Hallo allemaal Ik zou hier heeeeeel graag mee willen kletsen Eerst durfde ik het eigelijk nog niet, maar nu wel, begin steeds meer een beetje vertrouwen erin te krijgen Dus als jullie het goed vinden???
@ Lautjep: Ik heb 1,5 week verschrikkelijk buikpijnen gehad, paar keer per dag ging ik gewoon écht door de grond van de pijn!!!:x Ook snachts werd ik wakker van de pijn, trok idd helemaal door naar mn rug en bovenbenen/lies- vaak trok t pas na een uurtje weer weg. Het enige wat bij hielp was in bad gaan liggen (niet te warm) of een kersenpittenzak op mn bovenbenen/lies leggen, dan werd t steeds minder. Heb ook de huisarts gebeld. Ik heb dus ook een blaasontsteking, dus daar zou het aan kunnen liggen (heb nu ongv 4 dagen antibiotica en sinds gister geen pijn meer gehad). De huisarts zei ook dat het de innesteling is.... Maar weet precies wat je voelt!!! Even in de gaten houden, of urine ff laten testen Ik had trouwens ook naar Gyn. gebeld, maar die verwezen mij toch door naar de huisarts, omdat ik nog nooit bij hun geweest was, 19 aug pas voor t eerst. * Ik heb ook al beetje een buikie (had al wat vetrollen) maar merk t echt aan mn broeken, krijg ze wel dicht,maar zit echt niet lekker, veel te strak! Heb sinds vandaag elastiekje eromheen, zit 100 x beter. Wil over paar weken ook gaan kijken voor zwangerschapsbroek. * Heb gelukkig totaal geen last van hormonen, ben juis super blij!!! Gelukkig maar... * Vriendlief is ook nog steeds erg blij, heeft het er vaak over, en neemt soms al wat klusjes over in huis (deed daarvoor vrij weinig tot niks) Dus allemaal zeeer positief!! * Vandaag 1e kado'tje gekregen van schoonvader + vrouw... Een super lief zacht konijntje... Liefs
Bevallingslijst: uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding of fles? en het vermoeden van het geslacht. 27 maart 2011/31 maart 2011 jamejozie, 1e kindje, ziekenhuis,??, ik denk een jongen 29 maart 2011 Delilah, 2e kindje, hopelijk thuis, hopelijk bv 30 maart 2011 Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fles 31 maart 2011 Pino02, 2e kindje, thuis, fv, jongen Violet32, 3e kindje, ziekenhuis, bv Athalia, 2e kindje, ziekenhuis, waarschijnlijk fv, 1 april 2011 Seertje, 1e kindje, ?, bv, geen vermoeden; hopen eigenlijk wel op een meisje 2 april 2011 BellNoor (Anne), 2e kindje, ziekenhuis, fles Buddy (simone), 2e kindje, thuis, fles 3 april 2011 Pebbie, 1e kindje, ?,?, denk meisje 4 april 2011 Kelly1980, 2e kindje, ziekenhuis, fles Faith84, 1e kindje, ziekenhuis, bv Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fles Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv 5 april 2011 FB1984, 1e kindje, ziekenhuis, fles Touwtje, 1e kindje, thuis, BV 6 april 2011 Moetsyyy, 2e kindje, ziekenhuis, fles Lautjep, 1e kindje, ?, bv 7 april 2011 Enya, 2e kindje, ziekenhuis, BV Angela en Arjan, 1e kindje, thuis, bv, jongen Janneke G, 2e kindje, ?, ? RoSa2009, 1e kindje, ziekenhuis, fles 8 april 2011 Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fles Loepie, 1e kindje, thuis, BV titiana, 1e kindje, ziekenhuis, bv hopelijk, jongetje Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fles, meisje 10 april 2011 Lindanna, 1e kindje, ziekenhuis, fles, meisje 11 april 2011 Suus1982, 2e kindje, thuis, BV, meisje MiniMe81, 1e kindje, thuis, BV, jongen Jojoki, 2e kindje, ziekenhuis, bv, jongen 12 april 2011 cvm1985, 1e kindje (derde voor vriend), thuis, BV, meisje 14 april 2011 Julia6, 3de kindje, thuis, BV, jongen 15 april 2011 Musty, 2de kindje, verplicht ziekenhuis , BV (hoop ik) , manlief denkt jongen ik geen idee Jeetjejom, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, denk kunstvoeding, denk meisje (man kan vast geen jongens maken) Onsfrumpie, 2de kindje, in het ziekenhuis ivm eerdere KS, BV, man geen idee, ik geen sterk vermoeden maar neig naar een jongetje, al maken wij alleen maar meisjes in de fam 18 april 2011 Bailey1985, 1e kindje,hopelijk thuis,BV,?? 23 april 2011 TruusdeMier, 2e kindje, Verplicht Ziekenhuis, fles, ? Afspraken: 09-08 - Moetsyyy - moeders voor moeders 10-08 - Moetsyyy - gyn + 1e echo 10-08 - Seertje - intake vk 10-08 - Jamejozie - intake vk 11-08 - Seertje - moeders voor moeders 11-08 - Julia6 - moeders voor moeders 12-08 - Pcootje - gyn + 1e echo 13-08 - Janneke - gyn + 1e echo 13-08 - BellNoor - moeders voor moeders 13-08 - Kelly1980 - gyn + 1e echo 13-08 - Angela en Arjan - intake vk 13-08 - Seertje - 1e echo 16-08 - Athalia - intake vk 19-08 - Lindanna - gyn + 1e echo 19-08 - FB1984 - gyn + hopelijk 1e echo 20-08 - Nikske - gyn + 1e echo 20-08 - Lautjep- afsluiting gyn+ 1e echo 20-08 - Foeske - intake vk 23-08 - Enya- intake vk 1e echo 23-08 - Musty - gyn + 1e echo 24-08 - Pino - intake vk + 1e echo 24-08 - Delilah - vk + 1e echo 24-08 - Suus1982 - intake vk 24-08 - Julia6 - gyn + 1e echo 25-08 - BellNoor - intake vk + 1e echo 26-08 - Pebbie - intake vk 26-08 - lautje - intake vk 27-08 - Aliekeleppink - intake vk + 1e echo 27-08 - Loepie - intake vk 27-08 - Buddie - 1e echo 27-08 - RoSa2009 - gyn + 1e echo 27-08 - Jojoki - 1e echo 30-08 - Foeske - vk + 1e echo 30-08 - Star2 - gyn + 1e echo 30-08 - Bailey - Gyn + 1e echo 31-08 - Delilah - intake vk 31-08 - Jeetjejom - gyn + 1e echo (hoop ik) 31-08- jojoki -intake vk 07-09 - titania - intake vk + 1e echo 07-09 - Sanne85 - intake vk + 1e echo 08-09 - MiniMe81 - intake vk + 1e echo 09-09 - Musty - gyn + 2de echo
30-08 hebben we de 1e echo en vandaag aangemeld voor MvM @sanne85, jullie zijn ook zwanger via een donor begrijp ik? @pino gelukkig geen bloedverlies meer!. @jamejozie hopelijk blijft het goed gaan! Duim voor je. @lautje, hoe gaat het met je buikpijn? Hopelijk is al minder @vriend, Baileyman is helemaal door het dolle en wil het van de daken schreeuwen! Morgen gaan we naar mijn ouders en woensdag naar zijn ouders. @moe, zo de moeheid begint me steeds vaker te overvallen zo midden op de dag. @misselijkheid, de extreme honger van afgelopen 2 weken begint plaats te maken voor misselijkheid. Het is nog wel te verdragen gelukkig. @alle nieuwe meiden van harte gefeliciteerd en welkom XXX Liefs
Jamejozie gelukkig ga je morgen naar de vk. ik hoop dat ze dan meteen even een echo maken dan weet je waar je aan toe bent. Mijn buikje gaat wel weer beter. ben ook weer wat rustiger. ALs het mis is gaat het toch wel mis en dan liever nu dan over 4 weken maar mijn borsten doen nog goed pijn en de vk vond het meer lijken op spierpijn in mijn bekkenbodemspier dit moet vanaf overmorgen beter worden. Dit komt door tillen heb er geen moment bij stil gestaan dat boodschappen tillen al zwaar is. Ik heb mijn plas laten testen en er is geen blaasontsteking te vinden. Ze hebben hem wel even voor mij op kweek gezet en ik kan woensdag even bellen.
Hallo Allemaal! Lange werkdag gehad, ga even reageren op iedereen! Lautjep, Ai krampen! Hopelijk is het bandenpijn. Lees dat je de VK hebt gebeld, heb je rustig aan gedaan? Angela en Arjan, Libido is hier wel maar ben gewoon te moe op het moment... Jamejozie, Hier hoeft Truusman nog geen taken over te nemen. Pas wanneer het mij te zwaar word zal ik het hem vragen. Ben nogal onafhankelijk ingesteld Ojee wat schrikken! Knuffel! Moodswings; Zo ineens kan ik heel fel reageren! Onbewust en kan om kleine dingen zo boos worden ineens. Musty, gezellig met manlief weg! Heb je wat leuks gedaan? En hoe reageerde je vriendinnetje? Nikske, leuke aankondiging! Esje78, gefeliciteerd met je zwangerschap! Pino, wat een opluchting! RoSa2009, jeetje wat een rot situatie! Kan je via de HA geen bloedtest krijgen? Knuffel! Onsfrumpie, lekker geshopt hoor! Ga van de week denk ik ook maar een andere broek erbij shoppen! cvm1985, kan je hier ook even poetsen? Lekker hoor! Liane, gezellig kom erbij! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Zo ik ben bij! Heb ontzettende hoofdpijn, dus ga bijtijds op bed. Heb vanmiddag nog een testje gedaan, kon t niet laten en ook deze licht positief. Als ie morgen ook posi is ga ik een banner uitzoeken! Groetjes Roxanne
ik heb rustig aangedaan want dat is belangrijk voor de baby. Het zou toch erg leuk zijn als het blijft plakken
daar ga ik wel vanuit. het komt gelukkig bij ons in de familie niet voor dus de druk is minder hoog. ga nu even eten
shoppen was leuk ja al is die broek nog echt te groot, misschien straks mijn tas met oude spullen van de kast pakken. Ik had toen maat 38 en nu is soms maat 36 al te groot dus ik ben bang... dat ik allemaal nieuw moet kopen hihihi. Ik heb vandaag ook mijn eerste kadootje gehad, 2 hele lieve theelichtjes met als decoratie roze,witte en blauwe muisjes erin! Zo schattig! Oh ja en vanmiddag was ik wel even misselijk hoor, zolang ik maar blijf eten gaat het goed maar zodra die maag werkeloos begint te worden speelt het wel op, dus nu maar overal weer koekjes en crackers mee heen nemen. Ook kraamzorg alvast "besteld" en de afspraak met de VK staat, volgende week vrijdag, ik moet ook naar de endocrinoloog en ook die afspraak staat (ivm schildklier). Zo he dat is lekker dat dat allemaal gedaan is zeg! Dus nu weer even rustig aan doen! Hebben jullie al een zwangerschapsdagboek gekocht? En al aan het invullen? Ik heb een super leuke van Pauline Oud!
Ik heb verschillende gezien bij Bol.com maar weet nog niet welke ik wil. Heb je een linkje voor me? Balen dat het allemaal te groot is! Hopelijk kan je je nieuwe broek snel aan en je oude broeken misschien aan het einde. Lautje, eet smakelijk! Lig lekker op mn bed, hoofdpijn zakt al iets. Hen 1 pcm genomnen want na 1 dag vol met hoofdpijn werd ik er helemaal kribbig van.
Ik heb besloten het niet te gaan doen, zo'n zwangerschapsboek. Heb bij mijn dochter geprobeerd een site te maken, maar uiteindelijk vergeet ik het toch allemaal bij te werken enzow, dus kan ik beter mijn geld uitsparen voor andere leuke dingetjes (daarnaast ben ik iemand die nogal wisselingen heeft tijdens de zwangerschap, lijkt me voor je kindje later ook niet echt leuk om te lezen dat mama helemaal genoeg van alles had en dat ze spijt had van de zwangerschap enzo hahahaha) Daar heb ik trouwens wel een gruwelijke hekel aan, aan die vrouwen wat beweren dat zwanger zijn alleen maar leuk is! Begrijp me niet verkeerd, ik had een heerlijke zwangerschap, nergens last van of wat dan ook, maar mén wat was ik het soms zooooooo zat! Die buik wat in de weg zat, voeten zo dik als ik weet niet wat van het vocht, gewoon filet americain willen eten, dat soort dingen allemaal. Ik neem aan dat de andere al-mama's dit toch ook wel herkennen?
ik heb ontzettend genoten van mijn 1e zwangerschap, maar ook ik had mijn baalmomenten en dipjes hoor. Vooral op het laatst, o wat miste ik mn blikjes red bull en mijn broodjes met Vocking!
Truus, dat is precies wat ik bedoel! Ik wil niet dat jullie denken dat ik me superdepri heb gevoeld ofzo, want verre van. Maar soms had ik er gewoon genoeg van en van anderen om je heen hoor je alleen maar die roze wolk verhalen. En dan ga je zo aan je zelf twijfelen. Gelukkig had ik een vriendin die samen met mij zwanger was en die dacht er net zo over, af en toe klagen mag best!
Wat een spanning hier allemaal, ik hoop toch echt dat we allemaal enen plakbeeb hebben!!! Alle nieuwe welkom en gefeliciteerd! Gelukkig hier nog geen zw broeken nodig maar wel af en toe van dat zeurende gevoel in mn buik he get je word er best wel onzeker van af en toe en de echo duurt nog zo lang! Ik heb nog niks geshopt eerst een goede echo dan ga ik s rondneuzen haha Ik ben ook niet zo van de babyboeken ik moet nog steeds een fotoalbum maken Hebben jullie nog zin in rare of slechte dingen, ik zou s ochtends zo langs de mac kunnen mmmm maar ik doe t niet hoor!
OOh ik begrijp je ook hoor, mij leek t vooral lekker dat ik me weer normaal kon bewegen en mn eigen schoenen weer aan kon en t belangrijkst: rauw vlees mmjaamm filet american, biefstuk als t maar rood was!
Dit keer houd ik geen babysite bij. Ik heb gemerkt dat ik meer in mn dagboek zette dan op de babysite. Dagboek is lekker prive, dat bevalt me wel!
Dit is de link Truus bol.com | Mijn 9 maanden dagboek, Pauline Oud | Nederlandse boeken Ik heb een beebiesite nl www.onsfrumpje2.beebiesite.nl, ik heb een zwangerschapsdagboek én ik hou een gewoon dagboek bij, dus ik schrijf wat af maar ik vind het heerlijk en dat is mijn uitlaatklep. Tijdens mijn vorige zwangerschap vond ik het rond week 9 helemaal genoeg! Ik was kotsmisselijk en dat triggert bij mij paniekaanvallen en ik durfde de deur niet meer uit, dus ik heb bijna 3 maanden geen supermarkt van binnen gezien! Manlief deed de boodschappen, ik heb geklaagd bij het leven. Pas vanaf week 20 tot week 37 voelde ik me prima en heb wel genoten en leuke dingen gedaan. Na week 37 zwollen mijn voeten en enkels op als een gek én kreeg ik "last minute BI" geen feestje dus, maar ach elk cliché klopt wel hoor, als je ziet wat je er voor terug krijgt! Je ziet het maar, ik ben weer zwanger hihihi!
Mijn eerste zwangerschap was ongelovelijk zwaar! Maar had af en toe momenten dat ik ook genoot ervan. Vast andersom dan de meeste. Hier vandaag de rest van de vloeren van ons apartement gehaald. Deze week leggen en van het weekend hopelijk over. Ik heb er vertrouwen in dat alles goed komt met de zwangerschap, heb echt geen bloed meer gezien. Heb er echt zin in! Mijn dochter kruipt en loopt (aan de hand) al het hele huis door!
hier alle positiekleding vanavond gewassen en hangt allemaal aan de lijn, vanmiddag een truitje van noppies gekocht voor mezelf en t eerste pakje al! zaterdag hebben we al staan kijken maar dachten beide nah wachten nog effe maar *schaaam kon t niet laten* vanmiddag nog een test gedaan en de streep knalt er zo vanaf (zie album) dat ik t pakje gehaalt heb