Zo ff tussendoor...die brand in Moerdijk...ongelofelijk...ik woon daar vlakbij (Dordrecht) en mijn wijk is in rook gehuld en ze weten niet of die wolk giftig is of niet...die stoffen zelf zijn WEL giftig maar of de rook dat ook is zeggen ze niks over!!! Dus ik zit nu nog steeds op kantoor, lekker veilig, maar ik kan wel janken, want ik wil naar huis!! Ik heb werkelijk geen idee wanneer ik nou straks naar huis kan! Manlief gaat ook niet naar huis voorlopig... Maar ik durf al helemaal niet omdat ik bang ben dat die gifgassen extra schadelijk zijn voor de baby
Op een structuur muur gaat het helaas niet... Daarom hebben wij 1 muur behangen! En 3 met structuur gedaan. Hier de foto's. Zijn niet helemaal duidelijk. Ons fototoestel maakt slechte foto's zodra het wat donkerder word:x Ben benieuwd wat jullie ervan vinden
@ fb: mooi kamertje hoor! en ach... als je eenmaal mama bent, kun je goed door troep heenkijken, hahahaha. Foto's maken van zo'n kamertje is moeilijk he? Ik ben er ook al achter, je krijgt het er nooit zo mooi op als het in het echt is... @ banaantje: jeetje, balen voor jou meis! Ik volg het hier via de tv, maar ben blij dat ik er niet in de buurt woon! Weet je al wat meer? Heb je thuis alle ramen enzo dichtgelaten vanochtend? Heb je eventueel een uitvalsadresje? @ fredje: goed zo meis! Je moet echt voor jezelf en je kindje opkomen. Begin idd eerst maar eens met een uurtje later beginnen, wie weet scheelt het een hoop. Daarna kun je altijd nog in gesprek als dat nodig is. En wat betreft die medische indicatie: fijn dat je die nu niet hebt, maar zorg er ook voor dat je die niet krijgt! Je schiet er niks mee op als je te lang doorloopt en dan alsnog wegens hoge bloeddruk of whatever problemen krijgt! @ kamertje: ik ga zo foto's spammen! dus be aware... Bij deze de kant waar zijn bedje staat
qua babyuitzet: rompers heb je nooit genoeg (al kom je met 20 een heel eind ). Maar sommigen blijken dan weer niet goed qua pasvorm of zijn te dun/dik/gewoon niet fijn, dus veel = goed in dit geval. Ik had van te voren ongeveer 4 pakjes in 50 en 4 in 56 in neutrale kleuren (wisten het geslacht niet natuurlijk). Daarna veel bijgekregen en gekocht. Het is fijn als je voor de eerste periode ongeveer een stuk of 8 passende pakjes hebt. Ik liet Lucas ook gerust een iets te groot pakje dragen met omgeslagen mouwtjes en pijpjes, maar dat vind niet iedereen fijn. Verder heb ik echt ladingen hydrofielluiers en gebruik ze nog steeds heeel veel!
@fb: ziet er mooi uit die boom! En de rest van het kamertje natuurlijk ook. De rommel, daar kijken we wel doorheen . @mamamarije: wat een mooie kamer heeft Lucas! Leuke foto trouwens van je twee mannen. @banaantje: tjeetje, wat naar zeg! De info die op teletekst staat is allemaal erg summier, ook op Omroep Brabant (aangewezen als rampenzender) is weinig nieuws te vinden. Er zijn geen gevaarlijke stoffen gemeten, maar mensen moeten wel ramen en deuren gesloten houden. Ben je inmiddels wel naar huis gegaan of heb je een logeeradres elders kunnen regelen?
@FB: Wat ontzettend leuk!!! Prachtig kamertje en die muursticker vind ik helemaal geweldig! Volgens mij heb ik het zelfde hemeltje maar dan in het roze.. @Mamamarije: ook een heel mooi kamertje! Kan niet wachten dat ons kamertje komt! Ben nog steeds aan het twijfelen of ik een muur roze verf of niet! mijn man vindt dit te veel en vind alle roze accesoires die ik heb gekocht wel prima..haha.. Dus denk dat ik het maar even zonder verf doe.. Heb wel al een roze hemeltje, roze grodijnen, roze schilderijtjes, een grote roze mat (hartje vorm)..en natuurlijk een roze dekbedovertrekje en roze hoezen voor om het aankleed kussen..haha.. Dus denk dat het roze genoeg wordt allemaal.. @ banaantje: nog goed thuis gekomen gisteren? liefs
Wat een leuke kamertjes! Banaantje, uiteindelijk goed thuisgekomen? Gisteravond vertelden mijn schoonouders dat we van hun de nieuwe newborn set voor de tripp trapp krijgen. Leuk leuk leuk!
@ FB en Mamarije: mooie kamertjes hoor!! @ mamamarije: waar gebruik je die hydrofielluiers voor dan? Goede concrete tip trouwens om ongeveer 8 pakjes te doen voor de beginperiode, dat vroeg ik me af. Hier gisteren een roze wiegje besteld, ben helemaal blij!! Met olifantjes, Rozan heeft mee uitgekozen. Ik hoop dat het er snel is en dan komt het alvast naast ons bed te staan ... De box is binnen, dus die gaan we mooi maken en dan komt het kamertje ook snel Verder weer naar samen bevallen geweest gisteren, daar kan ik ook echt naar uitkijken. We hebben houdingen om de weeën op te vangen geoefend... Ben heel benieuwd of je daar op het moment supreme ook gebruik van maakt, maar het is fijn om wat houdingen in je achterhoofd te hebben, zodat je in ieder geval de keuzemogelijkheden hebt...
@hydrofiele luiers, heb ik altijd gebruikt voor onder het hoofdje in bed, voor onder het hoofdje in de reiswieg, op het aankleedkussen, afdrogen, om in het begin de flesjes in te bewaren, in de box. Bij spugen oid hoef je dan niet meteen het bed te verschonen, maar alleen de hydrofiele luier te vervangen. Kortom worden veel gebruikt! Ik snap ook nooit dat er op de meeste uitzetlijsten maar iets van 6 a 8 stuks staan. Gebruik ik in het begin zo'n beetje iedere dag, dus hier iets van 25 stuks in huis. Ideaal!
@ hydroluiers: idd, zoals Maryloes al zegt! Ik gebruik ze bijna letterlijk overal voor, soms zelfs als slab als die op zijn . Ik heb er denk ik een stuk of 40 in huis en aangezien ik ze nog vaak gebruik, koop ik er een stuk of 20 bij denk ik voordat de baby komt. Je kunt ze daarna overigens ook nog heel erg goed gebruiken als poetsdoek . In het begin gebruikte ik ze ook als spuugdoek, omdat die kleine spuugdoekjes echt VEEEL te klein waren voor onze man, haha. Ik legde ze ook onder mijn borst bij het voeden, tegen het lekken (had veel melk). Die kleine spuugdoekjes kun je trouwens ook goed gebruiken als je kindje eenmaal vast voedsel gaat eten. Gewoon even natmaken en de handjes en het gezichtje mee poetsen. Hoef je niet al die geparfumeerde snoetenpoetsers te kopen! @ Maryloes: ik ben ook zeeer geïnteresseerd in die babyinzet voor de Tripp-trapp! Probleem is alleen dat we nog geen tripp-trapp hebben (SPIJT van onze eigen kinderstoel!!! tripp-trapp afgewezen omdat ik m lelijk vond :x). Nu moeten we dus allebei kopen = duur! Super dat jij hem krijgt zeg! @ fredje: kijk het idd eerst maar even aan met het roze , schilderen kan altijd nog!
Ha dames Bedankt voor de tips qua rompertjes en zo. Kreeg van een vriendin al de tip voor de hydrofiele luiers. Gisteren bij Prenatal geweest en een super schattig rompertje gekocht "wash with care". Wel heel gek aan de ene kant had ik zoiets van "ahhh wat lief klein" en aan de andere kant zo iets van "moet dat uit mijn buik komen....." @banaantje Ben je nog veilig thuis gekomen??? Ik woon zelf in Roosendaal dus was ook bang dat de rook zou gaan draaien onze kant op...balen hoor voor je. Gr. Pollewopke
Wat een leuke kamertjes heb ik voorbij zien komen! @banaantje nog goed thuis gekomen gister? Gebruiken jullie eigenlijk nog de flanellen doeken? Je ziet ze niet veel meer, staan ook niet meer op de uitzetlijst. Ik vond ze altijd wel lekker zacht voor de aankleedkussen of in de wagen! Toch eens opzoeken waar je ze nog kan krijgen. Hier gister de commode gekocht dus kan alles gaan wassen en strijken op me gemak. Lekker de geurbuiltjes van zwitsal tussen de kleertjes leggen, heerlijk ruikt dat toch altijd! Gister ook de sluier en piekstok besteld bij babydump hopelijk krijg ik dat morgen binnen. De harde buiken zijn hier ook een stuk minder gelukkig. Merk wel als ik weer drukker ben er gelijk weer last van krijg. (En...me eerste mijlpijl zit erop...Jippie!!)
Fijn die tip mbt de hydrofiele luiers..ga er dan ook nog maar bijhalen..heb er nog niet zoveel..wat zijn flanellendoeken? heb je die ook nodig?.. @pollewopke: ik begrijp precies wat je bedoeld.. Maatje 50 is erg klein zeggen de meeste maar als ik dan bedenk dat het er uit moet dan vind ik maatje 50 eigenlijk wel groot genoeg..hahaha.. @pakjes: ga toch nog maar een aantal pakjes 50 bijhalen..De meesten zeggen dat je die bijna niet nodig hebt maar volgens mij moet je er toch wel minimaal 8 hebben of niet? vind 56 zo groot!.. Liefs
@mamamarije: Inderdaad..Schilderen kan altijd nog..Als het kamertje af is zal ik een foto maken en jullie mening vragen.. Ik heb ook geen triptrap maar zo'n bloom kinderstoel! Heb ik van mijn schoonouders gekregen..Ik vind hem erg leuk..maar of het ding praktisch is weet ik natuurlijk nog niet.. Liefs