@ Buuf & FB1984, Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Spannend allemaal he? @ Julia6, Nijmegen is niet heel erg in de buurt idd en de makkelijkste route ernaar toe is idd via Duitsland. Maja wij worden altijd over Duitsland gestuurd (volgens de TomTom), omdat wij aan de Duitse grens wonen. Gaat veel sneller. @ Maryloes, het is idd best vervelend zo. Maja Ryan kan er ook niks aan doen natuurlijk. Maja dan ben je zelf ook niet lekker in orde en barst ook nog eens van de hormonen. Kan echt om elk ding wel janken.
welkom nieuwe mommy's to be! buuf, ik sta ook voor de klas, leuk! ik moet alleen volgende week pas beginnen. heb nog een weekje ik heb net een foto gemaakt van mn buik hahahaha. kijk maar, hoezo last van opgezette darmen?! ->
Hey Meiden, Ik heb mezelf ook even toegevoegd op het lijstje. Vandaag had ik een beetje een rotdag. Ik was zoooo moe en heb dan ook tussen de middag bijna 3 uur geslapen!! Vervelend hoor als je zoveel wil doen maar je lijf gewoon niet mee wil werken...Na ja, het hoort erbij en van wat ik mij van mijn vorige zwangerschap kan herinneren is dat het na verloop van tijd minder wordt. Zijn jullie ook wel eens zo extreem moe? 5 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje 6 april 2011- Buuf (29) - 1e kindje 9 april 2011- MoniqueP (26) - 1e kindje 10/11/12 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje 14 april 2011 - Julia6 (31) - 3e kindje 15 april 2011 - Mamsietje (24) - 2e kindje 15 april 2011 - Jeetjejom (26) - 2e kindje 15 april 2011 - Smyltje (25) - 1e kindje 16 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje 17 april 2011 - stamperke (26)-2de kindje 17 april 2011 - Butterfly23 (25) - 2de kindje 17 april 2011-Anmiri(33)- 3e kindje 18 april 2011- MamavanJuul (27)- 2de kindje 18 april 2011- Sjanienu1 (24) - 2e kindje 19 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje 20 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje 20 april 2011 - Banaantje81 (28 ) - 1e kindje 20 april 2011 - Juli2009 (31) - 2e kindje
Oh my god.... heb net dus echt er een half uur over gedaan om de 15 (ja, VIJFTIEN) pagina's bij te lezen!! Jullie zijn goed bezig dames! @ alle 'nieuwelingen': welkom en gefeliciteerd! Tis idd een gezellig clubje hierzo! @ namen: jongensnamen is hier een echt drahahama... alles wat ik leuk vindt, vindt mijn man niet leuk en andersom.... blij dat we nog een maandje of 7,5 hebben iemand nog leuke jongensnaam-suggesties wat past bij Lucas? en dan over de tweede naam nog niet te spreken @ kwaaltjes: MOE! voel me echt met recht een MOE-der de laatste paar dagen. Lucas is ook heel bewerkelijk momenteel, heeft vandaag op de verjaardag van mijn tante de hele tuin leeggegeten volgens mij . Verder valt het met de kwaaltjes nog wel mee, borsten groeien best wel, buik groeit enorm!!! Lijk soms al wel 4 mnd zwanger! Nog steeds tweeling-worries hierzo! Ben soms lichtelijk paniekerig, wat nou als....? Ik maak voorlopig geen buikfoto hoor, is echt te erg... @ smyltje: idd een 'darmen-buikje'! Wacht maar af... straks zo'n mooi rond babybuikje, heerlijk! @ sjanienu: ik leef met je mee meid! Hier gaat het met slapen momenteel redelijk, weer wat strakker in het regime, daar heeft Lucas altijd veel baat bij volgens mij... Hoop echt zooo voor je dat die tanden/kiezen snel door zijn en dan hopen dat je weer een nachtje lekker kan slapen... en verder weet ik allemaal niet meer wat ik precies gelezen heb... ehm... hormonen?
5 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje 6 april 2011- Buuf (29) - 1e kindje 9 april 2011- MoniqueP (26) - 1e kindje 10/11/12 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje 14 april 2011 - Julia6 (31) - 3e kindje 15 april 2011 - Mamsietje (24) - 2e kindje 15 april 2011 - Jeetjejom (26) - 2e kindje 15 april 2011 - Smyltje (25) - 1e kindje 16 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje 16 april 2011-dees1985(25)-1e kindje 17 april 2011 - stamperke (26)-2de kindje 17 april 2011 - Butterfly23 (25) - 2de kindje 17 april 2011-Anmiri(33)- 3e kindje 18 april 2011- MamavanJuul (27)- 2de kindje 18 april 2011- Sjanienu1 (24) - 2e kindje 19 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje 20 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje 20 april 2011 - Banaantje81 (28 ) - 1e kindje 20 april 2011 - Juli2009 (31) - 2e kindje hoi dames heb mezelf ook even aangevult
@ namen: als het een jongen wordt weten wij het wel dat wordt Daniel... maar voor een meisje zijn we er nog niet uit. @ kwaaltjes:trekkend gevoel in de buik/liezen ontzettend last van mijn borsten en gisteravond was ik zo misselijk dat ik er niet van kon slapen.
alle mama's to be al naar bed? zit te wachten op mijn mannetje, die moet nog thuiskomen van het voetbal ... pffff, balen dat het seizoen weer begint!! Hier nog meer meiden met 'voetbal-mannen'?
och meis toch.... en arme ryan! Kan me voorstellen dat jullie je nu echt niet fijn voelen! Kan niet veel voor je doen, maar ik geef je wel een dikke virtuele knuffel! Succes met je ventje
Welkom nieuwelingen!!! MamaMarije voelt zich MOE-der, hihi, nou dat heb ik precies hetzelfde! Meer MOE dan moeder weliswaar...my god ik was vanavond uit eten met de oudste dochter van mijn zus en ik was zo intens moe en kotsmisselijk dat ik haar maar heb verteld dat ik zwanger ben (ze is 20) omdat ze zich anders wel zou afvragen waarom ik me zo belabberd voelde met die rare kwaaltjes Ik heb echt zin om naar bed te gaan maar heb me zo volgevreten vanavond dat mijn maag te vol is om te kunnen slapen...handiggg haha! Wat een gezellige boel hier met al die zwangeren! En smyltje wat een buikje al! Men noemt het altijd een darmenbuikje maar je zou dat darmenbuikje niet hebben gehad als je niet zwanger was, dus ik zou er stiekem toch al wel trots op zijn! Ik zit ook elke dag in de spiegel te checken of je al wat ziet. @leeftijd: Ik voelde me altijd al aan de oude kant omdat in onze vriendengroepen al veel moedertjes zijn. Maar een kennis van mij is bijna 40 en heeft nu bijna een eerste kindje. Dus dan vallen wij als dertigers en bijna-dertigers nog wel mee. Dit topic is echt geweldig, zoveel meiden die exact dezelfde kwaaltjes hebben, zoveel herkenbaarheid en saamhorigheid, voel me hier helemaal thuis.
Zo'n darmenbuikje mag je ook zeker al trots op zijn hoor! Tis toch een teken dat er iets zit @ leeftijd: ik ben redelijk jong moeder geworden, was net 24 toen Lucas geboren werd. Kreeg regelmatig de vraag 'of hij wel gepland was...' Voelde me af en toe net zo'n tienermoeder die door een one-night-stand met kind was geschopt.... echt waar, vond het zo vreemd dat mensen dat vroegen? Ook hebben mensen gevraagd of mijn ouders het van me verwachtten dat ik jong moeder werd, hoezo onbeschoft? Heb nog niet heel veel mama-vriendinnen van mijn leeftijd, momenteel ééntje (kindje is 4mnd jonger) en dat is wel heel gezellig. Lijkt me ook leuk als andere vriendinnen mama worden, dan ben ik straks de wijze, ervaren mama die ze om hulp komen vragen (hihi, of niet natuurlijk, wie weet doen ze alles wel anders ) @ banaantje: gezellig clubje hebben we zo he? fijn dat je je hier zo thuis voelt! Kan zeker fijn zijn, met name in de eerste weken als het nieuws nog niet wereldkundig is, zo kun je iig je ei kwijt!
Och mensen, ik zit er ff helemaal doorheen hoor. De tranen staan in m'n ogen terwijl ik dit typ. Zal ook wel een stukje van de hormonen bijzitten. Ik ben al vanaf 18.00uur bezig om hem stil en in bed te krijgen, maar hij is alleen maar aan het krijsen boven. Hij heeft de afgelopen 24uur amper geslapen maar geeft zich niet toe aan zijn bed. Ik zit zo tegen vannacht op! Morgen weer vroeg eruit, werken. Het is mijn 1e werkdag dus ik kan het niet maken om thuis te blijven. Hij gaat naar m'n moeder dus hij zal in goede handen zijn maar vind het zo vervelend om haar ermee op te zadelen. Maja ze heeft 4 kinderen groot gebracht dus ze weet hoe ik me voel.
jeetje zeg.... tranen in de ogen, dat herken ik hoor! hormonen, vermoeidheid, zorgen, frustratie.... helpt allemaal niet mee. Misschien moet je gewoon even flink uithuilen/schelden/afreageren/schreeuwen in een kussen? Even alle emoties eruit en dan weer met een relatief frisse blik er tegenaan? Denk dat het juist goed is dat je morgen weer even gaat werken. Even een beetje afstand en zoals je al zegt: Ryan is in goede handen bij oma, niemand houdt zoveel van hem naast papa/mama als oma/opa, toch? Kun jij rustig even koffie drinken, even je gedachten verzetten en dan ben je aan het eind van de dag weer blij als je je mannetje weer kan knuffelen (ook al is daarmee alle drama waarschijnlijk niet over, maar ja...) En begrijp me niet verkeerd, ik geef Ryan niet de schuld hoor! Dit zijn gewoon zulke rotsituaties! Sterkte meid! en hier mag je het altijd kwijt hoor!
@Sjanienu1: Jemig, wat frustrerend moet dat zijn! Ik hoop toch zo dat hij tot rust komt en alsnog een beetje slaapt (en jou laat slapen). Advies kan ik je nauwelijks geven omdat ik er (nog) geen ervaring mee heb, maar op een gegeven moment zal die wel moe worden lijkt me en lekker in slaap vallen, toch? @MamaMarije: Die vraag heb ik ook gekregen! Of het kind wel de bedoeling was! Dat vond ik zo'n rare vraag...ik ben 28 en geen 14, dan is het toch logisch dat je op een leeftijd bent dat je graag kids wilt zou je zeggen...Je gaat je dan meteen afvragen van: "Oh, ben ik geen moedertype dan ofzo??" dat ze dat zo openlijk aan je vragen.
Wat voor vitamines slikken jullie? Of alleen foliumzuur? Ik slik om de dag vitaminepillen van Davitamon Compleet Mama Plus (met visolie) afgewisseld met alleen foliumzuurpillen omdat mijn lijf niet zo goed tegen vitaminepillen kan maar holy moly, die pillen van Davitamon zijn wel 3cm lang of zo!! Wat een JOEKELS! Die zijn gemaakt voor de strot van een pelikaan, niet voor een mensenkeel. Als ik zo'n ding kokhalzend wegslik voel ik me net een of andere roofvogel die een vis heeft gevangen
Ik slik vitamine D en foliumzuur, daarnaast heb ik ook cranberry-bruistabletten voor mijn blaas. Tijdens mijn vorige zwangerschap slikte ik 'zwanger-zijn' van de Etos. Nu eet ik eigenlijk heel gezond en ik vind de pillen vrij duur.... Nu ik ze niet slik, dwingt het mij ook om gezond te eten en nu Lucas mee-eet scheelt het ook al een stuk qua eetpatroon.... Die smekende oogjes en kwijl-kin bij elk koekje... tja, dan laten we de koektrommel maar dicht, want ik wil niet dat hij de hele dag koek eet
Ik had online deze kortingsactie gevonden: http://www.davitamon.nl/upload/Image/nieuws-acties/Antwoordkaart%20Introductiekorting%20Mama%202009.pdf Daarmee krijg je 3 euro korting bij aankoop van een verpakking van die Davitamon Compleet Mama tabletten (die ik dus slik nu). Die ga ik wel ff insturen...vind ze ook schandalig duur.
Ik ga zo lekker naar mn bedje toe, heb vandaag geen middag slaapie gedaan en thuis druk bezig geweest, dus ben moe.... Morgen weer werken, maar gelukkig pas om 16.00 uur! Toen ik gestopt was met de pil ben ik meteen met foliumzuur begonnen. En sinds ik weet dat ik zwanger ben slik ik vitaminetabletten van Davitamon Mamma... Zijn wel grote pillen hoor, en heb ook moeite met innemen, maar vind Davitamon altijd wel goed. Heb normaal altijd de kauwtabletten. Prijs vind ik nog wel meevallen.... Voor de rest eet ik ook veel fruit en groente, wat ik eerst niet echt veel deed. Ben ook verslaafd geraakt aan sinaasappels haha Chocolade wat eerst mijn grote verslaving was (dagelijks haha), vind ik nu niet lekker meer!! Klein stukje en dan denk ik gadver!! Misschien komt dat nog?? Maar ja, veel fruit is gezond, en vind t op dit moment nog erg lekker ook! Slaap lekker allemaal (des te eerder is mn afspraak bij gyn) Liefs F