April 2011 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lian

Lian Lid

12 jun 2010
    18
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Wat leuk dat we de echo op de zelfde dag hebben, we hebben de intake al wat eerder op 25 augustus.
    Hoe laat heb jij de echo? Wij 's avonds om 20.00 uur.

Mijn buik begon de vorige keer met een week of 15 te groeien. Nu merk ik ook dat het wat sneller gaat als ik mijn buik niet inhoud lijk ik al veel langer zwanger....:)

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik kan me voorstellen idd dat jullie dan bij 2 kindjes er een punt achter zetten. Bij ons is de discussie hierover nog niet gesloten ;). Ik wil altijd al een groot gezin, 3 à 4 kindjes (als het allemaal kan/mag/lukt natuurlijk), manlief vindt misschien twee wel voldoende, maar weet het nog niet helemaal zeker. Ik denk dat het er allemaal van afhangt hoe het hier straks zal gaan met twee kleine monstertjes, haha. We zien het wel, maar wellicht is het dus ook mijn laatste zwangerschap (al wil ik daar nog niet zo aan....;)). Maar ja, je weet het nooit natuurlijk, wie weet gebeurt er wel iets waardoor ik geen 3e keer zwanger kan of mag worden, dus genieten gaan we zeker doen, nu!

3. Jeetjejom

Jeetjejom Actief lid

13 apr 2009
    158
    0
    0
    @mamamarije, nee de oma's weten het ook nog niet, het oppassen speelt voor nummer 2 dan toch pas over een jaar (met mijn verlof erbij), dus ze hebben nog tijd genoeg om te wennen. Ik heb de vorige keer gewoon bij de VK controles gehad, maar bij mij had mijn dochter idd ook in het vruchtwater gepoept, daarnaast is het een spoedks geworden en bleek mijn dochter ook nog dysmatuur te zijn. Dus nu lekker veel echo's (tenminste dat is de positieve kant eraan)

Bij ons is het ook nog niet helemaal zeker of er een derde komt. Ik zou wel willen, maar ligt er ook aan hoe de zwangerschap en het mama van 2 babies zijn bevalt natuurlijk. Maar tot nu toe heb ik helemaal nergens last van! Zelfs mijn borsten zijn nog niet overdreven pijnlijk :D

4. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik sluit mij ook aan!
    Morgen had ik mijn NOD maar had gister positief getest! :)
    Dit wordt ons 2e kindje. Heb nog een zoontje van bijna 1.

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Sjanienu1: Gefeliciteerd en van harte welkom!

@Lian: ik heb om 19.00 uur de intake en echo. Wel fijn dat ze 's avonds spreekuur hebben, hoef ik ook geen smoesjes te bedenken voor mn werk. Hoewel dat deze keer sowieso niet hoeft, want ik heb die week vakantie.

@opvang: Heeft iemand wel eens aan gastouders gedacht, of heeft iemand ervaring mee???

6. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Thanx! Jij ook gefeliciteerd natuurlijk! 1e kindje voor jullie?
    Ik heb geen ervaring met gastouders. Ryan gaat naar het kdv.

7. onsfrumpie

onsfrumpie Actief lid

29 okt 2008
    183
    0
    0
    Ik heb gewoon nog bijna geen klachten behalve vermoeid zijn, ben blij dat ons dochtertje nu nog 2 slaapjes op een dag heeft zeg! Ik ga morgen de verloskundige bellen en via de verzekering ook kraamzorg alvast aanvragen.
    Ik slik wel vitamines én floradix want ik heb al heel gauw ijzertekort, daarbij dan ook maar yakultjes anders liggen die darmen straks helemaal lam! Onze ouders hebben we het vandaag verteld en ze waren allemaal enthousiast gelukkig, ik ga straks zussie bellen en misschien dat manlief zijn zusjes ook nog belt.

8. MamaMarije

Ik heb zelf geen ervaring met gastouders (zit er wel over te denken om ooit zelf gastouder te worden), maar als ik opvang zou moeten kiezen, zou dat mijn optie zijn! Een kennis van mij heeft haar kindje ook bij een gastouder (max. 5 kindjes waarvan max 2. baby's), die is er helemaal lyrisch over!

@ sjanienu: welkom en gefeliciteerd! Mijn zoontje is bijna net zo oud als die van jou! ben je ook de verjaardag al aan het plannen?

@ jeetjejom:ja, dan ben je wel gebonden aan de gyn! En idd, veel echo's is ook wel lekker. Doen ze dat dan elke keer ofzo? Ik mag gelukkig dit keer weer thuis proberen, maar ja, of het lukt ;)? Heb je lang moeten herstellen van je ks? en is je dochter snel bij gegroeid of is ze aan de kleine kant gebleven?

9. MamaMarije

Ik zit nog in dubio over de vitamines eigenlijk.... vind ze wel prijzig en eet zelf heel gezond, maar ja.... alles voor de baby ;);) dus ik weet het nog niet zo...

IK zit ook aan de activia yoghurt om mijn stoelgang goed op gang te houden (zeker nu ik een 'aardbeitje' ;) heb van de vorige bevalling). Plus zo krijg ik mijn calcium ook weer binnen.

Lekker he, als je kleine nog 2x per dag slaapt! Hier ook hoor en die houden we er zo lang mogelijk in :D. Heb ze ook meteen ingepland als rusttijd voor mams.

10. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ryan slaapt ook nog 2x per dag. Lekker hoor. Soms wel eens lastig met verjaardag e.d magoed, daar plannen we maar omheen.

Ik slik Davitamon Mama Compleet. Heb ik bij Ryan ook gedaan en voor mijn eigen idee doe ik er goed aan. Ikzelf eet ook niet zo gevarieerd dus vandaag. Ryan eet meer als ik haha.

@ MamaMarije, van wanneer is jouw zoontje? Ryan is van 21.08.09. Ben idd al een tijdje aan het speculeren over ideeën voor zijn verjaardag. Hij gaat ook op het kdv trakteren dus moet ik ook ff kijken hoe en wat allemaal.

Bij mij beginnen de kwaaltjes toch al wel te komen hoor. Voel van alles in mijn buik, haaruitval (had ik bij Ryan ook), vaker plassen, en de hormonen beginnen ook al flink te werken. Vanmorgen stond Amika erop (die serie met dat paard) en ik moest echt m'n best doen om niet te janken toen dat paard verkocht werd. M'n vriend zat erbij dus heb me goed proberen in te houden. Maar moest wel even de andere kant op kijken want de tranen stonden in m'n ogen haha.

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Jurk is al uitgezocht, betaald en zelfs de eerste keer al gepast... Ik maak me er wel een beetje zorgen om, want het is een vrij nauwsluitend model... Maar ik ben straks 12/13 weken, dan zal ik me toch nog wel in m'n jurk kunnen persen???

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Welkom MiniMe!! Gefeliciteerd!

Het is ook mijn eerste kindje, ik geloof dat we daarmee tot nu toe de enigen zijn.

Ik vind het ook zo vreselijk spannend.... Ik denk de hele dag aan niets anders, en bij elke kramp of steek maak ik me zorgen... Morgenochtend maar even weer een testje doen om te kijken of die nóg donkerder is, maar dat is dus eigenlijk puur om m'n eigen zenuwen te bedwingen... Ik hoop wel echt dat dat de komende tijd wat minder wordt :)

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Haha MamaMarije, als je ontdekt hoe dat moet, laat je het dan even weten?

14. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @Sjanienu: Van harte gefeliciteerd!!! En welkom bij de club ;)

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Haha heel herkenbaar! Ik had vorige week maandag en dinsdag positief getest, en daarna donderdag nog een keer de 2v5 van Kruidvat gehaald. Gelijk 's middags nog een keer getest, en gelijk een donkere streep, zelfs met middagurine dus! Het is dus echt zo haha. Ik heb over de laatste test nu nagellak gedaan, dan blijft het beter bewaard. Wel leuk om te bewaren:)

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Jij hoeft nog maar een week en dan gaat het hartje al kloppen!!! Het is zó leuk en spannend allemaal :D

17. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    He, en ook in je 3e ronde zwanger zie ik! En jouw pendel klopt wel! Ik hoop maar dat die van mij niet klopt, anders zou het betekenen dat het alsnog misgaat...

18. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Nog een keer @Minime: Heb je niet een foto van je testjes? ;)

19. Jeetjejom

Jeetjejom Actief lid

13 apr 2009
    158
    0
    0
    @mamamarije (geloof ik), mijn dochter is nog altijd iets aan de kleine kant, maar valt nu wel binnen de curves. Maar mijn man en ik zijn ook aan de kleine kant dus wat dat betreft is het niet zo raar dat ze niet zo groot is. De VK had haar op net 2500 gram geschat, bij de bevalling (38w1) was ze 1880 gram en 42 cm. Nu is ze 70 cm en 8 kg. Mag het misschien niet zeggen, maar aangezien ze verder ontzettend gezond is, maar ik heb heeeeeel lang een babytje gehad, met 9 maanden ging ze net naar maatje 62!
    En de KS, ik was na een dikke week weer helemaal op de been. Hoop dat het deze keer op de normale manier kan, maar ik weet natuurlijk dat de kans groot is dat het weer via de kunstmatige manier moet. Ik weet trouwens niet of er nu iedere keer een echo gemaakt wordt, maar ik weet wel dat er meer echo's gemaakt worden om alles in de gaten te houden.

20. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Mrs Hair, ik loop 1 dag verder dan jou. Grappig! Volgens de berekeningen via een babysite ben ik 18 april uitgerekend.
    Ga morgen m'n verloskundige maar weer bellen voor een 1e echo.
    Ze ziet me weer aankomen, haha.

In hoeveel rondes zijn jullie trouwens zwanger geworden?
    Hier de 1e ronde raak. Bij Ryan was het ook de 1e ronde raak. Goede zwemmers zullen we maar zeggen. :)

Deel Deze Pagina