April 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door aliekeleppink, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ Musty, Wat een leuk verhaal zeg van je werk. Ik heb het geluk dat de meeste cliënten in de psychiatrie meer met hun zelf bezig zijn dan met een ander, dus heb nog geen op of aanmerkingen gehad ;)

@ nikske, Wat leuk zeg een vakantie uitzoeken. Op vakantie gaan opzich is al leuk, maar het boeken vind ik ook altijd wel leuk (al die mooie plaatjes die je tegenkomt....)

@ Titania, Fijn dat het goed is afgelopen zeg! Geniet er maar van!

@ MvM, Ik heb na even twijfelen de afspraak aankomende maandag afgezegd. Ik ben zo snel misselijk en moe dat het vullen van de flessen me zoveel energie gaat kosten dat ik het niet meer zie zitten... :)

Ik ben nu nog aan het werk tot zo'n 21.30uur en ben vandaag eens sportief. Jaja ik ben op de fiets (ik lijk wel gek haha). Ik woon 9 km van m'n werk dus op zich is dat goed aan te fietsen, maar ik heb de wind toch wel wat onderschat vandaag.... Als het goed is heb ik straks wel de wind in m'n rug, fietst een stuk makkelijker.
    Oja de roze afscheiding die ik gister heb gehad was daarna gewoon weer verdwenen en heb nog steeds geen krampen of dergelijke, dus ben er nogal rustig onder.:D

2. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ mama van jay & mimi.... hier onze meis over 6 dg 10 maanden en tegen de 11 kilo voorbij de 75 cm (ga vrijdag weer wegen en meten) en in mt 80 86 :) 80 wordt al errug krap

en afgelopen maand ook echt een spurt in ontwikkeling gemaakt kruipen zelf gaan staan en zondag dr eerste stapjes gezet zelf aan t konijnenhk vasthoudend

t gaat zo onvoorstelbaar snel als je bedenkt dat ze als een klein babietje wat niets kan in je armen wordt gelegt en hoe snel ze alles leren

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    haha :) ik werk bij de mensen thuis en vaak tref ik de meest bijdehandte bejaarden aan :D geweldig

jeutje das nog een end terug fietsen vanavond!

4. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #2164 titania, 24 aug 2010
    Laatst bewerkt: 24 aug 2010

Nou blijkbaar wel. De gynecoloog zei dat de darmen door invloed van hormonen ook veel kunnen uitzetten en pijn kunnen veroorzaken. Ik vond het ook apart want de plek van de pijn was toch echt een plek waar ik de eierstok verwachtte..(die zitten er ook maar onder de darmen, ze waren pas op de inwendige echo te zien) Ik had niet eens aan darmenpijn gedacht. Iig op de echo gingen de darmen harder te keer dan het hartje van de kleine.. dus ik vind het nu niet gek dat ik zo'n last had.. alleen wel raar dat het op een plek zat.

1,34cm van kop tot staart ;) ongeveer een framboosje dus. Het is wel onwerkelijk dat dat kleintje op die foto nu in mij aan het groeien is, en z'n hartje klopt. Heel bizar.. maar oh zo leuk.

5. Vuurtorentje84

Vuurtorentje84 Bekend lid

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Wat een mooie echo zeg!!:D

6. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    wauw, mooie echo, nog 8 dagen, dan mag ik ook.
    Hier een foto van mijn buik, niet zo gek dat ze het op mn werk al geraden hebben he?
    Morgen gaan we de kinderen van mijn vriend vertellen dat ze grote broer worden, ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren!!!

7. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    wow titania wat een mooie echo meid. Jij zal vast op een roze wolk zitten.

CvM zo jij ook al zo'n ontzettende mega buik. Ik ben benieuwd hoe die er op het laatst uit komt te zien.

8. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    @titania wat een mooie echo zeg! Ik hoop dat ik morgen ook zo n mooie heb:D

Tjeemig musty en cvm wat een buikjes al:$:D hier komt t ook een beetje vooral s avonds maar nog niet dat ik mn zwangerschaps broek aan kan ik neem er wel een mee op vakantie haha

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @CVM: Jeeh ook al zo'n mooie buik! Zou niet zeggen dat het nog maar 6 weken is! Super hoor!

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hey dames,

Intake ging goed.. Echo was weer super!
    Weer 2 dagen naar voren gezet.

En 1 geruststelling, omdat de eerste bevalling zo snel ging gaan ze bij de volgende niet meer weg als ik eenmaal goede weeen heb :D ik blij...

11. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Pino: Super dat je zo'n mooie echo hebt gehad zeg!
    Mag je nu binnenkort weer, of moet je nu langer wachten?

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Over 3 weken mag ik weer. 15 september mag ik weer voor de 12 weken echo.

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Welkom aan alle nieuwe meiden!

En ik zag een paar mooie echo’s voorbijkomen, geweldig!

Titania, gelukkig geen bbz! Heerlijk dat je nu je kindje al hebt kunnen bewonderen en ook nog iets hebt meegekregen voor je klachten! Krijg je binnenkort nog een keer een echo? Of hebben ze nu al een betrouwbare termijn gemeten?

Sanne, jee wat naar dat je zo’n last hebt van misselijkheid en vermoeidheid! Ik hoop dat je heel snel opknapt! Heb je al iets van medicijnen geprobeerd?

Musty, wat een mooie buik heb jij al! Hoe is dat met je dochter gegaan: ging je bm toen na een tijdje minder hard omhoog? En met welke termijn dan ongeveer? Ik heb nu ook al het gevoel dat ik m’n bm voel (een stevig bolletje tot ongeveer halverwege m’n navel, ook al zie je m nog niet opbollen), maar ik lees dat je bm met deze termijn nog maar veel kleiner is… :(

CVM, jij ook al zo’n mooi buikje. Is het jouw eerste kindje? En hoe oud zijn de kinderen van je vriend?

Pino, fijn dat je gerustgesteld bent over de bevalling. Hoe snel ging het de eerste keer dan?

Tickers: ik kan op sommige tickers/banners niet goed lezen welke termijn iemand is. Bij mijn ticker kan je kiezen of je een miniversie of een full size versie wilt, misschien dat sommigen voor de miniversie hebben gekozen… Is toch zo jammer als je je eigen ticker niet kunt lezen! Of ligt het aan mijn computer? Ik kan bijvoorbeeld die van Titania (Pregnology) en een aantal anderen niet lezen.

Moeders voor Moeders: heb ik de vorige keer wel aan meegedaan, maar dit keer besloten het niet te doen.

Futloosheid: ik was gisteren echt total loss aan het eind van de middag, maar na een (kleine) avondmaaltijd leefde ik helemaal op. Ik denk dat ik ook gewoon last heb van verminderde eetlust ofzo, en dat ik daar dan weer moe van word…

Buikje: hier nog vrijwel niets te zien. Ja wat bollende darmen, maar door m’n kleren heen zie je dat niet heel erg (als ik niet al te strakken dingen draag). Een collega die me vandaag voor het eerst in een paar weken weer zag vroeg of ik veel gesport had in m’n vakantie, want ik zag er zo goed uit. Haha, terwijl ik juist bang was dat iedereen zou zien dat ik dikker was. Om dat soort opmerkingen denk ik wel soms ‘zou het soms nu een jongetje zijn dan?’. (Omdat ze zeggen dat meisjes schoonheid nemen en jongens schoonheid geven ) Bij m’n dochtertje had ik pukkels en vet haar met deze termijn :D

Bloedverlies: ik heb vannacht gedroomd dat ik bloed verloor, maar gelukkig was het een droom! Voor wie nu (kleine) beetjes bloed verliest (zonder krampen) even een opbeurend verhaal: ik heb bij m’n vorige zwangerschap zowel in het 1e als in het 3e trimester af en toe bloedverlies gehad, heel in het begin zelfs met een stolsel waardoor ik (en de vk) vreesde voor een miskraam, maar het is allemaal goed gekomen! Voor sommige vrouwen hoort regelmatig wat bloedverlies er bij en is het niets bijzonders zijn, ook al is het telkens weer even eng… Als je zwanger bent is je baarmoeder en de hele boel beter doorbloed, dus dan kun je ook sneller een vaatje scheuren bij krachtsinspanning (iets zwaars tillen, persen op de wc) of bij vrijen.

Borsten: die van mij zijn af en toe voller, maar ze ‘lopen ook weer leeg’ zeg maar :( Dan heb ik ’s avonds echt volle ronde, maar is het ’s ochtends weer gewoon (niet zo rond ;)). Herkent iemand dat? Nou ja, wel makkelijk, want dat kan ook zo iets zijn waar mensen aan zien dat je zwanger bent terwijl je het nog niet wilt vertellen :p

Honger/geen honger: dat heb ik ook: wel honger maar dan maar weinig op kunnen. Raar hoor.

Vertellen: ik heb nog niet zo’n behoefte om het te vertellen. Het is nog een beetje onwerkelijk en ik merk dat ik er ook minder mee bezig ben dan toen ik de eerste keer zwanger was. Het voelt wel fijn om dit nog heel even ‘ons geheim’ te laten zijn (al weten al wel een paar vrienden het) en er eerst zelf nog wat meer aan te wennen voor we het aan de familie gaan vertellen. Aan ‘de rest’ in ieder geval pas als we een goede echo hebben gehad met 12 weken. Aan de familie en nog een paar vriendinnen misschien eerder, maar misschien ook niet. (Ligt er ook een beetje aan of ik eerder al een bolle buik ga krijgen of moeite moet doen om het te verbergen ivm andere symptomen of geen alcohol drinken ofzo, want dan vertel ik het wel gewoon)

Zo, excuus voor de lange post, maar er was ook zoveel om op te reageren! Ik heb het maar even 'thematisch' gedaan als een onderwerp door meerdere meiden was besproken.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

De eerste bevalling duurde 4 uur.. Alleen van 3cm naar 10 ging met 1 uur.. 13 minuten persen...

15. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ cvm.... ook al niet meer te verbergen dus :D mooi!

@ pino.... wat een super echo en fijn dat alles goed was!

@ titania.... prachtige echofoto's ook!

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ chantico..... pooh hoe dat ging de hoogte van de bm bleef vooruit lopen op zs duur, maar ze was ook heel vroeg volledig ingedaalt en dan zie je letterlijk je buik naar benee zakken :p

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    raar vraagje maar zit er toch een beetje over te piekeren, bij onze meis BI gehad en dat was vrij snel weg na de bevalling, alleen merk nu in bed met draaien dat ik zo nu en dan een knak hoor en voel bij de bekken

zou dat weer en nu al?

18. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Denk er eigenlijk ook wel zo over. Vind het ook nog onrealistisch, het wordt denk meer werkelijkheid als ik een echo heb gehad. Dus als we 7 september een mooi kloppend hartje hebben gezien gaan we het onze ouders en broers + aanhang vertellen en wanneer we het de rest gaan vertellen zien we wel.

19. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Hallo!

@Titiana: wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! En wat een mooie duidelijke foto’s!
    @Pino: hoe is het gegaan vanavond?
    @Sanne: balen zeg dat je jezelf zo beroerd voelt! Hopelijk komt er snel wat verbetering in… Sterkte!
    @pino: ow, mooie echo! Mag ik vragen hoe snel je eerste bevalling is gegaan? Ow, ik lees het al! Wow dat is wel echt vlot!
    @hier: vandaag intake vk gehad! Was wel weer ff gezellig! Ik heb over 2 weken de eerste echo, maar ik weet nog niet op welke dag, daarover wordt ik as. Zaterdag terug gebeld door de vk.. Dus nog ff spannend! Waarschijnlijk vrijdag 10-9…. Duurt nog zoooooo lang!

20. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Zo dat is wel heel snel ja, die van mij verliep wat minder vlot, maar uiteindelijk is ons mannetje gezond te wereld gekomen en dat is voor mij het aller belangrijkste. En het is lekker cliche, maar als je je kindje in je armen hebt ben je het alweer (althans ik hihi) vergeten.

Deel Deze Pagina