April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Hebben jullie trouwens al last van striae (zwangerschapsstrepen)? Ikzelf nog niet maar ben best bang ervoor, smeer tweemaal per dag maar als ik maar een beetje jeuk heb ben ik al helemaal angstig dat ik weer een streep krijg. Heb ze al sinds mijn puberteit op mijn heupen en vind 't echt zonde dus elke streep erbij probeer ik te voorkomen...

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ striae: vorige zwangerschap en tot nu toe eigenlijk nog geen striae gelukkig!! Na mijn vorige bevalling had ik ineens een paar kleine streepjes naast/onder mijn navel, maar die zijn vrij snel weggetrokken (verkleurd). Ik heb de vorige zwangerschap uitgebreid gesmeerd, dit keer niet. Het schijnt dat het erfelijk bepaald is!

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Hier ook geen striae. Vorige zwangerschappen zonder strepen uit de strijd gekomen en ik heb voor deze zwangerschap goede hoop.

Het is trouwens inderdaad erfelijk bepaald. Met smeren kun je het helaas niet voorkomen, wel kun je hiermee de schade beperken

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dank voor jullie tips! Ik heb er inderdaad een stukje in verwerkt over het ziekenhuis, dat lijkt me wel handig...

Ik ben ook bang voor striae, en ik ben bang dat ik er wel gevoelig ben. Heb op mijn heupen al striae van de periode dat ik in de puberteit ineens heupen kreeg. Maarrrrr... Mijn man masseert mijn buik elke dag. Heerlijk ontspannend, en goed voor de huid dacht ik zo! Hopelijk helpt het...

5. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Allemaal,

Ten eerste nog een heel gelukkig en gezond 2011!! Met natuurlijk een prachtige baby.:D.Ben een tijdje niet online geweest dus heb veel gemist zie ik! iedereen fijne feestdagen gehad?.. Vandaag alweer 25 weekjes..:) Wat gaat de tijd toch snel hè?.. Vinden jullie dat nu ook?
    18 januari komt haar kamertje al! :DVind het zo spannend. Maakt het allemaal nog echter vind ik..

Striae heb ik gelukkig nog niet. Smeer elke dag goed dus hoop echt dat het helpt.. Buikje lijkt de laatste weken gigantisch te groeien dus hoop dat ze weg blijven..:)

Zo ga nu de rest eens terug lezen..:)

Liefs

6. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Nou, ik vind het ook enorm opschieten nu! Hebben jullie ook zo het gevoel dat de tijd aan je voorbijvliegt? Het is bijna angstig, zo snel gaat het. De eerste zwangerschapsweken leek de tijd voorbij te kruipen (zo graag wilde ik naar die 12 weken toe) en nu gaat het als een speer voorbij en lijkt het wel alsof er constant tijd te weinig is!

Ook het besef dat we over een paar maandjes al moeten bevallen, jeutje, wat gaat dat hard zeg. Het lijkt wel gisteren dat ik die positieve test in mijn hand had!

Gelukkig nog niet velen met striae dus! Goed om te horen! Ik heb er ook aanleg voor dus, ik duim maar dat smeren helpt. En dat ik mijn chocoladeverslaving in bedwang kan houden...

Ik heb echt een zware chocoladeverslaving. Al vanaf het begin, trouwens. Maar dan niet een beetje, maar ik ben écht een choco-addict geworden in deze zwangerschap. Het is echt extreem, zo erg dat ik mezelf niet in bedwang kan houden en echt elke dag een flinke hoeveelheid chocola wegwerk. Chocoladekoekjes, taart, bonbons, repen, niks is veilig. Gelukkig heb ik een lichaam dat niet zo heel snel aankomt (hele snelle stofwisseling), nu ben ik deze zwangerschap wel ietsje dikker geworden maar die kilo's zijn niet echt terug te zien aan mijn lijf (en het zijn er toch al 11......). Maar ik hoop wel dat ik na de bevalling snel af ben van dat extreme chocolade-eten elke dag. Anders word ik straks echt een dragonder. En het is helemaal niet gezond.

Wel typisch, want vorige zwangerschap lustte ik totaal geen chocola meer, ik walgde ervan, en nu is het omgekeerd!

Hebben jullie het ook zo erg?? Of misschien met andere etenswaren die een obsessie lijken te zijn?

7. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @mamamarije; scheelt idd dat de scholen weer zijn begonnen, niet dat me meissie tot last is maar op gegeven moment gaat ze zich thuis ook vervelen.

@ollebolle; idd nu ik veel rust heb heb ik ook minder last. Moet ook meer me rust nemen, vergeet dat nog wel eens.:)

@mrs hair; netjes gedaan hoor het geboorte plan.
    Pas idd op met je persoonlijke gegevens, er struinen genoeg gekken rond op i-net.

@banaantje; hier nog geen last van striae, kan natuurlijk nog komen. Wel trekt en jeukt me buik veel, dus smeer hem wel steeds in.

Hier begint nu het maagzuur...bleh! Gister de hele dag last gehad, of ik nu water dronk of wat dan ook gelijk weer branden en zuur.:(

8. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @banaantje; hier ook de chocola hoor, heerlijk vooral de repen van milka!:p:D

9. Maryloes

Hier sinds een paar dagen ook af en toe last van maagzuur. VK zei gisteren ook dat de beeb erg hoog ligt, dus niet zo gek. Krijg er vooral last van na het eten van chocola, dus probeer dat een beetje te beperken.

Hoe ver zijn jullie eigenlijk met het geboortekaartje? Hier gelukkig helemaal klaar. Vond het - ondanks de 3e keer - toch wel weer lastig. Welke tekst zetten we er op, wel of geen gedichtje etc. Maar het is gelukt en ben helemaal happy met het eindresultaat!

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hoi dames! Ik kom net terug van de vk, alles weer helemaal goed. Hartje klopt mooi en mijn bloeddruk en ijzer zijn goed. Dat was een gemene prik trouwens voor het ijzer, en wat wel echt súperschattig was, was dat Hugo verhaal ging halen bij de vk, zo van 'waarom doe jij mijn stiefmama zeer?' hihi... Ze hebben de uitgerekende datum wel aangepast nog, dus als ik straks thuisben, zal ik de lijst nog aanpassen...

11. Maryloes

Fijn dat alles weer goed was! Schattig van Hugo haha. Wat gek dat ze de datum hebben aangepast?! Ik dacht dat ze dat met deze termijn niet meer doen, omdat op een gegeven moment ieder kindje zn eigen groei heeft. Ben je nu eerder uitgerekend?

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wist niet dat ze nu nog de uitgerekende datum veranderen?? Vreemd joh... Hoeveel dagen verschilt t met voorheen?

Hier alleen last van striae op mn borsten:( Helaas best erg!
    Heel vreemd, wat ik heb 2,5 jr geleden een borstvergroting gedaan en toen nergens last van gehad, beetje vreemd he!!

Heb net t bedje in elkaar gezet!! jeeeeh gelukt!! Alleen en zonder 'gebruiksaanwijzing' (hoe heet dat ook alweer??)

Straks misschien de commode ook proberen!

Wat eten jullie??? Ik eet alleen, en heb geen ideeen!?

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Er was vanaf het begin al twijfel over de datum, en dat hebben ze uitgebreid met elkaar besproken (zó moeilijk is dat, een meting aflezen :S), en daar kreeg ik nu het resultaat van. Het wordt 17 april. Ik zal er de lijst zo even bijzoeken, en aanpassen. Grappig, dat ik nu opeens 25 weken en 2 dagen zwanger ben ;)

14. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Uitgerekende data:
    03 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje - ZKH (verplicht) - fv

04 april 2011 - Foeske (26) - 1e kindje -ZH - fv
    06 april 2011 - MoniqueP (26) - 1e kindje - bv
    06 april 2011 - Noukie1982 (28 ) - 1e kindje- zkh- bv
    07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv
    07 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje
    09 april 2011 - Steintje - 2de kindje
    10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh(verplicht)-bv
    12 april 2011 - Smyltje (25) - 1e kindje- zkh- bv
    12 april 2011 - Rainbow87 - 1e kindje
    14 april 2011 - Ollebolle (33) -3e kindje- zkh (verplicht) - bv/fv
    14 april 2011 - Sietske (26) - 1e kindje - zkh- bv
    15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv
    17 april 2011 - Anmiri (33)- 3e kindje-zkh
    17 april 2011 - Otje1975 (35) - 2e kindje - zkh - fv
    17 april 2011 - Juli2009 (31) - 2 kindje - zkh
    17 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje - liefst thuis - bv
    18 april 2011 - MamavanJuul (27)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV
    19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje - Ziekenhuis-bv
    20 april 2011 - Maxximus (30) - 1e kindje - thuis
    22 april 2011 - Vuurtorentje84 (26) - 1e kindje - zkh
    23 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje - zkh - bv
    24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - onbekend - bv
    25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv
    29 april 2011 - Karina (31) - 4e kindje - BV - ZK
    30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv

8 Jongens
    10 Meisjes
    8 Verrassing/Geheim

Afspraken:
    05-01 - mamavanjuul - controle gyn
    13-01 - MamaMarije - controle gyn
    13-01 - Anmiri - controle gyn
    13-01 - Star2 - Controle gyn
    14-01 - FB1984 - controle gyn + echo
    25-01 - Mrs Hair - controle VK
    27-01 - Star2 - Controle gyn
    31-01 - Eeka76 - controle vk
    03-02 - Maryloes - controle vk

Echo data:
    07-01 - Juli2009 - pretecho
    13-01 - Anmiri - groeiecho
    13-01 - MamaMarije - groeiecho
    13-01 - Star2 - Groeiecho
    14-01 - FB1984 - controle gyn + echo
    17-01 - sietske - pretecho
    27-01 - Star2 - Groeiecho
    10-02 - Eeka76 - extra echo ivm handafwijking

*** Vlindertjes ***
    14 april 2011 - Julia6 - 3e kindje*
    18 april 2011 - Elzje (26) - 1e kindje
    20 april 2011 - Snelly(28 )- 2e kindje
    16 april 2011 - Dees1985 - 1e kindje

15. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk mrs hair, lopen we gelijk:)

Ik ga het eten opzetten, vandaag maar eens gezond, aardappels en groente...

16. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ eten: hier staat de zuurkoolschotel met gehakt in de oven, mjammm... :D
    Hier ook een choco-addict hoor!! Kun je nagaan hoe blij ik ben als ik op dieet moet...:( Ik zei ook altijd: Lucas krijgt chocolademelk, daarom groeit ie zo goed (toen ie nog bv kreeg, hahaha). Maar ik heb dat altijd al gehad en ik vrees dat het nooit overgaat bij mij!

@ mrs hair: fijn dat alles weer goed was! wat kunnen kids schattig zijn dan he? Apart dat ze je datum nog aanpassen, maar ach... wat maakt het uit, kindje komt toch als het er klaar voor is, toch?

@ geboortekaartje: wat goed dat jullie al klaar zijn Maryloes! Hier echt nog NIKS-NADA eraan gedaan! Heb niet eens inspiratie, erg he? Kan zelfs nog geen leuke jongensnaam bedenken...

@ fb: jeej, goed meis! Mama rules ;) Die commode gaat je ook wel lukken! Let je er wel op dat je niet teveel tilt zelf? Anders misschien beter wachten tot manlief thuis is?

@ maagzuur: alleen als ik mijn schoenen probeer te strikken na het eten, verder eigenlijk niet! Dus ik mag niet klagen...

@ tijd: vliegt idd! Nog maar 14 weekjes (ca...), pfff raak al bijna in de stress als ik bedenk wat er nog moet gebeuren!

17. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    @striae. hier helaas wel. niet op mn buik, maar wel op mn borsten. had al op 1 borst, nu komt sinds 2 dagen ook wat op de andere borst. ik smeer me een gek in de rondte! helpt niet echt dus..

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Meiden ik ben nu aan t eten en ga dan ook de commode beginnen!! hahaha wish me luck;)

19. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @striae: nog niet nee. Ik smeer met weleda olie en met zwitsal mama. Maar net waar ik zin in heb.

@FB1984: succes! haha, laat je weten hoe t ging?:D

20. Maryloes

@mamamarije, ik heb niet echt iets anders te doen wat betreft baby voorbereidingen, dus dan maar het geboortekaartje haha. Maar wel lekker we nu klaar zijn. Mag ik jullie vragen wat jullie van ons gedichtje vinden?:

Zo mooi en zo bijzonder
    Ben jij, ons kleine wonder
    De derde in de rij
    Maar opnieuw weer even blij!

Deel Deze Pagina