Hallo, Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben van een tweede kindje! wie is er nog meer net achterkomen en heeft zin een gezellig clubje op te richten tot de bevalling? greetz.
Hoi jij nogmaals gefeliciteerd. Volgens mij had ik je ergens anders ook al gefeliciteerd. Ik ben er vorige week zondag achter gekomen dat ik weer zwanger ben. Woensdag 5 wk het gaat langzaam maar ook weer hard tegelijk. 2maart heb ik de echo erg spannend of het goed zit. Ik zit wel bij meerdere clubs maar daarr zijn zoveel dames dat het eigenlijk bijna niet bij te houden is. Hoe voel je je. Merk je al wat.
he ja klopt jij ook gefeliciteerd jij ik vind het in sommige topics ook errug druk niet bij tehouden hhahaha nou ik heb alleen last van me rug en af en toe lichte ongikrampjes...en jij?? ik ga morgen de verloskundige bellen..ff een afspraak maken
Hier met vlagen misselijk maar ik heb zo'n hoofdpijn grrrrr het is nu al vanaf de innestelling dacht eerst dat van een voorhoofdsholte onsteking was maar ik ben nu niet meer zo erg verkouden maar ik heb nog steeds hoofdpijn sta ermee op en ga er weer mee slapen. Bij mijn andere zw was ik gelijk overduidelijk misselijk nu valt het wel mee. Wel heel erg moe niet vooruit te branden ha ha. Ik heb altijd pijn in mijn rug dus daar kan ik weinig van zeggen ha ha. En lichte krampjes heb ik ook last van lijkt een beetje op menstruatie krampen maar dan iets anders. Ben benieuwd wanneer je naar de verloskundige moet ik moet 14 maart naar de gyn dan krijg ik ook weer een echo althans dat hoop ik. Het duurt zo lang vooral als je al een x een mk heb gehad dan duurt het helemaal eeuwen. In het zh bij ons maken ze pas met 7 wk een echo want dan is er zeker hartactie en dat is ook logisch het heeft geen nut om met 5wk al een echo te krijgen.
nou ik moet 15 maart aahha 1 dagje na jou...krijg dan geen echo is alleen intake...hier maken ze de eerste echo pas tussen de 10 en 12 weken dus ik moet heel erg lang wachten grrr...echt zo irritant..ik zou ook graag willen met 7 weken maar ja als ik voor het eerst naar de vk ga ben ik al tussen de 8 en 9 weken dus hopelijk dan week erna een echo... maar jij hebt al miskramen gehad dus kan me voorstellen dat het heel eng is en dat je dan zeker snel een echo wilt...ik heb het gelukkig nooit meegemaakt en hoop ook dat ik dat niet mee hoef te maken..dus ik moet gewoon geduld hebben
Allemaal gefeliciteerd he Ik heb 10 maart me eerste gesprek weer bij de VK en 23maart pas de echo hier ook pas tussen 10 en 12 weken. Wel spannend allemaal weer. Ondanks kleine krampjes in mijn buik en extreme moeheid gaat het goed. Vorige keer erge BI gehad dat begon met 13 weken, en ik hoop dat ik er dit keer minder last van zal hebben. Al voel ik wel weer een beurse plek bij mijn rechter bil/been wat ik toen ook had. Ik heb gelukkig tot nu toe ook nog nooit een miskraam gehad, ik kan mij voorstellen dt wachten dan wel heel lang duurt.
Dames gefeliciteerd!! Ik mag me ook toevoegen :d vanmorgen positief getest! Joehoe!! Ons 2e kindje is onderweg!! Kan het nog niet helemaal bevatten..
ohhh gezellig er zijn nog meer meiden bij gekomen allemaal gefeliciteerd he @wesdaan...ik heb gelukkig ook nog nooit een miskraam gehad...maar vind het ook doodeng hoor allemaal...maar denk dat iedereen dat wel heeft, toch? zijn jullie trouwens al misselijk?
Ik ben ook zwanger van mijn tweede kindje! Van de eerste in de 2e ronde zwanger, van deze in de 1e ronde. Mijn zoontje is nu 11,5 maand; 19 maanden als zijn broertje/zusje geboren wordt. Vanwege behoorlijk bloedverlies op (dacht ik toen) 6w2d, heb ik afgelopen dinsdag een controle-echo gehad. Er was een (weliswaar traag) kloppend hartje te zien! Gelukkig heb ik sinds de bloeding van 2 weken geleden geen bloedverlies meer gehad, en ook geen kramp. Omdat de echo ruim een week minder schatte dan ik dacht, ben ik nu maar even op de officiële uitgerekende datum gaan zitten: 4 oktober. Gelukkig mag ik 3 maart alweer voor een echo, want het laat me nog niet echt los dat het vruchtje zoveel kleiner was dan verwacht, en dat het hartje nog maar traag klopte...(wat op zich wel paste bij de gemeten zwangerschapsduur) Ik hoop gerustgesteld te worden, te kunnen gaan genieten, en het aan iedereen te kunnen vertellen! Waarom ik twijfel? De meting van de vk zou betekenen dat ik een innestelingsbloeding (?) heb gehad van 2 tot 7 dagen na bevruchting, en dat ik met 2w5d positief getest heb... Ik kan natuurlijk wél een vroege eisprong hebben gehad... Bah, wat duren die eerste weken van een zwangerschap toch lang! Kan niet wachten tot ik straks gewoon weer beweging voel in mijn buik!
welkom anna...kan me voorstellen dat je je dan toch nog zorgen maakt hoor...het is en blijft die eerste weken een rottijd..terwijl je er eigenlijk ook van wilt genieten, maar ik vind dat persoonlijk echt moeilijk! gelukkig heb je snel weer een echo...en hopelijk zie en hoor je dan een super snel en sterk hartje...
vorige keer heb ik me eigenlijk helemaal geen zorgen gemaakt. Toen wisten de meeste mensen het rond deze tijd al wel. Nu durf ik het gewoon niet te vertellen... Ik probeer me eraan vast te houden dat mijn kwaaltjes nog steeds toenemen (de afgelopen twee avonden en nachten voor het eerst deze zwangerschap echt een beetje misselijk geweest. Stom dat je daar dan zo blij mee kan zijn, haha!)
Hey anna27, Hier ook zwanger van de tweede en bij de eerste echo bleek het vruchtje zelfs 2 weken kleiner te zijn. Ik dacht toen 7 wk te zijn, maar vruchtje was maar 5 weken. Week erna weer echo, toen kloppend hartje en 6wk+2dg, dus twee dagen ingehaald. Nu vorige week weer echo gehad. Toen zou ik 8 wk zijn en echo kwam op 8wk+3 dg, dus weer 3 extra dagen erbij. Nu alweer in de 10e week en alles goed nog steeds goed. Het hoeft niks te betekenen. Hoop dat alles goedkomt en je bij de volgende echo een mooi gegroeide beeb ziet met een geweldig kloppend hartje.
He meiden. ik ben ook zwanger van de 2e. zit wel ruim 11 jaar tussen maar toch Heb nog niet veel klachten enkel af en toe wat lichte steken of krampen in de buik en smorgens lichte misselijkheid. en tja die borsten voel ik ook wel maar niet heftig ofzo. morgen de VK bellen voor een afspraak. we mogen al snel voor een ego ivm de vorige miskraam maar misschien achten we wel gewoon want vorige keer hadden we ook een goede echo en toch een MK.
@Mieke: wat een fijn verhaal! Daar kan ik wat mee, haha! Nog anderhalve week, dan is het al zover. Ben heel benieuwd! De vk bleef herhalen: als je maar weet dat dit nog helemaal geen garantie is! (Ja dat weet ik óók wel, maar dat hoef je niet steeds te herhalen....)
Wat spannend allemaal he? Heb vanmorgen ziekenhuis gebeld, hier doen ze ook pas echo met 10 weken. Maar omdat ik 2 miskramen heb gehad mag ik gelukkig met 7 weken al! Intake zal in week 9 zijn. Merken jullie ook dat je je meer zorgen maakt dan de eerste keer dat je zwanger was? Merk dat ik steeds denk aan miskramen, wat er allemaal mis kan gaan..... Nou is mijn eerste zwangerschap/bevalling heftig verlopen en heb ik daarna 2 VMK gehad maar ben benieuwd of jullie dit ook herkennen? Hoe staat het met de kwaaltjes?
zoo ik was vanmorgen echt beroerd...me darmen waren erg vervelend en ik voelde me gewoon echt ziek bah...nu gaat het wel weer.... ik idd maar deze zwangerschap lijk ik me ook steeds meer druk te maken om dingen...maar miss. komt dat omdat we weten wat ons te wachten staat ofzo geen idee hahha
OOO meid dat herken ik zo erg. Maar mijn 1ste zw was een MA was lege vruchtzak is met 11 wk eruit gekomen. Mijn 2e ook een MA met 9wk er uit gehaald. Mijn 3e daar is een gezonde knul uitgekomen. Met een zware bevalling geboren met een 2 dus zo goed als dood. Toen is ie ziek geworden en 8 dg in het zh gelegen ik na 2dg er uit gegooid terwijl ik bv gaf en chronisch ziek ben. Nu mijn 4e zw weer helaas een MA met 9wk overleden met 13 wk eruit gehaald. En nu weer in blijde verwachting nou ja tuurlijk in verwachting maar kan pas blij zijn als ik het in mijn armen heb. Ik twijfel zo erg dat ik alweer denk dat het weer fout zit. Als je eenmaal een mk heb gehad kan je niet meer rustig genieten van wat een fijne tijd moet zijn. Ik leef van dag tot dag ook ik krijg met 7 wk een echo op 2 maart dus woensdag nog maar een week we tellen af. Hier met vlagen misselijkheid. Wel erg gevoelige borsten. Maar waar ik nog het meeste last van heb dat mijn knie zoveel vocht in zit dat ik hem maar 30gr kan buigen. En waardoor onverklaarbaar heb niet veel gedaan ofzo. Voor de duidelijkheid heb aan allebei mijn knieën grote operatie gehad omdat mijn knieschijven eruit schieten, dus ze zijn erg gevoelig. @daanquinty: balen dat je je zo beroerd voelt.
jeetje snelly jij hebt ook ontzettend veel meegmaakt zeg pff....hopelijk gaat het deze keer wel goed meid...ga duimen voor een mooie echo volgende week
Goedenmorgen, ik ben ook zwanger van de tweede.Ik heb een dochter van 3 jaar. Ik heb voor mijn dochter een ma gehad, ditmaal in de 2e ronde zwanger. En ik herken het helemaal, sta er veel minder onbevangen in. Maar nu weet ik ook hoe groot geluk het is om een gezonde dochter te hebben. Ook heb ik na de geboorte van mijn dochter een hele nare periode meegemaakt, dus sta er heel wat minder onbevangen in. Kwaaltjes: zere (.)(.), misselijk en moe moe moe. Ik heb a.s. donderdag de eerste echo. Ik schrijf ook nog mee in andere topics, maar ik hoop hier ook regelmatig mee te kunnen schrijven, als jullie het niet erg vinden.