April 2011 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Bedankt voor jullie lieve medeleven. :) Erg lief!
    Hij slaapt nu gelukkig 'al' en half uurtje. Ben benieuwd voor hoelang. Dit hoort er helaas ook allemaal bij. Wellicht is het Ryan allemaal nog veel erger als voor ons. Het arme jong. Die kleintjes moeten ook zoveel meemaken en nog zoveel leren in hun leven.

Wat betreft de zwangerschapsvitamines;
    Ik slik Davitamon Mama Compleet Plus (met visolie).
    Ze zijn idd groot Banaantje, maar ik ben het inmiddels gewend om zulke joekels te slikken. Hiervoor slikte ik 'Etos zwanger worden' pillen en in mij zwangerschap van Ryan heb ik ze ook geslikt.
    Soms vergeet ik het wel eens, hebben jullie dat ook?

Ik drink nou ook een paar glazen melk per dag wat ik normaal nooit doe. En eet veel fruit. Bij Ryan kon ik echt geen pasta zien of ruiken! Gadver! Nu heb ik dat nog niet zo...geloof ik...heb nog geen pasta gegeten nu in zwanger ben.

2. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Goedemorgen dames! Ik heb vandaag een heerlijk dagje zonder de mannen. Dit is mijn laatste vakantieweek. Mijn man gaat vandaag na 3 weken vakantie weer aan het werk en de jongens zijn vandaag naar de bso en creche. Ik heb het rijk dus alleen! Zojuist de mannen uitgezwaaid, even een beschuitje eten en dan kruip ik zo mn bedje weer in!

@sjanienu1, hoe is het gegaan vannacht? Vervelend dat je er even doorheen zit. Succes met je 1e werkdag vandaag.

Werken jullie eigenlijk allemaal? En hoeveel uur/hoeveel wil je straks na de bevalling blijven werken? Ik werk 24 uur, verdeeld over 3 dagen. Op maandag en dinsdag gaan de jongens naar de bso en creche en op donderdag zijn opa en oma er. Heel fijn geregeld vinden wij.

3. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @Sjanienu: wat een drama's met Ryan... Ik kan me voorstellen dat dit je zó zwaar valt op dit moment... Hopelijk kom jij op je werk wat 'tot rust', zoals MamaMarije al zei...

@Kwaaltjes: Ik las bij een aantal dames al over het MOE-der gevoel... Nou, dat heb ik dit weekend ook ontdekt. Gisterochtend om 10u lag ik al te gapen op de bank, ben dan ook maar om half twaalf even in bed gekropen, en heb effectief een uur geslapen!! Na die tijd voelde ik me écht heel erg lekker en uitgerust, voor ongeveer een uurtje... Tegen kinderbedtijd was ik alweer helemaal uitgeput... Ben benieuwd hoe het me vandaag op m'n werk afgaat. En als het deze week écht te erg wordt, denk ik dat ik toch maar een keertje ziek thuis blijf. Ik zag net in het rooster dat ik al TWEE JAAR niet ziek geweest ben, het mag wel een keertje dacht ik zo :D

@Kinderen: Is het bij jullie ook weer de eerste schooldag? Onze oudste gaat vandaag naar groep 3, zo spannend! Ze is er echt aan toe... Ik vond het wel jammer dat ik haar niet mee naar school kon brengen, het is toch echt een mijlpaal...

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @Maryloes: Ik werk fulltime, en ik doe er ook nog een universitaire studie bij... Die is gelukkig wel deels in de tijd van de baas, maar toch... Heel erg druk dus.

Ik heb het geluk dat manlief zelfstandig ondernemer is, met héél veel vrije tijd. En ik werk bij de overheid, en heb straks recht op 26 weken ouderschapsverlof! Dat ga ik verdelen in 13 weken aansluitend op mijn bevallingsverlof, en dan één dag per week vrij, gedurende een jaar. Daarnaast heb ik één studiedag per week, die ik wel voor de studie moet gebruiken, maar ik kan ook 's avonds studeren. Dus het komt er dan op neer dat ik tot ongeveer 1,5 jaar ná de bevalling 3 dagen per week moet werken, en daarna weer 4 dagen. Manlief doet de opvang, en hier en daar zullen opa en oma even bijspringen, maar niet structureel!

5. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Allemaal,

Nou heb weer flink wat gemist zie ik!!;) Ga zo eens alles terug lezen maar wil jullie graag raad vragen om het volgende:

Vannacht om 2 uur werd ik wakker! Had mega buikpijn :$..ontzettend warm en was misselijk en had buikkrampen tegenlijk,... Ben uit bed gegaan voor voor iets kouds te halen voor op mijn buik want was gloeiend heet!! Toen zakte ik door mijn benen!:$ Mijn vriend heeft me op gepakt en snel naar het toilet gebracht..Dacht dat ik erge diaree had en flink moest overgeven tegenlijk maar toch kwam er niets! Na een half uurtje (en 2x onlasting, sorry voor het detail) zakte het langzaam weg!!
    Het was echt verschrikkelijk..dacht dat het misging hoor maar het geen bloedverlies gehad!! Kunnen jullie mij raad geven? Wat kan dit geweest zijn? Ben nu zo bang dat er iets mis is!!

Moet er nog even bij zeggen dat ik er de avond van te voren ook een beetje last van had maar niet zo erg! En heb vaker in de avond last van buikpijn!!:(

Alvast bedankt voor jullie adviezen..ga nu alles even terug lezen..;)..

Liefs..

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Het klinkt echt vreselijk eng, kan me goed voorstellen dat je heel erg geschrokken bent. Ik heb zelf vorige week héle erge buikkrampen gehad 's nachts, en dacht toen ook dat het misging, maar toch niet... Wat jij beschrijft heb ik nog niet meegemaakt.

Je kan hier op het forum ook vragen stellen aan een echte VK, die antwoorden heel snel... Dat kan je wel even proberen?

Groetjes,
    Mrs Hair

7. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

@Fredje, Ik heb ook geen idee wat dat geweest zou kunnen zijn. Zou even je huisarts of een vk bellen om je geruster te voelen.
    Of hier op de site aan de vk de vraag stellen.
    Hoopdat het niks is!!

8. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoe kun je een VK een vraagstellen??
    Dank je voor jullie reactie.

Liefs..

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ fredje: ook eigenlijk niet echt een idee, dit keer! Kan het een virusje geweest zijn, of dat je iets gegeten hebt wat verkeerd is gevallen? Lijkt me persoonlijk meer iets in je spijsverteringssysteem dan dat het met de kleine te maken heeft, maar ja... ik ben natuurlijk net zo goed een leek. Het feit dat je door je benen zakt kan ook te maken hebben met het dalen van je bloeddruk als je plotseling 's nachts opstaat.

Zou als ik jou was even het telefonisch spreekuur van de HA bellen, kun je overleggen!

@ werken: ik werk niet meer sinds dat ik 30 weken zwanger was van Lucas. Ik ben opgeleid tot fysiotherapeut en heb twee jaar gewerkt. Tijdens mijn zwangerschap werd het al zwaar en ik mocht bijna niks meer (geen patiënten tillen, niet te vaak bukken) en dan houdt het met die baan vrij snel op. Ben dus al snel gestopt met werken en sindsdien thuis! Bevalt me echt helemaal prima, we vinden het alledrie heerlijk!

@ sjanienu: hoe is het verder gegaan vannacht? en hoe ist nu met je op t werk?

@ mrs. hair: wat leuk dat jij zo'n goede band hebt met je stiefkids! Ben je al lang in hun leventje 'aanwezig'? Hoe hebben ze gereageerd op het baby-nieuws? of weten ze het nog niet?

@ maryloes: och, ik ben JALOERS! ik wil ook weer mijn bedje in! wat heerlijk, zo even een dagje helemaal voor jezelf! even lekker opladen en bezig zijn met je nieuwe zwangerschap!

@ MvM: de flessen zijn hier net geleverd, we gaan weer van start!

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @MamaMarije: Ik ken de kids al best lang ja, de jongste was net één toen ik in beeld kwam. Relatie van manlief en zijn ex ging snel achteruit tijdens de zwangerschap van de jongste - lang verhaal - en nog voor zijn eerste verjaardag zijn ze uit elkaar gegaan. Voor mij is het wel een voordeel dat ze nog zo jong waren, want dat maakte het wel een stuk makkelijker om een goede band op te bouwen. Én het feit dat manlief en zijn ex een co-ouderschapsregeling hebben, en ik dus heel veel met de kids omga. Een weekend per twee weken is zo minimaal, ik denk dat het dan veel moeilijker zou zijn om een echte verzorger-kind relatie op te bouwen, en dat is het nu wel...

@eten: Ik ben gisteren naar de kermis geweest, en voor het eerst in mijn leven heb ik géén oliebollen gegeten. Ik ben echt gek op oliebollen, en nu werd ik al misselijk bij het idee dat ik een hapje zou nemen. Wel grappig :D

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @MamaMarije: Nog een deel van je vraag vergeten: Ze weten het nog niet nee. Ze zijn nog zo klein (5 en 3), ze zouden het nooit voor zich kunnen houden. En we wonen in een dorp, als iemand het weet, weet gelijk iedereen het... Dus we wachten tot ná de eerste echo en tot op het moment dat iedereen het ook mag weten.

12. MamaMarije

@ mrs hair: ja, logisch dat je ze het nog niet hebt verteld... de volledige 9 maanden wachten duurt voor die kleintjes ook nog eens heel erg lang, zeker als er nog niet zoveel te zien is. En idd, het geheimhouden zal ook niet eenvoudig zijn dan :D

Vind het echt mooi dat jullie het zo hebben kunnen regelen met de kids. Je hoort zo vaak dat er gedonder is (elk huisje heeft z'n kruisje, dat weet ik wel, maar toch!) Zo heb je idd een goede band kunnen opbouwen en worden het straks écht een oudere broer en zus (jongen en meisje toch :) wist het niet meer zeker...)

@ eten: apart he? Die eetrariteiten? Ik ben normaal gesproken helemaal gek van chocola, dat is mijn goedaardige verslaving. Nu heeft mijn man heel lief truffels gehaald.... heb er één gehad en de rest ligt nog in de la. Mijn hartje gaat nu meer uit naar gesmolten kaas! mjam.....

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Oh wij hebben ook heus wel wat gedonder gehad hoor... Daar moet je toch doorheen, dat kan niet anders. Maar we hebben geprobeerd om toch altijd positief te blijven, en respectvol naar elkaar toe, steeds proberen om van het goede uit te gaan, ... En je merkt dat dat wel degelijk het allerbeste is op lange termijn, zowel voor de kinderen als voor de volwassenen. En ze worden écht grote broer en zus ja, zo zien wij het zeker, en zij net zo...

Het was gisteren de eerste keer dat ik merkte dat ik een andere eetvoorkeur krijg... Hoewel ik ook echt geen wijn meer lust. Dat was het allereerste waaraan ik merkte zwanger te zijn, dat elke wijn smaakte als goedkope bocht :D

14. MamaMarije

hihi, dan vind je het vast ook niet zo erg om de wijn te laten staan tijdens de zwangerschap, of wel?

Heb je dat met andere dingen wel? Ik mis bijvoorbeeld nu al ontzettend mijn biefstukje.... mmmmm... ik hou daar zo van en mijn man kan ze ontzettend lekker bakken! Word al triestig als ik eraan denk dat ik ze de komende 7,5 maand niet mag :);)

Verder heb ik er niet zoveel moeite mee. Ik rook niet, drink eigenlijk niet (eerst zwanger, toen bv, nu weer zwanger, heb denk ik in de afgelopen 2 jaar 2 glazen wijn op ofzo), rauwmelkse kazen lust ik toch niet!

Och, maar mijn biefstukje... :D

15. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    #635 Mrs Hair, 16 aug 2010
    Laatst bewerkt: 16 aug 2010
    Dan laat je hem toch goed gaar bakken? Mijn man kan het zo goed... Je braadt hem eventjes aan, echt nét dichtgeschroeid, en dan in een braadslee in de oven op 150 graden, 20 minuutjes. Goed afgedekt, en tussendoor een paar keer jus overgieten. Dan wordt-ie gaar, maar nog wel héél sappig...

16. MamaMarije

dat is in ieder geval het proberen waard! mmm... water loopt me nu al in de mond :D en dat om half elf 's morgens, hihi.

Normaal hou ik niet van doorgebakken biefstuk, maar als ie zo wél sappig blijft.... it's worth a try!

17. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Sjanienu, wat een gedoe dat slapen van jullie manneke. Hopelijk gaat het snel wat beter meid, dit is echt niet relaxed zo. :)

@Dees1985, leuke jongensnaam, haha... zo heet onze 1ste ook!:)

@Maryloes, oh heerlijk, zo mannenloos dagje! Ik heb dat vaak op woensdagmiddag (nog een paar maandjes tot de oudste naar school gaat dadelijk). Dan kom ik uit de slaapdienst en zitten zij op de creche. Heerlijk een beetje aanklooien in mijn uppie thuis! Niet verkeerd! :D

Ik werk trouwens 21 uur per week, maar erg onregelmatige diensten. Soms dus de ene week meer dan de andere afhankelijk van slaapdienst/dagdienst/weekend etc. En momenteel door vakantie van collega's werk ik geloof ik wel 50-60 u per week. En dat 3 weken lang, aan 1 stuk.... Gelukkig gaan de uren die ik in de slaapdienst lig te snurken daar vanaf.... En een voordeel is dat de tijd snel gaat tot de eerste echo!

@Mrs Hair, wat voor studie doe jij naast je werk? Goed geregeld zeg, met dat verlof, das beter dan de magere 16 weken die je normaal krijgt! (heb lang in het buitenland gewoond, daar kregen vrouwen 2 jaar!!!!!!!!!!!!!! is weer wat extreem, maar echt, 1 jaar je laatst verdiende salaris uitbetaald, en het 2de jaar het minimale loon, wat overigens echt bijna niks is... maar goed. Kinderen kunnen ook pas vanaf 2jr naar de creche.)

@Fredje, wat zal je geschrokken zijn, voel je je nu weer helemaal goed? Ik heb het nog nooit gehad, maar je kan inderdaad altijd even aan de vk je vraag voorleggen. Staat onderin de lijst bij het forumoverzicht 'stel je vraag aan een verloskundige' of zoiets. Maar misschien had je het al gevonden.

Zo... net klaar met slaapdienst, morgen weer 1tje, maar nu lekker de rest van de dag vrij.

Toen ik net thuis kwam zat er een koolmeesje voor de deur. Hij leeft, maar bewoog niet. Ik heb zelfs met een stokje tegen hem aan geprikt (zachtjes) in de hoop dat hij weg zou vliegen. Dat deed hij uiteindelijk toen ik me omdraaide (zag dus niet of hij normaal vliegt) en nu zit hij al een uur zonder te bewegen in een laag boompje in mijn voortuin. Volgens mij is die niet in orde. Zouden jullie hiervoor de dierenambulance bellen, iemand ervaring? :(

Oke.. beetje offtopic, maar goed... 8)

18. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    die van mij heeft een seizoenskaart voor Ajax :x en straks gaat hij zelf weer 1x in de week zaalvoetbal doen :( dat vind ik nog niet zo erg, maar die seizoenskaart?! wat een geldverspilling! loop ik straks te piepen door de hormonen en gaat meneer lekker voetbal kijken! moet toch niet gekker worden! :p had gezegd dat ik het dit jaar liever niet wilde ivm de toekomstplannen. maar hij wilde nog 2 seizoen... pffff

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hihi, die van mij wil alleen op zondag voetbal kijken, een uurtje, en dat vind ik al niet echt leuk... Maar zo te horen mag ik nog van geluk spreken!

20. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @Julia: Ik doe een deeltijd universitaire studie naast m'n werk. Totale studieduur: 7 jaar!! Heb nu 3 jaar achter de rug, nog 4 te gaan... Ben er dus nog wel even druk mee :)

Deel Deze Pagina