April 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door aliekeleppink, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    Joh praat die van jullie al zoveel joh..?? Nou jay-jay heeft t een poosje gedaan papa & mama die ,kijke en hondje maar alles is weer over.. Heel af en toe nog s papa en daah oja en jaja.. Maar wel erg lief dat ze het al bebe noemt zeg en dan met je komt kroelen.. Jay-jay intereseert het volgens mij niet echt haha

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb bij mijn dochter 24 uur gehad. Echter was mijn bevalling een peulenschil en deed ik het schoonmaken enzo zelf.

Je kan de keuze maken op basis van beschikbaarheid van hulp. Heb je bijvoorbeeld je (schoon-)moeder die aanbied te helpen met schoonmaken enzo kan de kraamhulp 3 uurtjes per dag komen. Die 3 uurtjes worden dan besteed aan jou en de kleine. Eventueel, als ze tijd overhoud, een kleine schoonmaaktaak.
    Of als je man bijvoorbeeld de kraamtijd ook thuis is dan kan hij misschien helpen met schoonmaken enzo.

Je kan achteraf altijd de uren verminderen.
    Ik had voor 49 uur gepland, maar voelde mij zo goed dat ik gelijk besloten had om voor 24 uur te gaan na de bevalling.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Praten, hier praat mijn meisje echt enorm veel voor haar leeftijd. Maar ze loopt pas net dus daar is ze vrij laat mee want met alle andere dingen was ze erg snel.

Ben wel blij dat ze nu loopt zeg! Met BI in het vooruitzicht hoef ik haar nauwelijks te tillen. Heerlijk!

Hier gaat het redelijk, wel misselijk.. Opgezette buik die savonds best irriteerd. Verder moe!
    Maar goed..
    Ben er erg gelukkig mee.

Wij moeten nog even kijken welke kraamzorg we willen. En ik ga deze week een afspraak maken voor de geslachtsbepalingsecho!

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    nou je moest eens weten en soms nog brutaal ook :$ wij hebben nog een haard in de woonkamer en o wat vind ze het leuk om erop te meppen voor de herrie...... 1 x waarschuwen 2 x waarschuwen 3de keer pak ik dr op en verkas r naar de andere kant van de woonkamer met waarschuwing maar even later kruipt ze terug is het : mama kijk! en dan doet ze het gewoon weer :x stiekem vind ik t wel lachwekkend maar :p pas flapte ze eruit was ze iets aan t uitvreten bij t konijnen hok weet ik joh.... nou daar kan je t mee doen ;)

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    grappig heh hoe ze allemaal hun eigen volgorde hebben en andere prioriteiten.... hier zooft ze kruipend door t huis gaat overal aan staan sinds 2 weken en bv aan de tafel stappen

ze heeft een aantal maanden niets gedaan althans geen vooruitgang weigerde te kruipen enzo, maar wilde alleen babbelen

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Bedankt voor jullie advies! Ik denk dat ik gewoon dan de 49 uur aanvraag, en als het allemaal soepel gaat, kan het dus altijd minder.
    Ik denk wel dat mn ouders een paar dagen bij ons komen logeren na de bevalling, om een beetje te helpen (mn ouders wonen helemaal in het noorden van het land, dus ze komen altijd logeren als ze langskomen). Mn moeder zal dan wel vooral veel helpen in het huishouden denk ik.

@Pino: Wat spannend dat je al een afspraak gaat maken voor de geslachtsbepalende echo! Vanaf wanneer kunnen ze dat zien? 16/17 weken ofzo?

@alle zieken: Heel veel beterschap!!!

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Geslachtsbepaling doen ze hier vanaf 16 weken.

8. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Verdorrie.. even klagen hoor. Ik heb dit weekend misschien een maaltijd binnen kunnen houden. Vorige week stond ik twee keer op het station in een zakje te spugen. Alles ondanks de zetpillen van de gynecoloog. Ik denk dat ik maandag weer even langs de huisarts zal moeten. Ik ben ook 3 kilo kwijt sinds vorige week. Echt niet leuk meer. Nu had ik vanochtend best wat krampjes en ik las net op internet dat meer water drinken kan helpen.. dat gaat er natuurlijk ook allemaal uit. ik heb nu een grote beker warm water staan, want dat gaat beter.
    Ik heb het eergisteren pas aan m'n ouders verteld, want die waren op vakantie toen ik erachter kwam. Ze reageerden dolgelukkig, dus dat was erg leuk. Ik kon het ook eindelijk met m'n moeder hebben over klachtjes enzo en bij haar(ze heeft 3 zwangerschappen gehad) ging het rond de 12 weken altijd over.. dus als genen iets te zeggen hebben, heb ik misschien nog een maand van dit.. oh ik hoop het zo. het is zo vermoeiend.

@Chantico, ik werk als brede school coordinator. Ik wil straks wel een compleet andere richting in namelijk de mode wereld. Ik ben al een tijd lang dingen aan het naaien en ontwerpen. Maar ik wil leren patronen te maken en gewoon beter erin te worden. Ik schrijf ook dingen voor modeblogs dus journalistieke kant ervan zie ik ook zitten. Ik zou het liefst naar het AMFI(Amsterdam fashion institute) willen.

@kraamzorg, ik moet er ook binnenkort n's achteraan.. ik woon in een grote stad en van wat ik hoor moet je er echt idioot vroeg bij zijn.

Wie heeft er trouwens een doppler? Ik heb er net een binnen van marktplaats, maar ik ga 'm pas rond 10/11 weken even proberen.. ben benieuwd!

9. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Pff, ik heb me net even in de kraamzorg en verzekering etc gestort, wat een gelees en geregel!

Over de angelsound: wij gaan hem ook bestellen, gewoon
    nieuw, maar nu nog niet. Pas na de 1e echo. Lijkt me zo fijn om zelf even naar het hartje te kunnen luisteren, als je daar behoefte aan hebt.

@ Titania, wat k*t dat je je zo slecht voelt!! Wil je beterschap wensen, en sterkte! Hoop dat het snel over is!

FF klagen hoor: Baal er echt van, voel me nog steeds niet lekker. Eet ook niet zo veel meer. Probeer het wel, maar gewoon geen honger. Alles smaakt vies, of ik proef weer niks... En dan moet ik dinsdag ook weer beginnen met werken :(

Arjan vertelde dat me schoonfam op zich wel goed reageerde, maar idd, ze begonnen over het feit dat we niet getrouwd waren ;) Ach, daar heb ik schijt aan ;) Wij doen het zoals wij het willen :D

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Angela en Arjan, wel jammer dat je schoonouders trouwen nodig vinden voor je zwanger wordt. Maar gelukkig is het jullie keuze he!
    Balen dat je je niet lekker voelt. Als je zin hebt in iets lekkers maar ongezond zou ik het toch eten. Dan maar op rare etenstijden of gekke dingen. Dat doe ik ook. Zo kan ik sochtends alleen chocola binnenkrijgen. Van al het andere wordt ik misselijk! Maar dan heb ik schijt aan alleen en eet ik chocola als ontbijt.
    Het zal allemaal wel weer veranderen als we straks niet meer zo misselijk zijn.

@Angelsound, weet iemand waar ik die het goedkoopste kan bestellen? Ja ben een echte hollander ;) wil alles goedkoop haha.

@Titania, beterschap! En goed dat je even naar de huisarts gaat. Misschien kan die wat voor je doen!

Hier zo even een buikfoto laten maken door pino-man!
    Dan gaan we even boodschappen doen en chinees halen. Heb ik zo'n zin in! Vanavond komt mijn zusje even langs met haar vriendje.

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

De foto is niet echt heel erg duidelijk, maar hierbij vandaag 9 weken:

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

En 1 van iets verder weg.

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Kraamzorg: goed dat jullie er over beginnen! Ik heb het formulier al wel toegestuurd gekregen, maar moet het nog invullen :) Ik ga gewoon max aanvragen, er minder van maken kan makkelijker dan meer. Bij een eerste kindje zou ik zeker voor max gaan. Met 49 uur verdeeld over 8 dagen (toch?) zit je op 6 uur per dag. Dan komt de kraamhulp bijvoorbeeld van 8.00 tot 14.00 uur, dus zit je er niet een hele dag mee opgescheept. Het was bij ons bijvoorbeeld best even puzzelen wanneer we met haar samen het eerste badje zouden doen. Ik wou dat niet binnen een uur nadat Ise gegeten had (mocht niet volgens de boekjes :p), maar een uur na de voeding sliep ze meestal... ;) Dus waren we blij toen er een dag was dat het zo uitkwam dat er toch een moment was om in het bijzijn van de kh het badje te doen. Bij kortere aanwezigheid van de kh is het lastiger om haar die dingen te laten doen die jij belangrijk vindt, omdat het met zo'n pasgeboren kindje gewoon moeilijk plannen is. Je kan d'r altijd eerder naar huis laten gaan (met aftekenen van alle uren) als je dat fijner vindt.

Verzekering: die kan je toch pas rond de jaarwisseling evt. wisselen? Daar ga ik me nu in ieder geval nog niet erg in verdiepen, de pakketten en prijzen kunnen nog allemaal veranderen! Of zie ik nu iets over het hoofd? Met een aprilbaby heb je trouwens wel mazzel dat je aan het eind van je zs je pakket kunt wisselen naar bijv. hogere dekking voor fysio of poliklinische bevalling. Als je in februari positief test, moet je maar net toevallig een goed pakket hebben dat past bij je a.s. bevalling & baby!

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Titania: Echt vervelend dat je je zo ellendig voelt. Ik hoop dat de huisarts nog iets anders voor je heeft. Ook al duurt het dan (misschien) tot de 12 weken, zo'n maand duurt dan nog wel heel lang!
    Ik merk dat ik in het weekend meer misselijk ben dan door de week. Misschien omdat ik minder regelmatig eet, maar ik heb gewoon nergens zin in... Ik probeer wel een beetje regelmatig te eten, maar alleen omdat het moet, niet omdat ik trek heb.
    @Angela: Jij ook sterkte met proberen te eten. Lastig is het he.

@Pino: Mooi buikje hoor!

@Chantico: Je kan je verzekering idd alleen per 1 januari veranderen. Ik ben ook van plan om dan vanaf 2011 een aanvullende gezinnenverzekering (CZ) te nemen. Je krijgt dan ook je eigen bijdrage voor kraamzorg vergoed (of een gedeelte), en ik geloof dat je kindje dan ook gelijk meeverzekerd is. Ik moet het nog allemaal goed nalezen hoor, dus weet het niet 100% zeker.

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik heb het even opgezocht bij CZ. Een aanvullende gezinnenverzekering kost EUR 31.20 (bovenop je standaardpakket dus). Hierbij zijn kinderen tot 18 jaar gratis meeverzekerd.

16. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Oh, en de eigen bijdrage voor kraamzorg wordt ook 100% vergoed.

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Pino: Ook al een goed mooi buikie aanwezig, leuk hoor!:D

Ik ga het morgen bekend maken op mn werk.
    Ik heb net cake gekocht. Ik ga daar glazuur op doen, en dan roze en blauwe muisjes door elkaar....:D ben erg benieuwd wat ze er van vinden.

S'avonds of de volgende dag maak ik t bekend op hyves. Dan weet meteen iedereen het... Zit nu over de 9 weken heen. Wilde t eigenlijk vrijdag bekend gaan maken (2e echo)
    Maar vriendlief was gister uitgegaan en toen werd t omgeroepen door een vriend van hem door heel de kroeg hahaha lekker slim
    Dus voordat ik allemaal vragen op hyves krijg, maak ik t liever zelf bekend.

Vandaag nog steeds erg misselijk.

Vriend is nu bij Mac eten halen. De laatste keer dat ik daar gegeten heb was ik net zwanger (wist het nog niet) maar smaakte het ECHT niet en heb ik bijna alles weggegooid.

Ga weer even verder met huishouden,krijgen na t eten visite;)Niet echt zin in....

X

18. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Leuke foto's pino!!
    Chantico, ik had het idd ook al gemerkt, dat ik geluk had met wnnr ik uitgerekend was ;) Nu heb je in ieder geval nog tijd om van pakket te wisselen. Mijn zus kwam er eind januari 2009 achter dat ze zwanger was (sept 2009 uitgerekend), en mocht hem al niet meer aanpassen. Die had dus pech, en moest veel dingen zelf betalen.
    Minime: is idd lastig. Ik heb gewoon geen honger, niet eens misselijk ofzo. Maar probeer wel echt te eten, hoe moeilijk ook.
    FB1984, spannend hoor!! Succes morgen!

19. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik ben nog steeds 'vol goede moed' om het pas na een goede 12-weken-echo te gaan vertellen. Dat is alleen wel pas over ruim drie (!) weken... Ik hoop dat ik het zo lang vol hou en dat ik voor die tijd niet door de mand val door buik of andere weggevertjes.

Aan de mama's die al kindjes hebben: hoe oud zijn jullie kindjes en wanneer gaan jullie het vertellen (of hebben jullie het al verteld) dat ze een broertje of zusje krijgen? Die van ons is net twee geworden en babbelt ontzettend veel. Los van dat ik denk dat de zeven maanden die het nog duurt gewoon te lang zijn voor haar om te overzien, wil ik het haar ook nog niet vertellen, omdat ik bang ben dat ze het dan doorvertelt :D Ik denk er trouwens over om het haar straks aan mensen te laten vertellen: dat ik haar ga leren te zeggen dat ze grote zus wordt 8) Lijkt me zo leuk om daar de reacties op te zien. :)

Ik heb de vorige zwangerschap op het eind (en ook na de bevalling nog een tijdje) fysio gehad voor m'n bekken. Wil nu graag een verzekering afsluiten die dat mooi dekt. Dan kan ik dat zonder eigen kosten weer doen, want dat is toch wel belangrijk. En dan heb ik er meteen een aantal andere dingen ook bij verzekerd, zoals in het ziekenhuis bevallen zonder medische indicatie enzo. Maar ik moet het nog even uitzoeken.

20. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ titania ... beterschap meis hoop dat t gauw mag wegtrekken!

@ angela ...gewoon lekker doen waar jullie je goed bij voelen!

@ pino... mooi buikie !

@ verzekering, wij zitten bij menzis en is ons best :) niet alle veranderingen zijn verbeteringen

@ chantico... ons is van de week verteld door maatschappelijk werkster om er zo vroeg mogelijk me te beginnen met vertellen en overal bij te betrekken ook meenemen naar alle echo's /vk/gyn bezoeken.... ze krijgen er meer van mee dan dat je denkt... hiermee werk je er naar toe naar de grote verandering die plaats gaat vinden ;) zodat ze het beter kunnen 'begrijpen' en plaatsen en hun plekje kunnen vinden en zich niet buitengesloten voelen

Deel Deze Pagina