risico (financieel gezien) maar het grote voordeel is dat je snel een huis hebt en je niet gebonden bent aan suffe regeltjes met inkomens en zo. En geen huurverhogingen en dat soort narigheid. Ik weet nog toen wij in ons huurhuis woonden, die hadden wij in het stadscentrum hier via Direct Wonen en daar betaalden we echt de hoofdprijs voor en jaarlijks enorme huurverhogingen. Werd er tureluurs van. Wij moesten toen snel een ander huis zoeken, omdat wij 2 auto's hebben en wij door nieuwe regelgeving nog maar 1 parkeervergunning zouden krijgen, dus toen was onze enige optie ook: kopen. Was nog een heel gedoe om een hypotheek te krijgen trouwens, want we hebben allebei een eigen zaak. Inmiddels wonen we een jaar of 4 in dit koophuis in een buitenwijk van de stad en we hebben er nog geen seconde spijt van gehad! En we betalen ongeveer hetzelfde als voor de vorige woning, maar dan zonder jaarlijkse verhogingen en we wonen veeeeeeeel groter en konden er direct in!

@Ego: Hier gaat het wel okee, geen last meer gehad van die lies (nouja, geen erge last in ieder geval). Gisteren was de beeb lekker druk de hele dag, geweldig! Manlief heeft mijn buik zelfs zien bewegen, super.

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ MamaMarije: Ik sla hier ook echt van achterover... Jijzelf (en wij ook allemaal) zijn al vanaf het begin versteld over jouw enorme buik, en nú gaan ze er opeens naar kijken? En er was toch al geconstateerd dat je niet te veel vruchtwater hebt? Over zw. diabetes: Dat kan in ieder geval niet komen door te veel eten, dus voel je daarover absoluut niet schuldig. Heeft te maken met aanleg en pure pech! Misschien komt de gyn er wel alsnog achter dat je een tweeling krijgt ;), dan mag je ze helemaal aan hun oren trekken!

@ Star: Ik zou ook absoluut stemmen vóór kopen! Het is momenteel ook echt een kopersmarkt, er staat zo vreselijk veel te koop, je kan waarschijnlijk een hele goede deal maken als je goed oplet. Inderdaad geen jaarlijkse huurverhogingen, meer huis voor hetzelfde geld, en op de lange termijn een investering, in plaats van het weggooien van geld.

@ Banaantje: Ik heb ook last van beide liezen, bekkenfysiotherapeut zegt dat het komt door manier van lopen. Op dat plekje dat jij beschrijft (en waar ik ook last van heb) komen ál je spieren uit je benen en bekken samen, en omdat je door je groeiende buik anders loopt/zit/beweegt, komt daar een heleboel druk op te staan. Wat helpt: Op je rug liggen met je knieën opgetrokken en dan knieën naar de grond toe bewegen en weer naar het midden. Of plat op de vloer liggen met je rug, en je benen in kleermakerszit. Klinkt wat raar, maar het is héél ontspannend.

@ FB: Beterschap! Hoop dat je snel duidelijk hebt wat er nu scheelt, of dat het inmiddels beter is... Klinkt wel eng...

10. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    ja, dat klopt wel. ze zit erg an de voorkant, voel haar ook heeeel erg en veel bewegen. wordt er soms al wel gek van hoor! en moet nog zo lang hihi

11. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Oké, wel fijn dat je op korte termijn nog voor een echo kan, dan weet je ook meer.
    Bij zwangerschaps diabetes heb je toch ook vaak andere symptomen, veel dorst, veel plassen?

12. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @mrs hair; ik sta ook wel open voor kopen eventueel.
    Alleen me vriend wil dat liever weer niet. We wachten nog even af, wie weet verandert het nog.

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier gaat t gelukkig weer helemaal goed!!:)
    Slapheid/duizeligheid is helemaal weg... Denk toch oververmoeid! Even in de gaten houden! Vrijdag controle bij gyn dus geef ik t meteen even aan...

Ik had gister genoeg gegeten, en ook gewoon gezond dus denk toch mn bloeddruk,of misschien te weinig suiker? Want ben de laatste dagen wat minder gaan snoepen en meer gezond gaan eten.

In ieder geval bedankt voor alle reacties.

Schoonvader en vriend zijn weer lekkr bezig in de babykamer. Ze zijn nu de laatste dingetjes aan t doen en dan hoeft er alleen nog laminaat gelegd worden en dan kan ik gaan inruimen:D:D:D

Ja en dan natuurlijk nog de lamp (moet nog kopen) ophangen, (rol)gordijn en dingetjes aan de muur hangen enzo. Maar ben blij als ik de meubeltjes kan gaan neerzetten en inruimen!!

Fijne dag!

14. MamaMarije

Geslacht:
    - Wij krijgen een Zoon

- Wij krijgen een Dochter
    - Wij willen het niet weten / geheim houden
    (verander je naam in de betreffende bovenstaande kleur)

Uitgerekende data:
    03 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje - ZH - fv
    04 april 2011 - Foeske (26) - 1e kindje -ZH - fv
    06 april 2011 - Buuf (29) - 1e kindje
    06 april 2011 - MoniqueP (26) - 1e kindje - bv
    06 april 2011 - Noukie1982 (28 ) - 1e kindje- zkh- bv
    07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv
    07 april 2011 - Mobius - 1e kindje - zkh - bv
    07 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje
    09 april 2011 - Steintje - 2de kindje
    10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh(verplicht)-bv
    12 april 2011 - Smyltje (25) - 1e kindje- zkh- bv
    12 april 2011 - Rainbow87 - 1e kindje
    13 april 2011 - Laravelk (21) - 1e kindje - zkh -bv
    14 april 2011 - Ollebolle (33) -3e kindje- zkh (verplicht) - bv/fv
    14 april 2011 - Sietske (26) - 1e kindje - zkh- bv
    15 april 2011 - Mamsietje (24) - 2e kindje
    15 april 2011 - Jeetjejom (26) - 2e kindje
    15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv
    16 april 2011 - Hero (21) 1e kindje
    17 april 2011 - Stamperke (26)-2de kindje
    17 april 2011 - Butterfly23 (25) - 2de kindje
    17 april 2011 - Anmiri (33)- 3e kindje-zkh
    17 april 2011 - Otje1975 (35) - 2e kindje - zkh - fv
    17 april 2011 - Juli2009 (31) - 2 kindje - zkh
    18 april 2011 - MamavanJuul (27)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV
    18 april 2011 - Sjanienu1 (25) - 2e kindje - zkh - fv
    18 april 2011 - Otje1975 (34) - 2e kindje - zkh - fv
    19 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje - liefst thuis - bv
    19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje - Ziekenhuis-bv
    20 april 2011 - Maxximus (30) - 1e kindje - thuis
    22 april 2011 - Vuurtorentje84 (26) - 1e kindje - zkh
    23 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje - zkh - bv
    24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - onbekend - bv
    25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv
    26 april 2011 - Maregmo (24) - 1e kindje
    29 april 2011 - Karina (31) - 4e kindje - BV - ZK
    30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv
    30 april 2011 - Kaat2000 (27) 1e kindje

8 Jongens
    10 Meisjes
    8 Verrassing/Geheim

Afspraken:
    24-12 - Ollebolle - VK 4e afspraak
    24-12 - Fredje - Gyn controle afspraak
    30-12 - Star2 - Controle Gyn
    03-01 - Eeka76 - controle VK
    03-01 - Maryloes - controle vk
    04-01 - Mrs Hair - controle VK
    05-01 - mamavanjuul - controle gyn
    11-01 - MamaMarije - controle VK

Echo data:
    20-12 - Banaantje81 - controle-echo
    20-12 - Maryloes - geslachtsbepaling
    27-12 - Smyltje - 3D echo
    28-12 - Banaantje81 - pretecho
    28-12 - MamaMarije - Groei-echo
    29-12 - Foeske - pretecho
    30-12 - MoniqueP - pretecho
    30-12 - Star2 - Extra groei-echo
    07-01 - Juli2009 - pretecho
    17-01 - sietske - pretecho
    10-02 - Eeka76 - extra echo ivm handafwijking

*** Vlindertjes ***
    14 april 2011 - Julia6 - 3e kindje*
    18 april 2011 - Elzje (26) - 1e kindje
    20 april 2011 - Snelly(28 )- 2e kindje
    16 april 2011 - Dees1985 - 1e kindje

Even de data toegevoegd. Heb nu komende dinsdag de echo, idd fijn om snel aan de beurt te zijn, dan weet je iig hoe of wat! Ook dinsdag voor de steunkous, dus het wordt een drukke dag! Hopen dat manlief even vrijneemt, dat moet dan maar. Anders is mijn moeder wel thuis om mee te gaan of op Lucas te passen!

@ mrs hair: ja, ik sta er ook wel van te kijken hoor! Nu ineens ben ik te dik! Dat wisten we idd in ons cluppie al vanaf het begin eigenlijk, maar goed... checken kan natuurlijk geen kwaad! Zou het wel graag van te voren willen weten als ik er 2 krijg, hahahaha, al ga ik er echt niet van uit dat dat gebeurt hoor! En thanx voor je geruststelling qua veel eten, ik heb nu telkens het gevoel dat mensen dat van mij gaan denken. "Ohhh, die eet het er vast allemaal aan... ;):)".

@ star: Heb niet echt veel 'suiker-symptomen'. Moet wel regelmatig plassen, maar ja... zwanger he? Veel dorst valt volgens mij wel mee....
    Heeft je vriend een reden waarom hij niet wil kopen? De lange-termijnverplichting? Of het risico in deze tijd? Hopen idd dat er nog een mooie oplossing komt voor jullie gezinnetje!

15. MamaMarije

Dit wilde ik ook nog in de groep gooien.

@ lijst: er staan nog een hoop dames tussen onze lijst die helemaal niet (meer) meekletsen. Helemaal niet erg natuurlijk, maar zullen we die anders even uit de lijst halen? Misschien wat overzichtelijker?
    Of zeggen jullie van niet?

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Ik ben t er helemaal mee eens...;)
    Hebben wij in t andere april forum ook gedaan!

17. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@FB, lekker dat het kamertje opschiet. Heb je nog iets met een kleur gedaan?

@mamamarije, wel raar dat ze je buik nu opeens te groot vinden. Maar goed, nooit verkeerd om het even extra te laten checken. Fijn dat je al zo snel terecht kunt.
    Heb je ook last van die spatader?

@lijst, was mij vorige week ook al opgevallen dat er een aantal namen vanaf kunnen, dus wat mij betreft ok.

18. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat mij betreft ook ok van de namen.
    Fijn dat je zo snel terecht kunt mamamarije!

Heb rennies gehaald...heerlijk:)

19. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @lijst: prima om een keertje op te schonen.

@mamamarije: gelukkig kun je dinsdag al terecht voor een groei-echo. Dan weet je snel meer en dat lijkt me wel een geruststelling.

@FB: fijn dat je je weer beter voelt. En leuk dat het zo opschiet met het kamertje!

20. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Ik las net over het niet mee doen in het forum, en over het weghalen, ik lees wel mee, maar soms gaat het zo snel dat ik het niet bij kan houden en dan duurt het even voor ik iets bij schrijf, zou wel graag erin blijven.

Deel Deze Pagina