Mijn nichtje heeft precies hetzelfde gehad. Huisartsenpost had de vk zelfs al een bericht gestuurd dat ze een mk had. Na 2 dagen kreeg ze een echo en bleek alles gewoon helemaal goed te zijn. Zal duimen dat dit voor jou ook zo is.
Ik heb een cake gemaakt met glazuur erover heen, en daar meteen roze en blauwe muisjes overheen. Erggg lekker en ik kreeg ook leuke reacties van mn collega's. x
@ Sanne: Pffff wat een zenuwen zeg, als je nog het hele weekend moet wachten:x Ik zou idd ook vk/gyn bellen om een echo te laten maken. Of misschien bij een echobureau? Zoveel spanning is ook nooit goed voor je... Probeer van het beste uit te gaan meid!! X
Hier even nog snel een berichtje van mij... Niet zoveel tijd vandaag, en moet zo helaas weer naar mn werk toe Vanmorgen heb ik de 2e echo gehad!! Weer bijzonder zeg... Allles was helemaal goed, en in orde. Onze Uk is nu alweer 2,8 cm (vorige keer, 2 weken geleden 1,4 cm) Het kindje zagen we zelfs bewegen, echt heeel super er apart! Ook het hartje weer gehoord, sneller dan de vorige keer. Zal snel mn echo plaatsen hier... X
hey meiden, Net toch maar op jullie advies gebeld naar de vk.... thnx!!! Ik ben erg blij dat ik naar jullie heb geluisterd. Vk was een beetje boos op de huisarts. Ze vertelde me dat hun juist voorstander zijn om gelijk een echo te maken en niet gelijk te zeggen van: ga maar uit van een miskraam. Ze moest nu nog visite rijden en dan krijg ik een telefoontje als ze richting de praktijk gaat, dan mogen wout en ik ook komen. Als het kindje nog leeft hoeven we ons geen zorgen meer te maken, dan krijg ik dinsdag gewoon lekker een extra echo. Als het wel een miskraam is wil ze gelijk met ons in gesprek over hoe we verder moeten gaan, ze wil dan niet dat ik er mee rond blijf lopen, want zo zegt ze, dat is tegenwoordig niet meer nodig. Duimen!!!!! Enne bedankt! Ben nu enorm blij dat ik hier toch regelmatig kom.... Liefs, San
hmm we zijn hier niet zo van het bellen... meer van het afwachten en doen wat de dokter zegt... beetje ouderwetse opvoeding gehad en dat neem je dan toch mee hoe onzeker je ook bent. Maar ik ben erg blij dat ik jullie advies heb opgevolgd. Nu maar duimen dat alles nog goed is...
Dat had ik bij de eerste zwangerschap ook. Na verloop van tijd werd het makkelijker. Het is hun werk om 24 uur per dag voor je klaar te staan. FIjn dat je nog een echo krijgt. Mijn duimen draaien nog steeds!
@sanne: heel veel succes zo meteen bij de VK! Hopelijk zit het frummeltje gewoon lekker op zijn plekje en zien jullie een mooi hartje kloppen! Ik duim heeeeeeeel hard voor jullie!!! SUCCES!!!
@ sanne... duimen draaien hier voor je!! hopelijk zit jullie beebje lekker op zn warme plekkie @ FB....dat is ook een idee alleen geen kans meer om langs de winkel te zoeven voor muisjes en super weer een goeie echo!
Hey meiden, We zijn net terug van de vk. Er is een echo gemaakt en er klopt heel dapper een prachtig hartje!!! Het kindje lag flink te bewegen. We zijn echt dolgelukkig. We hebben een uitdraai meegekregen, morgen ga ik eerst bij de prenatal een lijstje halen, deze echo gaat niet meer van het dressior af! De verloskundige vermoed dat het een 2ling zwangerschap is geweest. Het kindje wat nog leeft is namelijk kleiner dan 9 weken. Ik weet toch echt 100 procent zeker dat 2 juli mijn laatste menstruatie is geweest omdat het een donor kindje is. Dinsdag moet ik gewoon terug komen, dan gaan ze nog een echo maken om te kijken hoe het gaat. Daarna krijg ik een afspraak voor 12 weken en maken ze nog een echo. Voor nu is het advies om volledige rust te nemen. Als er nog bloedingen zijn of krampen moet ik hen bellen. ( het mag tenminste niet erger worden dan wat ik nu voel ) Vk kon de huisarts wel begrijpen maar tegelijkertijd was ze ook boos. Ze gaat de huisarts faxen dat er nog een kindje leeft en dat hij geen vervolgtraject hoeft te onderhouden maar dat zij het overneemt. Wij gaan genieten van een prachtige echo!! Enorm bedankt voor jullie draaiende duimen! Liefs, San
Mensen lief ik schrik me rot, gelukkig post je net het goede nieuws terwijl aan het terug lezen ben! Ben echt superblij dat er toch nog een kloppend hartje te zien is. Lijkt me trouwens wel een vreemd idee dat er een tweeling in je buik zat.... Hopelijk kun je wel genieten dit weekend, goed dat je naar de andere dames geluisterd hebt!
@ Sanne85 Wow wat fijn om te lezen dat alles goed is! Moet ook eerlijk zeggen, toen ik je 1e berichtje las vond ik het ook al een erg voorbarige conclusie van je arts en raar dat ie geen echo maakte. Wat fijn ook dat je nu het weekend niet zo onzeker door hoeft te komen maar lekker kunt gaan genieten. Ik heb echt een ruime week in onzekerheid gezeten of ik nou een miskraam had of niet en ik kan je vertellen het is echt niet goed voor je @Ichsias: Dit heb ik ook gehad mijn eerste zwangerschap. Ik had het best zwaar, mijn laatste weken werken, maar bleef toch maar doorgaan. Met als gevolg dat ik de 1e 2 weken van mijn verlof zoveel pijn had dat ik bijna niet kon lopen, dus als ik dat deze keer weer heb ga ik beter naar mijn lichaam luisteren Maandag mijn intake bij de verloskundige. (Heb al wel echo gehad vanwege bloedverlies) Zullen ze vast nog geen hartje luisteren toch, met bijna 9 weken?
@sanne Wat goed nieuws, ben zo blij voor je dat er een kloppend hartje te zien was. Ben je toch voor het weekend nog gerust gesteld, al zit de schrik er natuurlijk wel in. Probeer er lekker van te genieten, en doe lekker rustig aan.
Ik heb net heeeeel veel pagina's terug zitten lezen pffft! Ik was de laatste week of te moe of te misselijk om nog met plezier te kunnen internetten. Zo verdrietig om te horen dat er weer vlindertjes zijn bijgekomen. Het zijn er echt te veel. Angela en Arjan & Rachel heel veel sterkte in deze rottijd! Ik hoop dat jullie snel weer een plakkend wondertje in jullie leven mogen krijgen. verder heel veel mooie echo's! yay! allemaal blijven plakken baby's!! @ Sanne, geweldig nieuws. Gek idee van een mogelijke tweeling. Ik weet nog dat jij ook schreef over extreme misselijkheid, dat zou dat misschien kunnen verklaren? Ik mag volgende week voor de 2e echo en intake.. Ik ben echt stresskippig bezig. Al deze weken zo veel misselijkheid, overgeven en zetpillen die nauwelijks hielpen.. nu heb ik ineens sinds gisteren een stuk meer misselijkheid uit mezelf en meer eetlust(had eerst geen). en ben ik helemaal in de stress dat er iets mis zit. Ook voelde ik me *iets* minder moe. Ik loop alles als een gek te annalyseren en mezelf bang te maken. Ik weet dat ik het mezelf aan doe en dat HCG nogal kan schommelen per dag.. Ik heb zelfs de doppler uit de kast gehaald.. maar niks gehoord(ik ben pas 9 weken he.. dus het zou puur geluk zijn geweest als ik wel wat hoorde) en dus ook daarover zitten stressen. Ik denk dat de hormonen wat betreft emoties iig goed zitten. Nou nog even geduld hebben en volhouden tot dinsdag. Ik ga proberen een beetje te ontstressen dit weekend.. Mijn moeder is massage therapeute, die gaat mij even onder handen nemen @ ischias.. Ik heb in februari t/m mei last gehad van een hernia, die dus ook een zenuw blokkade veroorzaakte..is bijna hetzelfde als ischias. Het is bij mij zonder opereren(met rust) vanzelf weggegaan. Maar ik ben dus extra allert op terugval want ik loop wel groot risico. Misschien moet ik straks zoiets charmants gaan dragen.. achja zie het allemaal wel. Ik ga me aanmelden voor zwangerschaps zwemmen en een "zwanger en fit" clubje. Actief blijven en geluk hebben dat je kind niet op een zenuw gaat drukken is all you can do..
Sanne, wat een spanning en hoe ontzettend fijn dat je toch naar de vk kon en een gezond kindje hebt gezien!
@ sanne : Meid wat super om toh nog goed nieuws te horen zeg, deze echo verdient zeker weten een plekje op jullie dressoir. Hier net een gevechtje met zoontje naar bed brengen, stteds maar huilen en huilen toen ie uit de douche kwam. Ja sorry maar mn vriend zit gerust een half uur met m onder de douche en ik vond 10 min toch echt wel genoeg.. Ff wassen en dan nog eventjes spelen en dan is het wel weer klaar.. hihihi beetje raar he? Maar goed, nu slaapt zoontje lief eindelijk Zit lkker op de bank met kopje thee naast me, vanmiddag ff geslapen en erg misselijk geweest.. Buikje is vandaag minder zichtbaar dan afgelopen dagen .. Beetje onrustig erdoor maar zal er wel bij horen Pff t weekend weer werken en ben al lekker opstandig (volgens vriendlief )
@ sanne wat een geweldig nieuws!! en maakt niet uit al is t beebje wat kleiner, alles was goed en dat is t belangrijkste! @ hier alles aan t klaar maken voor morgen om 9.30 vertrekken we straks komt mn schoonmoeder nog op de koffie en ik heb toch effe mooooordneigingen op dr lang verhaal maar hoop dat ik me gedeisd kan houden (waar is die engeltjesmilie?) in ieder geval fijn weekend allemaal!! hoop dat ik t overleef met 2 pubers op stap