Wat me trouwens opvalt is dat ik bijna geen zin meer heb in chocola!! Echt heel bijzonder, want normaal ben ik best wel chocaholic!! Nou dat scheelt weer een paar kilootjes misschien
Ja wel in zoete dingen inderdaad! Omdat ik af en toe een beetje msiselijk ben en sowieso minder eetlust heb, heb ik geen zin in chocola. Heb het idee dat ik dan weer sneller misselijk wordt.
Hier juist zin in hartige dingen. Van ziet wordt ik misselijk! Wij gaan misschien toch voor een 2e hands bugaboo. Ik vind hem niet echt supermooi en eigenlijk te laag. Maar hij is zo handig, dat het op dit moment toch onze voorkeur heeft.
Ik eet ook veel minder dan normaal en zit ook veel sneller vol, maar heb wel het idee dat ik vaker moet eten....
Bij mij voelt het ook anders, zoals ik eerder schreef soms gepaard met steekjes maar wel een soort van licht opgeblazen ballon gevoel, heel raar. Ook voelt het aan de buitenkant een stuk steviger een veert minder mee. Ik hou mijn gevoeligheden zo'n beetje bij vanaf na de eisprong, omdat ik bijna meteen een gevoel had dat er iets anders aan de hand was en het misschien wel raak kon zijn. Eerst was het vooral zacht en vet wat ik voelde. Ik kan het trouwens niet laten om over namen te denken. Ik heb tot nu toe 10 jongensnamen(ik heb echt het gevoel dat het een jongetje gaat worden). Mijn ouders zijn Pools, ik ben hier geboren en mijn vriend is Nederlands, maar het lijkt me wel leuk om iets traditioneel Pools te doen wat ook een Nederlandse/internationale apeal heeft. wil iemand trouwens het blad "Zwanger"? ik heb er eentje van moeders voor moeders maar die had ik al gekocht, ik kan 'm gratis naar je opsturen via m'n werk.(wel pas over 2wk als ik van vakantie terug ben!) maar toch leuk.. staat echt van alles in. Zijn jullie s'avonds ook zo warm?? Mijn vriend dacht laatst dat ik koorts had. Ik ben normaal gesproken erg koud bloedig en kou kleunig maar nu elke dag wel bloedheet in de avond. Gloeiende wangen enzo
Ja, dat gevoel had ik ook. Kreeg zo'n bolletje in mijn buik en dacht hmm dit zou hem wel eens kunnen zijn. En inderdaad ook van buiten veel harder.... Namen eigenlijk niet zo heel erg over nagedacht. We hebben er 2 1 jongensnaam en een meisjes naam en die bevallen tot nu toe wel goed.... Kan natuurlijk nog veranderen.... Vind het trouwens wel een hele verantwoordelijkheid een goeie naam voor ons kindje uit te zoeken.... Blad zwanger had ik al gehad via mijn vorige aanmelding bij de felicitasdoos. Geloof ik.....
oh enorm, ik werk in het onderwijs en hoor vaak de raarste namen voorbij komen en zoiezo kijk ik nu naar mensen op straat, collega's, tv etc. zo van.. jouw ouders hebben jou ook ooit een naam gegeven en die heb je dan voor altijd. iek mijn ouders wouden mij Karel noemen als ik een jongen was geweest tja dat bedoel ik dan
@Athalia: oooo, daar heb ik een simpel trucje voor. Anders zou ik dat ook niet kunnen Ik open gewoon een 2de tabblad waar ik dan reageer. Zie ik in mijn eerste tabblad iets waarop ik wil reageren, dan doe ik dat weer in mijn 2de. Snap je het nog? Ik hoop dat het droog blijft!! Alvast gefeliciteerd me zijn verjaardag! @werk: Ik ben operatieassistente en werk 4 dagen van 9 uur, fulltime in het zkh. Zit er heel erg over te denken. Ga ik 3 om 4 werken of 3 dagen. Neem ik voor de dagen dat ik minder ga werken dan ouderschapsverlof op of niet? Gaat Ric om de week 1 dag minder werken? Wil mijn schoonmoeder, zoals ze doet/heeft gedaan voor mijn neefjes, ook op onze kleine passen 1 dag in de week? Verder kwam ik er vandaag achter dat je aan de BD ouderschapsverlofkorting kunt vragen net als inkomensafhankelijke combinatiekorting. Nooit geweten! Heb trouwens wel een berekening laten maken voor bovenstaande uren. @Loepie: het kostenplaatje is toch best belangrijk! Niet iedereen kan het zich veroorloven om helemaal niet te werken of een stuk minder.... @BellNoor: gaat hard he! Durf straks, als ik terug ben van vakantie, echt niet meer te kijken @Sanne85: het WKZ is echt een top zkh, heb daar 11 maanden gewerkt. Zou zo met mijn kind heen gaan! Wel echt shit van je broer.... @Faith84: eergisteren gedroomd dat ik met 8 weken een mk kreeg..... Klinkt als een heel gezellie dagje!! @ MiniMe81: wat fijn dat ze zo leuk reageerden! Wat voor werk doe je dan? @titania: hier is mijn onderbuik ook redelijk hard. Ik ben juist kouwelijk. Heb wel interesse in het blad Vanavond om een uurtje of 9 had ik ineens trek in een broodje frikandel speciaal. Ben me gaan aankleden en ben naar de snackbar gereden met een vriendin (waren bij ons). Heb vervolgens om kwart voor 10 nog 2 broodjes frikandel speciaal en 2 grote stukken gefrituurd kip lopen vreten, lekker met een glas cola erbij Had ik zoooooooo'n zin in!! Vandaag gelukkig ook niet zo ontzettend moe. Trouwens, hoe oud zijn jullie?
Seertje, je mag me PM'en met je adres dan stuur ik het naar je op ik ben 26 en 27 straks als het kleintje er is..
ik weet gewoon niet meer waar ik allemaal op moet reageren het is zoveel. Ik ga wel mijn best doen. Lindanna ik heb nog geen pigmentvlekken gelukkig. ik heb op vakantie ook wel veel zitten smeren en dat ga ik nu ook doen elke keer als ik de zon in ga. Ik heb nog niet gevoeld of ik mijn baarmoeder kan voelen zal het als ik in bed lig even voelen. Minime wat super dat ze zo goed reageren. Ik ben normaal ook super van de chocola maar nu helemaal niet. Heb ook niet veel honger en al helemaal geen zin in snoep. Heb wel zin in zout, zout en nog meer zout. titania ik ben ook heel erg warm vooral mijn handen en voeten. wel lekker want normaal ben ik van de twee truien en een dekentje in de avond. ik hoop dat het zo blijft dan hoef ik deze winter niet met skisokken in mijn ugs. Ik heb mij twee dagen geleden opgegeven voor moeders voor moeders nog niets van gehoord. Als ik maandag nog niemand heb gesproken dan ga ik zelf bellen zo zonde van de plas. wij zijn nog helemaal niet bezig met namen eerst over 2 weken een echo en dan kijken wij verder. Nu over mijzelf: Ik werk in het onderwijs en werk nu 4 dagen. Ga na mijn bevalling eerst 3 dagen werken ouderschapsverlof en daarna weer 4 dagen denk ik nu. Mijn man gaat ook 4 dagen werken. Dus max 3 dagen opvang maar niemand weet het nog dus mogelijk dat het nog anders gaat worden met oma's enz. Ik ben zelf bijna 29 en als de baby er is dus ook 29. Net zoals seertje en minime. als meer mensen het weten dan ben ik duidelijker maar ik ben nu nog een beetje te bang dat mensen mij herkennen en het dan al weten. ik ga lekker naar bed zo en dan lees ik morgen weer gezellig mee.
dat heb ik dus ook!... vond het al zo vreemd dat die chocolaatjes door mij ongeroerd op tafel konden staan!
NOu meiden volgens mij ben ik de jongste hier Ik ben nu nog 20, maar word volgende maand 21. Mijn werk wisten jullie al geloof ik (doktersassistente). Vriendlief is 26, maar 27 als de kleine er is & we hebben in 2008 ons huis gekocht en zijn vanaf dat moment gerigstreerd partnerschap aangegaan. Wat betreft kindernamen, hier staan ze voor nu al vast. Maar wie weet veranderd dat nog in de komende 35 weken... Wij houden van korte, liefst nederlandse namen. Ik kan opzich nog wel af en toe op mijn buik liggen, maar niet altijd. Vanochtend toen ik te vroeg wakker werd en nog even in bed wou blijven liggen kon ik echt mijn draai niet vinden. Ik heb een krampend en trekkend gevoel in mijn onderbuik, en hoe ik ook lig het word er niet beter op. Ik weet dat een van jullie meiden vandaag de verjaardag van haar man/vriend heeft (sorry ben de naam kwijt ). Maar in elk geval gefeliciteerd!!! xxx
goeiemorgen, hier ook alles nog goed Soms geloof ik gewoon niet dat ik écht zwanger ben, hebben jullie dat ook? Tot ik mn borsten aanraak, dan weet ik het weer Gisteren de verloskundige gebeld en mag 2 september al komen voor intake én echo! Ben dan 8 weken. Ze hebben daar sinds een paar maanden een eigen echo apparaat en vinden het leuk om al vroeg het hartje te zien. Met 12 weken krijg ik alsnog gewoon de termijn echo. Ben echt zo benieuwd!!! Hoef gelukkig niet zo lang te wachten. Heb me ook aangemeld bij moeders voor moeders. Oja, en het kinderdagverblijf waar ik de kleine wil gebeld. Maar die hebben enorme wachtrijen...Gelukkig werk ik zelf ook bij een kinderdagverblijf op een babygroep, en mijn stichting is enorm dus meld ik me gewoon aan bij het kdv waar ik de kleine wil én bij een andere vestigiging van mn werk...dan heb ik sowiezo plek als er nog geen plaatsje vrij is bij het kdv naar keuze. Werknemers hebben namelijk voorang Vandaag lekker de stad in met de trotse oma, even kijken voor buikcreme, voorkomen is beter dan genezen toch? En babykleertjes, flesjes enz bewonderen! Fijne dag allemaal Groetjes Céline (en ben 24, 25 bij bevalling)
Ow ik las nog een paar dingetjes Pigmentvlekken: gelukig geen last van Warm: ik ben net een gloeiworm 's avonds! Mijn vriend kan niet meer tegen mij aanslapen wat we normaal wel deden, hij vind me net een straalkachel Eten: ik heb snel een vol gevoel, maar 's avonds vooral zin in vettig eten MvM: mij belde ze na 4 werkdagen Buikcreme: ik gebruik hem elke avond, voorkomen is inderdaad beter dan genezen. En daarnaast vind ik het gewoon fijn om mijn buik aan te raken! Hmm hoop dat ik alles een beetje gehad heb !!
@cvm1985: Heel herkenbaar, dat niet geloven dat je zwanger bent! Ik heb ook bijna nergens last van, behalve af en toe een beetje misselijk en veel dorst. Helemaal geen last van mn borsten, misschien dat dat nog komt. Ik vind het prima zo, als ik maar lekker zwanger blijf! Wanneer moet je die striaecreme voor borsten en buik eigenlijk gaan smeren? Voorlopig zal je nog niks zien van een groeiende buik denk ik, maar ja als het wel zo is, dan is het al te laat! Gewoon gelijk smeren?? Wat doen jullie?? Ik wil striae zoveel mogelijk voorkomen als het even kan!!!