Oh die onzekerheid is slopend...! Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een week na de positieve test bloedverlies gehad waarvan zowel de vk als ik dachten dat het een gedeeltelijke mk was. Maar er kwam verder niets... Ik heb ruim twee weken in onzekerheid gezeten, voordat er plek was voor een echo (kerstvakantie :x) en toen bleek het toch goed te zitten. Heel onwerkelijk. Maar die weken dat ik tussen hoop en wanhoop leefde waren echt slopend. Alle meiden die nu ook in zo'n periode zitten een dikke knuffel gewenst! Nederbelgje, welkom hier! Natuurlijk mag je meekletsen, gezellig. Heb je de lijst inmiddels gezien, die na je post een paar keer voorbij is gekomen? Je kunt jezelf er ook opzetten. Gefeliciteerd met je goede echo vandaag. Dat zal wel spannend zijn geweest na die MA de vorige keer (zag ik in je onderschrift). Mocht je daarom dit keer eerder? En wat leuk/spannend dat je zo dicht op de verjaardag van je vriend bent uitgerekend!
@nederbelgje, Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. @rachel & sam, Heel veel sterkte dames, wat een rot periode moet dit voor jullie zijn! @Hier, (sorry voor het dubbelzinnige bericht). Vanmiddag een echo gehad (inwendig). Alles was in orde en ik zit op schema. Het hartje was goed te zien, maar helaas nog niet te horen. Alles zag er netjes uit, de baby zit in de bm, het hartje klopt en 't groeit via het gemiddelde. We zijn hier uiteraard helemaal blij!!! Ook mijn oom en tante zijn nu op de hoogte. M'n tante dacht dat ik een echo van m'n schoonzus mee had haha (die is overigens niet eens zwanger). Vanmiddag een kaartje voor de opa's en oma's geschreven waar ik vanuit hun kleinkind heb geschreven en een kopie van de echo's in heb gedaan. Ze waren hier uiteraard erg blij mee. Nou ik laat jullie niet verder meer lezen, maar gewoon de foto zien .
ik mag me ook bij jullie aansluiten ben rond 19 april uitgerekend heb vandaag de eerste echo gehad ivm bloedverlies kindje zit er en het hartje klopt gelukkig volgende week maandag weer een echo
@ Alle nieuwen, Welkom en gefeliciteerd!! Foeske, wat een super foto Mensen die ook zo in onzekerheid zitten, veel sterkte, en het wachten is slopen, i know... Knuff
Hihi, net vriendlief gegijzeld en meegenomen naar de Mac, en tankstation, zoetigheid halen Ik ben pas 26 uur volledig gestopt met roken *schaam*schaam*... Ik was al flink geminderd, en zat op 5 sigaretten per dag, had er erg moeite mee om volledig te stoppen, wilde alleen maar meer roken. Maar gisteravond heb ik een knop omgezet, en zo hup uit het niks gestopt. Het was toen eigenlijk tijd voor sigaretje, maar niet gedaan Denk dat ik mede daardoor nu flinke vreetbuien heb :O
@jorientje Ja dat klopt, je vergeet echt alles op dat moment. Wij zijn zwanger met behulp van een donor maar echt daar denken we geen seconde aan. Het is ONS kindje @chantico, de D bij iui-d staat voor donor. Ben bekaf ga vlug mijn bed opzoeken XXX Liefs
Allereerst Rachel en Sam: Wat verschrikkelijk zenuwslopend moet dit zijn voor jullie. Heel veel sterkte!!! Nieuwe meiden: Van harte welkom natuurlijk en klets gezellig mee! @ Foeske: Mooie echo hoor! Ik kan niet wachten tot mijn 1e echo volgende week! Ik vind het zo spannend! Ik maak mezelf helemaal gek met de gedachte dat het misschien wel niet goed is..... (heb ik geen reden toe...maar behalve misselijkheid heb ik eigenlijk nergens last van) @Angela: Goed zo dat je bent gestopt! En nu volhouden he. Als je het even moeilijk hebt, kom je gewoon naar ZP en helpen wij je er wel bovenop! En als je dan wat meer moet snoepen/snacken so be it! Veel succes!
Pff, kon vannacht niet is slaap komen, uiteindelijk maar kopje thee gaan drinken, en ben toen op de bank in slaap gevallen, en werd uit mezelf wakker om 6.50... Arjan had zich verslapen, dus hem gauw wakker maken. Kopje koffie gedronken, toen fruitbreak gegeten, en daarna 2 volkoren broodjes met boter en kaas, en jus d'orange. Maar ben nog steeds zo misselijk Meestal als ik wat eet, gaat die misselijkheid wel over, maar nu dus niet. MiniMe: Jeeeeej, je hebt een framboosje in je buik
goeiemorge allemaal, @ arjan & angela : die vreetbuien kunnen daarvan zijn maar ik rook al bijna 3 jaar niet meer maar nu tijdens zw ook erg veel trek in lekkere ongezonde dingen nou hier dan de echo was alleen lastig om goeie foto te maken
Dank jullie wel en iedereen gefeliciteerd! Monica076, ik zie dat jij ook nieuw bent, net als ik en dat onze verhalen wel op elkaar lijken. Ik ben 17 april uitgerekend en had gisteren mijn 1e echo ivm bloedverlies (na 7 weken en 2 dagen zwangerschap). Ook bij mij was een kloppend hartje te zien en alles was gelukkig goed. Waarom heb je zo snel alweer een nieuwe echo? Ik heb 20 september mijn 2e echo. Spannend hoor voor jou. Is het een eerste kindje? Bij ons wel. @allemaal. Is het de bedoeling dat ik de lijst kopieer en mezelf erin zet? Nog meer mama's hier met een eerste kindje? Ik vind het zo spannend allemaal met zo'n kleine worm in me. Maar ik ben zo blij na gisteren, ik kan het wel van de DAKEN SCHREEUWEN! Liefs
Goedemorgen allemaal, @Allen nieuwe gefeliciteerd en welkom! @Kinderopvang, ik had de kleine aangemeld. Kreeg bericht gisteren dat hij/zij pas in dec 2011 terecht kan voor 2 van de 4 dagen. Dat wordt dus een ander kdv zoeken voor zowel mijn dochter al de nieuwe. Hopelijk kan ik er nog 1 vinden die wel plek heeft voor die tijd. Echt balen! Nu weer verder met werken...
Jeetje pino, dat is wel erg lange wachtrij!! Pff, ben je dan klaar mee... Ik ben ontzettend misselijk gaat het nu eindelijk goed met verkoudheid (ik heb weer een stem ) heb je dit weer... Pff, ik ga richting mijn werk, moet van 9.45-17.15
@Angela, balen van je misselijkheid! Hier ook! Het enige wat helpt zijn zwart/wit pastilles... met de nodige darmkrampen van dien omdat ik die dingen de hele dag door eet voor die misselijkheid.
he allemaal.... gister dus de echo gehad en jahoor een prachtig klopend hartje....... en wat mooi op t zien zo speciaal... het is nog zo klein maar je ziet al duidelijk de vormen van een baby hihi... dus helemaal blij..... ik zal is kijken of ik de echo foto's knap op me computer kan krijgen.....
Hallo, Hier ook eindelijk weer een berichtje van mij. Ik ben niet zo heel veel op dit forum te vinden, helaas. Druk met vanalles en nog wat. Hier gaat het redelijk goed, vlagen van misselijkheid, wat last van de buik en regelmatig duizelig. Ik zag weer een aantal mooie echo's voorbij komen. Gefeliciteerd. Moet zelf nog ff wachten, ben pas 22 september aan de beurt. Pfff, weer spannend allemaal. Ik las dat er ook een aantal minder goede berichten hebben gehad, heel veel sterkte en hopelijk komt alles uiteindelijk wel goed! @ kinderopvang: ohja, laat ik dat ook maar gaan regelen. Geloof dat de wachttijden hier ook vrij lang zijn. @ Nederbelgje: Ja bijzonder gevoel is het he, ik ben welleswaar niet zwanger van de eerste, maar vind het weer erg bijzonder en wonderlijk. En je kan inderdaad gewoon de laatste lijst kopiƫren en jezelf toevoegen. Nou, moest ook maar weer gaan werken
Bevallingslijst: uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding of fles? en het vermoeden van het geslacht. 29 maart 2011 *Delilah, 2e kindje, hopelijk thuis, hopelijk bv 30 maart 2011 *Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fles, manlief denkt jongen, ik weet het niet 31 maart 2011 *Violet32, 3e kindje, ziekenhuis, bv *Athalia, 2e kindje, ziekenhuis, waarschijnlijk fv, 1 april 2011 *Seertje, 1e kindje, thuis, bv, geen vermoeden; hopen eigenlijk wel op een meisje 2 april 2011 *BellNoor (Anne), 2e kindje, ziekenhuis, fles *Buddy (simone), 2e kindje, thuis, fles *Flower83, 1e kindje, ziekenhuis, fles, jongen 3 april 2011 *Kelly1980, 2e kindje, ziekenhuis, fles, meisje *Pebbie, 1e kindje, ?,?, denk meisje *FB1984, 1e kindje, ziekenhuis?, fles? - Ik denk meisje, vriend weet zeker: jongen! *Pino2, 2e kindje (vriend ook 2e, onze 1e samen), thuis, fles, meisje! 4 april 2011 *Faith84, 1e kindje, ziekenhuis, bv *Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fles *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv 5 april 2011 *Touwtje, 1e kindje, thuis, BV *Angela en Arjan, 1e kindje, thuis, bv, jongen 6 april 2011 *Moetsyyy, 2e kindje, ziekenhuis, fles 7 april 2011 *Enya, 2e kindje, ziekenhuis, BV *Janneke G, 2e kindje, ?, ? 8 april 2011 *Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fles, ik denk een jongetje *Loepie, 1e kindje, thuis, BV *titiana, 1e kindje, ziekenhuis, bv hopelijk, jongetje *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fles, meisje 10 april 2011 *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv 11 april 2011 *Suus1982, 2e kindje, thuis, BV, meisje *MiniMe81, 1e kindje, thuis, BV, jongen *Jojoki, 2e kindje, ziekenhuis, bv, jongen *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, BV, ?? 12 april 2011 13 april 2011 *cvm1985, 1e kindje (derde voor vriend), thuis, BV, meisje 14 april 2011 *Julia6, 3de kindje, thuis, BV, jongen *Dagdromer, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, BV, ??? 15 april 2011 *Musty, 2de kindje, verplicht ziekenhuis , BV (hoop ik) , denken allebei jongen *Jeetjejom, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, denk kunstvoeding, denk meisje (man kan vast geen jongens maken) *Onsfrumpie, 2de kindje, in het ziekenhuis ivm eerdere KS, BV, man geen idee, ik geen sterk vermoeden maar neig naar een jongetje, al maken wij alleen maar meisjes in de fam *Mama van Jay, 2e kindje, ziekenhuis, fv, gevoel zegt een meisje 18 april 2011 *Bailey1985, 1e kindje,hopelijk thuis,BV,?? *Dribbel, 2e kindje, Ziekenhuis, Flesvoeding, ?? 20 april 2011 *Mary, 2e kindje, thuis, bv, Geen idee?? 21 april 2011 *Mimi1982, 2e kindje, thuis, bv, meisje 23 april 2011 *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, flesvoeding, geslacht geen idee 24 april 2011 27 april 2011 *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, Hoop BV maar denk flesvoeding, geslacht geen idee *Vuurtorentje84, 1e kindje, ziekenhuis, flesvoeding, geslacht vermoeden een meisje 28 april 2011 *Kipkip, 2e kindje, ziekenhuis, flesvoeding * Anouk31, 2e kindje, ziekenhuis ivm eerdere KS, bv, geslacht ?? 30 april 2011 *Kaat2000, 1e kindje, ziekenhuis, BV, geslacht ? Afspraken: 31-08 - Delilah - intake vk 31-08 - Jeetjejom - gyn + 1e echo (hoop ik) 31-08 - jojoki - intake vk 31-08 - Moetsyyy - gyn + 2de echo 31-08 - Dagdromer- vk + 1e echo 02-09 - mimi1982 - 1e echo 02-09 - cvm1985 - intake vk + 1e echo 03-09 - FB1984 - gyn + (hopelijk) 2e echo 06-09 - Flower83 - 1e echo 07-09 - Nikske89 - intake vk + 2e echo 07-09 - titania - intake vk + 1e echo 07-09 - Sanne85 - intake vk + 1e echo 08-09 - Suus1982 1e echo 08-09 - MiniMe81 - intake vk + 1e echo 09-09 - Koeky - gyn + 1e echo 10-09 - Angela - 1e echo 14-09 - Dribbel - intake vk 14-09 - Kaat2000 - gyn + 1e echo 15-09 - Pino2 - vk 4e echo 15-09 - Mama van Jay - 1e offi echo met 9 wkn 15-09 - Anouk31 - 1e echo bij FA in het ziekenhuis 20-09 - kipkip- echo 21-09 - kipkip - intake vk 22-09 - Chantico - 2e termijnecho (+/- 12 wkn) 22-09- Alieke- 2e termijnecho (13 weken) 22-09- Mary- intake vk + 1e echo 23-09 - mimi1982 - intake vk + 2de echo 23-09 - foeske - vk - hartje beluisteren 01-10 - Musty - Neuroloog - ivm epilepsie 04-10 - Pino2 - vk controle eerste keer hartje luisteren 10-11 - foeske - vk - 2e echo *** Sterretjes die helaas niet meer bij ons zijn *** -Jamejosie85 - 7w1d -Truusdemier - +/- 4 weken -RoSa2009 - 5w5d -Esje78 - 6w3d -Lautjep - 6w4d -Kristel86 - -Lindanna - 6w4d -Odess - 4w4d Heb ff m'n afspraak toegevoegd...
Hallo meiden, Allen van harte gefeliciteerd! Ik sluit me ook graag aan..... ben zwanger van mijn eerste kindje en als alles goed gaat ben ik rond 29 april uitgeteld . Het is nog al een vreemde gewaarwording aangezien ik nergens last van heb en af en toe twijfel of ik wel echt zwanger ben. Vind het dan ook erg zenuwslopend dat ik pas 24 sept mijn 1e afspraak heb . Herkennen jullie dit?
@ Amaril Jij ook gefeliciteerd en welkom hier. Ik herken dit wel hoor, als ik ff een poosje niks voel, vraag ik me gelijk af of alles nog wel goed zit. Ik had het bij m'n eerste zwangerschap heel erg, ik was bij de eerste echo zo verschrikkelijk zenuwachtig dat ik de helft niet heb meegekregen. Dat is toch wel jammer van zo'n bij zonder moment. Dus tip: probeer er van te genieten!!