April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie buiken heben jullie mrs hair en maryloes! Die van mij blijft een beetje achter, val ook nog steeds af. Zolang baby goed groeit mag het:)

Heb maar liefst tot 7 uur geslapen vanochtend:D

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeej! Hier ook weer goed geslapen (met behulp van de laatste pil :)).
    Van 22.30 tot 8 uur!!!

**MAAKT EEN DANSJE DOOR DE WOONKAMER**

Dat doet een mens goed zeg!
    Mooie buik Maryloes!

Zal ook weer eens even een foto maken van mijn buikie. Vandaag ga ik echt verder met het laatste restje behang er af halen, want aankomende week wordt die muur gespoten.

3. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @ilke; welkom, klets gezellig mee!

@maryloes; nog gefeliciteerd met je zoon, en mooie buik!

@mrs hair; ook mooie buik al!

Hier groeiecho ivm met me achtergrond en dat de kleine man ietsje te klein is en me eerste kids ook klein waren voor de termijnen. Ze willen het gewoon goed in de gaten houden, zolang die groeit op zn eigen tempo is het helemaal goed.

@anmiri; gaaf kamertje hoor.

@mamavanjuul; fijn dat je weer goed geslapen heb.

Ik vannacht minder, kleine had gister een rust dagje ingelast dus kon er op wachten dat tie savonds en dus vannacht lekker ging rondtrappelen.;)
    Protesteren als ik op me rechter of linkerzij ging liggen en op me rug slapen kan ik al helemaal niet. Gelukkig rond een uurtje of 2 half 3 toch in slaap gevallen tot half 9.

4. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Star, bijna de 27.4 voorbij, weer een mijlpaal voor je!

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Yeahhh 28 weken... Nog maar 12 te gaan.
    Waarvan 6 weken halve dagen werken & dan 6 weken verlof!:D
    Komt heeel dichtbij nu hoor!

Iemand tips tegen beenkramp?? Kramp vanuit mn billen tot aan mn voeten.. Allebei mn benen helaas:(
    Word er gek van!!
    Kramp voel ik nu nog in mn kuiten

Straks even goed stuk lopen met de hondjes

X

6. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen toch maar ziekenhuis gebeld i.v.m. weinig tot geen leven voelen vanaf donderdag:(
    2 uur gezeten, echo gemaakt, zagen gelukkig meteen hartje kloppen. Baby beweegt wel maar voel er ech niks van!! Groei gemeten, die was ook goed.
    Uiteindelijk vond de gyn toch een ctg nodig van een half die uiteindelijk anderhalf werd:S De hartslag zakte af en toe weg en dit mag niet...mocht uiteindelijk naar huis(gyn moest naar ok) en morgenochtend om 10 uur moet ik weer komen.
    Best eng allemaal, nu met zijn vieren bijkomen van de schrik!

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeetje Anmiri!!! Dat is schrikken! Goed van je dat je naar je gevoel hebt geluisterd. Spannend hoor!

Star: Fijn zeg, deze periode is voorbij, nu lekker genieten van de aankomende weken!

Hier ook een mijlpaal: Onder de 100 dagen zie ik!!!

Heb vandaag ook gelijk een foto gemaakt (let niet op de wallen onder mijn ogen ;))

8. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    Ha dames,

Mooie buiken allemaal, ik zal zo ook eens voor t eerst een foto proberen te maken....haha, zit hier allemaal mee te spieken en laat zelf niks zien, dus dat wordt een keer tijd.
    Dit weekend echt helemaal blij want mn vriend heeft t nu echt voor het eerst goed gevoeld. Hij dacht eerst dat ik t deed en hem voor de gek hield maar daarna werd hij wel 4 keer begroet met een flinke schop.
    Joepie nu is het eindelijk meer van ons 2-en.

@klein foutje waren ons aan t vervelen.....dachten laten we effe n film via tv digitaal huren...alleen maar de gelukkige huisvrouw als keus. Mijn gevoel zei al dat dat niet slim was....ik zei het ook nog maar wilde geen zeikerd zijn. Na de bevalling...heel heftig...zat ik in tranen op de bank "Mag die kleine er ook in blijven a.u.b.?????" Maar snel film afgezet en aan leuke dingen gedacht.
    Goede raad: deze film pas volgend jaar bekijken

Gr.
    Pollewopke

9. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha pollewopke, ken de film niet maar ik vond mijn bevalling wel meevallen;)
    Maar idd, als je er niet tegen kunt volgend jaar kijken!

10. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    @ anmiri. dat zal schrikken geweest zijn! hoop dat alles goed afloopt.

@ hier. gister niet zon lekkere dag gehad. echt heel veel harde buiken en veel last van maagzuur. vandaag heb ik erg last van mn rechterkant als ik sta. als ik zit, heb ik nergens last van. voelt wel echt aan als mn baarmoeder. of iets in die richting. even in de gaten houden.
    vannacht werd ik wakker van onwijze pijn... in mn teen! zonder reden valt mijn nagel er ineens af. van mn grote. nou, het ZIET ER NIET UIT!! en vannacht dus giga last van voor t eerst. ben er al voor naar de dokter geweest, maar zij kon er niks aan doen. ja, eruit halen.. nou, dan wacht ik nog wel even! maar als ik zoveel last blijf houden (nu gaat t wel weer), moet ie (het laatste restje dan, hij is er bijna helmaal af) er toch maar uit. bleghh!!

nu ga ik het onderstel van de wieg schuren. kan vriendje straks de grondverf doen (terpentine basis) en daarna kan ik de verf doen (waterbasis). leukleuk!

owh jee, wat een verhaal is het geworden! sorry! :D

nog even een buikfoto. precies 26 weken hier.

11. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Iid mijn mijlpijl zit er op, ben daar zo blij mee. Maar blijf het natuurlijk nog wel spannend vinden allemaal.

@anmiri; jeetje schikken weer zeg, had hetzelfde paar weken terug.
    Hier lag de beeb dwars met zn ruggetje tegen mij rug en lag dus gewoon tegen me placenta te trappelen vandaar dat ik hem niet voelde.

Mooie buiken weer dames!

Van de week ook weer even een foto maken.

12. ilke

ilke Lid

4 jan 2011
    8
    0
    0
    Dag dames.
    Jeetje, ik moet nog wel even wennen aan het tempo waarin iedereen schrijft. Wat leuk om al die buikfoto's te zien. Ga je toch even voor de spiegel staan om zelf te vergelijken. Ik zal eens kijken of ik zelf ook een fotootje kan maken (heb daar normaal altijd een hekel aan)

@mamamarije: Wat lief dat je vraagt over het begin van de zwangerschap. In het heel kort; eerste 15 weken een rotperiode; dag en nacht misselijk in combi met een zware functie in het onderwijs; de leerlingen dachten dat ik over ze heen zou spugen :$, geen druppie koffie kunnen verdragen, verslaafd aan de ! stampotten! Nu gaat het allemaal een stukkie beter, veel minder moe en yes....ik lust weer wiener melange!

@anmiri: als ik het goed gelezen heb moest je nog terug voor een vervolgonderzoekje? Alles in orde? Spannend voor jullie.

@smyltje: Ik weet het niet zeker, maar ik heb wel eens gehoord dat je geen wateroplosbare verf over een basislaag van terpetine heen kan schilderen. Dan hecht de verf niet. Misschien een tip voordat jullie dadelijk alle basis er weer af moeten schuren? Oh, en ik heb bij de I.EA trouwens wel eens een bijtrand gezien voor de box / ledikant. Dan maakt het voor knagende kleintjes minder uit welke verf je gebruikt toch? Iemand ervaring mee?

@klussen: Vandaag weer een (klein) stapje verder gekomen. Laatste deel van de schuinen wanden gegipsplaat. En besloten om lekker niet te gaan behangen, maar gewoon structuurverf op de muur te smijten. Dat vind ik altijd zo'n heerlijk gevoel om daar mee te werken; net ruwe modder. Alleen dan wel in een leuker kleurtje.
    Al met al schiet het niet echt op...en morgen gewoon weer lesgeven (totaal onvoorbereid...zucht)..Ach ja, nog maar 7 weken tot aan het verlof ;)

Iedereen trouwens een fijne nachtrust gewenst! (ben zo gelukkig dat ik daar geen problemen mee heb). 8)

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @anmiri: spannend zeg! maar toch wel goed dat je toch naar t ziekenhuis bent geweest! Ik hoop dat morgen alles goed gaat. Ik duim voor je!

@star2: gefeliciteerd met je mijlpaal! Maar ik snap ook wel dat t nog spannend blijft!! Maar dit heb je in ieder geval gehad!

@buikfoto's: wauw! wat een mooie buiken zeg! Blijft toch echt prachtig! En toch allemaal zo mooi verschillend. Ik zal zo ook even een foto maken en plaatsen.

@klussen: iedereen is dus al aardig bezig begrijp ik. Heerlijk toch om alles klaar te maken voor die kleine. Geeft je zelf ook een goed gevoel.

@geboortekaartjes: hebben jullie die al? Ik vind t zo moeilijk... iemand tips?

14. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    van vandaag, dus 27+4:

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zo Monique, volgens mij heb jij/buik ook een flinke groeispurt gehad de afgelopen weken.
    Een paar weken geleden had je nog best wel een klein buikje, maar nu doet ie niet meer onder hoor ;)

Nu even lekker boer zoekt vrouw kijken, stukje opgenomen, moest eerst de kleine meid naar bed brengen :D

16. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @anmiri: jeetje zeg, da's wel schrikken geblazen! Hopelijk is morgen met het vervolgonderzoek alles gewoon in orde. Ik zal voor je duimen.

@star: fijn dat deze mijlpaal erop zit, hoewel ik snap dat het nog steeds spannend is voor jullie.

@smyltje: ons werd vorige week afgeraden om grondverf op terpentine-basis te combineren met lak op waterbasis omdat dit inderdaad niet goed zou pakken. Ik heb er geen verstand van hoor, maar dat vertelde een medewerker van de Gamma.

@buikfoto's: mooie foto's allemaal. Dan lijkt mijn buikje nog maar klein, hoewel de kleine wel goed groeit. Heb er nog geen foto van gemaakt, want ik heb een hekel aan foto's van mezelf ;).

@ilke: vervelend dat je de eerste periode zo ziek bent geweest. Geef je trouwens les op het basisonderwijs of op de middelbare school?

17. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@Buikfoto's: wat zie ik weer een mooie buikfoto's voorbij komen!!!
    Van de week zegt een collega die ik ongeveer 1x per week op kantoor (groot kantoor dus): huh: ben je soms zwanger!?!? :) Gisteren kom ik een kennis tegen in de supermarkt die dacht dat ik toch wel zeker 3 / 3,5 maand zwanger was :$ En ik maar denken dat ik een heeeeuuuule grote buik heb :)

@Star: joehoe!!! Gefeliciteerd met de mijlpaal!

@Maryloes: Nog gefeliciteerd met je zoontje!

@Anmiri: Mijn god, dat is schrikken!!!!! Goed dat je meteen naar het zhuis gegaan bent. Sterkte en suc6 morgen! Ik ga voor je duimen!

@Hier: de pijn in mijn bekken is gelukkig weer wat afgezakt, dus ik slaap ook alweer een paar dagen redelijk. Vanaf deze week 3x 6 uurtjes werken, dus ik ben benieuwd hoe het gaat! Verder gelukkig geen last van maagzuur, vermoeidheid, etc...

18. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@Kinderwagen (mama's die al een kleintje hebben): hoe gaan jullie dat in hemelsnaam doen straks???

Onze dochter loopt, maar om haar nou te laten lopen als we boodschappen gaan doen..... Gisteren 10 minuten de bouwmarkt in geweest zonder buggy. Noooooooooooooooiiiiiiit meer!!!! Wat een is dat drama zeg! Niet aan de hand willen lopen, niet opgetild willen worden, overal aanzitten, op de grond gaan liggen en uiteindelijk keihard huilen..... Ik ben dus maar met haar in de auto gaan zitten en manlief heeft de rest alleen gekocht.

Duowagen? Ik heb een beetje op het internet gesnuffelt maar wat een dingen zijn dat zeg! Volgens mij hou je daar een hernia aan over :(

Hoe gaan jullie dat oplossen???? Ik zou het toch wel fijn vinden op als ik even naar het winkelcentrum kon lopen zonder drama's.....

19. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@juli, Hier hebben we een meerijdplankje voor de wagen. Ging de vorige keer super en ga ik dit keer ook weer vanuit. Ik zie alleen dat jouw dochterje net iets jonger is, dus ik weet niet of het dan gaat. In het begin kun je de baby natuurlijk ook nog in een draagzak doen en dan je meisje gewoon in de wagen.

De buggypod zou ook nog een mogelijk zijn. Zelf geen ervaring mee, maar onze oude buren wel en ging volgens mij prima.

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij gaan ook een meerijdplankje aanschaffen. Julia loopt al wel veel mee, maar you never know ;)

Julia is inderdaad ook een half jaar ouder, dus ik zou dan de baby eerst in een draagzak doen. Lekker knus en je dochter kan dan gewoon in de buggy. Dat was namelijk eerst ook mijn idee!
    Een duo wagen....:( Over een half jaar lopen ze veel meer, dus dat zou ik persoonlijk zonde vinden van je geld....

Hier weer een :x nacht gehad. Weer wakker gelegen tot ongeveer 5 uur.
    Erg vervelend, maar kan er niks aan doen.
    Moet vandaag weer werken, en heb er eigenlijk wel zin in, misschien dat ik dan 's avonds echt lekker moe ben.
    Ga wel halve dagen werken, dus dat zal ik zo even aangeven. Ga dan wel 4x van 12 tot 16.30 werken ofzo.
    Kan ik in ieder geval tot 10 uur slapen....vandaag ook gedaan.

Vanaf vandaag gaat onze dochter standaard op maandag bijmijn schoonouders slapen, wel even wennen!
    Ik had altijd vrij op dinsdag, maar nu niet meer. Ze gaat op maandag ook altijd naar mijn schoonouders en nu op dinsdag ook...

Deel Deze Pagina