@banaantje, een hele fijne vakantie! wat frappant om te lezen, hoe onzeker sommige dames zijn.. ik herken me er zo goed in. Bij mijn eerste 2 zwangerschappen was ik helemaal niet angstig (was in de 20), nu met mijn 30+ ben ik zo onzeker.. bang dat het misgaat.. het heeft ook langer geduurd om zwanger te raken en nu het is gelukt, wil ik het niet kwijtraken.. mijn andere zwangerschappen waren in de 1ste ronde al raak. Ik weet niet wanneer ik het mijn kinderen ga vertellen dat ze grote zussen gaan worden... ik wil mijn meiden gaan verrassen, weet alleen nog niet hoe.. dat ik zie tzt wel. Eerst de 12 weken bereiken Slikken jullie trouwens extra voedingssupplementen? Ik ben gisteren begonnen aan Davitamon mamafit.
Bedankt Maryloes.. Heb nog een vraagje: Wij willen graag op een leuke manier tegen iedereen vertellen dat er een baby aankomt tijdens het diner op de bruiloft....Heeft iemand een leuk idee?? We kunnen het natuurlijk ook gewoon vertellen maar zou het graag iets orgineler willen doen... Hoe hebben jullie het verteld? Alvast bedankt voor de tips, liefs
@ollebolle: Herken je verhaal helemaal. Bij ons is het echt een wonder dat het spontaan gelukt is!! Dus wil het ook echt niet meer laten gaan!! Dat maakt je zo onzeker inderdaad!!.. Ik slik gravitamon..Dat lijkt me voldoende.. heb ergens gelezen dat visolie ook erg goed is..maar dat het ik er nu nog niet bijgenomen.. liefs..
Nou ga eens lekker shoppen met mijn mannetje..nog wat dingetjes voor de vakantie halen.. Misschien tot straks nog, liefs..
@Fredje: Wij zijn ook nog aan het zinnen op een manier om het te vertellen... Misschien laten we het de BABS verwerken in haar speech... Of we vertellen het tijdens het diner... Ik ben met name zó benieuwd hoe de kinderen reageren... Ons prinsesje had vorig jaar een zwangere juf, en daar was ze echt ook zó mee bezig... Als ze naar huis ging kreeg de juf altijd een dikke knuffel en een kusje op de buik, voor de baby...
moeders voor moeders is net geweest. heb mn pieskannen, een mooi boek uitgekozen en heb een mooi fotolijstje gekregen voor de echo. en niet te vergeten weer een prachtige test!! de 1e test lukte niet zei ze (kwam niet door mij, kwam door de test). nou, ik kneep m wel heel even hoor! de 2e was heel snel posi. toen ze wegging keek ik nog even naar die 'foute' test, maar die had gewoon 2 strepen hoor! vaag.. @ Fredje. misschien leuk om iets met het toetje te doen? allemaal een muffin erbij ofzo met blauw/roze? of muisjes over het toetje. ik noem maar wat..
@fredje: Mexico, heerlijk zeg!! Waar ga je heen? Cancun toevallig? Ik ben een paar jaar geleden ook met manlief in Mexico geweest, vonden we echt een onvergetelijke vakantie, prachtig met al die spierwitte stranden! Zou er zo weer heen willen. @Mrs Hair: Waar gaan jullie heen op huwelijksreis? Ben benieuwd! @all: Bedankt voor jullie vakantiewensen!!
@Smyltje: Mooie test! Ik hoop op net zo'n test, ik ben donderdag 5 weken en twee dagen, dus dat zou moeten lukken... @Banaantje: Ik weet niet waar we heen gaan, manlief regelt het als een verrassing... Ik ben dus ook héél erg benieuwd... Hij zegt dat het al mijn verwachtingen zal overtreffen...
Niet om je onzeker te maken, maar volgens mij is Davitamon MamaFit voor vrouwen die al bevallen zijn, om hun energiepeil in orde te krijgen na de bevalling. Voor zwangeren heeft Davitamon Compleet Mama en Compleet Mama Plus, daarin zitten de juiste vitaminen voor zwangeren. Misschien kan je die MamaFit beter in de kast laten staan voor straks, en die Compleet gaan slikken, want ik durf niet met zekerheid te zeggen of het kwaad kan als de de 'verkeerde' slikt. Het zou volgens mij kunnen dat er dan een stofje teveel in zit of juist ontbreekt. Dus ik denk ik vertel het je maar eventjes, voor de zekerheid (Ik slik zelf ook Davitamon trouwens, de variant Compleet Mama Plus).
Mrs Hair: OEH dat is gaaf! Wat spannend! Wanneer krijg je het te horen? Op de dag van vertrek of wel iets eerder? Dan weet je of je je koffers moet volgooien met luchtige strandjurkjes of met snowboardjacks
Zo, nu ik toch bezig ben heb ik me meteen maar even aangemeld voor de blije doos. Krijg ik weer mooi het tijdschrift wij jonge ouders toegestuurd.
@ Banaantje: Ik denk tijdens het diner, dat hij er even een speechje tegenaan gooit... Haha, als ik er zo over nadenk, wordt het nog spannender
Hahaha, je hebt natuurlijk helemaal gelijk.... we staan allemaal weer met beide benen op de grond hoor
Volgens mij zijn we op dezelfde dag uitgerekend en ik heb de 9e een termijnecho. Je bent dus in ieder geval eerder dan mij! Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook een termijnecho, ik had toen geen idee wanneer ik zwanger geworden was (lange onregelmatige cyclus). Echo was met 5.5 week en er was echt nog weinig te zien hoor!
Zo, ben weer ff door alles heengelezen. Gezellig zo allemaal. Heb vast niet alles onthouden, maar wilde wel ff reageren op een aantal dingetjes. @Banaantje; hele fijne vakantie, geniet er enorm van!! @test MvM; ik heb volgende week de afspraak met MvM staan. Toch wel weer spannend. Weet dat ik de vorige keer ook ineens dacht, wat nou als de test toch negatief blijkt te zijn. Spookverhalen natuurlijk, maar toch weer raar. Dus ben benieuwd. En hopelijk kan ik deze keer beter tegen de lucht die uit die potten komt (Stoppen ze een soort houdbaarheidsmiddel in), want dat was vorige keer met alle misselijkheid soms echt dramatisch... @opvang; ik zou iedereen zeker aanraden als je voor een kdv (of gastouder) kiest je tijdig aan te melden. Dit verschilt natuurlijk echt wel per gemeente en de dagen en uren waarop je opvang wilt. Bij onze 1e hadden we ons ingeschreven toen ik 8 weken zwanger was en toen kregen we al te horen "dat we wel wat aan de late kant waren met inschrijven..." Dus nu vandaag maar gelijk gebeld, formulier kan ik downloaden, dus maar gelijk even doen vandaag. Wij hebben trouwens bewust gekozen voor kdv opvang en ben er nog steeds elke dag blij mee, onze dochter gaat er met zoveel plezier naar toe. Als we vrij zijn vraagt ze 's ochtends aan het ontbijt "mama ik kindjes toe?!" Erg fijn dus. Maar goed, het gevoel hierover verschilt per ouder en je moet er zelf een goed gevoel bij hebben als je je kindje wegbrengt, dat is het allebelangrijkste @1e echo. Ik heb echt nog geen idee wanneer ik mijn 1e echo zal hebben. Die maken ze hier pas bij 12 weken, dus zal ergens begin oktober zijn als het meezit... Heb 10 september de intake afspraak met de vk en zal dan de verwijskaart voor de echo wel krijgen. Erg spannend allemaal weer... @hoe te vertellen; lastig voor een grote groep mensen. Zou het inderdaad in een speech of in een hapje verwerken. Of bij het afscheidscadeautje, maar goed, dan moet je het eerst nog wel heel de avond voor je zien te houden. Wij hebben het de 1e keer aan onze ouders verteld dmv een opa en oma boek (was voor allebei de ouders het 1e kleinkind) en nu laten we een t-shirt maken. We kunnen niet wachten tot dat shirt binnen is en we het kunnen gaan vertellen Nou, het is weer een heel relaas geworden. Ga hier maar weer eens verder voor de baas aan het werk
Ah neeeeeee........!!!!! Ik heb het voor elkaar gekregen om ineens ziek te worden. Of nouja, 'ziek', het is meer dat ik me uiterst belabberd voel Ineens kotsmisselijk en hoofdpijn, en was daarnet naar de wc gegaan en heb ook nog eens acute diarree (sorry voor de details)...buikkrampen en alles. En vanavond moeten we een autorit maken van 2,5 uur, dat wordt nog wat Ik zit nu op werk en mijn collega (die weet dat ik zwanger ben overigens) heeft maar een kotsbak naast mijn bureau gezet, het is toch wat! Wat baal ik hier enorm van, hopen dat ik me straks wel beter voel, moet zo nog naar huis rijden en tas inpakken en dan vertrekken we al...
Jeetje meiden wat wordt er veel gekletst hier!! @Maryloes, ik heb mij een aantal dagen geleden ook maar aangemeld voor de blije doos...eigenlijk ook vooral voor het tijdschrift...Daar heb ik in mijn vorige zwangerschap en na de bevallig erg veel plezier van gehad. @Banaantje81...7 weken is niet laat voor een termijnecho, meestal gebeurt het rond 8 a 9 weken tenzij er medische redenen zijn om het eerder te doen. Bij mij dochter had ik ook een vroege termijnecho omdat ik niet precies wist hoe ver ik was...was meteen de eerste ronde na de pilstop raak. Ik was toen 6 weken en 5 dagen en je zag nog niet heel erg veel maar toch echt al een klein freubeltje met een kloppend hartje @hoe te vertellen, Hebben jullie nog leuke ideeen meiden? Mijn moeder weet het al omdat het haar opviel dat ik niet meer rookte en drinkte en aangezien onze dochter pas 3 is geworden en ze wist dat we nog meer kinderen wilden was het voor haar meteen duidelijk. Ik wil het graag op een speciale manier aan mijn vader vertellen. Zoals jullie waarschijnlijk een aantal pagina`s terug hebben gelezen heb ik er vorige week een zusje bij gekregen, dus mijn vader is weer vader geworden (Ja ik weet het, heeeeel apart) Maar nu wordt hij over een maand of 8 dus weer opa. Dus brainstormen jullie even met me mee??? Liefs
Ah nee, daar zit je nu niet op te wachten! Hopelijk is het net zo snel voorbij als dat het is begonnen. Sterkte ermee!