April 2011 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Phoe en dan zeiden jullie dat er in dat andere topic zo veel wordt geschreven, ik kan het hier amper bijhouden;)

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook alles gelezen wat los en vast zit. Inmiddels weet ik het meeste wel, maar heb ik er gewoonweg ook geen tijd meer voor met 2 rondlopende apen.

Ik zal jullie even blij maken met 2 droombevallingen:
    Bij Milan heeft het, vanaf de eerste wee totdat hij er was, 4 uur geduurd, waarvan 17 minuten persen. Bij Lars begon het met het breken van de vliezen en 1 uur en 23 minuten later was hij er. Ik zat onder de douche omdat ik buik- en rugweeen had. Ik had nog geen persdrang, maar blijkbaar voelde mn lichaam het toch, want opeens wilde ik onder de douche uit en op bed. Eenmaal op bed zei ik tegen mijn man dat hij de vk moest roepen. Dat was om 20.50 en om 20.53 is Lars geboren. 3 minuten persen dus, de vk had nog net op tijd de handschoenen aan.

Het nadeel van zo'n snelle bevalling vond ik dat het echt wel even heel heftig was ( gelukkig wel kort ), het voordeel is dat het nauwelijks een aanslag op je lichaam is. Rond middernacht waren we weer thuis en toen Lars 's nachts een flesje wilde, ben ik naar beneden gegaan om die te maken, omdat mijn man niet uit bed te krijgen was [​IMG] .

Bij beide zwangerschappen heb ik zwangerschapsyoga gedaan en daar heb ik veel aan gehad. Ook dit keer ga ik mij weer opgeven.

2. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant

Gaan er ook niet heel veel aan doen, maar een muurtje heb ik zo laten verven hoor. Nadeel is alleen wel dat mijn vriend dat moet doen, want ik mag het dan niet meer.....hahahaha. We zien wel. Kleuren van de accessoires wordt ook nog wat. ik vind appeltjesgroen er leuk, maar dat vindt hij vreselijk. Zelfde geldt voor roze of blauw, als we weten wat het wordt.

We'll see. Eerst maar eens op keukenjacht voor het nieuwe huis. Mooie afleiding om heel even niet aan de zwangerschap te denken en je ergens anders op te kunnen concentreren.

Na vanmorgen ben ik er helemaal vanaf en ook niet zo heel productief op kantoor vandaag. Diep in, diep uit. Niks aan de hand.....(x 100).

3. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Dames, wat typen jullie toch allemaal snel. Ben ff 2 uurtjes een flinke opruiming aan t houden en denk ga ff zitten en even hier kijken. Moet eerst weer 1 1/2 pagina lezen.
    Hier al flink opgeruimd. De zolder en de computerkamer. Want die moeten als eerste leeg want de computerkamer gaat naar zolder. Komt altijd weer meer bij kijken dan je denkt.

Wat las ik nu? Hebben een paar meiden bloedverlies? Nee toch? :( Hoop niet dat het doorzet voor jullie. Ik heb trouwens beetje last van steken aan de zijkant van m'n rug. Hoop niet dat dit iets betekend. Mischien heb ik me wel te druk gemaakt.

4. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Hallo meiden, ook ik meld me hier maar eventjes. Ik hoorde eerst bij de december 2010 mama's maar dat is helaas niet goed gegaan, sinds gisteren heb ik weer een positieve test in handen gekregen. Ik ben erg negatief ingesteld en ga ervan uit dat dit ook wel weer mis zal gaan, maar omdat ik hier meer meiden zie die pas heel pril zwanger zijn (4wkn) durf ik het toch wel aan om hier mee te kletsen voor de gezelligheid :D

5. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @Banaantje: Welkom en gefeliciteerd met je positieve test. Snap dat het moeilijk is, maar je moet er juist wel vanuit blijven gaan dat het goed gaat. Positieve energie is goed voor zowel jou als je kindje :)!

6. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Als je verf hebt op waterbasis mag je gewoon schilderen hoor als je zwanger bent. Wel goed ventileren, dus met raampje open schilderen.

7. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Oh ja, dat kan natuurlijk ook nog. Heb nooit verf op waterbasis, dus daar had ik niet aan gedacht. Nieuwe huis is pas in november 2011 af, dus kunnen nog lang kibbelen over de kleur ;).

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @Banaantje: Welkom! Ook op 19 april uitgerekend? Gezellig! Is het ook jouw eerste kindje, of heb je er al één of meerdere...?

@Esje: Het komt vast wel goed!

@Maryloes: Thanx voor het positieve bevallingsverhaal! Dat willen we lezen :D

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @iedereen:

Weten jullie al wat voor zwangerschapscursus jullie willen doen?

Ik las dat Maryloes zwangerschapsyoga heeft gedaan, dat lijkt mij ook wel wat. Maar zwangerschapshaptonomie vind ik ook wel leuk, en die cursus samen bevallen ook...

10. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Mrs. Hair: ik heb nog geen enkel idee. Mijn nichtje heeft ook zwangerschapsyoga gedaan en die was er erg enthousiast over. Ik blijf voorlopig nog even sporten zoals ik nu doe.

11. stamperke

stamperke Actief lid

28 jun 2010
    391
    0
    16
    ook ik zal me hier aanmelden :)
    als we juist hebben gerekend komen we uit op 17 april :)!!
    spannend dus.

stamperke

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @Stamperke, welkom! Spannend inderdaad he....

13. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Stamperke: Gefeliciteerd en welkom!

14. Jeetjejom

Jeetjejom Actief lid

13 apr 2009
    158
    0
    0
    @MrsHair, ik denk dat ik geen cursus ga doen. Heb de vorige keer zwangerschapsyoga gedaan en dat was wel o.k., ben naar 1 les zwangerschapsgymnastiek geweest maar daar was ik zo veruit de jongste dat ik me daar niet op mijn plaats voelde.
    Misschien dat ik ga zwemmen ofzow, of lekker niets doen :D

Nieuwelingen welkom!

15. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ stamperke & banaantje: welkom en gefeli! We duimen hier voor iedereen dat we ook écht april-2011-mama's gaan worden!

@ cursus: ik wil idd ook yoga gaan doen. Heb de vorige x gym gedaan, maar dat vond ik niet zo... Had er ook niet zoveel aan, was meer geouwehoer en één lesje puffen... heel fijn om te weten hoe 15 andere vrouwen denken dat hun bevalling begint, maar wat moet ik daarmee?
    Dus nu yoga, heb er wel zin in en je kunt er hier vroeg mee beginnen!
    Straks gaat eerst weer mijn aerobics/steps weer beginnen, maar ik weet niet hoe lang ik dat volhoudt ;):D

16. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey allemaal,

gefeliciteerd allemaal!!

ik sluit me bij jullie aan!! gisteren 2x positief getest!! En als ik het zelf een beetje bereken ben ik rond de 20ste april uitgerekend.. Het is ons aller eerste dus vind het zo spannend allemaal.. 27 aug mag ik naar de gyn voor een echo!!Dus nog even afwachten en vasthouden aan de streepjes op mijn testen..:D..

Hoe voelt iedereen zich? geen kwaaltjes??

liefs..

17. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Fredje: nogmaals gefeliciteerd! Is voor velen hier de 1e en is idd superspannend. Geniet er van.

18. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi Fredje!

Welkom en gefeliciteerd!

Het valt hier over het algemeen nog mee met de kwaaltjes onder de dames (als ik het goed heb onthouden). Hier en daar een beetje vermoeidheid en wat haaruitval, maar de meeste dames hebben volgens mij nog nergens last van!
    Jullie hebben een behoorlijke weg afgelegd voordat jullie positief konden testen, of niet? Kan me voorstellen dat je het dan extra spannend vindt!

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @Fredje: Gefeliciteerd! Wat super dat je zwanger bent, gelet op het voortraject in je handtekening. Fijn dat je al zo snel naar de gyn mag ook!

@ Jeetjejom, hoe oud was je ook alweer? Ik ben 25, verwacht ook bij de jongeren te zijn... Maar een jaar of 5 verschil valt ook wel weer mee...

20. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @iedereen: Het wordt nu toch wel een beetje druk hier, en ik vind het persoonlijk écht fijn als ik van iedereen weet wanneer ze zijn uitgerekend, hoeveelste kindje het is, hoe oud je bent en dat soort dingen... Zullen we toch weer een lijstje maken, en dat iedereen het even knipt en zichzelf er bij in zet? Het is zo makkelijk om daar een overzicht van te hebben... Ik zal in het volgende berichtje met mezelf beginnen!

Deel Deze Pagina