April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ bevallen: Heb bij de 1e een keizersnee gehad en de 2e een bevalling, doe mij de laatste maar! Was heel bang van tevoren maar vond het echt meevallen. Natuurlijk doet het pijn maar vond het prima te doen. :)

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik zie ook super erg tegen de bevalling op....:$
    Wil dat het liefst overslaan!!!
    Word nu al helemaal gek als ik te lang op de wc moet zitten door de obsipatie:)(sorry...) Laat staan dé bevalling!

Hier gaat t eigenlijk allemaal best goed! Voel me wel wat beter, alleen wel beetje last van maagzuur misselijkheid? Weet niet pcies wat het is.

O ja ze hebben leuke baby aanbiedingen bij Wibra. Ik ga morgen kijken, en hopen dat ze nog leuke dingen hebben:D

Hier ook nog een buikfoto van gister:

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@bevallen, kijk er juist naar uit! Ik zeg ook altijd dat ik liever beval dan dat ik zwanger ben en dat meen ik echt. Ondanks dat ik tot nu 2 probleemloze zwangerschappen heb gehad, vind ik er echt niks aan. Nu beval ik ook in een vloek en een zucht, dus dat zal er ook mee te maken hebben, maar ik kan niet wachten tot het april is!

@Dees, gefeliciteerd meid! Wat fijn dat je weer zwanger bent!

4. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kwaaltjes: ppff...hier was het vanmorgen weer mis! Ppfff.. Hoop dat er snel een einde komt aan de misselijkheid zodat ik nog meer kan genieten van de zwangerschap..

@bevalling: Daar zie ik echt ontzettend tegen op.. Wil ook in het Zh bevallen zodat ik (Als het echt nodig is) een ruggeprik kan vragen! Zijn er meer mensen zie denken te willen bevallen met een ruggeprik?
    Ik ben bij de bevalling van mijn zus geweest en poeh! Ben er toch ebst wel van geschrokken.. erg heftig allemaal!!

@kinderwagen: Die krijg ik gelukkig van mijn zus.. Heeft ze speciaal voor ons bewaard (lief hè?).. Alleen het kamertje meten we zelf kopen en de box.. :D..daar gaan we volgende maand naar kijken.. Bij babydump vallen ze qua prijzen best wel mee..Heb een hele mooie gezien voor 899 euro incl. box dus dat is prima te doen..

@geslachtsbepaling.. 29 oktober moet ik weer naar de gyn voor een controle.. Ik ben dan 15 weken en 3 dagen.. Kunnen ze dan al het geslacht zien?? Wij zijn allebei zo nieuwsgierig!!hahaha.. Niet dat het ons wat uitmaakt hoor maar kan gewoon niet wachten ..wil het graag weten zodat ik idd ook gericht kleding en accesoires kan gaan kopen :D..

liefs

5. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @FB; wat een mooi buikje!:)

6. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamamarije, nee heb geen wagen meer van mijn meiden, kinderwagen was stukgegaan. Mijn dochters zijn 9 en jongste wordt in december 8.

@fb, wat een mooie buikje heb jij zeg!

@deesje en esje, gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ben echt blij voor jullie.

@bevallen, ik zie er behoorlijk tegenop, heb er echt geen zin, ik zeg bijna elke avond tegen mijn man of hij het niet wilt overnemen ;)

@kleertje, ik heb twee zakken vol met rompertjes, majootjes, slabbetjes en neutrale winterjassen. en nog wat kleertjes, dus veel hoef ik niet bij te kopen, dat scheelt weer.

Ben benieuwd wanneer de eerstvolgende babybeurs is.. hebben jullie enig idee?

@namen, hebben jullie al bedacht welke namen jullie willen hebben, mijn man en ik heb gisteren definitief een besluit genomen voor als het een jongen wordt en voor meisje moeten we nog zoeken. Voor meisje hebben we ook wel een naam, maar gaan toch effe verder kijken. Namen hou ik natuurlijk voor iedereen geheim :p doen jullie 1 of meerdere voornamen?

7. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @Fb; mooi buikje hoor!

@bevallen; ik zie er helemaal niet tegen op, hoop alleen dat ik normaal kan bevallen, wil absoluut geen keizersnee meer.
    En hopelijk beval ik niet te vroeg.

@namen; voor een meid hebben we al een naam, alleen voor een jongen nog niet, vin het ook erg moeilijk!

Hoe gaat het met de meiden die nog misselijk zijn, hopelijk gaat het nou wat beter.

Hier gister al aantal dingen gekocht bij wibra, super schattige spulletjes hebben ze op het moment.:p
    Alleen weet ik nog niet wat het word dus heb het een beetje bij neutrale kleuren moeten houden.

8. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @FB, Wat een mooi buikje heb je al zeg!

Hier ook een foto van mijn buik...

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Bij mij in t ziekenhuis zeggen ze echt pas met 20 weken het geslacht...:(
    Heb t namelijk ook geprobeerd, bij 2 verschillende gyn. maar helaas! Ze mogen het niet omdat er in het verleden een aantal keren problemen mee zijn geweest, met mensen die ze gingen aanklagen, omdat met de 20 weken echo het geslacht anders was dan ze eerst zeiden, dus ik moet helaas nog even 4 weekjes geduld hebben.
    Ook wel leuk, blijft het spannend en hebben we iets om naar toe te leven:D
    Maar ik zou het wel gewoon vragen hoor, je weet maar nooit!!

x

10. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ buikjes: mooie buikjes weer hoor! Toch leuk om te zien hoe verschillend ieders buikje is!

@ bevallen: weet niet zo goed hoe ik er nu tegenover sta. Bij de eerste was ik er heel open over, vond het niet eng, eerder gewoon spannend en was heel benieuwd hoe het zou zijn.
    Nou, het was dus best wel een hel eigenlijk. Hele zware lange bevalling... Heb toen wél een ruggenprik gehad omdat de ontsluiting niet vorderde (4u per 1 cm...), vond dat toen ideaal! Nu wil ik het graag zonder pijnbestrijding, weeënopwekkers en hopelijk ook zonder vacuümpomp en bijbehorende knip.
    Ik hoop dat deze bevalling sneller en makkelijker zal gaan omdat mijn manneke met zijn grote hoofd de weg al gebaant heeft :):D. Aan de ene kant ben ik er dus wel positief over (kan alleen maar makkelijker worden...), aan de andere kant denk ik... bij dat het nog even duurt, hihi :D
    Ik hou mezelf dan maar voor dat iedere vrouw het kan, linksom of rechtsom en dat de baby er uiteindelijk altijd uit komt!

@ namen: meisjesnaam hebben we nog, omdat Lucas een jochie was, hihi. Jongensnaam begint steeds meer vorm te krijgen, maar is nog niet definitief!

@ ollebolle: logisch dat je idd geen wagen meer hebt! Toch ook wel leuk om nu weer te kunnen shoppen, of niet?

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    @ all: Iedereen bedankt voor de reactie's over mn buikfoto:D

@ namen: Wij hebben echt nog geen naam, zo lastig pfff... Ik heb wel een meisjes naam waar ik écht helemaal weg van ben, en die ik heeel graag zou willen als t een meisje word. Alleen mn vriend reageerde er niet echt op.. dus ja! Denk dat wij maar even wachten tot we weten wat het word. Dan wil ik echt fanatiek gaan zoeken:)

@ bevalling: Ik zie heeeeel erg tegen de bevalling op hoor, wil er niet aan denken. Ga me er ook nog niet verder in verdiepen, doe ik tegen die tijd wel;)

@ wibra: Ik ben net ook bij Wibra geweest, ooo wat een leuke spullen zeg! Heb aardig wat neutrale dingen gekocht, alleen er waren ook heel veel super leuke dingen die ze alleen in te blauw en roze hadden. T boxkleed vond ik ook heel erg mooi, alleen de witte niet. Ik zat nog te twijfelen om roze en blauw te nemen, maar ja... word t nog duur he! Dus heb t maar gelaten.

@ hier: Hier gaat t eigenlijk best wel goed. Niet heel veel last meer van mn bekken, moet wel nog gewoon naar fysiok, donderdag voor t eerst. Wel nog erg moeilijk en weinig naar de wc:( Het roosvice laxo, maar merk geen verschil. Straks even lijnzaad halen en gaan proberen. Heb wel last van brandend maagzuur (althans denk dat t maagzuur is hoor hahah, geen pretje in ieder geval)

xx

12. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is toch wel leuk om te shoppen, was helemaal vergeten hoe leuk het is. Moet echt alles weer opnieuw aanschaffen, borstkolf, waskussen, flessen, etc.. is toch wel weer veel wat er bij komt kijken. Maar mijn meiden vinden het 10x leuker om te shoppen voor de kleine, die vinden het super. Best leuk hoe zij zich er mee bemoeien.

Enne maak je niet druk over de bevalling, de tweede gaat idd makkelijker, de baan de verwijd :p

Mijn eerste bevalling was HEL en dat terwijl ik helemaal niet bang was, ik dacht het wel te kunnen, dus NOT.. mijn eerste bevalling heeft 33 uur geduurd... pfff was echt zwaar!!
    Mijn tweede bevalling was een eitje.. 8 uurtjes heeft het geduurd, in 2 persweeen schoot de kleine er letterlijk uit, de broeder heeft haar op tijd opgevangen, zo makkelijk ging het.

Over deze bevalling wil ik niet nadenken.. dat doe ik volgend jaar in april wel ;)

13. MamaMarije

ja, ik zit momenteel ook nog in de ontkenningsfase qua bevalling..

huh, bevallen? ik? nee hoor!! :p daar doe ik niet aan, hihihi, ik besteed het uit :D

14. MamaMarije

Wat leuk trouwens dat je meiden zo enthousiast zijn over de baby! Mijn man en zijn broertje waren 10 en 8 toen hun zusje kwam en ze weten het allebei nog precies, ze maken het zo bewust mee!

Wie weet beval je nu wel in een paar uurtjes, hihi, laat het vangnet maar klaarstaan! :D

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ja haha mamamarije, dat heb ik ook, bevallen? haha nee ik niet hoor! totdat ik t pakket van de kraamzorg kreeg en in moest vullen waar ik wil bevallen... heb toch t ziekenhuis ingevuld, een veel rustiger idee heb ik daarbij dan thuis, want ik weet gewoon dat t bij mij moeilijk gaat verlopen...

16. MamaMarije

dan is het inderdaad verstandig om te kiezen voor het ziekenhuis, als dat je een rustiger gevoel geeft, dat is het allerbelangrijkst. Dat je bevalt op een plek waar je je rustig en veilig voelt en dus het beste kunt ontspannen.

Verwacht je problemen omdat je opziet tegen de bevalling of heb je een medische geschiedenis waardoor je problemen verwacht?

17. Maryloes

@namen, hier ook nog een meisjesnaam paraat, maar een jongensnaam vind ik zoooo lastig. Dus als jullie nog suggesties hebben:D. We blijven nu een beetje hangen bij Sven en Thijn, maar daar heb ik nog niet echt het gevoel bij. Onze kindjes hebben trouwens 2 namen, dus deze krijgt er ook 2. Mijn oudste en ik hebben allebei dezelfde letter, dus het leek ons post-technisch wel handig om daar een letter aan toe te voegen. Voor ons was het niet meer dan logisch dat de jongste ook 2 namen zou krijgen en nu dus weer.

Ik heb misschien aanstaande zaterdag een geslachtsbepaling! Ik had 2 weken geleden een afspraak gemaakt, had gehoopt dat dit rond de 17 weken zou zijn, maar kon alleen nog met 19 weken. Een week later hebben we dan de 20-weken echo en dat ene weekje kan ik dan ook nog wel wachten. Heb vanochtend dus de afspraak afgezegd en nu mailden ze terug dat er zaterdag nog een plekje was. Heb net gevraagd of dat niet te vroeg is, maar als ze zeggen dat het kan, doen we het!

18. MamaMarije

@ maryloes: oei spannend zeg! ineens zo snel misschien wel weten wat er in je buik zit!! :D hoop echt voor je dat het duidelijk te zien is, anders weet je eigenlijk nog niks ;)

@ namen: wij blijven voor een jongetje nu hangen bij Benjamin, Hugo en Roan. Lucas heeft ook twee namen gekregen, dus deze baby krijgt dat ook. I.v.m. de post willen wij geen namen met een M. Mijn man en ik hebben allebei die beginletter, ook niet erg praktisch...

Ik vind Benjamin nog altijd de mooiste, maar eigenlijk een naam voor de jongste zoon (uit traditie) en we zijn er nog niet uit of er nog een derde komt (mama hoopt van wel ;)). Aan de andere kant moet ik daar misschien ook maar niet teveel mee zitten, voor hetzelfde geld wordt de derde ooit een meid...
    lastig hoor!

19. Maryloes

Benjamin vind ik een hele leuke naam! Hugo past trouwens ook goed bij Lucas. Roan vind ik dan weer een hele andere naam. De andere namen zijn toch echte Hollandse namen, terwijl Roan dat niet is. Ik vind Benjamin niet een typische naam voor een laatste kindje hoor, kan nu ook prima!

Wel spannend ja, als die echo door gaat. Ze hebben wel de garantie, dat mochten ze het niet kunnen zien, je dan gratis terug mag komen. Maar hopelijk weten we zaterdag meer!

20. MamaMarije

Ik vind trouwens Sven ook een leuke naam! Thijn vind ik wat minder, dan zou ik eerder voor Thijs gaan, denk ik. Hebben jouw oudste kids ook Hollands-klinkende namen?

Klopt idd wel dan Roan en Lucas qua stijl erg verschillen! dat is ook een beetje mijn bezwaar bij Roan, plus dat ik nog geen tweede naam erbij kan bedenken, maar dat vind ik bij Benjamin ook lastig!!

Fijn dat je sowieso terug mag komen als ze het geslacht niet goed kunnen zien, valt dit onder een pretecho dan? Omdat wij geen geslachtsbepaling doen en bij Lucas ook nooit pretecho's hebben gedaan, heb ik er niet zoveel verstand van, hihi :)

Deel Deze Pagina