@ Banaantje: Die van jou is ook heel mooi! Ziet er inderdaad een heel 'fijn' gezichtje uit. En een klein hoofdje (binnen de grenzen natuurlijk) lijkt me alleen maar fijn voor de bevalling straks! Bij manlief in de familie zitten echt alleen maar grote hoofden
@smyltje en banaantje: mooie echo's!!! Gezichtjes zijn echt al duidelijk te zien! @mamamarije: balen zeg, dat je misschien zw.suiker hebt... Maar misschien valt het toch wel mee en is het kindje gewoon groot. In ieder geval de komende dagen nog maar even genieten van al het lekkers !
@ banaantje: super dat de echo zo leuk was! En een mooi kindje hoor! Klein koppie is helemaal niet erg , hier ook allemaal grote hoofden.... @ suiker: nee, ik heb nog helemaal geen uitslagen van de suiker o.i.d. gezien, dus het blijft echt afwachten. Ze zei wel, als het echt afwijkend is, wordt je gebeld. Maar ik weet niet met deze rare dagen allemaal hoe lang het duurt voordat ze het testen! @ anmiri: ach wat sneu voor je hondje! is ze gevallen ofzo? Hoop dat ze zich snel beter voelt! @ mamavanjuul: leuk he? Die peuterkamers? Lucas vindt zijn nieuwe kamer nu al fantastisch en hij is nog niet eens verhuisd! We verkassen nu langzaam allerlei spulletjes over en hij wil telkens naar boven naar de 'mááááááán!!!' (hij heeft een lamp van het mannetje op de maan, hihi ). Mag Julia van jou al zelf boven spelen terwijl jij beneden bent? Ik vind dat met Lucas nog wel griezelig! Wanneer ben je daarmee begonnen? Fijn he, zo'n snurkende kerel ? Ik leef met je mee...
oooh wat een prachtige echo weer! Erg mooi! kan me voorstellen dat je er heel blij mee bent! (nog 1 nachtje slapen en dan mogen wij)
@Smyltje: mooie duidelijke foto! Zo te zien lag ze er mooi voor! @Banaantje: Mooie foto!!! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dat FBTO hem gaat betalen? op tv!?!?!? nou heb je me wel heeeel erg nieuwschierig gemaakt hoor! @oud&nieuw: wij hebben alleen mijn schoonouders over de vloer. Eigenlijk zouden we gezellig met z'n 2tjes zijn, mara m'n schoonouders zaten met z'n 2en thuis en dat vond ik een beetje zielig..... @mamamarije: gelukkig was er niets bijzonders te zien op de groeiecho! Misschien is de baby idd gewoon groot, maar aangezien de groei ook vaak met vlagen gaat, staat hij nu misschien wel 2.5 week stil. Hopelijk is het geen zwangerschapssuiker (heb gehoord dat dat meestal na 20 weken pas ontstaat?), maar gelukkig is suiker goed te behandelen en verder niet heel erg voor jou & de baby! @hier: ik heb mijn 1e slapeloze nacht erop zitten.... Mijn god, het leek wel of hij een feestje aan het vieren was Elke keer als ik dacht dat hij nu eindelijk even stil bleef liggen begon het weer opnieuw. Als ik op m'n zij lig, begint blijft hij net zolang trappelen totdat ik op mijn rug draai (heeft hij denk ik van z'n zus overgenomen die deed precies hetzelfde!). Ik kan me niet herinneren dat ik de vorige keer voor 30 weken al wakker lag van de beeb (waarschijnlijk verdrongen ).
FBTO heeft zo'n aanvullende module 'Gezinsplanning' die ik erbij heb afgesloten, was geloof ik 2 euro per mnd extra en krijg je veel extra's waaronder een gratis pretecho t.w.v. max. 100 euro. Haha, en dat van tv, ik was gewoon bij dat concert als publiek en kreeg een bak bloemblaadjes in mijn handen gedrukt die ik moest strooien. Ik wist van tevoren niet eens dat het zou worden opgenomen allemaal, oeps. Ben echt moeeeee op het moment, ik KAN niet meer, ik wil naar huis maar ik voel me zo schuldig tegenover collega als ik naar huis ga nu!
**zucht** Nu ben ik het echt een beetje zat! dat iedereen maar vind dat je een opmerking kan maken over het feit dat ik zo aan het groeien ben! Iedereen eet op het moment oliebollen, maar o wee als ik er 1 eet: Je hoeft niet voor 2 te eten hoor! Heeeel zat ben ik het!!!! zo.....moest ik even kwijt, haha! @Mamamarije: Wij laten Juul niet alleen boven spelen hoor! Maar als we boven zijn, dan sta ik onder de douche, of ben ik was aan het opvouwen ofzo. Als ze boven wil spelen, ga ik wel mee, heb altijd wel wat te doen boven Grrrr...dachten wij uit te naam te zijn, begint Guido weer te twijfelen! Dus zaten we aan tafel met ons lijstje.....wordt dus niet de naam die Julia had uitgezocht, want als je twijfelt moet je het niet doen... Moeilijk hoor! @Juli: Hier precies hetzelfde! Inderdaad tegenspartelen als je op een bepaalde manier ligt....haha! Had het bij Juul al heel vroeg en ben wel blij dat het nu "pas" begint! Woehoe!!! heb nu 10 dagen vakantie....heerlijk!
@ mamavanjuul: hier net zo qua boven spelen . Dan ga ik even de was ophangen/vouwen/strijken/etc. Of opruimen, of poetsen idd.... altijd wat te doen.... Balen dat jullie namen-probleem weer op tafel ligt!! Pffff... wordt er niet makkelijker op zo. Nog maar even niet met Julia over gehad zeker ? @ eten: idd irritant als iedereen opmerkingen heeft!! Ik weet nu ook zo langzamerhand niet wat ik moet eten. Heb nog geen uitslag van de tests, maar de vk zei telefonisch al wel dat ik maar op moest letten met suiker.... . Nu voel ik me dus telkens schuldig als ik ook maar kijk naar iets zoets.... t gaat toch om de baby he? Maar mamavanjuul: gewoon schijt aan hebben hoor!! Wie eet er nou met Oud&Nieuw maar 1 oliebol? iedereen eet toch lekker, gewoon meedoen en genieten. Als straks alle feest-ellende weer geweest is, gewoon weer lekker normaal! Ach, je doet t toch nooit goed in de ogen van anderen Geniet van je vakantie!!
@mamamarije en mamavanjuul: ik snap jullie gevoel helemaal! Erg frustrerend, bij mij is het ook zo, maar dan tegenovergesteld. bij mij gaan mensen me eten opdringen! "omdat ik t nodig heb en nog wel kan hebbe'n" Erg irritant! Dus ik snap hoe jullie je voelen, maar bij mij is t tegenovergesteld... Bij deze wil ik iedereen alvast een fijne avond wensen morgen, een goed uiteinde en een knallend begin! Op het jaar dat onze baby's geboren mogen worden!
Dames, ik wil jullie ook alvast een goed en gezond 2011 toewensen. Ik spreek jullie volgend jaar weer "klinkt zo ver weg" Groetjes
Hallo allemaal, Mooie 3D echo hoor, echt schattig je ziet de gezichtjes heel goed. Ik heb besloten geen 3D echo te doen, op het moment kunnen we het geld goed gebruiken voor de baby en ik heb zeker nog 2 echo's in het ziekenhuis. @oud&nieuw; waarschijnlijk naar me schoonouders, heb eigenlijk helemaal geen zin wil ook wel eens gezellig thuis blijven. Maar goed. Vanmorgen de echo gehad en controle. Met de beeb is alles goed groeit goed, hij is alleen aan de kleine kant maar wel gewoon tussen de curves. Me eerste kids waren ook klein, dus verwacht ook niet dat ik nu ineens een reus krijg. Zn gewicht werd geschat op ongeveer 690gr, me dochtertje was bij dr geboorte (27wkn)695gr. wat een verschil toch al. Verder was alles ook goed doorbloeding van navelstreng en alles. Helemaal blij ben ik dat me bloeddruk helemaal perfect was, bij me dochter kon ik op dit termijn gelijk in zh blijven ivm hoge bloeddruk. Ben dus weer even helemaal gerust gesteld. Ga even de lijst opzoeken. Wens ook alvast iedereen een heel goed uiteinde, en een goed en gezond 2011!
Uitgerekende data: 03 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje - ZKH (verplicht) - fv 04 april 2011 - Foeske (26) - 1e kindje -ZH - fv 06 april 2011 - MoniqueP (26) - 1e kindje - bv 06 april 2011 - Noukie1982 (28 ) - 1e kindje- zkh- bv 07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv 07 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje 09 april 2011 - Steintje - 2de kindje 10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh(verplicht)-bv 12 april 2011 - Smyltje (25) - 1e kindje- zkh- bv 12 april 2011 - Rainbow87 - 1e kindje 14 april 2011 - Ollebolle (33) -3e kindje- zkh (verplicht) - bv/fv 14 april 2011 - Sietske (26) - 1e kindje - zkh- bv 15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv 17 april 2011 - Anmiri (33)- 3e kindje-zkh 17 april 2011 - Otje1975 (35) - 2e kindje - zkh - fv 17 april 2011 - Juli2009 (31) - 2 kindje - zkh 18 april 2011 - MamavanJuul (27)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV 19 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje - liefst thuis - bv 19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje - Ziekenhuis-bv 20 april 2011 - Maxximus (30) - 1e kindje - thuis 22 april 2011 - Vuurtorentje84 (26) - 1e kindje - zkh 23 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje - zkh - bv 24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - onbekend - bv 25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv 29 april 2011 - Karina (31) - 4e kindje - BV - ZK 30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv 8 Jongens 10 Meisjes 8 Verrassing/Geheim Afspraken: 03-01 - Eeka76 - controle vk 03-01 - Maryloes - controle vk 04-01 - Mrs Hair - controle vk 05-01 - mamavanjuul - controle gyn 13-01 - MamaMarije - controle gyn 13-01 - Anmiri - controle gyn 13-01 - Star2 - Controle gyn 14-01 - FB1984 - controle gyn + echo 27-01 - Star2 - Controle gyn Echo data: 30-12 - MoniqueP - pretecho 30-12 - Star2 - Extra groei-echo 07-01 - Juli2009 - pretecho 13-01 - Anmiri - groeiecho 13-01 - MamaMarije - groeiecho 13-01 - Star2 - Groeiecho 14-01 - FB1984 - controle gyn + echo 17-01 - sietske - pretecho 27-01 - Star2 - Groeiecho 10-02 - Eeka76 - extra echo ivm handafwijking *** Vlindertjes *** 14 april 2011 - Julia6 - 3e kindje* 18 april 2011 - Elzje (26) - 1e kindje 20 april 2011 - Snelly(28 )- 2e kindje 16 april 2011 - Dees1985 - 1e kindje
@star: Wat fijn dat bij de controle vandaag alles goed was! Kan me heel goed voorstellen dat dit voor jou extra spannende weken zijn, gezien je eerdere zwangerschappen. En geweldig dat je bloeddruk nu perfect is, dat zal wel een geruststelling zijn. @monique: veel plezier vandaag met je pretecho. Iedereen een gezellige avond morgen, een goed uiteinde en de beste wensen voor 2011!
Star! Bijna die 27 weken gehad je gaat nu gewoon de 40 halen en een baby van een pond of 6a7!! Fijn dat alles goed was! Hier: Vanmorgen gevallenop mijn zij, vrij pijnlijk allemaal. En nog niet eens buiten waar het glad is, neeeeeeee geoon binnen terwijl ik de hond probeerde te kalmeren voor rare bewegingen. OUd en nieuw: Geen zin in!! De kinderen gaan naar hun vader, word de eerstekeer zonder hun het nieuwe jaar in. Zou trouwens ook niet weten hoe ik tot 24 uur wakker moet blijven haha, ben om half 9 wel aan bed toe. Goed uiteinde dames!
anmiri: gevallen!? dat is ff balen! Dan zal je morgen wel spierpijn hebben! 3D echo: wat prachtig was het zeg! Ze lag er perfect voor, dus we hebben 10 foto's en een prachtige dvd! Vanavond aan de opa's en oma's laten zien. Echt leuk om je kleine al zo te zien!
jaarwisseling: Wij gaan naar mijn ouders, samen met mijn zusje, ik heb zelf nog niet zon zin in de jaarwisseling, het klinkt heel gek, maar ik ben echt heel bang voor vuurwerk, ben altijd blij als het 2 januari is, dan zijn we er weer vanaf. normaal slik ik medicijnen om rustig te blijven, maar nu met de zwangerschap slik ik maar niks, als het echt nodig is dan heb ik een spray voor onde de tong om rustig te worden die niet kwaad kan. ik hoop dat ik niet mijn angst overbreng op mijn zoontje van 2, ik probeer er maar een beetje een dolletje van te maken, zovan ohh mooi kijk eens een mooie kleurtjes in de lucht. ik wil iedereen een goede jaarwisseling wensen!
@ star: wat een opluchting dat alles goed was! Kan me voorstellen dat het heerlijk is om dat te horen voor jou. Een extra leuke oudejaarsavond voor jou dus ! @ anmiri: balen zeg, gevallen! hoop dat je er snel minder last van hebt. Hoe is het nu met je hondje? En ook jammer dat je kids er nu niet zijn met O&N! Je zult ze vast missen @ steintje: hmmm... dat is idd niet leuk zeg! Heb je ooit wat meegemaakt met vuurwerk ofzo waardoor dat ontstaan is? Idd, proberen er luchtig over te doen. Maak je je zoontje wakker om 12 uur of wordt ie er zelf wakker van? @ angsten overbrengen: volgens mij heb ik Lucas bang gemaakt voor de lift. Ik hou daar zelf ECHT niet van, soort van claustrofobisch-achtigs, brrr.... het idee dat je niet weg kunt... Daar had ik het laatst met een vriendin over (toevallig ín de lift) waar onze kids bijwaren. Sindsdien gaat Lucas huilen als we de lift ingaan.... OEPS... dat was niet de bedoeling natuurlijk! ZOu hij dat nu echt van mij gehoord en begrepen hebben? Of heeft ie het van mij geërfd? @ monique: ook irritant als iedereen je eten opdringt! Alsof je zelf niet liever de eerste periode van je zwangerschap lekker gegeten had Hoe is het nu met je misselijkheid enzo? Helemaal weg? @ iedereen: ik wens jullie een super 2011 met een mooi en gezond kindje, een gelukkige start (of uitbreiding) van jullie gezinnetje & gezondheid en geluk voor iedereen om jullie heen. Laat het een mooi jaar worden!
@star, wat goed om te horen dat je echo goed was en je bloeddruk ook. Het ziet er naar uit dat je een goeie zwangerschap tegemoet gaat en gelukkig maar!! @anmiri, hoe krijg je het toch voor mekaar?? niet buiten maar binnen, zo zie je maar dat je eigenlijk overal kunt vallen. Niet meer doen hé.. opassen de volgende keer!! @mamamarije, kinderen nemen snel gewoontes van ouders over.. dus hij heeft het nu vanuit jou gesprek begrepen en handelt daarna.. dus jij gaat nu dapper zijn en stoer de lift in en doen alsof het de normaalste zaak is van de wereld