April 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door aliekeleppink, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik hoop zoooo dat ik met jullie mee mag gaan praten binnenkort!! Over 2 weekjes weten wij het :D

2. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Buddy; welkom! En natuurlijk gefeliciteerd! Wat balen dat je zelf al het zware werk moet doen zeg. maar een miskraam kan toch niet komen van alleen tillen ofzo? Heeft het misschien op gang gebracht, maar volgens mij kan het niet de oorzaak zijn. Niet teveel zorgen makenhoor!

BellNoor; zeker dat Neede me iets zegt; ik werk namelijk in Eibergen.

Pino; succes met je sollicitatie en ik zou ook nog niet zeggen dat je zwanger bent. Het is nog maar zo pril dat je naderhand altijd kunt zeggen dat je het zelf ook nog niet wist met de sollicitatie mogen ze daar naar vragen

Nikske; poeh wat spannend zeg dat je een hogere kans hebt op een open ruggetje, moet je ook meer foliumzuur ofzo slikken? Zou denk ik kiezen voor bij de gyn te blijven, ook doordat je zelf zo'n zware rugoperatie hebt gehad. Het zekere voor het onzekere!

Hier een leuke dag gehad, ben nu wel kapot en heb last van mijn buik. Voel me net een opgeblazen ballon 's avonds en moet noodgedwongen een joggingbroek aan, want een gewone broek knelt 's avonds. Hebben vamiddag laminaat gekocht voor de babykamer, wit oud eiken. Erg mooi. Liepen we toevallig tegenaan. Morgen weer de hele dag op pad naar een oom en tante van mij. Ga dus vroeg slapen vanavond!

3. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    He wat leuk!! Hopelijk komen meer meiden hierheen of naar andere bevallingslijsten!

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Hier een goede nacht gehad maar nu best wel veel buikpijntjes.. Ik heb geen bloedverlies dus het zal wel normaal zijn!

Hoeveel kilo mag je eigenlijk tillen als je zwanger bent?

Zo een sollicitatiegesprek.. spannend!

5. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Goedemorgen girls,

Hier een wat mindere nacht gehad. Mijn borsten doen nogal pijn en normaal slaap ik op mijn buik, maar dat ging nu niet :p

Volgens mij is er echt geen max gewicht hoor wat je wel of niet mag tillen. Zwaar tillen is namelijk niet de oorzaak van een miskraam, maar als het al fout zit dan kan het natuurlijk wel sneller gaan door het tillen. Ik denk dat het het meest belangrijk is dat je gewoon goed naar je lichaam luisterd!!!

Nou vandaag mijn vrije dag (werk maar 4 dagen per week), dus hier thuis even opruimen, was doen en boodschappen halen.
    Morgenmiddag vertrekken we voor 3 daagjes naar Zeeland dus straks ook nog even onze tassen inpakken.....

Alieke: wat toevallig dat jullie net die laminaat vonden! Wij hebben ook vorige maand nog de hele bovenverdieping van nieuwe laminaat voorzien, gelukkig maar :D

Jullie nog plannen vandaag??

xxxx

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nou ik heb bij de eerste last gehad van bekkeninstabiliteit en wil nu alles doen om het te voorkomen..... Vandaar mijn vraag hoeveel je max mag tillen ongeveer.

7. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik ga eens even mijn oude schoolboeken pakken, misschien staat daar wat in!! Zo terug.....

8. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Tillen tijdens de zwangerschap:

* Als tillen nodig is, dan moet het in één handeling te tillen gewicht minder zijn dan tien kilo.

* Vanaf de twintigste week van de zwangerschap mag niet vaker dan tien keer per dag niet meer dan vijf kilo worden getild.

* Vanaf de dertigste week mag niet vaker dan vijf keer per dag niet meer dan vijf kilo worden getild.

9. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    @Pino2: succes zometeen met je gesprek!!
    Ik heb echt geen idee hoeveel je mag tillen....Ben wel benieuwd! Jij moet sowieso rustig aan doen.

@Nikske89: wat vervelend dat je niet kon slapen.....Had het van de week 2 dagen. Kwam door de spanning van het nieuws!
    Alvast heel veel plezier gewenst in Zeeland!

Gister naar Zoetermeer geweest om het aan mijn moeder en zusjes te vertellen. Alle drie gingen ze lekker janken :D Ze vonden hun cadeautje echt heel erg leuk. We hadden een fotolijstje ingepakt met daarin een gedichtje:

Het is hier donker, het is hier puik
    en ik zit lekker warm in mama's buik.
    Nu ben ik aan het groeien,
    want ik ben nog maar heel klein.
    Ik vind het leuk dat jij,
    mijn oma zult zijn.

Je kunt me nog niet horen,
    je kunt me nog niet zien.
    in April word ik geboren,
    "mag ik dan in dit lijstje misschien?”

Omdat mijn zusje bij een vriendin was in Zoetermeer en niet bij mijn moeder/zusje kon zijn, hebben wij haar daar verrast. Had haar vriendin dus op de hoogte gebracht van het hele gebeuren. Kregen we ineens een cadeautje. Een knisperdoekje! Het eerste cadeautje!!

Ook mijn vader gebeld (door de telefoon aangezien hij in Italië woont), hij was super trots! Verder aan mijn oma en vriendinnen/vrienden verteld. Iedereen was super enthousiast! Echt heel erg leuk!! Van een vriendin, tevens buurvrouw, kregen we een klein envelopje met daarin een klavertjevier en een gelukspoppetje. Om bij me te dragen. Echt een heel lief gebaar!

Gisteravond ineens last van mijn onderrug en wat steekjes in mijn buik. Beetje griezelig, maar het is nu weg. Vaag! Het zal wel het "rekken en strekken" zijn van de baarmoeder. Althans, daar ga ik maar vanuit.

Vandaag ook vrij, as allways op donderdag. Werk ook vier dagen van 9 uur.
    Strakjes boodschappen doen, wassen draaien, wat strijken en mijn nieuwe bril halen. En lekker ff wat lezen om te ontspannen.
    Vanavond goed inspannen door te gaan squashen met manlief.

10. pebbie

pebbie Lid

27 jul 2010
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik ook meekletsen? Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben en we verwachten rond 3 april onze eerste als alles goed gaat :) Geweldig, maar ook overweldigend en heel spannend! Ik ben in april gestopt met de pil en had eigenlijk ook helemaal niet verwacht dat ik zo snel al zwanger zou zijn, aangezien ik inmiddels 37 ben. Gelukkig dus toch!

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Nikske, dank je wel! Dat wordt nog wat met mijn dochtertje dan hahaha...

@Pebbie, welkom! Fijn dat je zo snel zwanger bent geworden.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Seertje, leuke gedichtjes! Wat leuk dat idereen zo enthausiast reageerde!

13. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    @Pebbie: welkom!! Nog iemand die een eerste kindje krijgt!

14. pebbie

pebbie Lid

27 jul 2010
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je! Is het ook jouw eerste?

15. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Ja!! Echt spannend!

16. pebbie

pebbie Lid

27 jul 2010
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    zeg dat wel! Merk je veel van de zwangerschap? Ik had vorig weekend al zo'n vreemd gevoel: niet echt misselijk maar ook niet echt lekker. Veel moe, veel plassen en veel honger :$ Hopelijk houdt dat laatste een keer op...

17. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Hier en daar duizelig, moe, last van boertjes/oprispingen/zuurbranden, onrustige darmen en wat meer honger.

Hahaha, ik snap het! Het helpt echt niet mee om niet zoveel aan te komen ;)

18. BellNoor

BellNoor Lid

9 aug 2008
    70
    0
    0
    Lerares
    Groningen
    Goeiemorgen allemaal! :)

Pebbie; Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap! ;)

Ik heb het allemaal gelezen maar weet het even allemaal niet meer! Sorry..
    Ik las dat iemand niet op haar buik kon slapen. Heb ik ook last van, Ik slaap altijd op mijn buik en nu kan dat niet meer het doet ontzettend veel pijn. Dus dan maar op mijn zij ;)

19. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Hallo allemaal!,
    Ik mag me ook hier melden:D ben dan wel op 31 maart uitgerekend maar de eerste 2 waren ook een week te laat hihi
    Heb nog niet alles bijgelezen al zag ik wel dat sommige van jullie al echte kwaaltjes hebben, hier is het nog rustig wel meer dorst en warm.
    Wanneer bellen jullie trouwens de verloskundige?
    Ik dacht zelf aan volgende week ofzo of is dat nog te vroeg?

Oja en iedereen natuurlijk enorm gefeliciteerrd!!!!:)

liefs violet

20. BellNoor

BellNoor Lid

9 aug 2008
    70
    0
    0
    Lerares
    Groningen
    Gefeliciteerd Violet32 met je zwangerschap! :D
    Het is je derde wondertje zie ik in je naam? Hoe heten je andere kinderen?

Ik heb vanochtend met Mats gezwommen! Heerlijk was dat! Even lekker in het water. Maar merk wel dat het bij mijn onderbuik allemaal wat strakker word. Dat het toch zo snel gaat voor je het weet heb je een toeter er zitten haha! :p

Deel Deze Pagina