Jaa balen is nogal zachtjes uitgedrukt En we moeten het wel gaan redden al is het alleen maar voor de 2 kinderen. Maar we zitten bij budgetbeheer.. Hun regelen onze financieen i.v.m vorige achterstanden toen mn vriend vorig jaar zonder werk zat. Dus die heb ik gisteren gelijk gebeld en hun vertelde mij dat wij gewoon iedere 2 weken ons `week`geld blijven ontvangen. En zolang we het daarmee redden zitten we nog goed. hoop wel dat ik snel werk heb via uitzendbureau ofzo kan ik zelf de uren indelen en hoeven de 2 kids niet naar de opvang wat ook in de kosten scheelt.
Bedankt! Als ik me weer wat slechter voel neem ik zeker even paracetemol in hoor...(doe ik niet zo snel) Heb net uurtje met de honden gelopen. T is hier heerlijk weer, lekker zonnetje, maar wel harde wind. Voel me meteen weer een stuk beter gelukkig! Fijn weekend!!
@mama van jay, Ik kreeg toen ik 3 weken was en alleen een vermoeden dat ik zwanger was te horen dat mijn contract niet werd verlengt. Echt zwaar kut om te horen. Mijn leidinggevende heeft het nog voor elkaar gekregen om m'n contract iig tot en met december te verlengen..daarna heb ik dus niets. Met 5 maanden zwanger soliciteren is uiteraard niet ideaal. Ik ben nu in overleg of ik niet 1 of 2 maanden met een nul uren contract door kan blijven werken. Ik weet niet of dat een optie kan zijn voor jou. Als mij dat niet lukt ga ik via het uitzendbureau iets zoeken of misschien oppas werk(misschien even als gastouder?) doen of huiswerkbegeleiding. Ik zie het namelijk echt niet zitten om straks dagenlang thuis te moeten zijn. ook niet voor mijn psychische gesteldheid. Wij komen (net) rond met het salaris van mijn vriend en ik weet dat we echt lucky zijn wat dat betreft..en dat meeste mensen dat niet zo hebben. Iig geeft dit mij dus de kans dat als de baby er is 6 maanden thuis te blijven en daarna kijken of ik niet iets kan vinden. Je hebt ook recht op WW.. dat moet ik zelf nog allemaal uitzoeken. Als mijn contract wel was verlengt was ik iig veeeel korter thuis. Ik zie het nu als een blessing in disguise. Misschien ga ik in de tussentijd al een deeltijd cursus of thuisstudie doen, ook iets was ik waarschijnlijk niet zo snel had gedaan.. Je leven is al op z'n kop door een zwangerschap en zoiets kan echt hard aankomen, dat deed het bij mij wel. Nu na ruim een maand kan ik er pas een beetje van bijkomen. Niets is gewoon zeker in het leven.
@Mama van Jay, dat is echt K*t dat je contract niet verlengd is!! Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Ik heb nu een vast contract, maar ook dat zegt tegenwoordig niet zoveel meer. Ik hoop dat je snel wat anders kan vinden, en in ieder geval je WW aanvragen!
Rachel, ooooh nee toch Sterkte met het doorkomen van de tijd tot de echo. Ik duim mee met de rest dat je toch gewoon bij ons kunt blijven! Jojoki, gefeliciteerd met de mooie echo! Wat een spanning nog, maar gelukkig was alles bij de gyn gewoon goed. Jorietje, tuurlijk was het ook feest geweest als het er twee waren, maar ik kan me heel goed voorstellen dat eentje net iets makkelijker is Angela, aha, nu snap ik het. Ik probeer idd ook zo veel mogelijk naar mn lijf te luisteren. Meer slapen (ook overdag) en dan maar minder nuttigs doen in huis enzo. Succes met het geheim nog eventjes bewaren op je werk! Mama van Jay, wat balen van je contract! Succes met zoeken naar werk dat idd goed te combineren valt met de kindertjes. Titania, jij dus ook al het einde van je contract in zicht Wat een nare tijd om zonder werk ze zitten, zeg. Wel heel mooi dat je er het beste van probeert te maken! Heb je al een studie in gedachten die je zou willen doen? (En wat voor werk deed je nu ook al weer?) Musty, wat een verhaal. Heeft je lichaam een rare reactie op vruchtbaarheidshormonen dat het tijdens je eisprong en zs erger werd? En worden de klachten minder nu je b12 krijgt? Pff ik hoop dat je deze zwangerschap goed doorkomt zonder enge klachten en al helemaal dat ze niet meer erger worden Ponnetje, welkom hier! Er zullen toch nog wel meer mamas bij komen die ook eind april zijn uitgerekend? Heel herkenbaar dat je je nog niet echt zwanger voelt. Komt vanzelf! (Ik wacht er ook nog op hoor ) Koeky, beterschap! Suus, beterschap voor je dochtertje! En wat zitten jullie kindjes straks lekker dicht op elkaar! Ik heb vanmiddag weer even lekker geslapen (ruim twee uur 8)), maar was daarna niet vooruit te branden. Pas na het eten knapte ik weer wat op. Wel raar, want ik heb toch redelijk normaal geluncht en anders stort ik toch ook niet in om 17.00 uur... Ach, misschien dat het kindje tijdens zo'n middagdutje extra veel van je energie verbruikt.
@ Rachel, Heel veel sterkte tot je echo. Hoop dat alles een beetje meevalt voor je! @mama van jay, Vervelend zeg dat je contract wordt beïndigd! Maak er het beste van zou ik zeggen! Vandaag mijn laatste dag gewerkt van deze week. Vanavond moet ik nog eens terug om med. te verstrekken en als ik geluk heb wordt ik niet opgepiept vanacht (is altijd maar weer afwachten). Vandaag ging alles wel redelijk op m'n bekkenpijn na maar ach het kan altijd nog slechter .
Mama van Jay, lijkt me wel fijn om in zulke tijden mensen te hebben die meekijken met de financiën. Hoop dat je snel wat passends vind! Chantico, is in ieder geval goed dat je aan de moeheid toegeeft! Hoop dat je je nu wat beter voelt! Foeske, wat voor werk doe je als ik vragen mag? Hoop dat je een rustige nacht hebt! Hier: voel me nog steeds niet goed. Lig de hele dag al op de bank te hoesten en te snotteren. Arjans ouders hadden een familieavond, en Arjan moest een oudtante naar huis brengen. Arjans moeder wilde dat we het vanavond zouden vertellen dat ik zwanger was. Ik wilde eigenlijk niet, ben pas zo kort zwanger, en ook het bloedverlies nog (weet bijna niemand vanaf, behalve zp ). S.moeder wilde dat ik meekwam. Ben maar niet meegegaan, ben nu niet zo gezellig... Baal er wel van dat het vertellen me nu opgedrongen wordt, terwijl ik Arjan al meerdere keren uitgelegd dat ik het nog niet wilde... Vraag me af hoe die familie gaat reageren, veel van die familieleden zijn behoorlijk christelijk, en we zijn nog niet getrouwd, dus in hun ogen buitenechtelijk kind. Schoonouders zijn ook best christelijk, maar die reageerden heel goed, S.moeder is al bezig met geboortelap... Laat het nog wel weten
@chantico: ik ben ook echt niet vooruit te branden. Ga nu smiddags samen met de kleine meid even lekker slapen en dan voel ik me daarna ook wel vene wat beter maar ben 's avonds weer net zo moe hoor Ach ja er komen betere tijden aan @ mama van jay &titania jemig wat vervelend zeg! maakt de spanning voor mij wat groter: mijn contract loopt in mei af en dit was het 3e en laatste tijdelijke contract dus of ik krijg dan of vast of ontslag:S Maar dan is de beeb er al dus dat scheelt denk ik wel , als ik dan iets anders moet mag ik mijn verlof nog afmaken , zo staat het dan bij uwv, dat is wel fijn. Maar goed wie weet krijg ik vast... Oh ik wil zo graag reageren maar tegen de tijd dat ik bij de laatste pagina ben ben ik de namen alweer vergeten wie wat schreef. Dus meiden ik lees het allemaal wel maar er wordt hier zoveel gekletst dat ik maar hier en daar op reageer Groetjes Jose (is mijn echte naam) heb het nu tegen iedereen verteld dusss.
@ alle dames die gereageerd hebben hartstikke bedankt voor jullie reacties en medeleven.. Het komt idd wel hard aan zeker omdat ik er met plezier werkte. Mn leidinggevende zei al dat ze er echt niks aan kunnen veranderen het budget is op dus ja daar zit je dan.. Alleen vanaf gisteren avond echt mega last van mn onderrug, kan dit een voorteken zijn van BI?? Daar heb ik namelijk geen ervaring mee.. En nog steeds zo`n gevoel dat het nog niet helemaal goed zit, maar hopelijk zien we morgen een mooi kloppend hartje .. Kan niet wachten!! Vndaag gaat vriendlief eventjes de zolder opruimen en heb net zulk mooi dekbedovertrek setjes gezien van LIEF! Mar goed, nog even een jaartje wachten en dan als de baby er is mag jay-ja in t grote bed..
MvJ (Mama van Jay), bij last van je onderrug denk ik niet meteen aan BI maar eerder aan vermoeide spieren. BI voel je echt in je bekken, vaak op (één van) die twee punten boven aan je billen en/of juist midden aan de voorkant bij je schaambeen. Ik heb de vorige zs last van m'n bekken gehad en heb nu idd ook last van een vermoeide onderrrug, maar ik vind het bij mezelf niet m'n bekken maar gewoon moeie spieren. Volgens mij wordt je bekken ook vooral zachter door het hormoon progesteron, dat vanaf week 16 (geloof ik) in grote hoeveelheden vrij gaat komen. Maar ja, er is hier al bij iemand beginnende BI geconstateerd, dus zeker alert blijven! Ik ervaar BI echt al scherpe steken pijn bij bepaalde bewegingen (vooral draaibewegingen) en wat ik nu voel is zo'n zeurderige, vermoeide spierpijn. Hoop dat je wat aan mijn omschrijving hebt, om te bepalen wat jij misschien hebt.
Ik heb het aanmeldingsformulier voor kraamzorg ontvangen, en nu moet ik aangeven of ik basis 49 of minimaal 24 uur wil. Hoe kan ik dat nu al bepalen??? Iemand ervaring? Of misschien gewoon 49 invullen, zodat je altijd naar minder kan? Ik kan me namelijk voorstellen dat als de kraamhulp er een paar uurtjes per dag is, dat dat genoeg is. Hoeft niet 8 uur per dag, maar ja, misschien vergis ik me wel, en is al die hulp juist wel heel gewenst dan! Wat is jullie ervaring???
@ minime wij wonene niet zo heel groot en ikzelf ben een zeur in huishouden wij hadden het grote pakket 49 uur man man man werd er gek van denk dat ik nu voor t minimale ga, ik stond alsnog zelf te wassen en te strijken savonds en rust kreeg ik niet ik moest wakker zijn wanneer ik kon slapen en slapen wanneer ik klaar wakker was, ook als ik met de kleine heerlijk bij me lag ze moet nu dr bedje in.... had uiteindelijk iets van fl*kker op ze ligt heerlijk op zich was het een hele aardige vrouw echt, maar t is echt niets voor mij heb me de hele week lopen verbijten en doen omdat ik niet kon doen wat ik wilde ik kijk nu even wat ik ga doen ook betreft hulp bij bv, wil vande week eerst even contact opnemen met mn lactatiekundige
@Angela en Arjen, Ik werk in de psychiatrie. Dus als er 's nachts iets is kan ik opgepiept worden. Gelukkig was er niets aan de hand afgelopen nacht. Nu lekker 3 dagen vrij. Jij succes met je schoonfamilie
@minime: het is maar net wat je wilt, maar bij een eerste kindje zou ik altijd voor 49 uur gaan hoor! Ik weet niet of je bv wilt geven? Je krijgt hierbij ook hulp... Je moet alles een keertje zien, zelf doen, etc... Ik vond het wel fijn hoor dat ze er de eerste dagen een hele dag was... En nu met een 2e kort achter elkaar denk ik ook wel dat het lekker is als zij Maud af en toe ff af kan leiden enzo... ik ga dus zeker weer voor het maximale! Kan ze altijd nog wegsturen
@ mama van jay vreselijk van je werk zeg sterkte! klote tijden zijn t ook, werkgevers hebben nu vaak zon machtspositie hier gelukkig vast contract in de zorg @ hier ben enorm beroerd, had t al benauwd door de zwangerschap maar nu ook nog eens snot verkouden hoofdpijn en bekken knakken enorm veel dus ga denk ik eerdaags toch met de band beginnen gister was schoonzusje hier de hele dag(14) met dr vriend was gezellig maar wel druk onze tv was kapot dus een 'nieuwe' op de kop weten te tikken (we kijken amper tv zelf dus om veel geld eraan uit te geven) verder zs bola bestelt net en gel voor de angelsound nu terug mn bedje in en beterschap voor alle zieken hatsjoe! knuffs
Ik had ook het totale pakket genomen qua uren maar toen wist ik nog niet dat mn vriend zonder werk kwam te zitten.. Dus vriend was thuis en de kraamhulp ook. Opzich was het wel fijn want er waren bij mij nog stukjes van de placenta blijven zitten dus 2e dag naar t ziekenhuis voor n echo toen een zware antibiotica kuur gekregen 950/450 4x daags innemen.. Pff wat was ik daar beroerd van zeg dus toen was het wel fijn dat ze er was. Wij gaan nu proberen om dezelfde weer te krijgen maar wel het minimale pakket
overigens hebben jullie t ook? begin steeds meer te beseffen en te realiseren dat er een kleintje (bij)komt klinkt raar heh zo, maar wauwie onze meis is ook zo lief, komt bij ,me liggen hofdje op mn buik en is nog veel knuffeliger dan normaal en t is mama papa ikke en bebe zo lief komt dat er uit
Hartstikke bedankt voor je reactie en goede omschrijving. Voel het echt heel de dag en soms wel steken aan de rechterkand dus denk dan wel dat het eerder vermoeidespieren zijn ja. Nou ik hoop dat het snel wat minder is en anders gaan we er maar eventjes mee naar de vk. Misschien weet ze er iets voor. Dank je wel iig
Het komt idd niet erg veel voor voor de 16 weken. Echter als je er echt vatbaar voor bent kan het wel sneller. Ikzelf heb bij elke hormoonwisseling enorm last van mijn bekken sinds de eerste zwangerschap. Dus ook bij elke ongi enzo. Nu ook enorme last van gehad... nu is het wat minder gelukkig. Echter verwacht ik dat het weer gaat toenemen gezien mijn BI verleden.