op het moment sta ik 5 dagen voor de klas waarvan ik op vrijdagmiddag mijn adv heb. straks wil ik 3 dagen werken en mijn 4e dag als ouderschapsverlof. dus 4 dagen betaald krijgen en 3 dagen werken. dat iig voor het eerste jaar van het kindje. dan zien we wel weer verder. dan denk ik 1 dag oma, 1 dag KDV en 1 dag? KDV/oma?. weet nog niet.
@Julia: Zit hij er nog steeds? Je kunt altijd de dierenambulance ff bellen, wij hebben goede ervaringen met ze, dan kunnen zij bepalen of ze het diertje gaan redden of niet en heb jij in ieder geval je best gedaan voor 'm. Gelukkig heb ik geen voetbalmannen in huis...heb een hekel aan voetbal. @MamaMarije: Kaas!! Daar loop ik ook warm voor nu. Ik lust nog wel chocolade maar geniet er niet meer zo van, vorige zwangerschap walgde ik van chocola. Ik heb nu een kaasgekte ook, haha.
Hier ook geen voetbalman gelukkig! Af en toe eens zappen naar de tussenstanden is hier genoeg. @namen, ik ben van de hele rare namen, dus mij moet je zoiets echt niet vragen. @Fredje, ik kan me die pijnen van de vorige keer nog wel herinneren, het voelde alsof je hele zware diarree zou krijgen, maar tevergeefs. Ik heb toen ook dubbelgevouwen op de grond gelegen (wist alleen niet dat ik toen zwanger was), en dat 4 nachten lang. Dus misschien staat je nog wat te wachten. Maar de VK bellen, kan geen kwaad hoor (welke VK heb je trouwens? Of zit je bij een gyn?) @werk, ik werk nu 28 uur, 3 morgens en 2 hele dagen en moet zeggen dat me dat prima bevalt hoor! Mijn dochter is op maandag de hele dag bij mijn schoonmoeder en de rest van de week de morgens bij mijn moeder. Mijn man heeft de woensdagmiddag vrij en is dan bij haar en ik de rest van de middagen.
ik ben ook van de bijzondere namen jeetjejom mijn vriend niet echt. is meer van de Nick en Sanne enzo haha. maar ik denk dat we er wel uitkomen hoor.
Smyltje, dat is jammer als je niet van dezelfde namen bent. Gelukkig is mijn man ook wel van het hoeft niet zo gewoontjes. Bij mij wordt een naam al afgekeurd als hij vaker dan 50x in de SVBlijst staat
@Jeetjejom, Smyltje en anderen, zijn jullie en partners allemaal nederlanders of hebben jullie, zoals ik hier, een buitenlandse partner waardoor je dus ook daar even over moet nadenken bij het uitkiezen van een naam? @Banaantje, hij is weg! Wilde net gaan bellen, en toen zag ik dat hij er ineens niet meer zat. Misschien zoekt ie nu een plekkie om dood te gaan, denk dat het een wat ouder koolmeesje is geweest, of dat een poes hem bij zijn lurven heeft gepakt en hij in shock was... Hoe dan ook... hopelijk zonder pijn!
Het jeetjejom,.Was er toen niets aan de hand?? .>Kan toch niet dat je zo'n pijn hebt en dat er dan niets is! of wel? .. Dat stelt me wel iets meer gerust dat er ook andere mensen zijn die het hebben maar ben toch blij als ik dadelijk bij de gyn ben geweest!!....Ik ben nu nog bij de gyn omdat ik daar begonnen ben wegens problemen met de eisprong.. aangezien ik 'normaal' zwanger ben geworden zal ik wel snel naar de vlos worden doorgestuurd. Dan ga ik naar die in Heer.. Schijnen er leuk en goed te zijn!....Waar ga jij.. liefs,..
Dat denk ik ook, in de praktijk gaat het meestal zo inderdaad. Als je mbv ziekenhuis/medicatie zwanger bent geraakt, een eerste echo in het zk, daarna naar de vk. Aangezien jij uiteindelijk zonder medicatie zwanger raakte maar al wel in het zk liep, denk ik inderdaad dat je na een eerste goeie echo, ook gewoon naar de vk kan. Vind ik persoonlijker ook veel leuker! Hoewel ik die in Heer niet ken
@Fredje, was waarschijnlijk de baarmoeder die uit aan het zetten was! Maar bel gewoon de gyn, kan nooit kwaad hoor. En als je gaat bevallen schijn je ook pijn te hebben hoor En ik moet wel naar een gyn, maar ga daarnaast waarschijnlijk ook nog naar mijn vorige VK Naomi Satijn, zij zit ook in dat gezondheidscentrum aan de molenweg (of rijksweg, daar bij Shamrock iig). Ik vind haar echt een topwijf! @namen, mijn man is gewoon nl, dus hoef er geen rekening mee houden....
Fredje: Wat eng dat je dat had in de nacht, kan me voorstellen dat je enorm schrikt! Maar het hoeft niks te betekenen hoor, een kennisje van me die was zwanger en had in de eerste weken ook ineens enorm heftige pijnaanvallen, ze dacht toen dat ze mk kreeg maar ze is nog steeds hartstikke zwanger en inmiddels bijna uitgerekend Heb je de pijn aan 1 kant van je buik?? Als dat zo is, moet je wel ff uitkijken... Julia: Ik heb gewoon een NL partner maar ons kindje krijgt wel een buitenlandse naam, want vind NL namen niet leuk (genoeg) en we willen over een paar jaar emigreren. Als je dan met een naam als 'Fokje' aankomt dan kijken ze je zo raar aan Zooo...wat een hongerrr hier...heb al 2 broodjes en een kaasstengel op en mijn maag vraagt nog steeds, niet normaal meer..
Hey Allemaal, Nou ga zo eens langs de gyn! Duimen jullie voor me dat alles oké is met beebje. ik laat jullie straks iets weten.. liefs
Hahahaha... Fokje Naar welk lang willen jullie emigreren? Wij wonen net sinds 2 jaar in NL, maar denk dat wij ook over een aantal jaar nog 1x emigreren...
Wij hebben voor onze dochter een internationale naam die we op zijn Nederlands uitspreken (klinkt heel ingewikkeld, is het niet), dus hij is in het buitenland niet raar of zo, maar wordt gewoon anders uitgesproken, net als peter pieter wordt.
@Fredje: Wat spannend, en wat fijn dat je vandaag gewoon terecht kon! Succes, en laat idd even wat weten straks! Liefs, Mrs Hair
Fredje succes, hopelijk is alles ok! @namen, zoals jullie kunnen zien hier 2 top 10 namen. Kans is er natuurlijk dat de jongens later in een klas komen bij iemand met dezelfde naam. Maar ach, je vindt een naam mooi of niet. Het was voor ons in ieder geval geen reden om er niet voor te kiezen. En ben dr nog steeds heel erg blij mee!
Milan heb ik ook leuk gevonden (dat was de uitzondering die de regel bevestigd), maar een oud-klasgenootje van mij heeft haar zoon zo genoemd, dus tja......
Wij naar Australië (daar zijn we ook getrouwd)...en jullie?? Gaan jullie terug-emigreren naar het land waar jullie 2 jaar geleden vandaan kwamen, of weer een heel ander land? @Fredje: Héél veel succes!! Ik hoop dat alles in orde is (zal wel toch?) en ik wacht op je antwoord hier!
@namen: Ik ben voor wat betreft de meisjesnamen echt helemaal van de top10 namen, maar dit zijn altijd al mijn favoriete namen geweest, vanaf dat ik zelf een klein meisje was. En manlief vindt het niet cool om een top10-naam te geven, dus lucky me ... Maar we komen er vast wel uit!!