Hahaha, gossie moest Lucas nog langer opgevouwen zitten! Zijn bij jullie de namen trouwens ook al helemaal klaar?
Nee, nog helemaal niet!! dat wordt echt ons drama dit keer. De meisjesnaam zijn we nog steeds helemaal uit (die hadden we nog ). Maar wij zijn erg slecht in jongensnamen! Lucas was zo'n beetje de enige echte leuke naam die goed in onze stijl paste en bij onze achternaam... wordt dus nog een feest en ik heb er eigenlijk nog niet zo bij stil gestaan! Hoe is dat met de andere meiden? Hebben jullie al namen? Lucas heeft het pakje trouwens maar 1 dag aangehad hoor , toen maar een maatje 56 uit de kast gepakt, haha, maar het stond hem echt droppig...
Hier hebben we al namen bedacht, manlief is er ook helemaal zeker van (zal wel, zijn ook allebei zijn keuze), maar ik heb weer mijn twijfels. Maar ik denk dat het ze uiteindelijk wel gaan worden. Wij hebben de jongensnaam van de vorige keer laten vallen. Vond hem aan het einde van de zwangerschap al niet meer zo (toen wisten we al dat we een meisje kregen, dus dan mag dat) en toen heeft ook nog een meisje van zwangerschapsyoga toevallig haar zoontje die naam gegeven. Dus dat was exit voor de naam hahahaha
Nee wij zijnook nog niet uit de namen hoor... We gaan er pas serieus over nadenken als we weten wat het wordt, dan hoeven we maar een naam te bedenken. Maar ik vind een meisjesnaam ook wel makkelijker
Wij hadden al heel lang een meisjesnaam waarvan we wisten dat vrienden die ook hadden. Het was dus echt wie er als eerste een meisje zou krijgen heeft de naam. Helaas ( voor ons ) is mijn vriendin een paar weken gelden bevallen van een meid en hebben zij die naam dus gebruikt. Gelukkig hebben we nog een andere naam op de plank liggen. Jongensnaam daarin tegen wordt nog lastig. Na 2 jongens met allebei een 2e naam zijn we er een beetje door. Zou dus mooi zijn als het een meisje is, al denk ik dat we weer een jongetje zullen krijgen. Gelukkig hebben we nog even. @jeetjejom, met hoeveel weken is je dochtertje geboren als ik vragen mag? En is er een kans dat het deze keer weer gebeurt?
Wij hebben een jongens- en meisjesnaam. De meisjesnaam hadden we nog en de jongensnaam zijn we pas uit. Eigenlijk 2 jongensnamen maar ja je kunt er maar 1 kiezen he. Wij willen absoluut weten wat het wordt. Bij Ryan wisten we het ook. Vond het zó leuk om te weten, dan noem je z'n naam en maak je leuke voorstellingen en het is handig met spulletjes kopen. We hebben het verder tegen niemand gezegd, die mochten wachten tot de geboorte. Kan nu al niet wachten tot de 20-weken echo.
Mijn dochter is gewoon met 38w1 geboren, dus ze was op tijd. Ze is dus echt een dysmatuurtje en geen prematuurtje. Het gebeurd bij vrij veel kinderen blijkbaar, echt 1 op de 100 (wat ik best een shocking aantal vond), en er is geen precieze oorzaak voor te vinden, kan vanalles zijn geweest, een infectie in de eerste weken, te lang doorgewerkt, placenta was sowieso al helemaal op. Mijn vroedvrouw gaf aan dat ik waarschijnlijk gewoon geen grote kindjes kan krijgen, maar ik wordt nu wel extra in de gaten gehouden (vandaar ook mijn controles op het zh). Ik heb gevraagd wat ze willen gaan doen als het er naar uitziet dat het weer gebeurd, maar meer dan volledige bedrust en eventueel eerder halen kunnen ze ook niet doen.... Bij de pretecho bij 28 weken lag ze trouwens een kleine week achter qua groei, maar dat vond de echoscopiste geen reden tot paniek, vooral omdat mijn man en ik allebei niet van de grootste zijn.... Is alleen maar afwachten deze keer eigenlijk (en misschien iets beter naar mijn lichaam luisteren ) Ik ben een freak wat namen betreft, iedere naam wordt opgezocht bij de SVB-lijst en als hij meer dan 50x voorkomt wordt hij al automatisch geschrapt hahahaha.....
Hallo, kom mij ook melden. Gisteren positief getest. Ben al heel blij, maar probeer me (met moeite) toch voor te houden dat het nog mis kan gaan....zodat ik in dat geval niet te erg teleurgesteld wordt......kortom, nog erg spannend eerst. Wij hebben al een dochtertje van 1 jaar en 3 maand. Wij hebben dus weer een nieuwe meisjesnaam bedacht en de jongensnaam is gebleven.....wat dat betreft alles al in orde dus, nu de beeb nog haha. Maar wat spannend, een aantal van jullie hebben al een afspraak bij de verloskundige. Ben heel benieuwd. Ik wacht denk ik nog een weekje of 2 met bellen. vorige maand had ik na 4 dagen overtijd een heel licht streepje en de dag erna alsnog ongesteld. Wacht nog maar even af.... Groetjes van verse mamma....hopelijk weer rond 18 april
Voor jou ook goeie zwangerschap gewenst n succes bij de gyn. Apart verhaal....hopen dat het gewoon voorspoedig verloopt
@verse mama, was dat tegen mij bedoeld over dat apart verhaal? Ik weet dat dysmatuurtjes het heel goed doen hoor, mijn dochter is nu nog een beetje aan de kleine kant, maar verder is ze eigenlijk een ontzettend sterk kindje, ze is nooit ziek of wat dan ook, dus ik klaag helemaal niet. En het voordeel is dat ik nu enigzins voorbereid ben op wat er kan komen. Ik weet trouwens niet of iedereen weet wat dysmatuur betekent..... Maar het houdt eigenlijk in dat ze te klein en te licht was in verhouding tot de zwangerschapsduur. Je hebt kindjes die prematuur zijn (te vroeg geboren, maar voor de duur van de zwangerschap prima op gewicht en lengte), kindjes die prematuur en dysmatuur zijn (dus én te vroeg én te licht), maar mijn dochtertje was alleen dysmatuur. Alles was dus wel al goed ontwikkeld (longen enzo) maar met 42 cm en 1880 gram was ze toch echt 'iets aan de kleine' kant! Maar ach, als dat alles is... Er zijn mensen die het zoveel slechter hebben denk ik altijd maar! En ik heb heeeel lang een babytje gehad (wat weer een heel raar effect gaf omdat ze wel al kon zitten met 6 maanden maar toen even groot was als een baby van 2 maanden)
Ja bedoelde wel jou, jeetjejom. Ben niet heel ervaren met hoe een zwangerschap allemaal kan verlopen, dat blijkt wel, maar het belangrijkste is natuurlijk dat je een gezonde meid hebt...daar heb je gelijk in...... Nou dan wens ik jou ook maar gewoon een fijne zwangerschap
Ga trouwens maar es naar bed want ik klets sowieso alleen nog maar onzin geloof ik Ben zo duf en vaag als maar kan.....soms moet een mens weten wanneer de dag voorbij is, niet? Tot de volgende keer
@ Jeetjejom: Wat een kleintje zeg! En dat met 38 weken... Juul is met 41+5 dagen geboren met een spoedkeizersnee. De VK had me te lang laten doorlopen met weeen (48u thuis) en daardoor was ik helemaal uitgeput. In het zh vliezen gebroken en bleek dat ze gepoept had, weer weeen, ruggeprik, wee opwekkers omdat het niet snel genoeg ging en toen bleek ze ook nog een verkeerd te liggen....kreeg er een ontsteking bij en was ze er binnen 20 minuten. Heb dus een hele nare ervaring met de VK en mag nu bij de gyn omdat ze me totaal verkeerd beoordeeld hebben en niet naar me geluisterd hebben. Juul was trouwens 3500 gr. Nu een echte peuter van bijna 2. Man o man....heb net weer 20 minuten op de wc gezeten, alles wat ik eet lijkt wel laxerend te werken! Kan me niet meer herinneren of ik dat bij Juul ook zo heb gehad... Ben trouwens benieuwd wanneer de vermoeidheid gaat toeslaan! Vorige keer rond 7 weken. Lag ik elke avond om 8 uur te slapen op de bank...heerlijk
Nog een spoedkeizersnede hier dus! Ik heb er ook een gehad, maar dan na 22 uur weeën. Bij mij reageerde haar hart niet op de weeën dus hebben ze haar ook gehaald. Half 11 was ik in het zh, half 12 was ze geboren en verse mama, gezien je handtekening heb je evenveel ervaring ' als mij hoor maar ik herken het oeverloos gewauwel wel hoor. Ook benieuwd wanneer hier de vermoeidheid gaat toeslaan tot nu toe valt het mee
Ik ben ook heel benieuwd wanneer die vermoeidheid komt. Tot nu toe nog nergens last van. Nu wel kleine bloeding, dus hoop dat dat niks voorstelt. Stress schiet er helaas wel meteen in.
Nou de vermoeidheid begint hier al enigszins toe te slaan. Maja wat wil je met een bijna peuter erbij. Het is nog niet zo dat ik om 20.00uur echt naar bed móet, wat bij Ryan toen wel was (weet niet meer precies bij hoeveel weken), maar dat zal wel niet zo heel lang meer duren. Ryan vanmorgen naar het kdv gebracht, kan ik eens een grote opruiming houden boven. Alle slaapkamers moeten aangepakt worden want iedereen gaat van kamer verhuizen. Maar wat je zo in korte tijd verzamelt, dat is ongelooflijk! De kamer waar Ryan nu slaapt wordt de nieuwe babykamer, dus babykamer blijft babykamer. Onze slaapkamer krijgt Ryan en de computerkamer wordt onze slaapkamer. Dit omdat ze dan niet langs elkaar liggen. Kan nog wel eens voordelig werken s'nachts dalijk.
Sjanie, wel lekker zo'n redecorated huis toch? Nieuwe start haha bij ons blijft de kamer van J. haar kamer, de meubels worden dus verhuisd naar de andere slaapkamer en zij krijgt een nieuwe kamer! Moet me maar eens zo langzamerhand over de kleuren gaan bedenken, want dat is bij ons altijd drama! J. haar kamer is geel met donkergrijs geworden, vrij heftig maar wel iets waar ze nog wel een paar jaar mee kan doen
Nou, hier slaat de vermoeidheid al aardig toe hoor! Kan me niet herinneren dat ik dat van Lucas ook zo had. En ik zweet me echt kapot! Heb de hele dag opvliegers, niet normaal! Hebben jullie dat nou ook? @ jeetjejom: idd, het belangrijkste was dat je meiske gezond was! En het lijkt me wel een snoepig gezicht, zo'n klein hummeltje wat al zelf kan zitten, ach goss... . @ verse mama: welkom en gefeliciteerd! En logisch dat je niet alles weet over zwangerschappen, ik denk dan maar zo dat je leert van wat je meemaakt! Als je er nooit over gehoord hebt, kun je het ook niet weten, toch ? Allemaal fijne bevallingsverhalen trouwens, jullie hebben het ook behoorlijk te verduren gehad! Ik block het idee van de bevalling nog even, die van mij was ook niet zo prettig, maar daar hebben we het nog wel een keer over . Laten we de eerstekeer mama's niet teveel afschrikken, haha