April 2011 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi allemaal!

Nog meer meiden hier die uitgerekend zijn in april 2011? Ik ben voor zover ik weet uitgerekend rond 11/12 april, maar de precieze datum is nog niet helemaal bekend!
    Het nieuws is dus vers van de pers :D. Ik had een onregelmatige cyclus na het stoppen met de borstvoeding, dus het is nog niet helemaal zeker, maar april gaat het zeker worden!

Ik heb dus al een kleine spruit, Lucas, vandaag precies 11 maanden. Uiteindelijk zal er ongeveer 19 maanden verschil tussen de twee zijn!

Wat is jullie verhaal?
    Liefs!

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hoihoi! Ik sluit mij aan, vanmorgen positief getest. Ik heb mijn eisprong gevoeld, op de dag voordat hij er eigenlijk zou moeten zijn. Officieel zal ik dus uitgerekend zijn op 19 april, maar volgens mij moet het 18 april worden. Middenin april in ieder geval!

Jouw tweede dus MamaMarije? Voor mij is het de eerste keer... Spannend allemaal....

Liefs,

Mrs Hair

3. MamaMarije

Hoi Mrs Hair!

Idd de tweede voor mij, dus het is allemaal al zo'n beetje bekend. Wil natuurlijk niet zeggen dat alles hetzelfde zal zijn!

Oe, spannend hoor! De eerste! Leuk zeg! Mocht je wat te vragen hebben, stel ze gerust hoor!

Liefs

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Als het goed is zullen we elkaar de komende tijd veel spreken!! Hopelijk komen er snel nog veel mama's bij! Ik hoop wel dat het allemaal goed gaat, het is nu nog zo pril.... Doodeng vind ik het...

5. MamaMarije

Dat is helemaal logisch hoor, dat je het eng vindt! Het is ook een belangrijke en spannende fase, moeder worden! Zelfs ik vind het nu nog weer spannend, dat blijft denk ik altijd.

Heb je al een verloskundige/gynaecoloog uitgezocht?

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Nou nee, ik heb vanochtend net positief getest... Ik heb al wel gekeken op internet, er zitten een paar mooie praktijken in de buurt. Alleen zullen we ongeveer halverwege gaan verhuizen, daar baal ik wel van... Dan moet ik halverwege van verloskundigenpraktijk wisselen. Maar goed, ook dat overleven we wel :D

Ik zie trouwens net dat ze pas bij 10 weken een echo maken!! Poeh, dan zit je echt lang in onzekerheid....

7. MamaMarije

Ja, dat klopt meestal wel, dat het even duurt voordat je een echo krijgt. Bij Lucas kreeg ik met 8 weken een echo en nu waarschijnlijk nog ietsje eerder (rond 7-8 weken) omdat we op vakantie gaan.

De 1e echo dient met name om hartactie vast te stellen en het hartje gaat pas kloppen vanaf de 5e week. Dus ja, je zit nog even in onzekerheid!

Maar heb vertrouwen ;)

Halverwege verhuizen lijkt me idd niet zo prettig, maar je verandert er niet veel aan, denk ik! Ga je ver weg verhuizen? Of zou je dan nog van dezelfde praktijk gebruik kunnen maken?

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Niet zo heel ver nee, ongeveer 20 kilometer. En ik blijf werken in de stad waar we nu wonen... Dus dat zou misschien wel kunnen. Ik zal het als het zo ver is wel met de verloskundige overleggen!

En misschien smokkel ik nog een weekje met m'n laatste periode, kan ik een weekje vroeger naar de termijnecho :)

9. MamaMarije

Zou mooi zijn als je bij dezelfde praktijk kan blijven, of er alvast één uitkiest waar je nu dan iets verder voor moet rijden, maar straks (als je lichamelijk wat minder fit bent ;)) wat makkelijker naartoe kan.
    Idd overleggen met je vk t.z.t!

Smokkelen met je periode zou ik persoonlijk niet doen, je moet toch een vertrouwensband opbouwen met je vk. Je zou evt. wel kunnen zeggen dat je het niet helemaal zeker weet....dat je een onregelmatige cyclus had ofzo.
    Maar goed, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten ;):D, tis jouw/jullie baby!

De dagen duren nu al lang he, als je moet wachten op je eerste echo? Ik heb me voorgenomen om vooral lekker te gaan genieten van deze zwangerschap en niet telkens te denken: och, was ik maar een paar weken verder...
    kost wel moeite hoor ;)

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik ben van nature al zo ongeduldig, en nu al helemaal... En ach inderdaad, ik ga ook niet smokkelen... Dan moet ik daarna weer langer wachten op de volgende echo, dus veel zin heeft het toch niet...

Als ik er een paar nachtjes over geslapen heb, en de dagen daarna ook af en toe aan iets anders kan denken dan aan het pukje in m'n buik, gaat de tijd misschien ook weer wat sneller :)

11. MamaMarije

weet iig dat je er juist door die gevoelens helemaal bij hoort, elke mama-to-be is gespannen en kijkt de dagen weg tot de eerste levenstekenen van de kleine :D

is een goed teken, toch? ;)

12. Lian

Lian Lid

12 jun 2010
    18
    0
    0
    NULL
    Friesland
    #12 Lian, 6 aug 2010
    Laatst bewerkt: 6 aug 2010
    Hallo allemaal,

Ik ben ook uitgerekend in april 2011, 12 april om precies te zijn.
    We zijn al ouders van een zoon die in juni van dit jaar twee is geworden.
    De 1e keer waren we al zwanger voordat we er erg in hadden, deze keer hebben er 10 maanden op moeten wachten. We hadden de moed al bijna opgegeven.

Vandaag ook gelijk de vk gebeld en we hebben op 8-9-2010 de termijn echo. Volgens mij durf ik het dan pas echt te geloven dat het zo is. Het voelt nog zo onwerkelijk.

Groetjes Lian.

13. MamaMarije

Hoi Lian!

Leuk dat je ook meekletst! Gefeliciteerd met je zwangerschap! En leuk dat je ook al een zoontje hebt, kunnen we af en toe overleggen ;).
    Kan me voorstellen dat het naar is geweest dat jullie dit keer zo lang hebben moeten wachten!
    Ik vind deze wacht-periode (tot de echo) misschien wel het moeilijkst van de hele zwangerschap!

14. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dat is dan wel weer een heel fijn idee! Wat een hart onder de riem, thx mamaMarije :D

15. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hoi Lian,

Welkom !

Ik zie dat het voor jou nog net zo onwerkelijk is als voor mij :D MamaMarije zei het al, dat wachten is killing en schijnbaar heeft iedereen het...

Misschien zijn we met z'n allen een stukje zekerder als we de komende paar weken elke ochtend boven het toilet hangen ;)

Liefs,

Mrs Hair

16. onsfrumpie

onsfrumpie Actief lid

29 okt 2008
    183
    0
    0
    hoi hoi,
    ik heb niet alles gelezen hoor, maar ik meld me ook bij de april 2011 mama's, als het goed is ben ik rond 15 april uitgerekend, gisteren positieve test 1 en vanochtend nr 2 dus ja echt echt zwanger!!!! Het is beeb nr 2, beebje nr 1 is nu 13 maanden oud.

17. LiesHeems

LiesHeems Lid

23 mrt 2010
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb vanmorgen een test gedaan en hij was positief......ben denk rond 10 april uitgerekend!!!!!

18. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    ik meld me ook aan! ben waarschijnlijk op 15 april uitgerekend. SPANNEND :D
    het is ook mijn eerste beebje

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Zijn we al met z'n zessen! Gezellig :D

Ik maak even een lijstje hoor!

Liesheems: 10 april
    MamaMarije: 11/12 april
    Lian: 12 april
    Smyltje: 15 april
    onsfrumpie: 15 april
    Mrs Hair: 19 april

Leuk rijtje al he? Er komen vast nog meer dames bij... Vinden jullie het leuk om je voor te stellen? We zullen de komende tijd veel met elkaar kletsen, als het goed is...

Ik zal even beginnen.

Ik ben dus Mrs Hair ;). Ik ben stiefmoeder van een meisje van 5, en een jongetje van 3. We doen co-ouderschap, dus de kinderen zijn de helft van de tijd bij ons. Dit wordt mijn eerste eigen kindje, dus wat dat betreft wel heel erg spannend... Het eerste jaar van een kinderleven heb ik nog nooit meegemaakt, dus dat is allemaal nieuw binnenkort.

Verder ben ik jurist, en doe ik nog een studie erbij. Het is dus behoorlijk druk allemaal, ik vind het ook héél spannend hoe we dat allemaal gaan inpassen. Het scheelt dat mijn aanstaande man (we gaan trouwen op 8 oktober!) zelfstandig ondernemer is met heel veel vrije tijd. En ik hoop dat ik drie dagen mag gaan werken, maar dat zijn zorgen voor morgen. Nu maar even eerst wennen aan het idee van mijn kersverse zwangerschap...

Ik kijk ernaar uit om jullie ook beter te leren kennen!

Liefs,

Mrs Hair

20. onsfrumpie

onsfrumpie Actief lid

29 okt 2008
    183
    0
    0
    Ik ben 31 jaar en mama van frumpie, zij is 13 maanden en getrouwd (manlief 32). Ik werk niet, ik ben full time huismama. Ik geef wel workshops en zit ook nog in een DesignTeam van een winkel. Dit was ronde 2 (en eigenlijk pas de 1e echte serieuze ronde) dus heel snel deze keer! We zijn heeeeel blij natuurlijk maar het voelt nog wat onwerkelijk. Vandaag zijn de klachten ook een beetje op gang gekomen, balen maar het hoort er bij. Ik ben 15 april uitgerekend trouwens. Ik kijk nu al weer uit naar de trapjes, woeltjes en dikke buik!!! Onze ouders weten het nog niet trouwens, mijn vriendin wel.

Deel Deze Pagina