April 2011 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL

Dat mag hoor!!;)..Daar is dat forum voor ..gewoon vragen als je vragen hebt!! :D..

liefs..

2. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland

ja... I know... maar soms voel je je toch bezwaard. Die rottige onzekerheid ook...

Anyway, ja, ik heb bij mijn eerste een vroege echo met 6 weken en een paar dagen gehad. Was in buitenland dmv hormonen zwanger geraakt en toen op vakantie in NL toen ik erachter kwam dat het raak was. Ze wilden toen ook het zekere voor het onzekere nemen en dus een inwendige echo. Was al hartactie, dus toen zat het helemaal goed. Maar volgens mij kan het best wat schelen, of je bijv. 6.1 of 6.5 weken bent. En het scheelt natuurlijk per persoon. Hopelijk is er genoeg te zien als je je echo krijgt! hier ook vrij vroeg, met 7.1 dus. En daarna met 8.2 naar de vk. Dwz... als die eerste echo in het zk goed is.

Wat ontzettend fijn trouwens dat het dus in de rustmaand gelukt is zeg, zonder hormoontroep of ander gedoe aan je lijf! Gewoon lekker natuurlijk, super! :)

3. Jeetjejom

Jeetjejom Actief lid

13 apr 2009
    158
    0
    0
    @ Fredje, die lusteloosheid wordt alleen maar erger, tot je ongeveer een week of 16 bent en dan heb je opeens je energieknop weer teruggevonden, is niets om je zorgen over te maken hoor! Ik heb nog nooit een vroege echo gehad, dus daar helaas geen ervaringen mee. Ik weet dat ze bij de eerste echo vaak een inwendige echo maken omdat buitenom nog niet genoeg te zien is, maar hoe duidelijk die echo is met 6 weken, dat weet ik niet. Ik heb de week erna de echo, ben dan 7w4, hoop dan al een beetje te kunnen zien hoor!
    En ik heb ook altijd gezegd dat ik mijn kinderen in een dorp wil laten opgroeien, kom zelf ook uit een dorp en vind het gewoon een prettiger gevoel. Maar De Heeg is toch ook nog niet zo verkeerd, wel 2 scholen in de buurt!

4. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Jeetjejom..Nee is idd niet echt verkeerd hier.. lekker rustig bij ons..dus we redden het nog wel even.. Maar als we iets tegen komen want ons aanspreekt gaan we toch verhuizen..:D..We hebben dit huisje gekocht op 1 salaris en aangezien we nu al ruim op 2 salarissen zitten kunnen we natuurlijk een stuk groter wonen.. even blijven zitten is natuurlijk ook geen ramp..kunnen we flink sparen de komende tijd..:D..

Oh, nou die lusteloosheid is toch vervelend. We willen het nog even niet zeggen maar is moeilijk te verbergen als je je de hele dag zo duf voelt en de hele tijd moet gapen..hahaha.. vooral omdat ik normaal zo'n hyper persoon ben..:D..Maak me wel een beetje druk over de steken in mijn buik en de aanhoudende menstruatiepijn..maar lees overal dat het heel normaal is..maar is zo moeilijk om je minder zorgen te maken hè?

hoe voel jij je?? ook last van kwaaltjes naast de lusteloofheid dan??

ben ook erg benieuwd wat ze op de echo zien!!:(.>Hoop wel dat er iets te zien is...zou fijn zijn ze vlak voor de vakantie..anders blijf je met zo'n onzeker gevoel rondlopen..weet trouwens niet of dat minder wordt na de echo hoor maar toch..

Spannend ook voor jou!! Met 7 weken kunnen ze volgens mij wel al meer zien hoor.. de meeste vroege echo's zijn met 7 weken..;)

liefs..

5. Jeetjejom

Jeetjejom Actief lid

13 apr 2009
    158
    0
    0
    Ik voel me wonderbaarlijk goed, heb bijna nergens last van (begin zelfs al zo af en toe kwaad naar mijn boops te kijken, want het wordt tijd dat ik weer een volle C-cup ga krijgen ipv een kleine B hahahaha)
    Maar ik hoop ook voor je dat je een goede echo hebt, geeft een lekker gevoel om op vakantie te gaan! Waar ga je heen trouwens? Wij gaan eind september nog even met zijn drietjes weg, heb er nu al zo'n zin in!

6. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL

Oh spannend! Dan hoop ik toch dat ze iets zien!!:D..Maar ben dan 6 weken en 1 dag dus wordt spannend denk ik!..Maar min cyclus is niet helemaal zeker dus misschien ben ik wel net iets verder..dat zou ook kunnen natuurlijk..

Ja het is wat hè? Die heleMMM en de medicijnen! Heb het maar een maand gehad maar is toch een belasting..vooral al die echo's die bij de clomid horen.. ik moest om de dag..jij ook??
    Wel leuk dat je dan vroege echo;s krijgt!:D..Toch een klein voordeel dan hè?

Hadden ook nooit verwachten dat het zou lukken.. al helemaal niet na de uitslag van het zaadonderzoek! Dus was echt een hele grote verrassing!! Blijft zo onwerkelijk..kan het nog steeds niet geloven , En we zijn er zo gelukkig mee.. Ben ook zo blij met dit forum..nu kan ik er tenminste lekker over babbelen..:D..hoop dat alles goed blijft gaan en dat we dit wonder in april in onze armen mogen sluiten (maar dat hoopt iedereen hier natuurlijk!!)..:D..

liefs.

7. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoop het ook,...anders is het lang wachten tot half september..:$..we konden eventueel maandag de 30ste nog eens komen..dan zou ik 6 weken en 4 dagen zijn..dus misschien dat ze dan iets meer zien als de 27ste niet lukt!;)..

Wij gaan naar Mexico.. Huwelijksreis..:D..we trouwen 28 augustus,,:D..Dus we hebben een super vooruitzicht! Waar gaat jullie reis heen?? Lekker vooruitzicht hè? ff met jullie drietjes weg!

liefs..

8. Jeetjejom

Jeetjejom Actief lid

13 apr 2009
    158
    0
    0
    Pas je nog in je jurk ;). Lekker naar Mexico! Wij gaan een dikke week naar Marokko, beetje cultuur happen en daarna wat relaxen. Hopelijk gaat het met de kleine net zo makkelijk als de vorige vakantie, want toen is ze echt superlief geweest!

9. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh heerlijk. Marokko!!Ben ik nog nooit geweest!! en met die kleine komt het vast goed! Hoe oud is ze??(of heb je dan al eens geschreven)..

Ja, de jurk zat nog prima..haha..Je ziet nog niet echt iets bij mij,.alleen een beetje opgezette darmen..heb jij wel al een buikje?

Liefs.

10. Jeetjejom

Jeetjejom Actief lid

13 apr 2009
    158
    0
    0
    Mijn dochter is nu dik 13 maanden, volgens mij heb ik dat ook nog niet gezegd (heb ook pas 1x per ongeluk haar naam laten vallen, maar had geen zin meer om het weg te halen).
    Tot gisteren had ik heel hard geroepen dat ik geen buikje had, maar nu beginnen mijn darmen zich toch wel te melden, heb gister ook mijn broek los moeten maken voor het eerst. Maar ik kan het nog wel verbergen hoor! Wat fijn dat de jurk nog past!

11. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat schattig! 13 maandjes.. een drukke periode voor jou!! Mijn zus heeft er een van 16 maanden en dat is lekker druk..haha..maar hij is zo schattig!! om verliefd op te worden..Geniet maar van deze tijd!..

ja, mijn darmen zijn ook opgezet dat zie je wel..maar gezien onze hele geschiedenis (bij de gyn) zoekt niemand er iets achter..haha.. dus ben nog even save.. ;))..

nou meid, ga ff douchen en daarna heerlijk op de bank hangen.. Fijne avond en misschien tot morgen.,.

liefs..

12. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Fredje, wat een heerlijk vooruitzicht, trouwen, huwelijksreis naar Mexico! Helemaal super gewoon! En dat allemaal zwanger!!!!! Als je nou tijdens die 1ste echo niet veel ziet, zou ik het mooi proberen, of je die paar dagen later nog eens mag. Het kan voor zover ik weet best wat uitmaken namelijk. En het zal jezelf een rustiger gevoel geven, daar ben ik van overtuigd. Zo werkte het iig bij mij. Zie je dat knipperlichtje, valt er een ton aan gewicht van je schouders. Hij 'doet' het..... :D

@Jeetjejom, leuk, jullie voor een 2de! Dan zit er net geen 2 jaar tussen de oudste en de jongste. Leuk leeftijdsverschil. Als ik ze hier zie ravotten samen, (verschil van 2 jr min 1 maand) vind ik dat echt heerlijk om te zien.

13. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Zucht, hier weer feest vanavond. Ryan wilt weer niet slapen!
    Krijg er zó de balen van! De avonden rust zijn voorbij. AAARCH!! Sorry hoor, maar heb t ff helemaal gehad. Vraag me af hoelang dit nog doorgaat zo. De fles en avondeten wil hij ook al niet meer.

Wat betreft zijn billen. Ik gebruik sinds een paar dagen billencréme van Weleda. Werkt als een tierelier!. Als ik het erop smeer dan is het bij de volgende luierwisseling zo goed als weg. Hij heeft altijd al gevoelige billen gehad. Hij hoeft maar te poepen of zijn billen zijn weer rood. Heb al van alles geprobeerd maar die Weleda wat ik nu heb is echt super spul!

Nou, ik ga maar weer eens naar boven. Hij is inmiddels helemaal over de toeren. :(

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Goedeavond allemaal!

Lekker veel bijgeschreven vandaag! Wij zijn vanmorgen lekker naar de kinderboerderij geweest met de kleine meid. Maar de diertjes konden haar niet zo veel schelen, de speeltuin des te meer :)

Was vandaag ook al zo lusteloos en moe. Heb lekker liggen slapen van 15 tot 17 uur. Heerlijk!!!
    Mannetje had lekker uitgebreid gekookt, mjammie!

En die 11mnd sprong...hebben wij ook gehad! Ook 's avonds niet willen slapen of midden in de nacht, heel vervelend.

Nu hebben we het nog heel af en toe, maar dan roept ze steeds om papa. Er heen gaan helpt niet, want dan wordt het alleen maar erger. We laten nu 1x zien dat we er echt nog wel zijn en dan laten we haar maar krijsen, duurt dan 45 minuten en dan slaapt ze. De lange en vreselijke minuten waar mijn hart van bloedt, maar ja....

Ga na het weekend de HA bellen voor een doorverwijzing naar de gyn. Hebben we ook wat om naar uit te kijken, want ik heb nog helemaal niet het idee dat ik zwanger ben. Het voelt nog niet echt.
    Vorige keer kwamen we er laat achter en kreeg ik 4 dagen na de test een echo en toen was ik al 7.5 week!

Bij ons schelen ze dan straks 2,5 jaar. Lijkt me wel erg druk, maar ook heel gezellig. Juul is al echt aan het kletsen en is dol op babies. Wil ze altijd aaien en kusjes geven, zo schattig. Iedereen zegt altijd tegen ons, die is toe aan een broertje of zusje, haha, ze moesten eens weten!

Nog steeds niemand verteld, behalve mijn vriendin....

15. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    @ Mamavanjuul,
    Het is idd hartverscheurend om je kleintje te horen krijsen in bed. Net weer voor de 2e keer in bed gelegd en is nog een beetje aan het mopperen. Niet meer zo hysterisch als net gelukkig.

Hier schelen de kleintjes dalijk 20 maanden. Mooie leeftijd ertussen. De één zal het kort vinden mischien maar ik vind het prima zo :). We hebben er ook bewust voor gekozen om voor een 2e te gaan.

Ik heb het aan 3 vriendinnen verteld dat ik zwanger ben. Voor de rest weet niemand het. Pas als ik mijn 1e echo heb gehad gaan we het iedereen vertellen. Dus over 3 weekjes mag iedereen het weten! Ben benieuw naar de reacties van de opa's en oma's. :).

Weet iemand nog een leuk idee om het de opa's en oma's te vertellen? Ik wil eigenlijk niet een shirtje bij Ryan met daarop 'Ik wordt grote broer' oid. Ik vind dat eigenlijk een beetje afgezaagd ;).
    Bij Ryan heb ik bij de opa's en oma's een pinda in een sieradendoosje ingepakt. Goud papiertje met strikje eromheen en zij dachten dat ze iets van een sieraad kregen. Ze maakten dat doosje los en zagen dus die pinda in het doosje liggen. Naja ze snapten er niks van natuurlijk. We hebben ze even laten denken en vervolgens mede gedeeld dat hun kleinkind nu zo groot was. Super!!

16. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    ik vroeg me even af.. ben ik de enige die zich nog niet echt zwanger voelt?! ja, heb onwijs zere borsten (en ze zijn gegroeid) maar verder....NIKS! kan dit kwaad? nee toch?

zo lekker naar bed. quality time met mn vriendje :D

17. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nee hoor, ik heb eigenlijk ook bijna nergens last van. M'n borsten doen niet eens zeer maar heb af en toe alleen een beetje steekjes in mijn lies (bandenpijn). Maar verder... Neuh. Ben ook niet misselijk oid. In mijn zwangerschap van Ryan had ik ook werkelijk nergens last van. Ja later begonnen de kwaaltjes wel; haaruitval, vaak plassen, maagzuur en vocht. Maja dat was pas na de 20 weken.
    Dus maak je geen zorgen :).

18. butterfly23

butterfly23 Actief lid

28 jun 2008
    146
    0
    0
    #518 butterfly23, 14 aug 2010
    Laatst bewerkt: 14 aug 2010
    Goedenavond dames...

Ik heb me pas bij jullie bijgevoegd en zie dat er al aardig wat geschreven is gezelli.. ik ben zelf 2 dg niet online geweest..
    Leuk om alles zo terug te lezen..
    Hier ook aardig opgezette darmen, en misselijkheid met vlagen.

Ik vind wel leuk dat ik gezellig met de april mama's kan kletsen..
    Hier weet ook nog niemand dat we zwanger zijn (op mijn beste vriendin na dan) Wij vertellen het over 3 weken ongeveer.
    En dat is heel moeilijk voor me:) ik ben altijd zo een kwebbel kous..

Bij me dochtertje wist iedereen het al met 6 wk omdat ik ineens in het ziekenhuis lag ivm verdenking op een Buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. ( lang verhaal, ff in het kort: heb wel een kijkoperatie gehad > alleen hun fout ze bleek gewoon in mijn baarmoeder te zitten ipv in mijn eileider:( operatie voor niks, maar wel een narcose gehad en lopen vroeten in me buik, en de angst dat het eventueel nog mis zou kunnen gaan)

Sorry voor het lange verhaal...:)

@jeetjejom: Oh wat leuk zeg een dochter van 13 maanden, mijn dochter is bijna 15 maanden.. Druke periode :) maar zeker heel leuk!! Dan schelen die van jou ook net geen 2 jaar in april..?
    En naar marokko oh wat heerlijk zeg, geniet er lekker van!

@ fredje: Ook heerlijk je huwelijksreis naar mexico! Spannend dat je over 2 weekjes gaat trouwen!

@ Sjanienu1: Ik kan het, het niet willen slapen:( hier heeft mijn dochtertje er ook last van gehad toevallig 2 weken geleden ook weer... Pff het breekt je wel op hoor... Wij pakken haar ook alleen maar als ze echt overstuur is.. je moet echt je draai er in vinden, alleen dat vind ik wel heeeeeeeeel moeilijk.
    En het rare is het is dan ook ineens op de ene of andere dag weer over en dan slapen ze ineens weer als een roos:(
    Wij hebben ook toevallig al een shirt besteld met ik word een grote zus hihihi.. net wat je zegt niet helemaal top. Wij wisten ook niks anders:(

Dus als iemand verder nog tips of een leuk idee heeft hoe je het kan vertellen aan de opa's en oma's???! Die zijn zeer welkom:)

IK ga mijn mandje opzoeken, ben helemaal gebroken.. Wij zijn de hele dag wezen slenteren op scheveningen pff

Fijne avond

Liefs

19. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Hoi allemaal, mag ik ook nog gezellig met jullie meekletsen?

Ik heb vanochtend positef getest! Nooit verwacht dat het al zo snel raak zou zijn (maar wel heeel erg leuk :)). Ik geloof het denk ik ook nog niet helemaal.... Ik heb nogal een onregelmatige cyclus, maar had 28 juli een postitieve ovu test, dus ik denk dat ik rond 20 april uitgerekend ben. We hebben al een dochtertje van 13 maanden, dus de kleintjes zullen straks 21 maanden schelen.

20. Mamsietje

Mamsietje Lid

30 mrt 2010
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    #520 Mamsietje, 14 aug 2010
    Laatst bewerkt: 14 aug 2010
    Hallooooo Allemaal,

Ik wil me ook graag bij jullie aanmelden. Waarschijnlijk ben ik 15 april uitgerekend en ben ik nu dus 5 weken en 2 dagen zwanger :D
    Het is ons tweede kindje. We hebben al een prachtige dochter van net 3 jaar...
    Ik vind het weer zooooo spannend!!!
    Ik heb eigenlijk niks te klagen; beetje gevoelige borsten en tepels en een wat trekkerig gevoel in m`n onderbuik...
    Donderdag de 19e intake bij de verloskundige. Lijkt me gezellig om met jullie mee te kletsen en ervaringen en adviezen uit te wisselen...
    Ik hop dat ik mee mag doen :)

Liefs

p.s Weet iemand hoe ik mijn banner kan plaatsen :(

Deel Deze Pagina