April 2011 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Verse mamma: Welkom en gefeliciteerd!!!

Je hebt dus nu 1 dag na NOD positief getest, was het streepje ook donkerder dan de vorige keer? Zo ja, is het in ieder geval al een beter teken toch?

We moeten met z'n allen wachten, wachten en wachten... En voor elkaar duimen dat we allemaal in april mama worden!

Liefs,
    Mrs Hair

2. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Ook wij gaan de hele boel opnieuw inrichten boven. Planning is om komend weekend idd een begin te maken.

Kleuren wordt bij ons ook lastig. Ik vind het leuk om 1 muur een lekkere vrolijke kleur te maken en de rest wit te houden. LOeuke gekleurde accessoires en klaar. Mijn vriend wil alle muren wit houden. Aangezien de meubeltjes ook al wit worden en er wit laminaat op de vloer ligt, vind ik het dan persoonlijk wel erg op een ziekenhuiskamertje gaan lijken. Gelukkig hebben we nog een aantal maanden de tijd om te beslissen.

Als die uk 5 maanden is gaan we toch weer verhuizen en kunnen we de kamer nog een keer inrichten :).

3. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    ik heb ook giga opvliegers. ben een echt koukleum, maar nu niet hoor haha.
    ben ook benieuwd wanneer de vermoeidheid toeslaat, voorlopig nog niet, voel me prima!

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    #204 Mrs Hair, 11 aug 2010
    Laatst bewerkt: 11 aug 2010
    @Esje, wat naar voor je! Ik kan het me zo goed voorstellen, ik was over die paar drupjes twee dagen geleden ook hélemaal naar. Het volgende stuk heeft mij heel veel rust gegeven, dit kunnen dus ALLEMAAL oorzaken van bloedverlies zijn:

Bloedverlies, vóór de 16 weken, komt in ongeveer 20% van de zwangerschappen voor. Gelukkig betekent dit lang niet altijd dat er een miskraam dreigt, ongeveer 50% van de zwangerschappen met bloedverlies verlopen verder probleemloos, er ontstaat dus geen miskraam. Heb je een beetje bloedverlies, maar geen buikpijn, dan is dit een gunstig teken. Toch zullen de meeste zwangeren willen weten of er iets mis is. Hieronder vind je mogelijke oorzaken voor het bloedverlies. Bij ruim bloedverlies moet je altijd je eigen verloskundige of huisarts bellen. Heb je een klein beetje bloedverlies en verder geen erge buikkrampen, dan kun je afwachten. Niemand kan je op dat moment vertellen of het bij jou goed zal gaan of niet. Gunstige tekenen zijn geen buikkrampen en licht bloedverlies.
    Over het verloop van een miskraam vind je meer informatie bij Miskramen.

Bloedverlies tijdens de eerste helft van de zwangerschap
    Oorzaken van bloedverlies kunnen zijn:
    Pseudo-menstruatie: sommige vrouwen hebben gedurende een lange periode in de zwangerschap telkens een beetje bloedverlies op het moment dat ze anders ongesteld zouden worden. Bloeden van de baarmoedermond: de baarmoedermond wordt bedekt met een heel dun laagje huid. Hieronder zitten zeer veel dunne bloedvaatjes. Door je zwangerschap wordt de huid nog dunner en zijn die vaatjes makkelijk te beschadigen. Bovendien wordt de baarmoedermond beter doorbloed, waardoor er bloedverlies kan optreden. Tijdens gemeenschap kan de penis tegen de baarmoedermond aankomen en hier een wondje veroorzaken. Dit is de reden dat het nogal eens voorkomt dat er bloedverlies optreedt na het vrijen, dit is absoluut onschadelijk en betekent niet dat je niet mag vrijen. Maar ook zonder aanwijsbare reden komt het voor dat de baarmoedermond spontaan gaat bloeden. Het bloed is helderrood en dun en er zijn geen buikkrampen.
    Innestelingbloeding: als het bevruchtte eitje zich innestelt in de baarmoederwand kan dat vroeg in de zwangerschap wel eens een beetje bloedverlies geven, ook dit is onschuldig. Dit bloedverlies treedt heel vroeg in de zwangerschap op, vaak nog voordat je weer ongesteld had moeten worden of rond de periode dat je ongesteld moest worden. Het komt dan ook regelmatig voor dat vrouwen een paar dagen licht bloedverlies hebben rond de periode dat ze ongesteld hadden moeten worden en dit verwarren met een normale menstruatie. Ze denken dus dat ze niet zwanger zijn. Het bloedverlies is echter veel korter en minder hevig dan bij een normale menstruatie.
    Bloedverlies van de rand van de placenta: de randen waar de placenta vast zit aan de baarmoederwand kunnen makkelijk wat bloedverlies geven. Vooral in de jonge zwangerschap komt dit nogal eens voor. Als de baarmoeder gaat groeien wordt de placenta mee omhoog 'getrokken'. Dit kan wat spanning veroorzaken op de rand van de aanhechting en hierdoor kunnen er vaatjes beschadigd worden en wat bloedverlies geven.
    Bloedingen vanuit de placenta: vroeg in de zwangerschap ligt de placenta nog helemaal rondom in de hele baarmoeder. Later gaat één deel zich verder ontwikkelen en verdwijnt de rest. Het komt dan ook heel regelmatig voor dat de placenta vroeg in de zwangerschap nog bij of over de baarmoedermond heen ligt. Hierdoor kan er makkelijker wat bloedverlies optreden vanuit de placenta. Als de baarmoeder gaat groeien wordt de placenta bijna altijd mee omhoog 'getrokken' en ligt hij ook niet meer over of tegen de baarmoedermond aan.
    Onbekende oorzaak: heel vaak wordt er geen oorzaak gevonden. De echo laat niets bijzonders zien en het vruchtje ontwikkelt zich zonder problemen. Hoewel voor jou misschien onbevredigend, is het wel gunstiger als er niets bijzonders gezien wordt op de echo. Buitenbaarmoederlijke zwangerschap: in ongeveer 1% van de zwangerschappen nestelt de bevruchte eicel zich niet IN de baarmoeder maar daarbuiten, vaak in de eierstokken. Zo'n buitenbaarmoederlijke zwangerschap dient zo snel mogelijk verwijderd te worden omdat er ernstige complicaties kunnen optreden. Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is bloedverlies meestal niet het eerst optredende symptoom, veel vaker is hevige buikpijn een reden om te kijken of er sprake is van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Bloedverlies komt in 80% van de gevallen van buitenbaarmoederlijke zwangerschappen voor, maar de pijn overheerst alle klachten.
    Miskraam: zoals eerder geschreven komt in 20% van de jonge zwangerschappen bloedverlies voor. In de helft van de gevallen met bloedverlies is het een eerste teken van een miskraam. Heb je bloedverlies wat steeds erger wordt en krijg je daarbij hevige buikkrampen, dan is dat geen goed teken. Pijnlijk bloedverlies wat toeneemt is vaak een teken van een op hande zijnde miskraam. Alles over een miskraam lees je bij Miskraam.

5. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Nee, fijn ;). Ik probeer er op dit moment van uit te gaan dat ik het allemaal prima ga redden, met oerkrachten die bovenkomen enzo. Als ik een k*t-bevalling heb, zien we dat dan wel weer.

Ik was er trouwens wel serieus over aan het nadenken om een doula in de arm te nemen. Het idee om er een zwaar ervaren vrouw bij te hebben, die me door het hele proces heen steunt en aanmoedigt, geeft mij een boel extra rust...

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Alleen jammer dat het best wel duur is... Je hebt er ook een prachtige nieuwe combi-kinderwagen voor...

7. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Thanks Mrs. Hair. Da's idd een geruststellende tekst. Toch springen de tranen wel even in je ogen, ookal weet je dat een klein beetje en geen krampen helemaal niet erg hoeft te zijn. Had hier gelukkig ook 1 zwangere collega die meteen zei dat het ok was. Zij heeft al redelijk wat kleine bloedingen gehad deze zwangerschap.

Las net in een ander topic ook het verhaal van 2 meiden die vannacht een miskraam hebben gehad. Daardoor schiet je alleen maar meer in de stress. Ik ga er gewoon van uit dat die uk van ons gewoon blijft zitten tot het einde!!

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik help je hopen, en dat hoop ik voor mezelf en de andere meiden van deze club ook. Het zou heel erg naar zijn als we van iemand hier afscheid moeten nemen...

9. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Dat hoop ik uiteraard ook voor iedereen! Voorlopig kunnen we elkaar mooi steunen en voorzien van geruststellende artikelen ;).

10. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Mrs. Hair: zie nu in je banner staan 10/10 huwelijksreis. Waar gaat de trip heen of is dat nog geheim?

11. Jeetjejom

Jeetjejom Actief lid

13 apr 2009
    158
    0
    0
    @ esje, als je toch binnen 5 maanden na de geboorte gaat verhuizen zou ik er ook niet zoveel geld en energie in steken wat betreft verven, met leuke accessoires kom je al heel ver bij een ziekenhuiskamertje uit de buurt! Wij zijn ook verhuisd toen J. 2 maanden was en hebben in onze vorige woning helemaal niets aan de babykamer gedaan. Vond het wel prima toen de meubels erin stonden :D
    en nieuwbakken mama's, wees maar voorbereid, de komende tijd krijgen jullie van Jan en alleman de ergste horrorbevallingen te horen, of je wil of niet. Maar ze eindigen altijd met: 'ach zodra je je kindje in je armen hebt, ben je het allemaal alweer vergeten' maar dat is helemaal niet waar! Het is de pijn waard, maar vergeten zul je het nooit! ;) succes dames en niet bang zijn. Miljarden vrouwen hebben het al gedaan en veel doen het daarna nog een keer, dus jullie kunnen het zeker!!!!!

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Goeiemorgen allemaal!

Heb heerlijk uitgeslapen, laatste dag vakantie, boehoe!

En vanaf morgen moet ik dus "gewoon" doen. We hebben het nog niemand verteld en straks krijgen we ook nog visite....

En inderdaad, die krampjes en zo horen er bij. Dacht bij Juul ook dat ik ongi was geworden. Zelfs een tampon gebruikt, maar die was toen "leeg". Was dus een innesteling bloeding. Als je het niet vertrouwd, gewoon de VK bellen hoor!

Groetjes

13. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    jeetje! wilde hier net een vraag stellen over bloedverlies, zie ik dat er net een stukje is geplaatst! heb net echt een minimaal beetje bruin/rozig gevonden.. maar ik dacht al: zolang ik geen buikpijn heb, zal het geen kwaad kunnen. thanxx mrs hair!

PS. wat is een doula???

14. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @Esje: Het is maar beter om je aan positieve dingen vast te houden inderdaad. Ik heb net die verhalen die jij bedoelt ook gelezen, en daar word je niet vrolijk van... Wél van mijn artikel ;)

De trip is geheim ja!! Ik heb geen idee waar we heen gaan, alleen wel dat het warm is. Dus we gaan sowieso vliegen :D

15. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Een doula is een "wijze vrouw" hahaha, nee het is iemand die je begeleidt bij de bevalling met haar ervaring, maar meer een ondersteuning vormt dan dat de VK dat doet.

In Amerika doen ze het al jaren, en er is ook echt wetenschappelijk bewezen dat de aanwezigheid van een doula bevallingen verkort en bijvoorbeeld gang naar het ziekenhuis minder is als er een doula bij is. Idee erachter is dat als je goed kunt ontspannen (waar een doula je bij helpt), de bevalling vlotter verloopt.

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Wat is een doula?
    Een doula wordt ook wel bevallingscoach genoemd. Ze is een kundige, ervaren vrouw die je, aanvullend op de medische zorg, steunt bij de geboorte van je kindje. Ze creëert mede een omgeving waarin je gestimuleerd wordt te vertrouwen in je eigen lichaam en kracht. Ook betekent de aanwezigheid van een doula steun en ontspanning voor de partner.
    Waarom een doula?
    Bevallen met een doula betekent begeleiding en aandacht van een vrouw die bij jullie blijft tot ruim na de geboorte van je kindje. Die naar je luistert, je steunt, geruststelt en aanmoedigt. Die er voor je partner is, zodat hij zich meer kan ontspannen en er dus meer voor jou kan zijn.
    Onderzoek heeft aangetoond dat de continue steun van de doula leidt tot bevallingen die aanzienlijk korter duren, als minder pijnlijk worden ervaren en bovendien met minder ingrepen gepaard gaan. Ook wordt de hechting tussen moeder en kind versterkt, komt de borstvoeding beter op gang en bovenal, kijkt de vrouw positief terug op haar bevalling.
    Wat doet een doula?
    Doula’s werken persoonlijk en stemmen zich af op wat jij nodig hebt. In de zwangerschap zijn er drie gesprekken, waarin het geboorteproces, eventuele eerdere bevallingen, je onzekerheden en je wensen en verwachtingen aan de orde komen. Dit zijn mooie gesprekken om vertrouwen te krijgen in jezelf en het geboorteproces. Als je wilt, kan er ook een geboorteplan gemaakt worden. Hierin beschrijf je wat voor jou belangrijk is tijdens de bevalling en de eerste uren met je kindje.
    Vanaf week 37 staat de doula ‘on call’, en kan je haar bellen zodra de bevalling begint.
    Tijdens de bevalling (thuis of in het ziekenhuis), kan een doula masseren, geruststellen, steunen bij ademhaling en ontspanning, moed inspreken, voor wat te eten en te drinken zorgen, een warme kruik maken, helpen een juiste houding te vinden. Iemand die simpelweg doet wat nodig is, van theezetten tot masseren. Kortom, een doula.
    Ervaringen
    ‘Wij zijn zo blij dat onze doula ons heeft ondersteund. Was het dan niet om mij door mijn weeën heen te helpen, dan wel om onze wensen in het ziekenhuis te bewaken en ons terzijde te staan in de periode erna! Ook het verslag wat ze later heeft gegeven is een prachtig document voor ons en onze dochter. Om nog eens na te lezen hoe het ook alweer was gegaan…Kortom het is ons goed ‘bevallen’ en we kunnen het iedereen aanraden!’
    ‘Ik heb marathons gelopen, ik ben met zware bepakking hoge bergen overgetrokken en ik heb wel eens een dienst van veertig uur gedraaid, maar die bevalling van mijn vrouw was het zwaarste en meest uitputtende wat ik in mijn leven heb meegemaakt. We hadden het nooit zonder de doula kunnen doen. Ze was voor ons echt van onschatbare waarde.’
    ‘Het was mijn eerste bevalling ooit, en we hadden geen flauw idee over het verloop. Gelukkig was onze doula er. We hadden van tevoren met elkaar besproken over hoe ik het wilde, en haar rol daarin. Dat ik zo lang mogelijk in bad wilde blijven en dat er altijd iemand bij mij zou zijn. Dat ik graag op de baarkruk zou willen bevallen en dat ik mijn kindje na de geboorte zo lang mogelijk op mijn borst wilde hebben. En dat mijn vriend er volledig voor mij kon zijn en ook elk moment van de bevalling met zijn volle aandacht kon meemaken. Het was super dat er een ervaringsdeskundige bij was, die me de juiste woorden kon toefluisteren of roepen en ook mijn partner kon ondersteunen.’
    Is een doula wat voor jou?
    De keuze voor wel of geen doula is eenvoudig. Je weet of voelt waarschijnlijk heel goed zelf of een doula voor jou en je partner werkt of niet. En bij twijfel, voel je dan vrij contact op te nemen met een doula in jouw regio: www.nbvd.nl. Hier vind je doula’s die door de Nederlandse Beroepsvereniging voor Doula’s zijn erkend.
    Namens alle doula’s, wens ik je een mooie bevalling toe.

17. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Mrs. Hair: ga ik ook zeker doen. Ga nu ieder half uur even checken. Wel op verschillende toiletten, zodat het m'n collega's niet zo opvalt dat ik vaak ga......hahahaha.

Houd me gewoon vast aan de gedachte, dit ging allemaal zo soepel, dat moet gewoon goed gaan :).

Spannend die reis. Zal vast een hele mooie en romantische bestemming worden. Leuk, leuk, leuk!

18. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hihi, ik met mijn artikeltjes... Ik merk dat het mij helpt om rustig te blijven als ik dingetjes lekker tot op het bot kan uitzoeken... Zal mijn juristen-aard zijn :D

19. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Mooi toch? En jij kunt op jouw beurt ons ook weer geruststellen. Goede combi lijkt me.

20. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook vastgeplakt gezeten aan de computer om allerlei info op te zoeken! Het is toch allemaal nieuw en veel dingen weet je gewoon niet! helemaal logisch dus ;).

Kan me voorstellen dat je over een Doula nadenkt, Mrs Hair! Ik zou het persoonlijk niet willen, maar kan me voorstellen dat veel vrouwen er een goed gevoel bij hebben.
    Als ik naast mijn man iemand anders bij de bevalling zou willen hebben, zou dat mijn moeder zijn. Maar mijn man en ik vinden de bevalling echt iets van ons tweetjes (+ vk/kraam/gyn/etc. natuurlijk) :).

Maar dat is het fijne van een zwangerschap/bevalling, dat je het binnen de grenzen van wat veilig en verantwoord is, gewoon zelf mag bepalen hoe je het wil hebben!

Deel Deze Pagina