Harde buiken: Ik heb ook last van harde buiken als ik teveel doe, moet tussen het werk door gewoon even gaan zitten. Dromen: ik droom de laatste tijd erg veel hele gekke dingen, ik weet smorgen soms zelfs nog precies wat ik heb gedroomd, vanacht gedroomd dat ik voor de bevalling al een aantal weken in het ziekenhuis moest zijn en dat ik op een zaal van 18 lag, hutje aan mutje, je kon geen kant op, erg raar allemaal, ik snap er niks van.
@ dromen: heb ik ook last van... Ik droom de gekste dingen, vannacht heb ik gedroomd over een kolonie siberische tijgers waarvan er twee gingen trouwen . Vaak droom ik ook dat ik de baby voel schoppen, ik neem aan dat ze dan ook echt schopt. En al een paar keer dat de baby geboren wordt en mij aankijkt en lacht, nog voor ze helemaal geboren is
Fredje: Die Bloom kinderstoelen zijn gaaf he! Ik ben verliefd op de schommelstoel van Bloom, die gaat er zeker komen, past hier geweldig in het interieur! FB en MamaMarije: Wat een geweldige kinderkamers hebben jullie zeg!! Ik vind die boom echt heel leuk met dat groen en zo, super. En als ik die van MamaMarije zie krijg ik ook al de kriebels om te gaan klussen! Gelukkig is mijn man vandaag de balken gaan verven, wij hebben aan het plafond van die steunbalken (best leuk!) en die moesten met houtverf worden geschilderd maar dat mag ik zelf natuurlijk niet doen vanwege de dampen. Ze zijn heel leuk fris appeltjesgroen geworden! Maar we zijn nog langggg niet zo ver met de kamer als jullie...helaas. Onze meubels komen pas in februari. @Gisteren: Nou het was een RAMP. Echt een ramp. Want ik zat dus toen ik gisteren dat berichtje plaatste nog op de zaak, en wist niet wat ik moest doen. Uiteindelijk ben ik naar mijn beste vrienden gereden (die wonen vlakbij Nieuwegein) omdat daar tenminste geen 'gifgassen' rondhingen. Daar heb ik heerlijke lasagne meegegeten. Mijn man kwam ook daarheen gereden en was er na het eten. Maar op het einde van de avond was het natuurlijk nog steeds een gedoe met die brand, dus eigenlijk was er nog weinig verschil t.o.v. eerst. Na lang in dubio te hebben gezeten hadden man en ik eindelijk besloten om toch maar naar huis terug te keren (ondanks die rookwolk) zodat we in ons eigen bed konden slapen en de volgende dag normaal naar werk konden. Alleen...we waren echt NET onderweg naar huis en wat bleek?? Mijn man had op Radio Rijnmond gehoord dat alles werd afgezet EN dat het luchtalarm weer af zou gaan!! Alle snelwegen rondom Dordt, waar we overheen moeten, zouden worden afgezet omdat ze met die blusdeken die brand zouden gaan proberen onder controle te krijgen maar daarbij zou nog meer rook vrijkomen. We waren dus net te laat vertrokken Mijn man heeft toen besloten dat hij zou gaan proberen om in Dordt te komen, maar hij wilde absoluut niet dat ik mee kwam, omdat hij het niet vertrouwde (luchtalarm, wegen afgezet...en dan moest ik als zwangere daardoorheen zien te komen). Ik ben toen naar mijn ouders in Lisse gegaan. Echt een roteind rijden, ruim een uur over gedaan. Tranen met tuiten gehuild omdat de batterij van mijn telefoon bijna op was dus kon nauwelijks meer bellen, ik voelde me eenzaam en op de vlucht, het was echt alsof ik in een film terecht was gekomen Manlief heeft Dordrecht niet kunnen bereiken. De politie liet helemaal niemand meer toe in het gebied, best freaky. Inmiddels zat ik gelukkig al veilig in Lisse. Ik heb daar geslapen, mijn oudertjes hebben me geweldig in de watten gelegd, maar mijn man is toen die niet naar huis kon maar naar zijn bedrijf gereden en heeft daar een paar uur vertoefd tot diep in de nacht toen die eindelijk weer terug naar huis kon. Hij is toen terug naar huis gereden (eindelijk!) maar is de volgende dag (vandaag dus) niet meer gaan werken. Ikzelf ben ook niet gaan werken vandaag. Ik was echt kapot van al dat gedonder en de emoties. En die berichtgeving op het nieuws klopt voor geen kanten...want ze zeiden dat alleen de A16 en A17 waren afgesloten maar er was veeeeel meer afgesloten en zelfs Zwijndrecht mocht niemand meer in!! Maarrr...nu zijn we gelukkig lekker thuis saampjes en net hebben we heerlijk samen op de bank liggen pitten, hihi.
Die bloom kinderstoelen zijn inderdaad heel gaaf, maar ik heb al wel een paar keer gelezen dat ze niet handig in gebruik zijn. Zo schijnen ze heel lastig te verplaatsen zijn en zitten kindjes er niet goed in. Een kennis van mij heeft uiteindelijk deze stoel ingeruild voor een tripp trapp. @Banaantje, wat een gedoe zeg! Niet leuk als je niet naar je eigen huis kunt. Gelukkig kon je terecht bij je ouders en hebben ze goed voor je gezorgd. Nu weer lekker thuis!. Overmorgen wordt onze kleine man 2! Morgen laatste boodschapjes doen en taart halen en dan zaterdag feest!
Alvast gefeliciteerd Maryloes! Lekkerrr...taart Wordt vast gezellig druk? Trouwens, vandaag hebben vrienden van ons de 20 weken echo gehad, maar ze konden daarbij het hartje niet goed zien. Kindje bleef verkeerd liggen. De echoscopiste zei dat dat dat 'pech' was voor ze, omdat het hartje (blijkbaar?) geen onderdeel uitmaakt van een 20 weken echo...is dat echt zo??? Weet iemand dat? Want het gekke is, dat mijn echoscopiste bij de 20 weken echo volgens mij zei dat als mijn baby niet was gedraaid voor het hartje, dat ze me dan terug had laten komen... Beetje vaag als zij dan niet terug hoeft te komen toch? Kan me voorstellen dat je toch wel zekerheid wilt dat het hartje goed functioneert, want op basis daarvan (bijv. hartafwijking) moet je toch kunnen beslissen of het 'zin' heeft om het kindje op de wereld te laten komen. Of is dat niet zo?
@ banaantje: jeetje meid, logisc dat jullie vandaag even samen op de bank hebben liggen bijkomen! Wat een rotavond! Pffff lijkt idd wel een film ja, maar dan wel een slechte... Lief van je ouders dat ze je zo opgevangen hebben! Zo zie je maar, kinderen heb je voor de rest van je leven @ Bloom-kinderstoel: mijn vriendin heeft m en hij is idd zwaar met verplaatsen. Hij bevalt hun geloof ik qua zitten enzo wel goed! Maar het is altijd persoonlijk of iets wel of niet goed bevalt, dat kan zoooo verschillen! @ flanellen doeken: welke zijn dat ook weer? Ik heb wel molton onderleggers voor in bed, bedoel je die? Die gebruik ik nog, maar meer vanuit gewoonte dan vanuit noodzaak! Ik heb ze toen bij de HEMA gekocht, die heeft ze vast nog wel @ Maryloes: gefeliciteerd alvast met je kleine grote man! Ik dacht dat jouw jongste al 3 werd, zeker de hormonen, hihi Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben! @ dromen: hier ook zeker levendig! Deze zwangerschap gelukkig nog geen hele enge dromen *klopt even af*. Vorige zwangerschap heb ik een keer gedroomd dat mijn man 2 mensen vermoord had, brrrrrr. Dat is raar wakker worden hoor!
@kamertjes: leuke foto's!!! Het begint hier nu ook te kriebelen hoor! Ik zal maar geen foto van de kamer van onze dochter plaatsen.... stel je een grote ruimte met heel veel beton voor en dat is het wel zo'n beetje Maandag komt de aannemer 2 weken lang klussen en daarna kunne we eindelijk zelf beginnen. @banaantje : pfffff wat een rot avond! Kan me voorstellen dat je er ff helemaal doorheen zat. gelukkig zijn jullie uiteindelijk veilig thuis gekomen! @uitzet: Ik had ook 3 pakjes in maat 50, 3 in maat 50/56 en 3 in maat 56. Uiteindelijk heeft onze dochter toch nog 6 weken in maat 50 gezeten dus manlief heeft nog wat pakjes bijgehaald. Ik had ook een stuk of 30 hydrofiele luiers en ga er zeker nog een stuk of 10 bijhalen. @dromen: ik heb er vooral last van als ik een enge film gezien heb... dan heb ik daarna een griezelige droom over die enge film met mezelf, dochter en de baby erin... @hier: vorige week vakantie en toen voelde ik me echt hartstikke goed. Bijna geen last van m'n bekken en energie voor 10. Deze week 4 dagen gewerkt en ik ben weerr terug bij af.... Veel last van mn bekken en slecht slapen van de pijn. Vanaf volgende week 3 dagen werken om te kijken of het beter gaat. Nog 7 weken werken tot verlof!!! Morgen pretecho... ben best een beetje zenuwachtig
@ juli: balen dat je klachten weer volop terug zijn! Kan me voorstellen dat je uitziet naar je verlof. En wat fijn dat je binnenkort met de kamer aan de slag kan @ banaantje: ik heb altijd zo'n beetje begrepen dat het hartje één van de belangrijkste onderdelen van de 20-weken-echo is! Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.... . Ik bedoel, je hart is tenslotte één van de belangrijkste onderdelen van je lijf, dus zou het zeker bij de echo MOETEN horen! wat vreemd zeg... als ik die vriendin van jou was, zou ik het heeeel goed met de vk/gyn overleggen en navragen! Dit is wel een cruciaal onderdeel
Toevallig vanochtend met mijn vlos over gehad!! Ons kindje lag helemaal in elkaar gedoken en ik ben 20 minuten aan het springen, draaien en huppelen geweest, maar hij sliep blijkbaar en er was geen beweging in te krijgen. De echoscopiste had wel de belangrijkste organen goed kunnen zien en zei daarom dat ik niet terug hoefde te komen. Zit mij ook niet helemaal lekker, dus als de pretecho van morgen geen succes is wil ik een extra echo in het ziekenhuis. Gewoon voor mn eigen gemoedsrust. Mijn vlos zei dat dat helemaal geen probleem is, tegenwoordig doen ze helemaal niet moeilijk om een extra echo. Ik mag haar morgen bellen als ik er nogsteeds geen goed gevoel over heb. Zowieso regelt ze met 32 weken nog een extra echo (mijn beste vriendin is 6 mnd geleden bevallen van een gehadicapt kindje dat overleden is, en ze denkt dat wat extra "geruststelling" mij goed zal doen. Errug lief dus!). Kortom: je vriendin moet gewoon haar VK even bellen en de situatie uitleggen. Een extra echo gaan ze echt niet weigeren. En anders zou ik er gewoon zelf voor betalen!
Hier is het nog steeds een drama met slapen. Afgelopen nacht pas rond 4 uur in slaap gevallen, terwijl ik al om 22 uur op bed lag, was zo moe!!! Kleine was druk aan het trappelen en draaien, niet normaal meer! Heb dus uiteindelijk van 4 tot 9 geslapen, ben maar op de bank gaan liggen met tv aan. Werd wakker van Guido die naar beneden kwam met Julia en toen wilde ik weer naar bed gaan, maar kon weer niet slapen. Was helemaal in paniek, want had echt zee benen. Guido heeft de gynaecoloog gebeld en verhaal uitgelegd. Was de 5de/4de nacht dat ik niet kon slapen. Wonder boven wonder ben ik vanmiddag wel nog even in slaap gevallen en heb nu slaappillen voor vannacht. Ben heel benieuwd of ik zo nodig heb. Heb ook geen idee waarom ik niet kan slapen, want ben hartstikke moe. Maar waarschijnlijk door de hormonen toch te druk in mijn hoofd. Volgens Guido heb ik dit ook bij Julia gehad, maar ja, toen kon ik me er makkelijker bij neerleggen, want toen had ik geen peuter rond lopen. Maar in ieder geval: @ Kamertje: Vandaag heel veel gedaan! Inbouwkast is helemaal gesloopt en er uit gehaald. Alles wat er in stond naar zolder en vanmiddag hebben we gezellig behang staan trekken. Julia ook helpen, was echt lachen! Julia alles met de plantenspuit natspuiten en wij trekken maar. Zijn bijna klaar, nog een klein stukje nog! Volgende week komt de stukkadoor! @Uitzet: Hydrofiele luiers gebruiken wij nog steeds heel veel. In het begin inderdaad veel als spuugdoek. Inderdaad onder het hoofdje in wiegje, wandelwagen etx. Om mee af te drogen. Nu ook om mee te poetsen, ideaal voor het bad droog te maken Rompers: Inderdaad stuk of 15, maat 50-56. Helemaal met die vieze dunne poep! Anders blijf je wassen, heb er ook heel veel weggegooid! Pakjes: Hebben nu 2 in maat 50 en 2 in maat 56. Daarnaast nog wat van Julia. Weet nog niet precies hoe veel, maar Julia heeft wel 2 maanden 50-56 aan gehad...ze was 7 pond, dus mooi gemiddeld, paste in het begin wel 50. Tja en verder....ga bv geven, maar zal wel zorgen voor flesjes, spenen en melkpoeder. Is wel zo'n fijn idee dat ALS de bv niet wil, er FV in huis is! Verder hebben wij volgens mij alles wel in huis...zal eens zo;n lijstje er bij zoeken. Staan die navelbandjes er nog steeds op??? Ik heb daar stad en lang voor afgelopen en nooit gebruikt! Ow...het kraampakket, die zal ook weer moeten komen. Getverderrie, daar zie ik wel tegen op...die periode na de bevalling....
@ mamavanjuul: balen dat je zo slecht slaapt! pfffff lijkt me echt heel vervelend, die hormonen halen ook alles door de war! @ kraampakket: och goss... ja, dat krijgen we ook nog! Ik dacht bij de 1e: o leuk, krijg ik van de verzekering ook een babypakket!! Euhhh... nee dus... best een reality-check als je dan die kraamverbanden enzo ziet .... daar denk ik nog maar even niet teveel aan ontkenning helpt een hoop in dit geval!
@banaantje; jeetje wat een toestand was dat gister. Hier werd wel goed naar het hartje gekeken, volgens mij hoort het er gewoon bij en is het juist het belangrijkste orgaan. @mamamarije; het zijn niet de moltons. Flanellen doeken lijken een beetje op die hydroluiers maar dan zijn ze veel zachter en wat dikker. @dromen; gelukkig even geen gekke dromen meer gehad...(ff afkloppen) De kleine is het vanaaf lekker gezellig aan het maken in me buik, hopenlijk kan ik daalk slapen hihihi!
@ lekker slapen... Zie het tijdstip bij dit bericht... Lig al uren wakker, gatverdamme... Ben nu wel echt klaarwakker, maar heb besloten om dan maar wat nuttigs te gaan doen, en vanmiddag een uurtje te proberen te slapen. En dan maar weer op tijd naar bed vanavond, weet het anders ook niet.
Zag je al online op hyves mrs hair Hier ook erg slecht slapen, was vannacht om half 5 klaarwakker:S nou werkt een griepje ook niet mee om goed te kunnen slapen pffff sinds woensdag ziek, mijn hoofd zit diht en buikgriep. Baby is erg rustig, zou het daardoor komen? Heb de neiging de gyn even te bellen eigenlijk....
Goeiemorgen, Vervelend zeg dat jullie zo slecht slapen! Ik heb er gelukkig (nog) geen last van.. Slaap echt heerlijk. Wel al sinds gister last van een harde buik, maar zal wel komen omdat ik zo veel aan t hoesten ben. Kan dit?? Ben al weer aan t werk! Gelukkig maar tot 12.30 uur. Want zit er toch wel een beetje doorheen.. Heel de week vroeg op. Gister al beetje begonnen met de kast / commode in ruimen. Ooohh wat hebben we veel kleertje!! Niet normaal.. Het pas denk ik gewoon niet in de kast! hahah Maar even een vraagje voor diegene die de kasten al ingeruimd heeft. Wat leggen jullie waar neer?? Zoals luiers, hydr.luiers, slabbertjes, washandjes ed. Vind het moeilijk hoor... Luiers wil ik t liefst in de commode, is wel zo handig! Is het misschien handig is de la? Of in een grote mand in t kastje van de commode? Tips zijn welkom!! Ik ga weer even verder werken X
Goedemorgen, @nachtrust; heel wisselend, slaap nu al een paar dagen lekker. @FB; harde buik door veel hoesten, zou best kunnen. Ik had het vorige week al als ik me omdraaide in bed, of als de baby bewoog. Hou het even in de gaten. Hier ook bezig met wassen, strijken en inruimen. Heb nog redelijk veel dingen nodig maar wat ik heb wil ik lekker schoon en opgeborgen hebben. Ik leg de luiers in de commode in de bovenste la samen met wat rompertjes en cremetjes.(apart in een mandje) Zo kan je er lekker makkelijk bij. De la eronder doe ik de truitjes, broekjes en sokjes. En de la daaronder de hydroluiers enzo. Dan heb ik zelfs nog een la over, wat daar in komt weet ik nog niet.
@ slapen: balen dat jullie er zo'n last van hebben! Hier gelukkig niet.... zijn er als je zwanger bent niet iets van rustgevende tabletjes ofzo die je mag slikken? Wie weet helpt het met in slaap komen? @ anmiri: als je je zorgen maakt, gewoon even bellen meid! Het is de stress niet waard! @ commode-indeling: in de bovenste la: luiers, hydrofiels, rompers, bakje met thermometer, alcohol en watjes (vooral in het begin handig, bij elke luierverschoning temperaturen), mandje met sokjes. In het begin had ik ook de spuugdoekjes en slabbetjes in de bovenste la liggen, ik voedde toen nog meestal boven. In de tweede la de kleertjes en overschot aan hydrofielluiers. In de onderste la het overschot aan 'troep' wat je allemaal hebt/krijgt, denk aan een kolf, speelgoed, etc. In de kast had ik de te grote kleertjes, pakken luiers, kruiken, beddengoed, kussenhoezen etc.
Anmiri en Mrs Hair: Nou toevallig had ik vannacht ook een rotnacht! Ik werd om half 3 wakker en heb daarna nauwelijks meer geslapen, was klaarwakker. Wat vreemd was dat. Baby liet me ook niet met rust moet ik zeggen, die lag keihard te trappen en draaien, en dan als die ff rustig werd en ik in slaap viel kreeg ik weer een trap zodat ik wakker schrok. Pfff ik hoop maar dat dit eenmalig was, want ik was echt klaarwakker ook! Het zal er wel bij horen?