April 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door aliekeleppink, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Dankjewel voor de reacties, ben inderdaad deze maand met de pil gestopt, vandaag is dag 28 van mijn cyclus maar het kan zeker dat mn eisprong later geweest is. Maar in dat geval test ik wel heel snel op hcg aangezien maandag al een heeeel licht streepje te zien was, misschien dus wel 4 dagen of méér voor mn eigenlijke nod.
    Ik wacht het maar af, en ga vrijdag weer testen. Hopen dat het dan wél donkerder is! En dan ik in de tussentijd niet ongesteld word... Daar ben ik echt bang voor.

Gestopt met roken ben ik gelukkig al wel...en ik rookte een groot pakje (van 28 sig.) per dag! twee weken terug na mn vakantie besloot ik te stoppen alvast voor het geval ik zwanger zou raken.
    Succes met stoppen voor de rokers onder ons! Het is niet makkelijk maar het wel meer dan waard!

2. RoSa2009

RoSa2009 Bekend lid

21 jul 2010
    841
    0
    0
    QA/QC Assistent in de Petro chemie
    Rotterdam-Zuid
    Hallo

Effe slaapies gedaan na het werk, werd in de auto moe van mezelf en dat moet ik toch niet zo hebben, dan vind ik mezelf een stuk minder leuk..........

Ja ik heb een hele leuke baas, het werk is saai maar die Fransen betalen er goud voor en zijn gigantisch blij met me en mijn bankrekening en dadelijk ben in dat ook met de ziektewet en ww want ik werk op projectbasis en dit project duurt tot februari ongeveer.

Daarvoor ziek melden ivm zwangerschapsklachten en ik krijg 100% van het UWV.

Wij zijn zwanger dmv IUI dus moest een paar keer vrij hebben en wilde er niet over liegen, eerlijkheid duurt het langst.

Maar als ik nu over zou moeten stappen zou ik het pas na mijn proeftijd vertellen als ik geen kwaaltjes heb.

Morgen lekker een dagje vrij, en dan nog 1 voor het weekend.

Toedels
    xx

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Pino, jij gaat hard zeg, met je buik! Verbergen kan niet meer, al zou je dat al willen/moeten natuurlijk. Heb je het iedereen al verteld?

@cvm1985, vind hem duidelijk positief hoor! HCG verdubbelt zich elke 2 dagen, dus als je morgen of eigenlijk overmorgen pas weer test, zul je waarswchijnlijk een duidelijkere streep te zien krijgen.

@All, hier nog meer dames met menstruatie buikpijn af en toe? Ik 'weet' dat het erbij hoort (geen krampen) maar zo moeilijk om dat te relativeren..... Elke keer bang dat alsnog duivels om de hoek komen....

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb het gelukkig iedereen al verteld!

De menstruatie pijn heb ik de afgelopen dagen niet meer gehad. In het begin wel veel. Nu veel bandenpijn.

5. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Gelukkig dat iedereen het weet! Wel balen van die bandenpijn zeg!

Ik kan me ook maar moeilijk inhouden, zaterdag komt mannetje terug in NL, dan kan ik het ein-de-lijk vertellen... en nu nodigde mijn moeder me uit om vrijdag met haar pinpas te gaan shoppen.... ahhhhhh!!!!!!! dat wordt echt mega moeilijk om dat mijn mond dicht te houden.... :$

6. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    Hier ook, zie hieronder. Ben ook nog niet helemaal overtuigd, maar dat schijnt er ook bij te horen.
    Bekijk bijlage 91277

7. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    TJees nu al zo'n buik. Zitten er een stuk of 6 in of zo Hahahahahahaha. Ooooh ik wil ook een buik. Heb er van mezelf al een, maar nu wil ik een zwangere buik

8. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Tjeemig wat is er veel geschreven... t is bijna niet bij te houden.

Ik ben wat testjes tegengekomen maar die waren in mijn ogen allemaal posotief hoor! gefeliciteerd!

Tjeemig pino nee die kun je idd niet meer verbergen, ik kan me voorstellen dat een zw broek nu wel lekker zou zitten

He julia hier ook nog afentoe menstruatiekrampjes hoor probeer me er niet te veel van aan te trekken.

@all Gaan jullie voor de combitest? Ik vind t maar moeilijk, bij de eerste 2 wel gedaan en riep nu ook ik doe t, maar ja wat nou als je ineens wel een verhoogd risico hebt laat jeje dan verder testen ? of niet?

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Oehhh dat is moeilijk! Willen jullie het wel vertellen als je vriend het al weet? Misschien dat je dan het dagje shoppen kan verplaatsen?

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hahaha ik hoop het niet :p
    Gefeliciteerd trouwens!

Ik heb ook vetjes van mezelf hoor, maar die worden vanzelf aan de kant geschoven!

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ga denk ik wel de test laten doen, maar weet het nog niet zeker.
    Ook voor de andere kids (vriend heeft er ook 1) je moet van te voren weten waar je aan toe bent en ook of je het aankan. Met het oog op de anderen die dan 90% van hun aandacht in moeten leveren bij een gehandicapt kindje.

12. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Ik vind het zelf ook vroeg hoor die zwangerschapskleding. Wilde het zo lang mogelijk uitstellen moet er toch zo'n 8 maanden mee doen en dan wordt je het echt wel zat maar ja mijn broeken zaten echt niet meer lekker dus dan toch maar om.

Mijn dochter is net 2 weet niet meer wie het vroeg. Een lekker eigenwijs ondeugend peutertje.

Hoop nog steeds dat iemand mij op de lijst wil zetten het gaat hier zo hard met berichtjes dat ik hoop dat er niet overheen gelezen wordt.

Athalia, 2e kindje, 31 maart, ziekenhuis, waarschijnlijk fv.
    16 augustus 11:00 intake vk.

13. Voor mijn zoontje ben ik ook zwanger geweest, acuut gestopt met roken en me aan alle regeltjes ( die er op dat moment waren) gehouden en na 10 weken ging het mis....

Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje besloot ik niet mee te doen aan alle regeltjes. Maar alleen aan de regeltjes waarin ik echt geloof. Rauw vlees, schimmelkaas, alcohol....Als het mis gaat, gaat het toch wel mis...
    Dus ook niet aan het stoppen met roken. Mijn moeder heeft bij mij en mijn zussen flink doorgerookt en wij zijn allemaal gezonde en slimme meiden geworden.
    Ook zei mijn verloskundige over het stoppen met roken: stop maar niet, houd het bij 6 a 7 sigaretten per dag. Het stoppen met roken kan namelijk veel stress met zich meebrengen en dat is veel schadelijker.
    Ik heb dus ook gewoon doorgerookt tijdens de zwangerschap van mijn zoontje en heb een prachtige gezonde zoon op de wereld gezet met een normaal geboorte gewicht. Die overigs volgens iedereen nu op 2,5 jarig leeftijd bijzonder slim is.
    Maar ik rook niet veel, ik doe met een pakje van 28 sigaretten 3 dagen.
    Deze zwangerschap stop ik ook niet.

Natuurlijk weet ik dat roken slecht voor de baby is, maar roken is ook zonder baby in je buik al slecht.....
    Maar wat is slechter voor je baby op het moment.
    De meningen zullen hier wel verdeeld over zijn, maar iedereen voor zich toch....

Ik vind het echt uit de hand lopen met al die regeltjes.
    Twee jaar geleden was ik zwanger en werd er nog niets gezegd over koffie en thee, nu lees ik dat je dat ook al niet meer mag....

Toen ik geboren werd moest je onder een dekentje slapen, 29 jaar terug, toen mijn zusjes geboren werden, 20 jarig terug was het een dekbedje en bij mijn zoontje 2,5 jaar geleden was het weer een dekentje....

Vroeger toen wij klein waren moest je met koorts onder een dikke deken, uitzweten, nu moet je met koorts juist alles weer uit en zo luchtig mogelijk.....

Ik doe gewoon wat ik denk dat goed is en dan komt het heus wel goed.
    Als het mis gaat, gebeurd dat toch wel.

Dus probeer niet te veel te gaan stressen om te stoppen met roken, maar houd het dan op een sigaretje of 5/6.
    Stress is nog schadelijker!

@ de dame waarbij haar dochtertje van de commode was gevallen.
    Voel je niet schuldig, het gebeurd de aller beste.
    Het is mij ook overkomen toen mijn zoontje een maand of zes was, draaide me om om de hond weg te sturen en kwak hoor ik met vervolgens een hard gehuil....daar lag hij.
    Gelukkig had hij niets maar je schrikt je rot!

@ alle dames die zwangerschapsvitamines slikken, ik slik centrum Materna.
    Kost 16 euro en je doet er 3 maanden mee en alles zit erin.

@ het willen weten wat het wordt.
    Bij mijn zoontje hebben we negen maanden gewacht, ik wilde het wel graag weten maar mijn man niet. En ik kan het niet verborgen houden als ik het weet, dus dan maar niet.
    We hebben nu dezelfde discussie, ik wil het wel weten, hij niet....
    Hahaha, ik vind, nu mijn beurt!

@ kwaaltjes
    Niet echt, zelf pijn in mijn borsten is veeeel minder.
    Wel moe einde middag....zo moooeee.......

14. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    Oh ja vitamientjes moet ik ook nog gaan kopen. Stoppen met roken, wil sowieso stoppen, maar dan stop ik wel over anderhalve week pas in mijn vakantie zodat ik het rustig kan doen. Heb er dan 3 weken voor dus dat moet wel lukken.

Verder weinig nieuws, vergeet van voren inmiddels dat ik van achteren leef dus dat begint al goed. Ben helemaal kapot en ik ben straks helemaal drijf en drijf nat geregend dus heb het nu nog koud. En het hoort ZOMER te zijn..... :x:x

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    ja, als hij weer in NL is, willen we het vertellen, maar ik sta erop dat hij (oke..... buiten zwangerschapspagina om :D) de eerste is die het weet. Verplaatsen is dus een optie, al moet ik de aankomende 2/3 weken ontzettend veel werken. Maar zou moeten lukken...

@Violet, nee, hier geen combitest, vorige keren ook niet gedaan trouwens. Nu eerst natuurlijk maar eens afwachten of alles goed zit tijdens de 1ste echo voordat we besluiten over de combitest, maar mijn eerste ingeving is 'nee'.

@Lindanna, zomer? wat is dat?? Hier ook kledder nat geregend, met 2 ukken op de fiets... zij lekker in een regenjas en regencape... ik was drijfnat! arghh...

16. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    Ja ik heb ook geen idee wat zomer is. Vorige maand nog wel een beetje zomer gezien. Ook meteen een pigmentvlek opgelopen, maar nu. Ik ging om 17.00 uur naar huis. Dacht droog naar de auto te komen, was ik halverwege begon het te gieten... Niet normaal. Ik geschuild onder een luifel, werd het dacht ik wat droger ging ik lopen en brak de hel los.... Zeik nat geworden.... Helemaal koud nu. Zo ff lekker warm douchen.

17. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    hehheh....moest even 10 pagina´s bijlezen van vandaag! Wat gaat dat snel zeg!

Wat is er met de lijst gebeurd, ik ben er zomaar weer vanaf gevallen ???? :(
    Ik zal hem zo eens aanpassen!
    Vanochtend bij de huisarts geweest, een beetje onnodig geloof ik, ik heb alleen maar foldertjes van de verloskundigen bij ons in de buurt meegekregen. Net dus afspraak gemaakt bij de verloskundige, 8 sept ben ik aan de beurt! Tot die tijd zit ik dus in spanning! Tot ik het gezien heb is het gewoon zo ongelofelijk!

Vanavond heb ik mn ouders gebeld om het te vertellen (wonen 250 km bij ons vandaan, dus ik kon niet wachten totdat we ze weer zien)! Mn moeder vond het geweldig!! Mn vader is natuurlijk ook blij, maar die laat dat nooit zo merken. Volgende keer als ik mn moeder zie kunnen we gezellig gaan babyshoppen!

@Angela: alweer een aantal pagina's terug, maar ik wilde er toch even op reageren: Wortelkanaalbehandeling.
    Maak je niet te druk erover. Ik heb het ook gehad, was best wel heel erg bang vantevoren (van de verhalen die je hoort), maar ik heb echt niets gevoeld! Ook toen de verdoving was uitgewerkt 's avonds, helemaal niets! Liever een wortelkanaalbehandeling met verdoving, dan een klein gaatje zonder verdoving!

@Pino: Zooo wat een buik al zeg! Kan me idd voorstellen dat je je gewone kleding niet meer past!
    Hier echt nog niets te zien (ben natuurlijk ook nog maar 4 weken). Ben benieuwd wanneer het gaat komen. Ik hoop dat het niet heel lang gaat duren, lijkt me wel heel speciaal om zo'n buikje te hebben! Wel leuk om straks van iedereen buikjes te zien! Dus als jullie wat te showen hebben, foto's please!
    Zal ik ook doen zodra het zover is. Kunnen we een beetje vergelijken:)

*Wat mn man ervan vindt: hij vindt het geweldig en superspannend! Hij kwam gisteren al met een naam voor een meisje! We gaan de komende tijd alle potentiele namen opschrijven, en het een beetje laten bezinken. Wel moeilijk hoor! Vooral jongensnamen!

* Over het geslacht willen weten: JAAAA wij willen het weten! Wij zijn allebei veel te nieuwsgierig om tot april te wachten! En de hele zwangerschap is al spannend genoeg wat mij betreft! En als wij het weten, mag ook iedereen het weten. De naam blijft uiteraard wel ons geheimpje.

* Over sex: sinds ik weet dat ik zwanger ben (sinds maandag) hebben we geen sex meer gehad. Ik heb nog niet echt minder zin in sex, en ben ook niet extreem moe, dus het zal binnenkort wel weer gaan gebeuren. Wel een fijn idee dat het niet meer 'moet' maar gewoon voor de fun is.

Nou ik ga de lijst maar eens zoeken en aanpassen! haha

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Bevallingslijst:
    uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding of fles?

29 maart 2011
    Delilah, 2e kindje, hopelijk thuis, hopelijk bv

30 maart 2011
    Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fles

31 maart 2011
    Pino02, 2e kindje, thuis, fv
    Violet32, 3e kindje, ziekenhuis, bv

1 april 2011
    Seertje, 1e kindje, ?, bv

2 april 2011
    BellNoor (Anne), 2e kindje, ziekenhuis, fles
    Buddy (simone), 2e kindje, thuis, fles

3 april 2011
    Pebbie, 1e kindje, ?,?

4 april 2011
    Kelly1980, 2e kindje, ziekenhuis, fles
    Faith84, 1e kindje, ziekenhuis, bv
    Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fles

5 april 2011
    FB1984, 1e kindje, ziekenhuis, fles

6 april 2011
    Moetsyyy, 2e kindje, ziekenhuis, fles

7 april 2011
    Enya, 2e kindje, ziekenhuis, BV
    Angela en Arjan, 1e kindje, thuis, bv
    Janneke G, 2e kindje, ?, ?
    RoSa2009, 1e kindje, ziekenhuis, fles

8 april 2011
    Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fles
    Loepie, 1e kindje, thuis, BV

10 april 2011
    Lindanna, 1e kindje, ziekenhuis, fles

11 april 2011
    Suus1982, 2e kindje, thuis, BV
    MiniMe81, 1e kindje, thuis, BV

Afspraken:

04-08 - SyliaM - 1e echo
    05-08 - Nikske89 - moeders voor moeders
    05-08 - Loepie - moeders voor moeders
    09-08 - Moetsyyy - moeders voor moeders
    10-08 - Moetsyyy - gyn + 1e echo
    10-08 - Seertje - intake vk
    11-08 - Seertje - moeders voor moeders
    12-08 - Pcootje - gyn + 1e echo
    13-08 - Janneke - gyn + 1e echo
    13-08 - BellNoor - moeders voor moeders
    13-08 - Kelly1980 - gyn + 1e echo
    13-08 - Angela en Arjan - intake vk
    13-08 - Seertje - 1e echo
    19-08 - Lindanna - gyn + 1e echo
    19-08 - FB1984 - gyn + hopelijk 1e echo
    20-08 - Nikske - gyn + 1e echo
    24-08 - Pino - intake vk + 1e echo
    24-08 - Delilah - vk + 1e echo
    25-08 - BellNoor - intake vk + 1e echo
    26-08 - Pebbie - intake vk
    27-08 - Aliekeleppink - intake vk + 1e echo
    27-08 - Loepie - intake vk
    27-08 - RoSa2009 - gyn + 1e echo
    31-08 - Delilah - intake vk
    08-09 - MiniMe81 - intake vk + 1e echo

Mezelf weer bij 11 april gezet en 1e afspraak bij vk toegevoegd.

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@MiniMe, hier hebben we de namen al. Ik zeg niet dat ze helemaal niet meer zullen veranderen, maar zoals we er nu tegenaan kijken zijn we er al uit.

20. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    @geslacht willen weten. Jaaaaa wil het zeker weten en vertel het ook meteen. Ik denk nu dat het een meisje is. Jullie al vermoedens?

@ naam ik heb al wel een naam bedacht maar moet nog door de ballotage bij man. Jongens naam hebben we in principe wel. Kan nog veranderen, maar nu gaan we nog voor deze.

@verder weet ik niet meer wat ik wilde vertellen.

Deel Deze Pagina