@mamamrije; het is het risico idd. Maar denk dat we het toch eens over moeten hebben, en vergelijken. Als ik hier zo kijk naar de koopwoningen zitten er best wel leuke betaalbare bij. Wat de lijst betrefd ben ik het helemaal mee eens.
Ha allemaal, Ben misschien niet zo'n die hard als sommigen qua schrijven maar lees iedere dag wel bij. Zou dit ook graag blijven doen. @ baby voelen: had gisteren een hele rustige dag qua buikgevoel. Maakte me ineens zorgen. Gek he dat je zo snel went aan zo'n gevoel in je buik. Gelukkig is de beeb vandaag weer volle bak aanwezig. Voelt echt een beetje als "plopperdeplopperdeplop" ......
Heyhey! @ lijst: geen zorgen, je hoeft niet aan een bepaald dagelijks quotum te voldoen hoor . Juist ook gezellig dat er meiden zijn die af en toe mee kleppen. Het ging mij met name om de namen waarvan ik eigenlijk niet eens meer wist dat ze meededen, die bijv. ook in de lijst nog geen 'kleur hebben bekend' (voor het geslacht, zeg maar). Jullie (pollewopke en steintje) vallen daar dus niet onder, wat dat betreft doen jullie nog lekker mee, toch? En ik wil er ook echt geen 'slot op de pot'-forum van maken hoor, maar als mensen gewoon echt NOOIT meer meekletsen.... Bijv. buuf, kaat2000, Laravelk kan het me niet meer herinneren... En mochten meiden ineens weer wél mee willen kletsen, ook best! Dan zetten we ze er gewoon weer bij, toch? Bij deze een opzetje: Uitgerekende data: 03 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje - ZH - fv 04 april 2011 - Foeske (26) - 1e kindje -ZH - fv 06 april 2011 - MoniqueP (26) - 1e kindje - bv 06 april 2011 - Noukie1982 (28 ) - 1e kindje- zkh- bv 07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv 07 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje 09 april 2011 - Steintje - 2de kindje 10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh(verplicht)-bv 12 april 2011 - Smyltje (25) - 1e kindje- zkh- bv 12 april 2011 - Rainbow87 - 1e kindje 14 april 2011 - Ollebolle (33) -3e kindje- zkh (verplicht) - bv/fv 14 april 2011 - Sietske (26) - 1e kindje - zkh- bv 15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv 17 april 2011 - Anmiri (33)- 3e kindje-zkh 17 april 2011 - Otje1975 (35) - 2e kindje - zkh - fv 17 april 2011 - Juli2009 (31) - 2 kindje - zkh 18 april 2011 - MamavanJuul (27)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV 19 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje - liefst thuis - bv 19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje - Ziekenhuis-bv 20 april 2011 - Maxximus (30) - 1e kindje - thuis 22 april 2011 - Vuurtorentje84 (26) - 1e kindje - zkh 23 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje - zkh - bv 24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - onbekend - bv 25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv 29 april 2011 - Karina (31) - 4e kindje - BV - ZK 30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv 8 Jongens 10 Meisjes 8 Verrassing/Geheim Afspraken: 24-12 - Ollebolle - VK 4e afspraak 24-12 - Fredje - Gyn controle afspraak 30-12 - Star2 - Controle Gyn 03-01 - Eeka76 - controle VK 03-01 - Maryloes - controle vk 04-01 - Mrs Hair - controle VK 05-01 - mamavanjuul - controle gyn 11-01 - MamaMarije - controle VK Echo data: 20-12 - Banaantje81 - controle-echo 20-12 - Maryloes - geslachtsbepaling 27-12 - Smyltje - 3D echo 28-12 - Banaantje81 - pretecho 28-12 - MamaMarije - Groei-echo 29-12 - Foeske - pretecho 30-12 - MoniqueP - pretecho 30-12 - Star2 - Extra groei-echo 07-01 - Juli2009 - pretecho 17-01 - sietske - pretecho 10-02 - Eeka76 - extra echo ivm handafwijking *** Vlindertjes *** 14 april 2011 - Julia6 - 3e kindje* 18 april 2011 - Elzje (26) - 1e kindje 20 april 2011 - Snelly(28 )- 2e kindje 16 april 2011 - Dees1985 - 1e kindje
@Lijst: inderdaad lekker opschonen! @mamamarije: wat idioot dat je nu in ene "te dik" bent!!! Heel erg vreemd allemaal hoor. Hoe was het bij de zwangerschap van Lucas eigenlijk? Een beetje vergelijkbaar of ben je nu veel dikker? Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik zou me niet al te veel zorgen maken hoor. Zowieso ben je in principe reddelijk "snel" weer zwanger geraakt (Lucas was iets van 10mnd toch?) en ik hoor vaak dat het dan sneller gaat. Bij mij is het omgekeerd: mijn buik is "klein". Dat was hij de vorige keer ook en toen zat ik me er ook nogal druk om te maken..... Ik liet me gewoon gek maken door anderen. Met 30 weken nog een groei echo gehad om te kijken of het echt allemaal wel goed ging en er was niets aan de hand. Nu heb ik weer geen grote buik, als ik mensen vertel dat ik al over de helft ben geloven ze het niet eens. (collega vroeg vandaag of ik soms zwanger was van een lilliputter :x leuk hoor). Met andere woorden: misschien heb je "gewoon" een grote buik.
@ juli: ja, bizar he? Ik was bij Lucas ook wel dik ja, maar ik vind het wel lastig vergelijken.... Volgens mij ging het toen wel iets langzamer en toen lag mijn placenta aan de voorkant, dan schijn je ook minder makkelijk naar voren te groeien. Heb nu ook al veel sneller ongemakken... spatader, aambeien (sorry ), zere ribben, schoenen niet meer goed kunnen strikken, schaamhaar niet meer kunnen scheren (huh? wat is dat? ).... kortom, het sexy-trimester is aangebroken, whahahaa. Dat was bij Lucas pas zo rond 34/35 weken... En idd, er zit maar kort tussen de twee monstertjes straks, dat zal zeker meespelen! @ kleine buik: het is idd ook nooit goed he? Wel een lompe actie hoor, van die collega! Als je niks leuks te vragen hebt, vraag dan niks! Gelukkig weet jij wel beter
@ lijst: helemaal mee eens mamamarije, ik zag ook mensen staan die misschien een keer of twee wat gezegd hebben. En inderdaad: iedereen kan op elk moment aansluiten en zichzelf (weer) op de lijst zetten. @ fb: fijn dat je je beter voelt, het klonk echt niet lekker!
En owja: wat betreft de spatader: daar heb ik ineens sinds vandaag last van alsof de duvel ermee speelt! Zit ik gisteren nog te verkondigen dat ie geen zeer doet, ja hoor... vanochtend voel ik m ineens! Niet fijn! Ook dinsdag de kous aan laten meten, ben benieuwd hoe lang het dan duurt voordat ik m heb
Heel appart van die "te dikke" buik. We hadden er toevallig nog een gesprek over met mijn gyn de vorige controle, omdat ik ook best al een buikie heb. Hij zei dat het verschillende redenen heeft: 1: Bij een 2de, heb je al een "mama"-buikje" (= een extra laagje vet, die gewoon blijft) en zijn je buikspieren al een keer opgerekt geweest. Dus alles gaat nu makkelijker en sneller. 2: Een "dikke" "dunne" buik hoeft helemaal niks met de groei van je kindje te maken te hebben, maar gewoon met je eigen bouw. + je buik groeit mede onder invloed van hormonen. Bij een 2de keer, weet je lichaam als ware wat er al moet gebeuren en huppa: Daar is je buik. Hij maakte ook nog een opmerking, waar wij heel hard om moesten lachen. Hij zei: Zo jammer dat ik jaren en duizenden guldens heb uitgegeven aan mijn universtaire opleiding, terwijl een zwangere duizenden experts om zich heen heeft. Dus tja, ik maak me nergens druk om hoor. We weten ondertussen wel dat we niet voor 2 hoeven te eten, maar even lekker eten en snoepen hoort er bij hoor! Hihi, even een peptalk Ik moet trouwens ook wel elk half uur plassen, om gek van te worden, en als ik even niet ga, dan staat madam er op te dansen 8) En trouwens niet alleen plassen, hihi! Vriendlief heeft gister officieel de ongeboren vrucht erkend, is dat ook weer geregeld. We zijn ook wel uit de naam, weer een andere dan we in gedachten hadden, haha! Julia heeft de naam uitgezocht, want we hadden er 3 in optie en deze koos ze. De anderen ECHT niet! Nou, ik ga weer even liggen, de vermoeidheid is echt weer terug!
mooie buik mama van juul! Netjes hoor! @kleine buik: ja, wat doe je eraan? Het is gewoon heel verschillend, ik vind ook dat ik een kleine buik heb, maar je moet je er toch maar bij neerleggen @lijst: goed idee, mooi en overzichtelijk zo!
Lijst is netjes zo!! Lekker overzichterlijk... Ik zal m zo meteen even bijwerken,want mn afspraak staat er nog niet bij! Betreft buik: Mijn buik groeit gewoon goed, denk ik! Wel lekker aanwezig. Maar ik krijg dus nú ook al met pijn en moeite mn schoenen en sokken, en schaamhaar scheren, uhmm ja op gevoel!! (binnenkort eens met spiegel proberen?) heeel vervelend! Had niet verwacht dat dit al zo snel zou zijn... Als ik nu al niet eens normaal mn sokken aan krijg, met 25 weken hahaha Word nog wat... Meerdere hier al last van?
Uitgerekende data: 03 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje - ZH - fv 04 april 2011 - Foeske (26) - 1e kindje -ZH - fv 06 april 2011 - MoniqueP (26) - 1e kindje - bv 06 april 2011 - Noukie1982 (28 ) - 1e kindje- zkh- bv 07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv 07 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje 09 april 2011 - Steintje - 2de kindje 10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh(verplicht)-bv 12 april 2011 - Smyltje (25) - 1e kindje- zkh- bv 12 april 2011 - Rainbow87 - 1e kindje 14 april 2011 - Ollebolle (33) -3e kindje- zkh (verplicht) - bv/fv 14 april 2011 - Sietske (26) - 1e kindje - zkh- bv 15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv 17 april 2011 - Anmiri (33)- 3e kindje-zkh 17 april 2011 - Otje1975 (35) - 2e kindje - zkh - fv 17 april 2011 - Juli2009 (31) - 2 kindje - zkh 18 april 2011 - MamavanJuul (27)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV 19 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje - liefst thuis - bv 19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje - Ziekenhuis-bv 20 april 2011 - Maxximus (30) - 1e kindje - thuis 22 april 2011 - Vuurtorentje84 (26) - 1e kindje - zkh 23 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje - zkh - bv 24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - onbekend - bv 25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv 29 april 2011 - Karina (31) - 4e kindje - BV - ZK 30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv 8 Jongens 10 Meisjes 8 Verrassing/Geheim Afspraken: 24-12 - Ollebolle - VK 4e afspraak 24-12 - Fredje - Gyn controle afspraak 24-12 - FB1984 - Controle Gyn 30-12 - Star2 - Controle Gyn 03-01 - Eeka76 - controle VK 03-01 - Maryloes - controle vk 04-01 - Mrs Hair - controle VK 05-01 - mamavanjuul - controle gyn 11-01 - MamaMarije - controle VK Echo data: 24-12 - FB1984 - Echo bij gyn 27-12 - Smyltje - 3D echo 28-12 - Banaantje81 - pretecho 28-12 - MamaMarije - Groei-echo 29-12 - Foeske - pretecho 30-12 - MoniqueP - pretecho 30-12 - Star2 - Extra groei-echo 07-01 - Juli2009 - pretecho 17-01 - sietske - pretecho 10-02 - Eeka76 - extra echo ivm handafwijking *** Vlindertjes *** 14 april 2011 - Julia6 - 3e kindje* 18 april 2011 - Elzje (26) - 1e kindje 20 april 2011 - Snelly(28 )- 2e kindje 16 april 2011 - Dees1985 - 1e kindje
@ mamavanjuul: mooie buik hoor! En idd, wat de gyn ook zegt, een 2e zwangerschap kort na elkaar hakt er wel in bij je lijf! Ik ga gewoon weer meteen in 'standje hoogzwanger' haha. Leuk dat Japinnetje nu ook is erkend! Is dat een heel gedoe of valt het mee (wij zijn getrouwd, dus ik weet het echt niet )? Maakt het natuurlijk wel extra officieel! Moet er dan na de geboorte ook nog wat geregeld worden of ben je er nu vanaf? En leuk dat Julia de naam heeft uitgekozen! Het is natuurlijk ook een beetje haar baby! Is ze er erg mee bezig? @ buikgrootte: ach... zolang het met onze kindjes maar goed gaat, toch? Grote buik, kleine buik, ronde buik, puntige buik.... pffff.... vind het wel best hoor. Zolang de kleine er lekker warm zit en goed kan groeien @ fb: ja lastig he? Dat scheren? Hier lukt het ook al een paar weekjes niet meer goed. Spiegel kun je proberen, maar heb ik nooit aangedurfd! Ik ben tijdens mijn zwangerschappen altijd nog lomper dan normaal, dus AUWWW . Ik laat manlief het dan gewoon doen, niet erg charmant, al vind hij het gelukkig niet erg! En ik kan toch niet zien wat hij doet als ik op mijn rug lig, whahahaha
@ sokken en scheren enzo. hier ook al drama! en ik moet nog 16 weken hahah. scheren doe ik maar op de tast. als ik later check met een spiegel ziet het erg echt prachtig uit straks vriendje maar laten doen. aambei ook al last van.
Goedemorgen, @mamavanjuul; hier ook veel plassen omdat de kleine op me blaas ligt of erop trappelt. Leuk dat je dochter de naam heeft gekozen. En mooie buik hoor! @fb; kan zelf ook al paar weken niet meer goed scheren, heb het met een spiegel geprobeert maar dat gaat ook niet zo. Zittend lukt het nog een beetje. Anders idd aan manlief vragen of tie het wil doen. En schoenen en sokken aantrekken word idd ook lastiger. Heb hier ineens weer een paar dagen last van pijnlijke borsten. Scherpe steken en hele gevoelige tepels auwh.
Ben gelukkig niet de enige die 'niet' meer kan scheren dus haha.. Ik doe t ook op de tast, maar niet meer zoals eerst elke dag, want vind t best inspannend voor mn buik.... Is was minder voor mn vriend, maar helaas, en hij zit er ook niet zo mee Ik ga me opmaken en dan mn nagels laten doen en dan helaas weer werken:x
@ Scheren: Me too!!! Ik doe het ook wat op gevoel inderdaad, en ga over een paar weken m'n man moeten inschakelen. Maar ik vind het eerlijk gezegd nog moeilijker om m'n benen te scheren... Ik kan niet meer zo goed bukken (dat doet zeer), en om met één been in m'n nek te gaan staan, zoals ik dat eerder altijd deed, vind ik ook niet echt veilig... Dus daar moet ik nog een truucje op vinden @ MamavanJuul: Héél mooi buikje! Zo te zien zit er niet veel extra vet op van Julia @ MamaMarije: Hopelijk moet je niet té lang wachten op je steunkous, als je er last van krijgt is het niet meer leuk... @ EGO: Hier héél erg moe... Krijg ook erg last van hoofdpijn in de loop van de middag, en moet dan wel op bed gaan liggen.. Om een uur of twee te slapen, en vervolgens tegen de avond aan weer uitgeteld te zijn...
mamavanjuul mooie buik!!! Netjes hoor. Haha, dat scheren lukt me ook niet geweldig meer. En schoenen aandoen ook niet, dat kost echt moeite dus heb man al gevraagd om een klapstoeltje bij de voordeur neer te zetten zodat ik de schoenen zittend kan aantrekken. Misschien helpt dat wel. MamaMarije wat irritant dat je ineens last krijgt van die spatader joh. Ach, charmant zijn we geen van allen als we zwanger zijn, dus dat geeft nik hoor, nadat we zijn bevallen zijn we weer allemaal 'milf' zoals mannen dat zo ongegeneerd noemen, haha
Haha milf....ach ja het komt allemaal weer goed na de bevalling Zo naar de gyn, ben benieuwd of mijn bloeddruk zich nog gedraagt!!!