April 2011 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    dames ga ff wat eten spreek jullie morgen weer

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ dees: welkom en gefeliciteerd! Gewoon lekker tot maandag wachten met bellen en dan een afspraak maken voor je eerste echo! spannend! Nog gefeliciteerd met je huwelijk, trouwens!

@ geslachtsbepaling: ik ben dus wel zo'n surprise-ei :D Wij willen het niet weten tot de geboorte, we wisten het van Lucas ook niet, al had ik wel een voorgevoel, maar ja, dat moet je altijd maar afwachten! Ik dacht bij Lucas tot 37 weken dat het een jongen was, en de laatste drie weken sloeg het helemaal om naar een meid, vraag me niet waarom! Wij zijn trouwens wel één van de weinige stellen die het niet willen weten.
    Ik zou namelijk niet willen dat de hele wereld het geslacht al zou weten en tja, we hadden al vastgesteld dat ik erg slecht ben in het bewaren van geheimen ;).

@ boobies: die van mij waren altijd cup E :$ (ja sorry, ben er ook niet altijd blij mee...) en ja, ze worden nu nog groter :x. Tis niet altijd leuk, zeker met mijn 1.65m. Ik heb wel weer nieuwe beha's besteld, vond die van mijn vorige zwangerschap te uitgezakt geworden.

@ namen: mijn moeder staat ook voor de klas, die had vroeger hetzelfde probleem. Ze vond de naam Judith altijd erg mooi, totdat ze een judith in de klas kreeg. Scheen echt een kr*ng (sorry) te zijn.... okee, geen judith dus, hihi. Hier nog steeds hoofdbrekens over de jongensnaam

@ buik groeien: ik begin me stiekem zorgen te maken dat er misschien wel 2 in zitten :$. Mijn buik groeit zo ontzettend snel en ik heb nog nooit zo gezond gegeten als nu.... stel nou dat?

*is slightly freaking out right now*

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Haha, hier ook slecht in het bewaren van geheimen, maar omdat we het geslacht wel willen weten gaan we iedereen dus wijs maken dat we het niet willen weten. Dan wordt er verder ook niet meer naar gevraagd en dan kan ik ( hopelijk ) mn mond houden.

@buik groeien, het zou natuurlijk zomaar kunnen dat er 2 beebjes in je buik zitten, maar bij een 2e groei je vaak al heel snel. Ik had dat de vorige keer ook. Had ik met een week of 7 al echt zwangerschapskleding aan en je moet mn buik nu zien! Als dat zo door gaat kunnen we het niet eens tot 12 weken verborgen houden.

4. MamaMarije

@ maryloes: ik heb dus ook al mijn positiebroeken aan :) en ik loop in de supermarkt echt ernstig mijn buik in te houden, omdat het anders overduidelijk is....
    buik inhouden gaat overigens met de dag slechter... er blijft toch echt een bolletje te zien!

5. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Jeetje, het is gewoon haast niet meer bij te houden hier. :$

6. MamaMarije

hihi, dat klopt wel ja! maar ach, ik neem aan dat we niet van elkaar verwachten dat iedereen altijd en overal op reageert, toch?

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal, mag ik hier ook mee komen kletsen?
    Hopelijk tot +- 14 april, dan ben ik uitgerekend van onze 3de
    spruit. Wel erg onzeker deze keer; vandaag bloed laten
    prikken op hcg. Uitslag 250. Ok, binnen de marges maar wel aan de
    lage kant... Nu op naar 24 aug voor 1ste echo met 7.1 weken, bibber de bibber....
    Hier toevallig meer dames die op hcg hebben laten prikken?

8. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Dat zeg ik ook niet :)

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nog even snel voor het slapen gaan.....
    Augurken zijn lekker!!! :D

Heb vanavond wel wat last van mijn buukje, krampjes...steekjes, dus er gebeurt op dit moment genoeg.

Ik denk dat ik na het weekend ook maar ga bellen, want inderdaad, heb je wel wat om naar toe te leven!

Weltrusten allemaal!

Oh ja, nieuwe mama's: Welkom ;)

10. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

*breeekt even in *
    om nog even mijn zuss dees1985
    te feliciteren
    en me zelf met me tanteschap:D:D:D:D

*breekt uit*

11. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Wat leuk, ook zwanger van het 3e kindje! Hoe oud zijn jouw jongens? Kan me voorstellen dat je onzeker bent, hopelijk heb je 24 aug een prachtige echo. Moet je tussendoor nog op hcg prikken of is het nu wachten tot 24 aug?

Trotsemama gefeliciteerd met je tanteschap!

12. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Leuk! Mijn oudste is wat jonger dan die van jou, hij wordt in november 4, en mijn jongste wat ouder dan die van jou, die wordt over 2 maanden 2. ;) (en ook in Gelderland! :D)

Heb een stukje terug gelezen en zie dat je 2 miskramen hebt gehad, bij jou dus ook nog even wachten tot die roze wolk. Wel fijn dat je snel een afspr. hebt. Vk of gyn?

Ik heb gisteren zelf in het ziekenhuis voorgesteld nog eens op HCG te prikken maar dat vond ze niet echt nodig. Ze zei maar gewoon af te wachten tot de 24ste.... Zal een lange 1,5 week worden! Aan de andere kant probeer ik maar nuchter te zijn.... 8)

@Trotsemama, jij ook gefeliciteerd, wat een trots he, tante worden? :)

Zo... ga zo werken, bhehh... geen zin vandaag! ;)

Fijn weekend allemaal!

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @Julia en Dees: Welkom bij de club!!!

@sex: Sorry hoor dames, even een open vraag. Hoe kijken jullie aan tegen sex, sinds jullie zwanger zijn? Wij hebben meestal graag en vrij veel sex, en zeker de afgelopen maanden toen we als doel hadden om een kindje te maken. Maar sinds de positieve test vind ik het eng!! En dat vind ik best wel zielig voor m'n vriend... Vanmorgen dacht ik, nou ja het kan écht geen kwaad, dus jullie begrijpen wat er toen gebeurde. En daarna: Bloedverlies. Heel licht roze, en niet veel, maar toch: BLOEDVERLIES!!! Niet cool... En nou heb ik wel gelezen dat dat kan voorkomen na sex, maar ik vind het echt niet fijn... En heb dus nu al helemáál zoiets van, de komende 8 maanden ga ik op slot. Weet wel dat dat niet realistisch is, en voor ons allebei niet fijn, maar ik word hier echt zó onzeker van...

14. MamaMarije

@ julia6: welkom en gefeliciteerd! leuk hoor, een derde! ik heb zelf geen hcg laten prikken. Waarom jij wel? Omdat je erg vroeg was met testen ofzo? (gewoon nieuwsgierigheid :D, nooit een bloedtest laten doen...)
    en op 24 augustus al een echo, lekker snel hoor! ik duim voor je!

@ trotsemama: gefeliciteerd hoor! leuk he? tante worden? en dus een neefje/nichtje voor jouw kids!

@ mamavanjuul: hihi, beginnen de zwangerschapslusten al toe te slaan? Ik heb alweer aan de kaasbroodjes gezeten (is mijn zwangerschapszwakte.... bij Lucas minstens 100 hamkaascroissants gegeten :))...

@sjanienu: nee, dat is waar! Hoe is het nu met Ryan? Hier is het slapen nog steeds bal, we denken wat verlatingsangst en dat ie het 's nachts wel gezellig vindt om ons te zien. We proberen nu hem iets langer te laten jengelen... met resultaat! vanochtend was het 7.25 :)

15. MamaMarije

@ mrs hair: logisch hoor, dat je zo denkt! en zoals je idd al gelezen had, dat lichtroze bloedverlies kan geen kwaad. Tja, wat kun je erover zeggen... ik moet er momenteel niet aan denken, maar dat komt door de enorme vermoeidheid. We hebben bij de vorige zwangerschap in het begin nog wel regelmatig gesext, later werd het minder i.v.m. de enorme buik.
    Denk dat je ook hierbij naar je gevoel moet luisteren. Leg het uit aan je vent en desnoods ga je gewoon wat meer kroelen/knuffelen en op andere manieren 'sexen'. Misschien lucht het je op als je de eerste echo hebt gehad en je ziet dat de kleine goed beschermd zit?

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hij snapt het gelukkig helemaal, hij is zo lief... Inderdaad, misschien helpt die eerste echo wel... En dan kan ik het er met de VK over hebben, hoewel ik eigenlijk wel WEET dat het geen kwaad kan. Het voelt gewoon zo eng...

17. MamaMarije

Fijn dat je vriend het begrijpt, dat scheelt een stuk! En je zult merken dat tijdens je zwangerschap (en moederschap straks ook ;)) je gevoel en je verstand niet helemaal op één lijn zitten. En dan is het aan jezelf om een balans te vinden tussen luisteren naar je gevoel en je gezonde verstand te laten spreken. Dat is niet altijd makkelijk en je zult het echt zelf moeten doen. Zoek daartussen een balans en verwacht niet dat je die binnen een dag gevonden hebt... :D

Wie weet komt het vertrouwen en de zin straks vanzelf wel weer? Laat het gewoon over je heen komen (hihi, neem dat maar niet te letterlijk :p)

18. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Mrs Hair, ik snap je volkomen. Zelf vind ik het ook wat minder prettig, helemaal 'bovenop' (om maar even in detail te treden.....) Maar denk inderdaad ook dat als je die eerste echo hebt gehad en alles zit goed op zijn plaats dat je zelf wat meer vertrouwen zult hebben en wat minder moeite met sex.

@MamaMarije, ik heb 6 maanden hormonen geslikt om zwanger te raken, vervolgens op HCG prikken is vrij normaal omdat ik toch al in het ziekenhuis liep. In eerste instantie vond ik het niet nodig, todat ik MvM op bezoek had en ik een erg lichte zw. schapstest had. Toen sloeg de onzekerheid toe. Maar als ik eerlijk ben, na die lage uitslag ben ik alleen maar onzekerder geworden.... ik heb er dus zelfs bijna spijt van dat ik heb laten prikken...

Jij hebt een kleine week na mij je eerste echo, op hoeveel weken zit je nu?

Ok... nu echt racen, moet om half 11 beginnen en nog een stukje fietsen!

Doeiii

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @MamaMarije: Thanx! Het is iig al fijn om het even van me af te schrijven... En wat dat betreft wel fijn dat er mama's op het forum zitten die het allemaal al eens hebben meegemaakt...

20. MamaMarije

@ julia: oke, dat wist ik niet, over dat HCG-prikken. wel jammer dat het je nu juist onzeker heeft gemaakt! Maar wie weet was het gewoon nog heeeeel vroeg? De tijd zal het leren :)
    Ik heb idd de 31e de eerste echo. Ik ben nu bijna 6 weken (ongeveer). Tis bij mij nog niet helemaal duidelijk omdat ik een onregelmatige cyclus had na de borstvoeding. Lucas heeft 7,5 maand bv gehad en ik ben dus maar 3x ongesteld geweest voordat ik weer zwanger raakte. Eerst een 35 dgn. cyclus, daarna 32 dgn, daarna dus een ?. Uitgerekende datum staat ook nog niet precies vast, pas na de termijnecho!

Werk ze!

@ mrs. hair: drop je issues gewoon hier hoor, erover 'praten' scheelt idd vaak al een hoop. En dan is voor dit soort onderwerpen een forum ideaal. Je gaat niet meteen met je moeder ofzo je sexleven tijdens de zwangerschap bespreken.... (of iig, ik niet :))

Deel Deze Pagina