Welkom en gefeliciteerd! Hier geen last van gehad, maar bij beide zwangerschappen altijd misselijk dus vandaar.
Het zoeken naar een goed kdv is nog niet zo makkelijk! Het kdv waar mijn dochter nu zit is heeeel kleinschalig. Het heeft wel wat, maar zorgt er wel voor dat de volgende er niet zo 1,2,3 bij kan. Dus ga voor beide op zoek naar een ander kdv.. Wordt alleen nog niet echt wijs uit alle kdv's hier. @All, zijn er ook dames die zich de hele dag door niet fit voelen? Ik ben ook al afgevallen, zonder te spugen ofzo. Voel me gewoon niet lekker elke dag!
@ minime, Ik heb me ook druk lopen maken voor nix voor de echo. Hoop dat het bij jou ook zo mag zijn! @nederbelgje, Voor ons is het ook ons eerste kindje. Alles is inderdaad erg spannend en vooral nieuw. Allen bedankt voor de reacties op de echo. Ik ga ff kijken of ik alle 3 de foto's van de echo in mijn fotoalbum kan krijgen....
ja nederbelgje voor mij is het het eerste kind en de arts zei gister van ik wil je volgende week maandag weer zien voor nog een echo ik vind het goed hou ik wat meer zekerheid bij mij is het bloeden ook nog steeds niet helemaal over het is nu oud bruin wat ik veeg
Hai, Ik lees al vanaf het begin mee maar sluit me nu pas aan na een goede echo vorige week. Ik ben rond 10 april uitgerekend. Dit is ons derde kind maar 4de zwangerschap. Mijn eerste zwangerschap eindigde in een mk met 9 weken (na een kloppend hartje te hebben gezien...). Ik begrijp alle onzekerheden in de eerste weken dus maar al te goed. Ik beval in het ziekenhuis en ga weer net als bij de andere 2, hopelijk ruim 7 maanden borstvoeding geven. Op dit moment heb ik geen idee of het een jongen of een meisje is aangezien mijn symptomen echt een mix zijn van de andere 2 zwangerschappen. Ik las bij een paar dames dat ze geen bv gaan geven omdat ze het niets vinden en niet bij hen vinden passen. Ik had bij de eerste precies datzelfde gevoel. Toen de baby er eenmaal was ging het eechter vanzelf (onze zoon lag op mijn buik na de bevalling en hij kroop zelf naar de borst om te drinken) en heb het vervolgens ruim 7 maanden volgehouden, ik kan het zelf nog steeds niet geloven. zeker omdat ik full time werk en dus na 3/4 maanden ook full time moet kolven. Daarbij was mijn eerste en flesseweigeraar dus ook niet echt makkelijk. Zo zie je maar! Het kan altijd anders gaan dan je denkt! (trouwens, je tepels worden al heel snel gehard door het zuigen ) Mooie bijkomstigheid is dat het zoveel eneregie vergt dat ik bij beide binnen een paar weken mijn zwangerschap kilo's helemaal kwijt was en meer Nou dat was het voor nu
Hier erg moe op t moment en totaal geen puf om wat te gaan doen, en dat terwijl ik om 2 uur moet beginnen Vandaag wel steeds met vlagen misselijk al vanaf t moment dat ik op stond bah.. En ook nog eens last van mn rug wat steeds erger lijkt te worden.. Vk gebeld en zij vertelde dus dat dat ook bandenpijn kan zijn omdat de baarmoeder groeit en dus ook van achteren voelbaar is.. Ach ja ff mn klaagje gedaan Tot morgen dames
Bevallingslijst: uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding of fles? en het vermoeden van het geslacht. 29 maart 2011 *Delilah, 2e kindje, hopelijk thuis, hopelijk bv 30 maart 2011 *Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fles, manlief denkt jongen, ik weet het niet 31 maart 2011 *Violet32, 3e kindje, ziekenhuis, bv *Athalia, 2e kindje, ziekenhuis, waarschijnlijk fv, 1 april 2011 *Seertje, 1e kindje, thuis, bv, geen vermoeden; hopen eigenlijk wel op een meisje 2 april 2011 *BellNoor (Anne), 2e kindje, ziekenhuis, fles *Buddy (simone), 2e kindje, thuis, fles *Flower83, 1e kindje, ziekenhuis, fles, jongen 3 april 2011 *Kelly1980, 2e kindje, ziekenhuis, fles, meisje *Pebbie, 1e kindje, ?,?, denk meisje *FB1984, 1e kindje, ziekenhuis?, fles? - Ik denk meisje, vriend weet zeker: jongen! *Pino2, 2e kindje (vriend ook 2e, onze 1e samen), thuis, fles, meisje! 4 april 2011 *Faith84, 1e kindje, ziekenhuis, bv *Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fles *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv 5 april 2011 *Touwtje, 1e kindje, thuis, BV *Angela en Arjan, 1e kindje, thuis, bv, jongen 6 april 2011 *Moetsyyy, 2e kindje, ziekenhuis, fles 7 april 2011 *Enya, 2e kindje, ziekenhuis, BV *Janneke G, 2e kindje, ?, ? 8 april 2011 *Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fles, ik denk een jongetje *Loepie, 1e kindje, thuis, BV *titiana, 1e kindje, ziekenhuis, bv hopelijk, jongetje *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fles, meisje 10 april 2011 *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv 11 april 2011 *Suus1982, 2e kindje, thuis, BV, meisje *MiniMe81, 1e kindje, thuis, BV, jongen *Jojoki, 2e kindje, ziekenhuis, bv, jongen *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, BV, ?? 12 april 2011 *Me2 , 3de kindje, ziekenhuis, BV, ?? 13 april 2011 *cvm1985, 1e kindje (derde voor vriend), thuis, BV, meisje 14 april 2011 *Julia6, 3de kindje, thuis, BV, jongen *Dagdromer, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, BV, ??? 15 april 2011 *Musty, 2de kindje, verplicht ziekenhuis , BV (hoop ik) , denken allebei jongen *Jeetjejom, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, denk kunstvoeding, denk meisje (man kan vast geen jongens maken) *Onsfrumpie, 2de kindje, in het ziekenhuis ivm eerdere KS, BV, man geen idee, ik geen sterk vermoeden maar neig naar een jongetje, al maken wij alleen maar meisjes in de fam *Mama van Jay, 2e kindje, ziekenhuis, fv, gevoel zegt een meisje 18 april 2011 *Bailey1985, 1e kindje,hopelijk thuis,BV,?? *Dribbel, 2e kindje, Ziekenhuis, Flesvoeding, ?? 20 april 2011 *Mary, 2e kindje, thuis, bv, Geen idee?? 21 april 2011 *Mimi1982, 2e kindje, thuis, bv, meisje 23 april 2011 *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, flesvoeding, geslacht geen idee 24 april 2011 27 april 2011 *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, Hoop BV maar denk flesvoeding, geslacht geen idee *Vuurtorentje84, 1e kindje, ziekenhuis, flesvoeding, geslacht vermoeden een meisje 28 april 2011 *Kipkip, 2e kindje, ziekenhuis, flesvoeding * Anouk31, 2e kindje, ziekenhuis ivm eerdere KS, bv, geslacht ?? 30 april 2011 *Kaat2000, 1e kindje, ziekenhuis, BV, geslacht ? Afspraken: 31-08 - Delilah - intake vk 31-08 - Jeetjejom - gyn + 1e echo (hoop ik) 31-08 - jojoki - intake vk 31-08 - Moetsyyy - gyn + 2de echo 31-08 - Dagdromer- vk + 1e echo 02-09 - mimi1982 - 1e echo 02-09 - cvm1985 - intake vk + 1e echo 03-09 - FB1984 - gyn + (hopelijk) 2e echo 06-09 - Flower83 - 1e echo 07-09 - Nikske89 - intake vk + 2e echo 07-09 - titania - intake vk + 1e echo 07-09 - Sanne85 - intake vk + 1e echo 08-09 - Suus1982 1e echo 08-09 - MiniMe81 - intake vk + 1e echo 09-09 - Koeky - gyn + 1e echo 10-09 - Angela - 1e echo 14-09 - Dribbel - intake vk 14-09 - Kaat2000 - gyn + 1e echo 15-09 - Pino2 - vk 4e echo 15-09 - Mama van Jay - 1e offi echo met 9 wkn 15-09 - Anouk31 - 1e echo bij FA in het ziekenhuis 20-09 - kipkip- echo 21-09 - kipkip - intake vk 22-09 - Chantico - 2e termijnecho (+/- 12 wkn) 22-09- Alieke- 2e termijnecho (13 weken) 22-09- Mary- intake vk + 1e echo 23-09 - mimi1982 - intake vk + 2de echo 23-09 - foeske - vk - hartje beluisteren 01-10 - Musty - Neuroloog - ivm epilepsie 04-10 - Pino2 - vk controle eerste keer hartje luisteren 10-11 - foeske - vk - 2e echo *** Sterretjes die helaas niet meer bij ons zijn *** -Jamejosie85 - 7w1d -Truusdemier - +/- 4 weken -RoSa2009 - 5w5d -Esje78 - 6w3d -Lautjep - 6w4d -Kristel86 - -Lindanna - 6w4d -Odess - 4w4d Heb mijzelf toegevoegd...
Bevallingslijst: uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding of fles? en het vermoeden van het geslacht. 29 maart 2011 *Delilah, 2e kindje, hopelijk thuis, hopelijk bv 30 maart 2011 *Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fles, manlief denkt jongen, ik weet het niet 31 maart 2011 *Violet32, 3e kindje, ziekenhuis, bv *Athalia, 2e kindje, ziekenhuis, waarschijnlijk fv, 1 april 2011 *Seertje, 1e kindje, thuis, bv, geen vermoeden; hopen eigenlijk wel op een meisje 2 april 2011 *BellNoor (Anne), 2e kindje, ziekenhuis, fles *Buddy (simone), 2e kindje, thuis, fles *Flower83, 1e kindje, ziekenhuis, fles, jongen 3 april 2011 *Kelly1980, 2e kindje, ziekenhuis, fles, meisje *Pebbie, 1e kindje, ?,?, denk meisje *FB1984, 1e kindje, ziekenhuis?, fles? - Ik denk meisje, vriend weet zeker: jongen! *Pino2, 2e kindje (vriend ook 2e, onze 1e samen), thuis, fles, meisje! 4 april 2011 *Faith84, 1e kindje, ziekenhuis, bv *Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fles *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv 5 april 2011 *Touwtje, 1e kindje, thuis, BV *Angela en Arjan, 1e kindje, thuis, bv, jongen 6 april 2011 *Moetsyyy, 2e kindje, ziekenhuis, fles 7 april 2011 *Enya, 2e kindje, ziekenhuis, BV *Janneke G, 2e kindje, ?, ? *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv 8 april 2011 *Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fles, ik denk een jongetje *Loepie, 1e kindje, thuis, BV *titiana, 1e kindje, ziekenhuis, bv hopelijk, jongetje *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fles, meisje 10 april 2011 11 april 2011 *Suus1982, 2e kindje, thuis, BV, meisje *MiniMe81, 1e kindje, thuis, BV, jongen *Jojoki, 2e kindje, ziekenhuis, bv, jongen *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, BV, ?? 12 april 2011 *Me2 , 3de kindje, ziekenhuis, BV, ?? 13 april 2011 *cvm1985, 1e kindje (derde voor vriend), thuis, BV, meisje 14 april 2011 *Julia6, 3de kindje, thuis, BV, jongen *Dagdromer, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, BV, ??? 15 april 2011 *Musty, 2de kindje, verplicht ziekenhuis , BV (hoop ik) , denken allebei jongen *Jeetjejom, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, denk kunstvoeding, denk meisje (man kan vast geen jongens maken) *Onsfrumpie, 2de kindje, in het ziekenhuis ivm eerdere KS, BV, man geen idee, ik geen sterk vermoeden maar neig naar een jongetje, al maken wij alleen maar meisjes in de fam *Mama van Jay, 2e kindje, ziekenhuis, fv, gevoel zegt een meisje 18 april 2011 *Bailey1985, 1e kindje,hopelijk thuis,BV,?? *Dribbel, 2e kindje, Ziekenhuis, Flesvoeding, ?? 20 april 2011 *Mary, 2e kindje, thuis, bv, Geen idee?? 21 april 2011 *Mimi1982, 2e kindje, thuis, bv, meisje 23 april 2011 *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, flesvoeding, geslacht geen idee 24 april 2011 27 april 2011 *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, Hoop BV maar denk flesvoeding, geslacht geen idee *Vuurtorentje84, 1e kindje, ziekenhuis, flesvoeding, geslacht vermoeden een meisje 28 april 2011 *Kipkip, 2e kindje, ziekenhuis, flesvoeding * Anouk31, 2e kindje, ziekenhuis ivm eerdere KS, bv, geslacht ?? 30 april 2011 *Kaat2000, 1e kindje, ziekenhuis, BV, geslacht ? Afspraken: 31-08 - Delilah - intake vk 31-08 - Jeetjejom - gyn + 1e echo (hoop ik) 31-08 - jojoki - intake vk 31-08 - Moetsyyy - gyn + 2de echo 31-08 - Dagdromer- vk + 1e echo 02-09 - mimi1982 - 1e echo 02-09 - cvm1985 - intake vk + 1e echo 03-09 - FB1984 - gyn + (hopelijk) 2e echo 06-09 - Flower83 - 1e echo 07-09 - Nikske89 - intake vk + 2e echo 07-09 - titania - intake vk + 1e echo 07-09 - Sanne85 - intake vk + 1e echo 08-09 - Suus1982 1e echo 08-09 - MiniMe81 - intake vk + 1e echo 09-09 - Koeky - gyn + 1e echo 10-09 - Angela - 1e echo 14-09 - Dribbel - intake vk 14-09 - Kaat2000 - gyn + 1e echo 15-09 - Pino2 - vk 4e echo 15-09 - Mama van Jay - 1e offi echo met 9 wkn 15-09 - Anouk31 - 1e echo bij FA in het ziekenhuis 20-09 - kipkip- echo 21-09 - kipkip - intake vk 22-09 - Chantico - 2e termijnecho (+/- 12 wkn) 22-09- Alieke- 2e termijnecho (13 weken) 22-09- Mary- intake vk + 1e echo 23-09 - mimi1982 - intake vk + 2de echo 23-09 - foeske - vk - hartje beluisteren 27-09 - Star2 - Gyn + 3e Echo 01-10 - Musty - Neuroloog - ivm epilepsie 04-10 - Pino2 - vk controle eerste keer hartje luisteren 10-11 - foeske - vk - 2e echo *** Sterretjes die helaas niet meer bij ons zijn *** -Jamejosie85 - 7w1d -Truusdemier - +/- 4 weken -RoSa2009 - 5w5d -Esje78 - 6w3d -Lautjep - 6w4d -Kristel86 - -Lindanna - 6w4d -Odess - 4w4d Sam en Rachel, wat een spannende periode moet dit zijn, ik wens jullie heel veel sterkte...Knuff! Nieuwe zwangere welkom. Foeske en mama van jay, mooie echo's! Zo de lijst weer aangepast, gister weer van 10 april naar 7 gezet. Gister weer een mooie echo gehad alleen zag de gyn een cyste op 1 van me eierstokken, ze zei dat die vanzelf weer weg kon trekken na 12 weken. Heeft iemand hier ervaring mee? Vin het toch wel een eng idee omdat ik ook wel eens hoor dat ze tijdens de zwangerschap verwijdert moeten worden omdat ze door groeien.
@Nieuwe, welkom en gefeliciteerd! @Star, nee geen ervaring mee. Hopelijk heeft je gyn gelijk. @All, ik had zo gehoopt dat het langer zou duren, maar alweer de hele dag bekkenpijn. Heb ook niks gedaan gisteren, dus daar kan het ook niet van komen... Pfff... het ging even 2 weken heeeel goed!
Star2: heb ook geen ervaring met cystes maar heb wel al vaker gehoord dat ze op termijn gewoon verdwijnen (verschrompelen)
Hoi dames, Laat ik me hier ook maar voorzichtig aanmelden, al lijkt het me een dagopgave om jullie te kunnen bijbenen Wij hebben vanmorgen een geweldige echo gehad en zijn nu 5 weken en 6 dagen zwanger van ons 3e kindje. We krijgen volgende week nog een echo om de juiste uitgerekende datum te bepalen, maar voor nu houden we het op 28 april. Vergeef me aub dat ik niet alle pagina's terug ga lezen (schrok zelf van het aantal pagina's die jullie al vol getikt hebben ) Maar ik zal vanaf nu proberen om hier wat vaker m'n neus te laten zien en mee te tikken, als dat mag tenminste! Groetjes Brechtje (die nu heerlijk op een roze wolk aan het zweven is!)
Ik zie weer paar nieuwe zwangere erbij, leuk gezellig!! Ook weer een paar goeie echo´s gehad, mooi zeg... Ik moet vrijdag voor de 2e, ben best zenuwachtig! Straks is t mis?? En dan moet je dat weer gaan vertellen tegen iedereen.... Vandaag heb ik al mn collega's verteld over zwangerschap. Ik had 2 cake meegenomen, met glazuur en roze en blauwe muisjes eroverhihi erg leuk. Ook allemaal leuk blije reactie's! (ben namelijk de jongste vrouw) Ook heb ik het net bekend gemaakt op hyves, dus iedereen mag het nu weten!!! Ik zal me meteen even écht voorstellen: Ik ben dus Fabienne, 26 jaar en kom uit Spijkenisse. Ik woon samen met mijn vriend John, hij word in november 27 jaar. Ook hebben wij 2 drukke honden, Zoë van 3 jaar, Steffie van 2 jaar. Nog meer mensen uit omgeving Spijkenisse? X Fab
@Star: ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook een cyste gehad op mijn eierstok. Van 4 a 5 cm groot... Ik heb 2 weken later ter controle nog een echo gehad... (eerste echo, waarop cyste gezien is was met 10 wkn, 2 echo bij 12 wkn) maar toen was de cyste al een stukje kleiner. Het schijnt heel vaak voor te komen en het merendeel van de cystes word kapotgedrukt of los op, doordat de baarmoeder groeit en dus de eierstok en de cyste aan de kant drukt... Zo is het mij verteld! Geen zorgen om maken dus! @alle goede echo's: gefeliciteerd meiden en laat maar een paar mooie foto's zien! @nieuwe meiden: welkom en proficiat!!
@ nieuwe zwangeren...proficiat!! @ sam en rachel.... wat een onzekerheid meiden *knuffs* en we duimen! verder even kort door de bocht ben gesloopt na vandaag hier zwaar verkouden tranen biggelen over mn wangen neus blijft lopen en stem begint raar te doen toch gaan werken want ja geen koorts ofzo, paar keer aangehouden dat mensen dachten dat ik aan t huilen was , bekkenband is al uit de kast heb vanacht vanaf 1 uur wakker gelegen van de pijn kon geen houding meer vinden, vanochtend 2 paramolletjes genomen en met de bekkenband ging het prima gelukkig
@Angela: Wat grappig, jij hebt een olijfje. Dan zal mijn framboosje volgende week ook wel een olijfje zijn geworden (als het goed is dan). @Nederbelgje: Ja hier ook een first-time-mama-to-be. Zo superspannend! Ik zou het ook het liefst gelijk aan iedereen vertellen, maar ik wacht netjes de 1e echo volgende week af. Ik ga het vrijdag wel aan mn baas vertellen, want zij gaat vanaf volgende week 3 weken op vakantie, en zo lang kan ik echt niet meer wachten! @Amaril: Welkom! Ja erg he, dat wachten. Ik moet nog een weekje, maar dat is ook te lang! Ik wil nu! Maar achteraf zijn de afgelopen 4 weken (sinds ik HET weet) toch best snel gegaan. @Pino: Ja, ik ben nu ook al een kilo afgevallen, terwijl ik meer eet. Ik ben ook regelmatig over de dag verspreid misselijk, dus ik snoep wel minder. En die zwangerschap kost natuurlijk ook veel energie! @Me2: Welkom ook! Dat is fijn zo'n positief verhaal over borstvoeding. Ik ben het ook van plan, maar ik weet niet of het gaat lukken als ik na mn verlof weer aan het werk moet. Even afwachten hoe het loopt. Wel een groot voordeel dat je sneller je kilo's kwijt bent! @Brechtje: Ook van harte welkom! Kan me heel goed voorstellen dat je niet 252 pagina's terug gaat lezen! Ik moet altijd al zoveel bijlezen na een dag werken! Maar gezellig dat je mee komt kletsen hoor! @FB1984: Wat lijkt me dat fijn dat gewoon de hele wereld het mag weten!!! @Musty: Sterkte! Klinkt allemaal erg vervelend! @ Hier: Ik ben eigenlijk helemaal nog niet extra moe dan anders! Wie heeft dit nog meer, of ben ik nu heel raar? Ik ben 'blij' dat ik nog af en toe misselijk ben en mn borsten voel, anders zou ik denken dat ik helemaal niet zwanger ben!