@ milf: hihi, hier nog verre van hoor momenteel, whahaha, hopen dat het allemaal weer goed bijtrekt straks... anders mag manlief betalen voor de mommy-makeover Gelukkig is het na Lucas allemaal goedgekomen, anders was ik hier niet geweest, hahaha @ Anmiri: succes meid! ben benieuwd hoe je bloeddruk het doet! @ mrs hair: je been in je nek? Serieus? Dat je dat nu niet meer doet met die dikke buik valt me toch een beetje van je tegen hoor Dat zou wel onder de categorie yummy-mummy vallen
Bloeddruk kan nog net, onderdruk is 90, betekent weer extra controles daarvan... Ben ook een kilo afgevallen, heel apart, ik eet toch echt meer dan nodig Ze heeft daarom nu alvast maar een groeiecho gedaan en over 3 weken weer. Groei is nu gemiddeldhopelijk blijft het zo! Bij de 1e begon de achterstand rond deze tijd. Hij heeft trouwens een hele grote neus haha ze liet me het hoofdje en de oogjes zien, op mijn vraag is dat de neus nee toch moest ze hard lachen...ja dus!
haha die 3d laat ik maar achtewege, heb genoeg gezien nee hoor, zou best willen maar heb het geld er niet voor over
Hier nog geen last met schaamhaar scheren, maar inderdaad wel benen. Dan krijg ik een soort kramp onder in mijn buik, te inspannend dus....nou ja, inderdaad, dan maar minder vaak! Hier ook heel moe....vreselijk! Krijg er inderdaad ook hoofdpijn en echt prikkende ogen van. Straks lekker chinees eten, heb ik nou echt zin in!!! Nu weekend, heerlijk! even bijtanken en dan familiebezoekjes. 1e kerstdag bijmijn ouders en 2e kerstdag bij mijn schoonouders. Moet maandag wel weer werken, da's een beetje jammer. Leuk he, dat Julia de naam heeft uitgekozen, ze werd echt boos toen we een andere zeiden. Riep ze: Neee!!! Susje heet .....!!!!
Hier ben ik weer even, ga zo lekker bankhangen... Had eigenlijk moeten werken tot 22 uur, maar zit er helemaal doorheen,dus heb vrij genomen. Morgen ook meteen vrijgenomen... Denk dat t me toch allemaal teveel word t fulltime werken. Maandag weer werken,dus komnde dagen zoveel mogelijk proberen te rusten en dan maandag hopelijk helemaal fit..!! Morgen naar gyn,dus meteen aangeven van t slappe gevoel, want heb er toch weer last van. Als ik zo moe en futloos blijf, zou ik dan een gesprek aan kunnen vragen bij de bedrijfsarts?? Vind het zo "stom" / zielig om te vragen of ik minder mag werken.. Ben ook bang dat alles dan weer tegengewerkt word ivm parttime werken. Maar moet toch naar mn lichaam luisteren??? Wat vinden jullie? Ik ben niet ziek, maar denk zelf dat ik t niet meer trek... Maar dan kom je toch gedeelte in de ziektewet? pfff xx
@ anmiri: baal je erg van je bloeddruk? Of had je het wel verwacht? Wel goed dat ze je dan extra in de gaten houden. Bleef de groei van je eerste achter vanwege je bloeddruk toen? en wat betreft die neus: hahahaha, moest er wel even om grinniken! Zie een piepklein babytje voor me met een ENORME neus , ach, zal best meevallen, toch? Ach, echt té schattig! Ben je niet bang dat ze het verklapt? Of vinden jullie dat geen probleem? Leuk om op te schrijven in de babyboeken! @ Kerst: manlief is morgen vrij, morgen nog erg druk. Aantal dingetjes halen nog voor Kerst, ik moet nog een STOMME VERWIJZING halen voor die steunkous bij de HA, kan dus niet bij de vk.... Nog luiers ophalen die ik besteld had, etc. etc. Dan eerste Kerstdag lekker met z'n drietjes thuis. 2e Kerstdag komt schoonmama lunchen met mijn schoonzusje & zwager (nog kinderloos, dus lekker rustig ) en 's avonds gaan we uitgebreid eten bij mijn ouders. Ook nog tussendoor de kast van Lucas in elkaar zetten en dan ga ik maandag met mams naar IKEA = shoppen!!! Speelkleed, tafeltje/stoeltje, speelgoedkist, lamp, etc. etc... zo'n zin in!
Hebben jullie trouwens voor de 1e tijd een wiegje voor bij jezelf op de kamer?? En doen jullie hem/haar dan de eerste weken/maanden daar in laten slapen? Of snachts in het wiegje en overdag in zijn eigen kamertje? Of anders? Ik zit er ook aan te denken om er 1 aan te schaffen, en m dan snachts in t wiegje te leggen bij ons op de kamer. En overdag als hij slaapt in zijn bedje op de babykamer,Zodat hij toch aan zijn eigen kamer went.... Of is dit niet slim? En beter om hem op 1 plek te laten slapen?? T is maar een idee die ineens in mij opkomt hoor.... Tips/Reacties welkom **Ik zou relax tv gaan kijken op de bank, maar dit forum is toch wel érg verslavend zeg!!!! hahahaah
@FB: balen dat je je weer zo slap voelt. As het echt je bloeddruk is heb je er inderdaad wel meer last van als je erg moe bent. Gewoon even bij de gyn aangeven morgen, hij zal zowieso je bloieddruk wel even opmeten. Ziektewet/arbo: Ik zou het eerst bij je leidinggevende aangeven en kijken of je er samen uit komt. Misschien kan je halve dagen gaan werken of een dagje minder of zo? Je leidinggevende zal het dan bij P&O aangeven en die meld het dan weer bij de arbo. Je kan dan een afspraak krijgen van de arbo of gewoon een belletje. Het UWV betaald touwens gewoon je "gemiste" uren uit, maar daar merk je zelf helemaal niets van. Stom is het natuurlijk niet om je ziek te melden, maar ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt.....Ik voel me er ook niet helemaal lekker bij en heb soms wel een beetje het gevoel dat ik me aanstel of zo. Er zijn duizenden vrouwen die zowat tot aan de bevalling werken en ik red het halverwege al niet meer..... Maar goed iedereen en elk lichaam is anders, dus gewoon naar je gevoel luisteren. @scheren: gaat hier nog prima Als het niet meer lukt, doe ik het gewoon op de tast. Vorige keer heeft mn man het 1x gedaan, nou NOOOOOOOIIIIT meer. Mijn god, wat is die hardhandig @hier: gaat eigenlijk wel lekker. Met mn rug gaat he al stukken beter, alleen mijn bekken speelt nog wel veel op. Als ik weg ga doe ik de bekkenband om en dat help best aardig. Verder eigenlijk niets te klagen
Hahaha, ooh Juli, moest even heel hard lachen om je hardhandige vriend Neuh, we hebben het er eigenlijk niet meer over gehad met Julia, zodat ze het misschien weer een beetje vergeet. Ze heeft het er niet meer over gehad. Tja, en je ziekmelden....goed naar je lichaam luisteren. Kan ook zijn dat je moet bijtanken hoor! Gebeurt van alles in ons lichaam!
@ ziekmelden: als het nodig is, is het nodig. Idd naar je eigen lichaam luisteren! Niemands lichaam, leventje en zwangerschap is hetzelfde, dus je kunt het gewoon bijna niet vergelijken! Ik denk dan maar: liever een mama die haar grenzen kent en kiest voor haar eigen gezondheid en die van haar kindje, dan een mama die altijd over haar grenzen heen gaat en doorgaat koste wat kost, toch? Ik vind het altijd knap als mensen kunnen zeggen: tot hier en niet verder, nu kies ik voor mezelf/mijn kindje! @ juli: hihi, hardhandige man, brrrr.... krijg er al helemaal een beeld bij ! Naja, dan maar zelf proberen en anders maar gewoon niet, toch? Is niet fijn, maar ja... @ wiegje: wij kopen geen apart wiegje. Lucas heeft de eerste 3 nachten in de kinderwagen gelegen, ging eigenlijk prima. Na 2 dagen overdag de kinderwagen in eigen kamertje gezet en 's nachts bij ons. Daarna overgestapt naar het ledikantje, eigenlijk zonder problemen! Lucas lag dus al heel snel in zijn eigen kamer, kon mama ook slapen.... ik kon echt niet samen op 1 kamer
@mamamarije: Baal niet echt vn de bloeddruk, blijkbaar hoort het bij me als ik zwanger ben, als iemaar niet hoger dan dit word ist prima. Kan m zelf op mijn werk ook af en toe eens meten. Vind het vreemder dat ik alleen maar afval dit keer, vorige zwangerschappen kwam ik zat aan. Baby groeit goed dus zal wel niet erg zijnhoeft het er ook niet af! @wieg: Wij hebben wel een wiegje aangeschaft. Met de andere 2 ook een poos gedaan, bevalt prima.
Uitgerekende data: 03 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje - ZH - fv 04 april 2011 - Foeske (26) - 1e kindje -ZH - fv 06 april 2011 - MoniqueP (26) - 1e kindje - bv 06 april 2011 - Noukie1982 (28 ) - 1e kindje- zkh- bv 07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv 07 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje 09 april 2011 - Steintje - 2de kindje 10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh(verplicht)-bv 12 april 2011 - Smyltje (25) - 1e kindje- zkh- bv 12 april 2011 - Rainbow87 - 1e kindje 14 april 2011 - Ollebolle (33) -3e kindje- zkh (verplicht) - bv/fv 14 april 2011 - Sietske (26) - 1e kindje - zkh- bv 15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv 17 april 2011 - Anmiri (33)- 3e kindje-zkh 17 april 2011 - Otje1975 (35) - 2e kindje - zkh - fv 17 april 2011 - Juli2009 (31) - 2 kindje - zkh 18 april 2011 - MamavanJuul (27)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV 19 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje - liefst thuis - bv 19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje - Ziekenhuis-bv 20 april 2011 - Maxximus (30) - 1e kindje - thuis 22 april 2011 - Vuurtorentje84 (26) - 1e kindje - zkh 23 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje - zkh - bv 24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - onbekend - bv 25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv 29 april 2011 - Karina (31) - 4e kindje - BV - ZK 30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv 8 Jongens 10 Meisjes 8 Verrassing/Geheim Afspraken: 24-12 - Ollebolle - VK 4e afspraak 24-12 - Fredje - Gyn controle afspraak 24-12 - FB1984 - Controle Gyn 30-12 - Star2 - Controle Gyn 03-01 - Eeka76 - controle VK 03-01 - Maryloes - controle vk 04-01 - Mrs Hair - controle VK 05-01 - mamavanjuul - controle gyn 11-01 - MamaMarije - controle VK 13-01- Anmiri-Gyn Echo data: 24-12 - FB1984 - Echo bij gyn 27-12 - Smyltje - 3D echo 28-12 - Banaantje81 - pretecho 28-12 - MamaMarije - Groei-echo 29-12 - Foeske - pretecho 30-12 - MoniqueP - pretecho 30-12 - Star2 - Extra groei-echo 07-01 - Juli2009 - pretecho 13-01- Anmiri- groeiecho 17-01 - sietske - pretecho 10-02 - Eeka76 - extra echo ivm handafwijking *** Vlindertjes *** 14 april 2011 - Julia6 - 3e kindje* 18 april 2011 - Elzje (26) - 1e kindje 20 april 2011 - Snelly(28 )- 2e kindje 16 april 2011 - Dees1985 - 1e kindje
@wiegje, hier ook geen wiegje. We hebben inderdaad ook de reisweig gebruikt voor de eerste nacht(en), maar al heel snel lagen ze op hun eigen kamer. Werd echt knettergek van ieder zuchtje, geluidje.
@wiegje; hier eerste nachten gewoon in de kinderwagen. Met me dochter toen ook gedaan. @sneeuw; hier gelukkig niet meer, heerlijk zeg ben blij als het weg is! @iedereen; Hele fijne kerstdagen allemaal!!
ik heb mijn eigen oude wieg nog. daar gaat onze meid in bij ons op de kamer. daarna (wanneer??) in haar eigen kamer. we zien wel hoe en wat
Net bij gyn geweest, alles was goed. Kleine groeit goed en beweegt ook erg veel (maar dat wist ik zelf al) Genoeg vruchtwater enzo. Wel word ik dinsdag getest op suiker. Omdat mn bloeddruk gewoon goed was, wel laag zoals de vorige keren, maar niet te laag... En moet ook nog bloed prikken voor wat extra testjes! Ben benieuwd! Iemand bekend met suiker tijdens zwangerschap?? Ga zo naar baby en tiener in Sliedrecht... Inkopen doen!!! Fijne kerstdagen alvast allemaal!!!!
@ iedereen: fijne Kerstdagen!! Hoop dat jullie allemaal lekker warm en gezellig de Kerst door kunnen brengen. Volgende Kerst is het in al onze huizen + 1!! @ fb: goed dat ze je suiker checken! Ik ben zelf niet bekend met suiker, maar wellicht over een paar dagen wel. Een té grote buik kan ook door zw.suiker komen, maar ik ga er eerlijk gezegd niet van uit. Je kunt hier op zw.pgn wel het nodige vinden over dat onderwerp hoor! @ sneeuw: hier is vannacht weer 5 cm bijgevallen, niet meer normaal hoor! Ligt nu ongeveer 20 cm op de stukken waar het nog niet weggereden/weggelopen is, zeg maar... Moeders is dus aardig aan huis gekluisterd
@ MamaMarije: Ligt Tiel in het Zuiden dan? Ik had net mijn moeder aan de lijn, die wonen in België dus, en daar ligt inmiddels al zo'n 25 cm... Wordt gegarandeerd een witte kerst Hier in Zwolle ligt ook wel zo'n 10 cm, maar er is al een dag of twee niets meer gevallen, dus de grote wegen zijn goed begaanbaar... Zometeen even boodschappen doen met de fiets aan de hand. Boodschappen tillen is wat zwaar, en fietsen lukt niet door die sneeuw, maar dat is een mooi compromis...