@ Maryloes: hihi, heb je hierna nog wel wat te doen dan in die laatste weken? Mooi gedichtje hoor!! Ik zou misschien wel de regels omdraaien: De derde in de rij, maar opnieuw weer even blij. Zo mooi en zo bijzonder Ben jij, ons kleine wonder Maar goed... dat is mijn bescheiden mening! Hoe dan ook, mooi versje wat precies de lading dekt, lijkt me!
Zo had ik er nog niet na gekeken! Leuk, maar ik denk dat we het toch zo laten. Nog wel genoeg te doen hoor. Het wachten is nu even op het verhuizen van onze kleine man naar zn nieuwe kamer en dan kunnen we verder met de babykamer, alhoewel we niet veel hoeven te doen. Nog eea aanschaffen, kleertjes wassen etc. Uiteindelijk nog wel wat te doen dus.
@maryloes: mooi gedichtje ! @mrshair: wat een lieve reactie van Hugo. En fijn dat alles goed was. @chocolade: heerlijk! Kan er ook geen genoeg van krijgen.
Mooi gedichtje!! Erg toepasselijk en persoonlijk... leuk hoor!! Zelf verzonnen? Ik heb er 1 van internet gehaald, ben niet zo goed in gedichtjes maken. Maar t is wel een heeeel mooi gedicht! Tsooo de commode staat Ben er iets langer dan een uurtje mee bezig geweest. Heb m ongeveer 8 keer opnieuw moeten doen, omdat ik elke keer er weer achter kwam dat er nog een plank ofzoiets tussen moest, dussss kon hij weer half uit elkaar hahah.... Maar hij is in elkaar!! Ben er echt super blij mee. Vind t wel goed van mezelf hoor Meteen t hemeltje ook neergezet, echt schattig. Ben hélemaal verliefd Het staat nog wel midden in t kamertje allemaal, omdat er morgen nog latjes in t raamkozijn word bevestigd. Dan gaan we daarna kijken wat het leukste staat. Dus kunnen vriend en schoonvader lekker sjouwen en neerzetten wat ik mooi vind hihi! Dan kan de kledingkast van de baby ook helemaal weer leeg en ook in t kamertje gezet worden. Oew dan is t bijna af!! Helemaal happy! Net waren mn ouders nog even op visite, vandaar dat ik nu pas weer ben. X
Ik zit trouwens alweer op de 89 dagen.... pff zo in de 80 alweer! Gaat snel joh! Pas dacht ik; jeeh nog maar 100 dagen! Kan niet wachten!
Ja we beginnen de dagen te bereiken onder de 100 dagen, weer een mijlpaal verder dames!! Wat vliegt de tijd toch.. Ik ben wel ontzettend nieuwsgierig naar de kleine op wie die gaat lijken.. wiens karakter etc etc.. Schommelwieg staat klaar, moet het alleen nog opmaken, maar dat doe ik in mijn verlof die medio maart in zal gaan, kleertjes zijn gewassen en zaterdag ga ik effe shoppen voor de resterende kleertjes, er is overal 70% korting, dus ga effe mn slag slaan
Wat zijn jullie allemaal al ver met jullie voorbereidingen! Sjonge jonge... Ik ga vanmiddag een box ophalen bij mijn schoonouders (m'n man heeft er nog in gelegen), en die ga ik deze week dan mooi schilderen. En half januari halen we het kinderkamertje op, daar heb ik ook zin in. En als het kinderkamertje er is, dan ga ik pas echt goed met de kleertjes enzo aan de slag, dat vind ik wel zo overzichtelijk... Kan me voorstellen dat het wel héél leuk is als het kinderkamertje gereed is.. Dan wordt het wel heel echt he...
@ allen: jeetje wat is iedereen al ver met de voorbereidingen!! kamers al aan het opzetten of klaar..geboortekaartjes al geregeld!Ik moet ook echt iets gaan ondernemen maar het is zo druk op het werk dat ik gewoon soms de tijd niet vind.. 18 januari komt het kamertje! Dat wordt gelukkig opgezet dus alweer stress minder..haha.. vandaag maar eens kijken naar leuke geboortekaartjes als ik de tijd even vind...Waar hebben jullie ze besteld?.. Pff..de laatste tijd erg moe! Veel drukte op het werk en dat is steeds minder te doen..Kan het gewoon soms niet aan en heb ook vaak van die huilbuien.. erg hè? Zullen de hormonen wel zijn! hebben jullie er ook last van?.. Zou graag minder willen werken maar heb verder geen medische indicatie.. (wonderbaarlijk genoeg is mijn bloeddruk nog steeds prima!).. En ben ook nog de enige op de die dit werk kan/doet dus minder werken vinden ze hier vast niet zo leuk! Zeker nu niet gezien de drukte! ...Maar goed.. Sorry voor mijn geklaag. Moest het even ergens kwijt! Ga eens even verder hier. Staan alweer collega's op me te wachten:x.. Liefs
@FB, wat knap dat je helemaal alleen die commode in elkaar hebt gezet! @geboortekaartjes, geslaagd bij kaartje2go. @fredje, vervelend dat je het zo druk hebt en niet trekt. Denk wel aan jezelf hoor! Dan kan het wel zijn dat je de enige bent die dit werk kan doen en dat ze het niet leuk zullen vinden, maar je moet echt aan jezelf denken. Ook al heb je geen medische indicatie, misschien toch een in gesprek gaan. Wellicht kun je in overleg een uurtje korter werken per dag of zo, scheelt wellicht toch iets. Vandaag precies nog 100 dagen te gaan! Gaat inderdaad snel, maar kan mij niet snel genoeg gaan. Zou willen dat het al april was
@fredje: Lastig, lastig...aan de ene kant voel je je verplicht om door te werken natuurlijk maar je moet ook aan jezelf denken. Balans daarin vinden kan soms best een harde klus zijn. Ik ben hier op de zaak ook verantwoordelijk voor taken die nauwelijks over te dragen zijn aan mijn collega. Maar ik kom elke ochtend wat later op werk, soms een uurtje later, soms twee uurtjes, maar ik merk dat ik het dan beter trek. Maar weet niet of dat ook voor jou mogelijk zou zijn, om bijv. je werktijden wat anders in te delen zodat de drukte wat minder beklemmend is? @kaartjes: Moet ik ook nog aan beginnen! Oeps. Nog niks gedaan ervoor
@fredje: inderdaad aan jezelf denken, hoe moeilijk dat ook is. Als je met verlof bent zal er op je werk toch ook iemand jouw taken moeten doen? Hopelijk kun je (in overleg met je leidinggevende of collega's) snel een goede balans vinden zodat het voor jou minder belastend voelt! @kaartjes: daar ben ik ook nog niet echt mee bezig geweest. Toch maar eens aan beginnen...
@fredje: Ik zat ook al tijd te denken om minder te gaan werken, (gedeelte ziektewet) want trok het ook écht niet meer! Zag er heel erg tegenop om tegen leidinggevende en collegas te zeggen, maar ben nu zo blij dat ik het gedaan heb. Voel me heeel veel beter!! Merk het verschil nu al, na een paar dagen... Probeer ook iets te regelen, want het gaat om de gezondheid van jou en je kleine uk!!!
Ps; Ik heb ook geen medische indicatie! Alle bloeduitslagen waren perfect... Juist daarom moet je rustiger aan gaan doen! Betekend gewoon dat je téveel doet! Ik had ook veel huilbuien en sliep bijna alleen maar na mn werk
Ha dames, Aangezien dit ons eerste kindje is, wordt ik op dit moment helemaal gestoord van die lijstjes van de babyuitzet en de keus die er is...whaaa!!! Hoeveel rompertjes, welke maat, korte/lange of geen mouw.....ik weet het niet meer, wie heeft er goede raad en wat doen jullie? Gr. Pollewopke
@rompertjes, met lange mouw heb ik eigenlijk bijna niet ( gebruikt ). Heel soms in de winter met een shirt met korte mouwen erover. Voor de rest korte mouw en in voorjaar/zomer lekker zonder mouwtjes. Ik had er altijd een stuk of 10, in principe voor iedere dag 1 en dan nog wat extra voor eventuele ongelukjes. Hier change of plans! We wilden eerst alleen 1 baan behang veranderen, maar gaan nu toch de hele muur opnieuw behangen. Vindt het behang van lief! zo leuk, dus dat gaat em waarschijnlijk worden. Toch nog wat te doen! ( nou ja, mn schoonouders dan, zijn sterren in behangen ).
Zo, was ik ook weer eens. Heb nog niet alles gelezen, want ben zo ontzettend ziek en moe (geweest). Heb 1 jan lekker de griep gekregen en was kapot. Was zelfs zo moe, dat ik te moe was om te kunnen slapen! Gevolg was dat ik overdag 2 uurtjes sliep en 's nachts 3. En dat met de griep.....pfff. Ben nu nog steeds snotverkouden, maar kan dus nog steeds niet slapen, erg vervelend. Gelukkig had ik vrij deze week, maar ga volgende week de ziektewet in, want ik heb wallen tot aan mijn knieen. Heb er ook nog 1 rondlopen van 2 jaar. Vandaag naar de gyn geweest en wonderbaarlijk was mijn bloeddruk netjes, 120/70. Met de baby gaat alles ook goed, was alweer een stuk gegroeid! Gyn raadde mij aan om nu niet meer te gaan slapen overdag, omdat het lijkt alsof ik mijn eigen bioritme heb verstoord. Dus zit nu met prikkende ogen op de bank, maar ja...nog zo;n 5 uurtjes volhouden. En toen kreeg ik een tip van hem, waarvan ik stijl achterover viel. Zegt ie: Vandaag niet meer slapen, dan ben je kapot vanavond. Dan voor het slapen gaan een glas goede rode wijn en dan slaap jij als een os!!! Dus ik kijk hem met grote ogen aan, zegt ie: Jaa, je hebt alcohol drinken en alcohol drinken. Een wijntje op zijn tijd is niet alleen lekker maar ook goed voor je bloeddruk. Daarnaast kan een glaasje wijn geen kwaad. Flessen wijn daar en tegen.... Dus vanavond maar een glaasje wijn, hahaha! Ik hoop echt dat ik weer eens normaal kan slapen, want ben echt kapot. Babykamer schiet dus niet echt op, want mijn vriend is ook aangestoken...we hebben wel al een geboortepakje gekocht. Van Noppies, met de tekst: Zusje. Verder nog niet gekeken naar kaartjes ofzo. Ben wel aan het nadenken over de tekst, want bij Juul hadden wij de songtekst van Isn't she lovely van Stevie Wonder, dus zoek nu eigenlijk weer zoiets...iemand een idee???
Bedankt meiden voor jullie reactie! Nou heb net de stoute schoenen aangetrokken en heb het tegen mijn baas gezegd! Hij schrok er wel een beetje van maar hij vindt het helemaal niet erg als ik 's ochtens een uurtje later binnen loop.. Dat ga ik vanaf morgen dan ook eens proberen! verder heb ik aangegeven dat het me allemaal soms te veel wordt (werkdruk, stress, etc).. Gezien de drukke periode is er helaas waarschijnlijk niets aan te doen. Ben toch de enige die het werk doet! Dat maakt het erg moeilijk! En mijn vervanging begint pas als mijn verlof begint....Ga eerst maar eens proberen lekker langer in bed te blijven 'sochtens..Hoop dat dat al een stuk zal helpen! ... Heb ook net een leuke site gevonden waar je geboortekaartjes zelf kunt ontwerpen met foto's van de baby! LEUK! Heb meteen een mailtje gestuurd met mijn ideeën..Ben eens benieuwd wat de kosten zijn!... Zo, heb ik toch weer iets geregeld! @rompertjes: ik heb er echt veel te veel.. Nu al 20 in maat 50/56..allemaal gekregen.. blijkbaar vinden mensen het leuk om die te kopen..haha.. net als sokjes..daar heb ik ook al 24 paar van..haha..Ik heb een aantal rompertjes met lange mouwen maar de meesten hebben volgens mij korte mouwen.. Ik heb ook al veel plakjes gekregen! Erg schattig allemaal..maar moet even opletten dat ik niet te veel heb van een maat! Hoeveel pakjes hebben jullie in maat 50? En 56?.. Liefs
Bij ons zit de muursticker erop! Echt heel leuk geworden hoor... Zijn uurtje bezig geweest en ging best makkelijk hoor, had ik niet verwacht. Zal snel een foto maken en hier plaatsen
@FB: Leuk zo'n muursticker!! Ik wilde er ook graag een maar dat gaat niet aangezien we structuur hebben op de muur! Jammer.. ben erg benieuwd naar je foto! Liefs