Hallo alle nieuwe dames gezellig hoor Ik duik zo me bedje in morgen flink feesten. En wat verrassend dat ik de bob ben hahaha Duik er maar ff in net groot gedeelte van de huiskamer gepoetst. :S en nu ff lekker doesie pikken. x en tot morgen nacht of zondag!
hoi allemaal Nieuwe zwangeren; gefeliciteerd!!! Over fv/bv: Ik ga voor BV en ben van plan dat minstens 6 maanden te gaan geven. Mocht het niet lukken wil ik ook alvast wat info over lactatiedeskunidgen enz. zodat ik meteen hulp kan zoeken als dat nodig is. Lukt het dan nog niet, ja, dan de fles. Doe het niet eens zozeer omdat het zoveel beter is, okay er zitten wel afweerstoffen in maar na de eerste keer kdv word de kleine toch blootgegeven aan alle mogelijke bacterien...En fv is tegenwoordig ook heel goed en compleet. Het gaat mij er meer om dat het me praktisch lijkt, ´s nachts niet naar beneden om een fles te maken, mochten we op vakantie gaan scheelt het een hoop gedoe met voeding bereiken, uitkoken enz. (wij kamperen meestal) En het lijkt me vooral heel bijzonder om zelf mijn kindje te voeden. Heb trouwens gisteren gehoord dat mijn schoonzus ook een april-mama word Zij is nu 4.2 weken zwanger (ik 6.2) Wel gezellie hoor, kunnen strax heerlijk kletsen over onze zwangerschappen!
hallo, ben ik ook nog ff snel! @Bv/Fv: Ik ben wel een BV mama hoor! Maud is nu bijna 9 maanden en krijgt nog BV! Maar ik ga het nu wel afbouwen, want ik wil heel even rust en opnieuw opladen voor de volgende ! Stel dat ik door zou blijven voeden totdat de volgende zou komen, hoe zou het dan zitten met de colostrum enzo? Je zou haast zeggen dat de melk voor een pasgeborene anders is dan voor een uk van bijna 1,5... Anyway, daarom stop ik er ook gewoon lekker mee! 9 maanden vond ik een heel mooi moment om te stoppen. @alle nieuwe meiden: gefeliciteerd en welkom! @vuurtorentje: wat goed zeg een test met 3+, terwijl je nog geen 5 weken zwanger bent, knallen met dat HCG hormoon!
Ooohhh, ik zou naar bed gaan maar het komt er niet van. Ben op internet naar peuterbedjes aan het zoeken. Hoezo voorbarig Hier nog mijn test van vanavond, was ook blij verrast dat er 2-3 weken stond i.p.v. 1-2 (eisprong was nml precies 2 weken geleden) Nu toch echt slapen....
Lees weer een hoop verdrietige berichtjes, sterkte meiden. FB ons zoontje is ook van april en had idd na de geboorte een mutsje gekregen van het ziekenhuis. Dit omdat ze zich de eerste week zelf nog niet goed warm kunnen houden. Dus als je een leuk mutsje hebt gezien zeker kopen. Nikske super zeg dat jullie een kloppend hartje hebben gezien, wat moet jij je eigen gelukkig voelen. Ik ga net als bij mijn zoontje weer FV geven. Zowel de VK als kraamverzorgster respecteerde mijn keuze direct. En ze zeiden ook meid als jij je er niet prettig bij voelt lekker FV geven. Nieuwe meiden welkom. Violet ik zal me niet lekker voelen bij BV. Ik ben ook niet zon type die in het openbaar gaat voeden, zelfs niet als ik kraamvisite zou hebben. En ik zal mezelf dan een gevangene voelen in mijn eigen lijf en huis. Cvm wat leuk om samen met je schoonzus te zwangeren. Ik heb juist helemaal geen trek in lekkere dingen, komt misschien nog wel. Maar vind het opzich nog niet zo heel erg dat ik het nog niet heb scheelt hopelijk wat kilo's
Zooo gisteren avond de laatste en vandaag de 1ste. Ik denk dat we dat nooit meer mee gaan maken Moet over een uurtje in de auto zitten om te gaan werken. En heb net vriendlief uitgezwaaid want die gaat lekker een weekje met vakantie. Meiden ik denk dat ik een blaasontsteking krijg. Heb een ontzettend branderig gevoel bij het plassen. Ik ben al heel veel water aan het drinken in de hoop het zo tegen te kunnen gaan, want zal het liefst nu niet aan de AB gaan. Fijne dag allemaal en tot vanavond.
@Isra: ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook 2x een blaasontsteking gehad, maar je krijgt AB die je wel mag hebben tijdens de zwangerschap hoor... Dus misschien kun je het beter meteen ff laten onderzoeken, zo voorkom je erger.....
betreft t colustrum ik heb gelezen dat als je door blijft voeden de laatste weken van de zs de samenstelling van je melk weer verandert
Vuurtorentje & marleen, gefeliciteerd en welkom. Redenen voor FV: mij lijkt het fijn dat de kleine wat sneller een ritme krijgt, een wat voldaner gevoel en dat ik de voeding een uit handen kan geven. En aangezien ik 10 weken na de bevalling weer aan het werk ga zie ik mezelf op mijn werk niet kolven. Ik vind BV een onwijs mooie gedachten, en ook knap van de vrouwen die het wel doen, maar mij heeft het gewoon nooit echt getrokken.... Ow en ik las bij een van jullie dat ze 's nachts niet naar beneden willen voor flesje te warmen maar dat hoeft niet. Er gaan steeds meer kraamzorg instantie's over op warm kraanwater. Dan kun je het flesje dus gewoon op de badkamer klaar maken!! Isra: grr ik weet wat blaasontsteking is, heb er 3 jaar lang maandelijks last van gehad, dus ik krijg al pijn als ik jouw berichtje lees Maar ook tijdens je zwangerschap krijg je daar gewoon antibiotica voor. Ik zou het dus optijd laten nakijken. BETERSCHAP!! Ow voor de meiden die het leuk vinden, mijn echo staat in mijn album *trots*
hey meiden... heb niet echt bij gelezen maar las toch snel weer wat treurige berichten veel sterkte allemaal.... alle nieuwe meiden welkom en gefeliciteerd... laatste week bijna niet om de comp. geweest want we hebben lekker vakantie.. dus de dagen worden ff anders ingepland hihi.. maar nu ff tijd om een berichtje achter te laten... hier gaat alles nog steeds perfect de misselijkheid is er soms nog steeds maar voor de rest voel ik me kip lekker.. kan niet wachten tot a.s. vrijdag dat we voor het eerst naar de vk mogen..... fijn weekend allemaal.....
Heeyy FB1984! Wat leuk zeg, dat je hier ook bent, nu kunnen we gezellig hier verder kletsen!! Dank je wel! Jij ook gefeliciteerd!!! Liefs,
Alle nieuwe meiden, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! En voor degene waar het niet bij gelukt is, een hele dikke knuffel en heel veel sterkte toegewenst!! Heb even een vraagje aan julllie. Is het normaal dat je om de 2 uur al honger, veel dorst en hoofdpijn (nou hoofdpijn niet om de 2 uur dan hahaha) hebt?? Liefs,
Ik heb ook inderdaad veel vaker honger dan normaal! En als ik ´s nachts eruit moet om te plassen, heb ik ook al honger. Dus helemaal ´s ochtends als ik opsta, en van de honger word ik dan weer misselijk... Ik probeer wel steeds iets (kleins) te eten als ik weer trek heb (behalve 's nachts dan...). Dat helpt ook tegen de misselijkheid.
Ik eet elke 2 uur inderdaad, maar wel maar kleine beetjes. Als ik teveel eet dan word ik misselijk. Hoofdpijn kan komen doordat je te weinig drinkt... Ik moet mezelf echt dwingen om op z'n minst 2L te drinken per dag. Het lukt wel 8 van de 10 dagen... xxx
Goedemiddag dames, Even stiekem vanaf het werk een berichtje. Heb vanacht wel redelijk geslapen maar auw wat doen m'n (.)(.) zeer zeg.... Ook last van mijn buik gehad lijkt wel alsof ik een buikspier oefeningen heb gedaan... (kheb toch echt geen rare dingen gedaan). Met de misselijkheid gaat het afgelopen dagen wel redelijk, heb wel het idee dat ik benauwder wordt (ben licht asmatisch), maar zolang ik mijn inhalators niet nodig heb gebruik ik ze ook liever niet . @fb, ik ben blij dat jij hetzelfde hebt betreft de voeding, ik moet er echt niet aan denken. het doet al pijn als er zachtjes iets tegen komt (met kleding aan)....
yup alhoewel ik t alleen met drinklen heb, drink me t laplazerus en anders idd meteen hoofdpijn... snachts word ik er ook wakker van dus dan weer wat drinken en gevolg heel vaak de wc bewonderen
hier was (heb t 50/50 gedaan zo lang mogelijk ik had te weinig productie kwam niet op gan, maar voor mij waren t echt soort van rustmomentjes... met ritme en fv.... dat gaat hier bijna niet op ze bepaalt t zelf wel effe je kan ook een flesverwarmer op je nachtkastje zetten ik ga spieken
@Minime81 dank je wel voor de tip! ik heb dat namelijk ook dat ik s'nachts vaker moet gaan plassen en dan heb ik ook weer honger. Maar ik snap het best, onze lichamen zit momenteel met heel veel zwangerschapshormonen! @Nikske89 Dank je wel voor je tip, ik drink normalite heel weinig, maar sinds een paar dagen heel veel en inname veel water. Mijn hoofdpijn is nu wel wat minder geworden gelukkig pfff