April 2011 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Mrs Hair: HERKENBAAR!! Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook bloedverlies na de sex. Al het bloedverlies dat ik heb gehad kwam altijd na sex. Op een gegeven moment durfde ik ook niet meer te sexen daardoor omdat ik helemaal flipte als ik daarna weer een bloeding had.

Het kan komen door de betere doorbloeding van je baarmoedermond, door het stoten kan een vaatje springen. Als het blijft bij een klein beetje, is het niet erg. Het schijnt juist in de vroege weken van je zwangerschap het meest voor te komen, dat bloedverlies na sex. Ik had echter hele straaaalen die eruit spoten (zag er echt zoooo eng uit!) maar achteraf bleek het bij mij dus sowieso foute boel te zijn, en daar had wel/geen sexen niks aan kunnen veranderen :(

Denk maar zo: van sex kun je geen miskraam krijgen (tenzij je aan sm doet of zo :p ) dus het zal niets aan je zwangerschap veranderen, maar ik snap zooo goed dat je er onzeker van wordt! Maar als je heel voorzichtig doet, denk ik dat het bloedverlies dan wel weg blijft.

2. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    @ MamaMarije,
    Gister was het weer hopeloos met Ryan. Zijn orgen waren niet meer rood en hij zat er ook niet meer aan maar hij heeft zo'n gigantische last van zijn kiezen en daardoor van zijn 'door de dunne luiers' rode billen. Gisteravond wilde hij echt niet slapen en uiteindelijk was het 23.00uur. Vannacht om 03.00uur werd hij weer krijsend wakker. Vanmorgen wel tot 09.15uur geslapen. Nu gaat het wel weer, hij is vrolijk.
    Maar heb het idee dat hij het gewoon té gezellig vind beneden en daarom niet wilt slapen. Laten jengelen heb ik ook al vaak geprobeerd maar dat gaat uiteindelijk steeds harder tot helemaal over zijn toeren. En inderdaad een combinatie van wellicht verlatingsangst.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ sjanienu: lastig he? wel laten jengelen, niet laten jengelen, bedtijd wel uitstellen, niet uitstellen, wel uit bed halen, niet uit bed halen.... pffff... vind het soms echt moeilijk! Dan vraagt mijn man aan mij: wat moeten we nou doen? Ja, weet ik het? ;)
    en als ie zich idd helemaal over zijn toeren werkt, heeft laten jengelen ook niet zoveel zin nee... ;)

Ik hoop voor je dat zijn kiesjes heel snel door zijn en dat ie dan gewoon weer gaat slapen... zeker nu in het begin van je nieuwe zwangerschap!

4. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    @ MamaMarije,
    Volgens mij is het ook nog een combinatie van de 11-maanden sprong. Hij is vandaag zó jengelig. Het is inderdaad soms heel lastig wat je nou moet doen. En als je een keuze maakt vraag je je af of je er wel goed aan doet.
    Ach, hij mag nu nog wel een beetje 'lastig' zijn. Als hij aan het einde van mijn zwangerschap maar heel lief voor me is. ;)

5. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    sinds dat wij het weten, hebben we nog niet gesekst (maar dat komt meer doordat we het enorm druk hebben gehad!!)
    vanavond voor t eerst weer. hoop dat ik t durf haha

6. Jeetjejom

Jeetjejom Actief lid

13 apr 2009
    158
    0
    0
    Goedemorgen, had vanmorgen in bed al een heel verhaal getypt, maar blijkbaar is het weg.... Maar sex kan geen kwaad hoor, we hebben nog niet veel nageklust hier, maar het is er gewoon niet van gekomen. Ik weet wel dat ik bij de vorige zwangerschap in het tweede trimester me supersexy voelde, dus toen kwam het er wel meer van. Toen vanaf de 7e maand de buik echt in de weg begon te zitten werd het weer een stuk minder hahaha. (En denk voorlopig nog maar niet na over het fenomeen sex NA de bevalling ;), of bereid de mannen er misschien al op voor dat ze dan best wel eens een weekje of 4, 5 (denk dat ik dan nog optimistisch ben) zonder kunnen zitten hoor!)

7. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Inderdaad nog geen roze wolk, durf nog niet eens mn banner aan te passen haha. Ik heb een afspraak bij de vk

Wat leuk dat jouw oudste in november 4 wordt. Weer een hele nieuwe fase met naar school gaan!

@sex: hier de eerste 12 weken geen sex. Na flink wat bloedverlies bij mn eerste zwangerschap en 2 miskramen ben ik panisch voor bloed. Kan ik er echt niet bij hebben. Gelukkig snapt mijn man dat en is het dus ook geen issue. Daarna halen we de schade wel weer in:D

8. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Nou wij hebben voor t eerst sinds de posi test weer sex gehad maar my god, dat deed zeer!! Alles is helemaal gevoelig erdoor geworden :( Lijkt wel alsof alles vanbinnen smaller is of zo, heel raar! Echt prettig is het niet op het moment.

Weet iemand van jullie of je nog wel je nagels mag lakken als je zwanger bent? Ik wil mijn teennagels voorzien van een leuk kleurtje, maar die nagellaklucht lijkt me niet zo goed voor het kindje, of kan dat geen kwaad? Weet iemand dat toevallig?

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @sex: Het bloedverlies is hier in ieder geval geen reden voor paniek, het was alleen maar een heel klein beetje lichtroze, ik kan me heel goed voorstellen dat dat van een gesprongen adertje komt. Is nu ook zo goed als over, volgens mij. Maar ik ben inderdaad panisch voor bloed, ook al weet je met je verstand dat het geen kwaad zal kunnen.

@BBQ zometeen: Ik ga zometeen met KJ en de kids naar een barbecue bij vrienden... Maak me wel een beetje zorgen over het drinken, dat zou kunnen opvallen. En daarbij heb ik écht opgezette darmen, dus ik ben benieuwd of iemand wat vraagt... En of ik dan geen rood hoofd krijg. Ik kan natuurlijk heel casual zeggen, 'nee joh, pas ná de bruiloft hoor... Moet nog wel in m'n jurk passen'... Leugentje om bestwil!!!

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @Nagellaklucht: Geen idee....

KJ is hier aan het schilderen geweest, en hoewel we alles tegen elkaar open hebben staan, hangt er toch nog een lichte verflucht... Zou dat kwaad kunnen? Echte dampen kunnen het niet zijn, het wordt echt goed doorgelucht...

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @Sjanienu: Heb je een goed zalfje voor z'n billen? Wij hebben hier zo'n heel klein tuubje van bepantex, en dat doet echt wonderen... En als ie echt pijn heeft, wil een half paracetamolletje ook nog wel eens helpen... Balen hoor, als je niet lekker kan doorslapen. Hopelijk is deze fase weer snel voorbij!

12. hero

hero Lid

13 aug 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames

zijn er nog dingen die je echt moet laten met je zwangerschap?
    ja roken en drank;)daar heb ik me bij neer gelegt;D;) maar bijvoorbeeld een soort eten of iets?

liefs!

13. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Even laten staan...

Je wilt zo goed mogelijk voor je ongeboren kindje zorgen. Daarom let je tijdens je zwangerschap op wat je eet en drinkt. Sommige voedingsmiddelen bevorderen de ontwikkeling en de groei van je baby, andere hebben een minder goede invloed. Wat kun je beter even laten staan en waarom?

Cafeïne

Pas op met cafeïne. Deze stof komt voor in koffie, cola en thee. Het kan de kans op een miskraam of op een te laag geboortegewicht verhogen. Het Voedingscentrum adviseert de inname van cafeïne te beperken tot maximaal 300 milligram per dag. Deze hoeveelheid staat gelijk aan:
    • 3 koppen koffie en 1 kop thee
    • 2 koppen koffie, 2 koppen thee en 1 glas cola
    • 2 koppen koffie en 3 koppen thee
    Let op: ook energiedrankjes kunnen cafeïne bevatten.

Rauwe eieren

Rauwe eieren kunnen een bron van salmonellabacteriën zijn. Rauwe eieren zijn bijvoorbeeld verwerkt in zelfgemaakte mousse en zelfgemaakt ijs.

(Half)rauw vlees of rauwe vis

In rauw vlees of rauwe vis kan de listeriabacterie en de toxoplasma-parasiet voorkomen. Pas dus op met filet americain, rosbief, tartaar, ossenworst en biefstuk die niet doorbakken is. Maar ook met verpakte gerookte of rauwe vis, zoals gerookte zalm en makreel.

Roofvissen

Tonijn, zwaardvis, haai, snoekbaars en koningsmakreel zijn roofvissen. Deze soort vis bevat relatief veel kwik, wat schadelijk kan zijn voor ongeboren kinderen. Tonijn uit blik is hierop een uitzondering en kun je dus gerust eten.

Rauwmelkse kazen

Onder rauwmelkse kazen verstaan we zachte kazen, zoals camembert en brie. Ze worden gemaakt van (ongepasteuriseerde) rauwe melk en kunnen besmet zijn met de listeriabacterie. Je herkent deze kazen aan de vermelding ‘au lait cru’ op de verpakking. Het eten van harde Nederlandse kazen en boerenkazen kan geen kwaad.

Lever en leverproducten

Lever bevat veel vitamine A. Een te hoge dosis van deze vitamine kan leiden tot aangeboren afwijkingen. Daarom wordt het eten van lever afgeraden tijdens de zwangerschap. In leverproducten, zoals paté, hausmacher, smeerleverworst en leverkaas zit wat minder vitamine A. Beleg maximaal één boterham of een paar toastjes (15-20 gram) per dag met deze vleeswaren.

Alcohol

Alcohol is schadelijk voor je ongeboren kind. Het kan problemen veroorzaken met de hersenactiviteit. Drink daarom geen alcohol tijdens je zwangerschap.

Drop

In drop zit glycyrrhizine. Deze stof heeft effect op de werking van de nieren. Door te veel drop (zout óf zoet) of zoethoutthee kan een hogere bloeddruk, vochtophoping en een tekort aan het mineraal kalium ontstaan.

14. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ nagels lakken: denk dat het wel kan hoor. Zolang je niet binnen een halve centimeter met je neus op je nagels hangt tijdens het lakken, krijg je echt niet zo veel van die damp binnen. Doe het desnoods met een raam open of buiten, kan de damp meteen wegwaaien :D

@ sex: banaantje, ja, dat kan hoor, dat alles wat meer 'opgezwollen' is, zeg maar. Je doorbloeding neemt toe en er verandert onder invloed van je hormonen gewoon een heleboel. Gewoon over een paar dagen (of wanneer je weer wil) nog een keer proberen en als het niet gaat, dan nog weer even wachten. Wie weet andere manieren/standjes?
    pffff.... als ik alleen maar aan sex denk, word ik al moe ;) das erg, word al echt weer zo'n zwangere huisvrouw-trien...:)

@ mrs hair: ja, ik zou als ik jou was de bruiloft nog maar even als smoes gebruiken! ik heb wel ervaren dat het lang niet zo opvalt als je zelf denkt, omdat je er zelf veeeel meer mee bezig bent. Met de bruiloft voor de deur zullen niet veel mensen verwachten dat je nu zwanger wordt, dus zal het wel meevallen denk ik! En anders, ach... laat ze denken...

@ sjanienu: die 11 maandensprong is rot he? Wij hebben er ook nog wat staartjes van volgens mij. pfff vond deze wel heftig! En idd, als je straks met een toeter loopt en dan achter je wegrennende dreumes aan moet, wordt je ook niet blij :D we wachten het maar af!

15. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga het zo eens even google!!:D Wonen we straks nog in de zelfde straat..:D Kunnen de kids wel mooi met ekaar spelen hè?;)..

liefs

16. Jeetjejom

Jeetjejom Actief lid

13 apr 2009
    158
    0
    0
    Hahaha, zou inderdaad gezellig zijn, hoewel het best druk is met kinderen in dit dorp valt me eigenlijk op (woon er ook pas een jaar hoor)! Waar woon jij in Maastricht? En zijn er serieuze plannen om te verhuizen dan?

17. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Gezellige boel hier!

@Mamamarije, nee, had inderdaad beter geen bloed kunnen prikken. Maar goed, we zien wel waar het schip strand. Gelukkig moet ik erg veel werken (onregelmatige diensten) de aankomende 1,5 week, dus minder tijd om me zorgen te maken. Jij dus ook bijna 6 weken? Lopen we gelijk op, als het inderdaad klopt. Ik denk of stiekem hoop ik, dat mijn lage HCG misschien wel te maken heeft met een late innesteling, in dat geval zou ik minder ver zijn dan mijn banner nu aangeeft. Maar ach.. die paar dagen, wat schelen die eigenlijk op 9 maanden.. Laat het maar gewoon goed gaan! :)

Zijn hier meer onzekere dames? :) @Maryloes dus nog niet op die roze wolk, erg begrijpelijk. Als we een banner spotten, feestje vieren? ;)

@Sjanienu1, wat balen dat hij zo'n last van zijn kiezen heeft. Heb je van die druppels die je op zijn tandvlees kan smeren? Hielp bij ons nog wel eens, hoewel ze er hier nooit extreem veel last van hebben gehad. Dat van dat laten jengelen of juist niet, hem eruit halen of niet, herkenbaar! Hier werkt(e) consequent zijn eigenlijk het beste. Hoe klein ze ook zijn, ze hebben verdomd goed in de gaten dat het beneden stukken gezelliger is dan alleen boven in bed. Dus als je dat 1x probeert en hem vervolgens weer naar bed brengt begint de "ellende". Soms is het moeilijk om consequent te blijven, maar boekt vaak wel succes. Ik weet niet of hij hier te jong voor is, maar wat hier wel eens hielp was in zijn kamertje een beetje rondlopen, naar buiten kijken en maar herhalen dat iedereen gaat slapen. Hij, jij, papa, oma, de buren bla bla bla. Klinkt misschien een beetje maf, maar hier werkte dat. Weet alleen niet meer precies bij welke leeftijd, misschien was dat rond 1,5 jr en is jouw uk daar nog te klein voor.
    betreft kapotte billen, inderdaad bepanthen, en in bad met badedas en elke keer bij luier verwisselen 10 minuutjes bloot rond laten lopen/kruipen doet wonderen. Oh ja, mijn oudste had erg gevoelige billen en als ie gepoept had of alleen met warm water schoonmaken, of na billendoekjes met vocht van de billendoekjes met een warm washandje eraf wassen. Hielp echt enorm! Ookal had ik van die sensitive doekjes, water blijft toch beter voor kapotte huid.

@Banaantje81, nagels lakker kan geloof ik gewoon hoor. Heb mijn teennagels ook altijd gewoon gedaan. Inderdaad niet met je neus erop, of boven het flesje hangen :$, dan kan het geloof ik geen kwaad. Ja, misschien als je het dagelijks doet?! Maar dat zal wel meevallen.

@Mrs Hair, verf op waterbasis? Kan geen kwaad met ramen open. Maar ook hier geldt natuurlijk weer 'met mate'. ;)

@Fredje, jij ook dmv clomid zwanger? Fijn zeg! En in de 2de maand raak? Super! Gaat het goed? Jij HCG laten prikken toevallig? :)

Ja... ik blijf doorzagen over die stomme HCG, getver. Zal er proberen mijn mond over te houden....;)

Ga maar eens koken en genieten van mijn vrije avondje. Jullie nog plannen? Ikke morgen slaapdienst, dus nu even lekker vrij zijn!

Fijne avond!

18. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Allemaal,

Poeh, ben er net een dagje niet geweest en heb 5 pagina's gemist! poeh..wat een lees werk maar ben weer helemaal bij..:D

Met mijn boobs gaat het redelijk.. zijn wel al iets gezwollen maar niet super pijnlijk..;)..dus kom er tot nu toe nog goed mee weg..maar dat zal wel komen..

had vannacht trouwens iets vreemds: werd wakker, en was helemaal bezweet!! En had pijn in mijn rud en steken in mijn buik!:$ Schrok me dood.. maar geen bloed verlies gehad.. vandaag gaat het wel weer maar nog steeds last van mijn rug en menstruatiepijn..:( en voel me zo ontzettend moe en futloos.. is dit allemaal normaal?? Nog meer dames hier last van?? Maak me toch een beetje zorgen.. oh ja, en blijf het zo warm hebben de hele dag terwijl ik het normaal koud heb!!:(..

Het geslacht willen we weten maar we willen (proberen:p) en voor ons te houden..ben ook niet zo geweldig met geheimen maar ga mijn best doen!:D..

liefs...

19. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL

Hey Jeetjeom, Ja we willen wel graag verhuizen.. is niet noodzakelijk maar willen gewoon graag groter..:D..Woon nu in de heeg in maastricht.. Leuk wonen hier maar we zouden beide graag wat meer "buiten"willen wonen..;).. Gezellig zo'n buurt met veel jonge kinderen..bij ons valt dat best mee..

liefs

20. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL

Nou niet echt.. Ben wel met clomid begonnen 1 maand..toen was geen eitje te zien..maar door de slechte uitslag van het zaad hebben ze me geen clomid meer gegeven.. in oktober moesten we het zaad nog eens inleveren en dan het plan van aanpak bespreken..maar dat is dus niet meer nodig..:D..Gewoon heel veel geluk gehad volgens mij..:D.>Ben zo blij!!!!

Nee ook nog geen hcg laten prikken.. Liep niet meer bij de gyn wegens de pauze tot oktober..mag wel al 27 aug naar de gyn voor echo..ben dan 6 weken dus weet niet of ze veel zien maar zze wilden toch een echo maken omdat ik daarna tot half september op vakantie ben..;).>Dus hoop echt dat ze dan voldoende kunnen zien!!

Iemand trouwens ervaring met zo'n vroege echo??

liefs..

Deel Deze Pagina