April 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door aliekeleppink, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjep

lautjep Niet meer actief

sanne en nikske ik duim alvast voor jullie 20 weken echo dat het goed mag zijn.

2. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Zooo moe thuis gekomen, ik moest even van de fiets afstappen omdat ik echt dubbel begon te zien. Ik ben blij dat het weekend is en vakantie :D
    Mijn vriend is naar zijn moeder om in Groningen om onze twee katten daar voor onze vakantie onder te brengen. Nu ben ik helemaal alleen in een heel leeg huis. pfft.. ik heb thais eten besteld, geen zin om te koken..wel om lekker te eten.

Ik voel trouwens veel steken in m'n baarmoeder als ik voorover buk of op m'n buik lig, heel soms spontaan. Jullie daar ook zo'n last van?

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik heb wel last van ongi krampen zo tussendoor, maar niet echt steken....

Alleen die vermoeidheid komt me echt bekend voor!! Sliep net even 5 min op de bank, word ik wakker gemaakt door de deurbel :(

Gelukkig is het weekend!

4. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    @ Seertje wat knap dat je toch steeds weer op iedereen weet te reageren. Als ik de een gelezen heb ben ik alweer in de war met de ander.

@ Rosa, dat wordt een heerlijk weekend denk ik. Wat een opluchting moet dat zijn zeg.

Hier morgen mannetjes verjaardag moet zeggen dat ik er nog niet heel veel zin in heb maar als iedereen er is zal het vast gezellig zijn. Gaan zo nog even aan de slag met de hapjes. We hadden een bbq gepland maar het weerbericht ziet er niet veelbelovend uit dus moeten alsnog zelf aan de bak. Net wel heerlijk met de kleine meid in de tuin patat gegeten. Ik heb het inderdaad ook het ene moment kan ik geen eten zien en het andere moment (vr)eet ik me helemaal vol.

5. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Wat ik me trouwens afvroeg. Wat voor werk doen jullie allemaal en hoeveel uren en hoe willen jullie dit gaan doen als straks de kleine er is.

Ik zelf ben huismoeder en doe echt sporadisch wat voor het bedrijf van mijn man. Voordat Jasmijn er was was ik al een tijd thuis vanwege zeer frequente en heftige migraine aanvallen (3x in de week). Ondertussen als ik niet bezig ben zwanger te worden of zwanger ben is dit goed onder controle met medicijnen. Ik zie het nu dus als een luxe en wil dit volhouden tot beide kinderen de basisschool leeftijd hebben bereikt en dan ga ik weer een opleiding volgen of werken.

6. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Nou net voor het eerst gehad dat ik geen eten kon zien of ruiken.
    Ik had nog wat macaroni over en aangezien man lief dienst heeft dacht ik dat lekker makkelijk op te warmen, maar zodra ik de keuken inloop word ik al misselijk.

Mijn mannetje zit alleen maar te zeuren dat ik moet eten, maar ik krijg het nu voor het eerst echt NIET af!!

Athalia: jammer dat de BBQ waarschijnlijk niet door kan gaan. Succes met het maken van de hapjes ;)!

7. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    @ Athalia Ik werk 34 uur, maar 3 weken geleden bleek mijn contract niet te worden verlengd. Zou eigenlijk al per half augustus aflopen maar mijn leidinggevende heeft er nog 4 maanden achteraan weten te plakken. Dus ik zit straks per januari(als ik 5maanden ben) zonder werk. Misschien ga ik even via een uitzendbureau werken.. hangt er vanaf hoe ik er fysiek aan toe ben. Ik had in februari dit jaar een hernia dus ik hoop dat mijn rug het allemaal volhoudt. Dan wordt het WW.

Zoiezo wil ik als de baby er is een jaartje thuis zijn en op de dagen dat mijn vriend thuis is op een gegeven moment een cursus of deeltijd opleiding volgen. Na een jaar ga ik zeker soliciteren en weer aan de slag. Maarja.. je kan dingen niet plannen dus ik merk het allemaal wel.

8. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    Ik werk 38 uur als grafisch ontwerper. Ik wil uiteindelijk 3 dagen gaan werken maar we beginnen met 4 dagen waarschijnlijk... even kijken hoe dat kostenplaatje gaat uitzien.

9. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik werk nu 32 uur en dat worden 24 uur... Dus van 4 naar 3 dagen...

Waarschijnlijk ga ik na de 20 weken echo al wat minder werken!
    Lijkt me heerlijk om me rustig voor te kunnen bereiden op alles...

10. BellNoor

BellNoor Lid

9 aug 2008
    70
    0
    0
    Lerares
    Groningen
    Hallo allemaal,
    Wat heb ik jullie gemist! Stelletje kletskousen dat jullie zijn ;)
    Ik ben zojuist weergekomen van vakantie! Ik had de laptop wel mee maar we hebben gewoon hele dagen van alles gedaan en ben er niet meer aan toegekomen op zp te komen! :$
    Sorry hiervoor!

Ik heb alles doorgelezen!
    Dat was zo ongeveer 45 pagina's, dus ik weet even niet meer waar het over ging maar ik probeer het nu weer bij te houden!

Alle nieuwelingen voor mij welkom hier en gefeliciteerd met jullie zwangerschap :)

Voor de vakantiegangers een hele fijne vakantie! Maar dat komt vast wel goed ;)

11. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Bij mijn broer zat de open rug laag. Hij is daardoor verlamd vanaf zijn heupen en zit in een rolstoel. Het krijgen van urine en ontlasting gaat ook niet vanzelf, daarvoor heeft hij 2 stoma's. Verder is het een hele leuke vent en ziet er normaal uit ( meeste van de spina's die verlamd zijn hebben een waterhoofd, hij gelukkig niet ) .
    Maar goed, de spina is erfelijk dus ik ben allang blij dat ze het zo uitgebreid kunnen onderzoeken met 20 weken! Als het mis is weet je in ieder geval zeker dat je gelijk in goede handen bent. In het WKZ hebben ze een uitstekend Spina team. Bij mijn zoontje was er zelfs een arts van het spina team bij de echo aanwezig om samen met de gyneacoloog alles uit te sluiten. Dat was heel prettig!

12. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    @ werk: ik werk als afdelingshoofd op een afdeling met lichamelijk gehandicapten en mensen met niet aangeboren hersenletsel ( dus gehandicapt door ms, ongeluk, operatie oid. ) Dat doe ik 28 uur in de week. We werken een 2 ploegendienst: dag en avond. Ik weet van mezelf dat ik geen thuismoeder ben dus ik ga na mijn zwangerschapsverlof dan ook gewoon weer werken. ik heb al wel besloten dat ik het rustiger aan ga doen als Sven naar school gaat ( duurt nog 3 jaar maar toch ;) ) . Het lijkt me dan erg leuk om tussen de middag samen een boterham te eten enzo. Gelukkig is de opvang goed geregeld, we hebben 2 hele lieve gastouders en oma heeft ook een oppasdagje.

Is er iemand die in de zorg werkt en ervaring heeft met tilliften verrijden als je zwanger bent? Het gaat best zwaar, mag dat dan nog zomaar??? heb geen idee eigenlijk!

13. Faith84

Faith84 Actief lid

5 jul 2009
    174
    0
    0
    Jeetje dames, wat kletsen jullie allemaal snel! Alweer 76 pagina´s! Ik houd het allemaal helemaal niet bij zo hahaha. Ik snap wel dat jullie dames moe zijn :p Nee hoor, hier ook moe ;)

Hebben jullie ook enge dromen afgelopen tijd? Ik heb al gedroomd dat ik ging bevallen en dat de hele kamer vol zat met mensen die niet wegwilden bijvoorbeeld.... En het erge is dat het nog zo levensecht lijkt ook :S

Verder vandaag niet heel erg misselijk geweest en lekker dagje met manlief op stap geweest :D

14. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    Ik ben media adviseur (ik verkoop advertenties voor verschillende tijdschriften) en werk nu 40 uur. Of eigenlijk 39 uur en heb dus 6 dagen extra vakantie.... Straks wil ik 32 uur gaan werken en als het financieel haalbaar is misschien wel 24 of 28 uur. Maar eerst maar eens kijken hoe de 32 uur gaan.

Hier steeds super vol gevoel in mijn buik. En vanmiddag ineens soort van ongi kramp, wist alleen niet zeker of dat het was. Heel suf had eerder pas door dat het die krampen waren als het ook zover was. Heb namelijk tijdje last gehad van mijn darmen en die pijn was hetzelfde dus twijfel nu vaak of het het een is of het ander.

Af en toe licht in mijn hoofd, maar verder voel ik me eigenlijk super. Net ff bij mijn moeder geweest en die zei ooh gezellig. Toen keek ze me aan en begon te lachen. Ik vragen wat is er, wilde ze me niet vertellen. Toen vroeg ze of moet jij mij wat vertellen. Ik: hoezo dan zij: nou kan toch al weer ik: nee joh is veel te snel hihihihihi. Ze zal nog een ruime week moeten wachten voor ze het te horen krijgt.

Nou verder weinig nieuws. Lekker weekend vieren en dan nog weekje werken en dan vakantie.... Heerlijk.

@vakantiegangers. Lekker van genieten. @ alle andere posts. Heb echt geen idee. Sorry. (Denk nu al last van zwangerschapsdementie)

Liefs.

15. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    Nee droom nog niet. Ben wel heel vroeg wakker voor mijn doen.

Gezellig, wat heb je gedaan dan???

16. Faith84

Faith84 Actief lid

5 jul 2009
    174
    0
    0
    Ja wordt idd ook vroeg wakker steeds terwijl ik voor mijn gevoel nog wel 3 dagen zou kunnen slapen ;)

We zijn naar Zuid-Limburg gereden en daar wat getourd en ijs gegeten. Daarna richting de Eifel in Duitsland waar we lekker hebben gegeten over de heuvels uitkijkend met een heerlijk zonnetje :D

17. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    Ooh gezellig. Lekker ff touren. Heerlijk.

18. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    Hebben jullie trouwens al last van pigmentvlekken? Ik heb nu al (Had ik 2 weken geleden ineens) een flinke vlek op mijn voorhoofd. Dus moet op gaan passen in de zon....

19. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    #759 lindanna, 6 aug 2010
    Laatst bewerkt: 6 aug 2010
    Goh bedacht ik me net iets dat ik hier eens in de groep wilde gooien ben ik het al weer kwijt.....

Hmmm eens effe denken.....

Nee komt helaas niet meer terug. En jullie denken nu typ dan niets......

Zit wat in natuurlijk

Jaaa ik weet het weer. Voelen jullie de baarmoeder ook al als je op je buik ligt? Ik weet dat het officieel niet kan, maar vlgs mij voel ik een half balletje ter grootte van een kleine vuist. Ik geloof dat mijn bm sowieso heel hoog ligt. Met uitstrijkjes nogal problemen gehad met het vinden van mijn baarmoedermond en vlgs gyn lag hij toen achter de blaas. Dus..

20. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Nou, heb weer alle pagina´s bijgelezen! Gaat zo hard hier! Tegen de tijd dat het april is zitten we al aan deel 10 ofzo denk ik haha!

Wij zijn net terug van mn schoonouders, we hebben het grote nieuws verteld. Mn schoonzus was er ook, dus zij weet het nu ook. Iedereen hartstikke blij natuurlijk!
    Mn andere schoonzus hebben we gebeld. Zij is zelf bezig met IUI, dus was wel lastig om te vertellen, maar gelukkig was ze heel blij voor ons!

Zondag gaan we naar mijn zus toe, en dan is de familie ingelicht.
    Na de 1e echo mogen alle anderen het weten.

@kwaaltjes: vandaag weer met vlagen een beetje misselijk. Gelukkig nog niet te erg, maar wie weet wat er nog gaat komen. Verder constant een droge keel (veel drinken!), en nu weer een beetje last van mn buik, had ik gisteren ook na het eten.

@werk: ik werk nu 39 uur per week, wil straks 4 dagen gaan werken. Liever nog 3 dagen, maar eerst even kijken hoe het er financieel uit gaat zien. De aanstaande opa's en oma's wonen te ver weg om op te passen, dus de baby moet wel naar dagopvang wat het duurste is denk ik. Mn man heeft net een nieuwe baan en gaat wel wat meer verdienen, dus dat is wel gunstig:)

Deel Deze Pagina