Ik zie toevallig dat meerdere mensen het net over KDV hebben gehad. Zo ik heb net gebeld naar kinderdagverblijf (SKS) Zo'n organisatie die hier verschillende opvangen heeft. Heb me meteen in laten schrijven.... Maar de wachtijd is gewoon minstens 1 jaar!!!!!!!!!!!!! Als ik pech heb moet ik de eerste maand(en) na het zwangerschapsverlof zelf oppas gaan regelen?! Hebben jullie dit ook? Is dat normaal? Je moet je zowat in gaan schrijven als je stopt met de pil * Vandaag erg misselijk trouwens.... Wel al 2 dagen geen steken meer gehad in mn buik!! Gelukkig! Over 2 dagen echo!!!
@ Banaantje: Fijne vakantie, hoop dat je straks wel wat beter voelt! @ Fredje: Misschien wel een leuk idee: Mariakaakjes met boter en dan witte/roze/blauwe muisjes er op. Heb je mini beschuitjes. Als nagerecht ofoz....of bij de koffie. Dan moet je hint wel duidelijk zijn Wij zijn eindelijk geslaagd voor schoenen voor de kleine meid en net voor de regenbui weer thuis! KLeine meid ligt nu op bed en ik lekker op de bank. Heb gister private practice en Army Wives opgenomen en dat ga ik nu lekker relaxed kijken! Oooooh jaaa: Huisarts heeft teruggebeld en kan morgen de verwijsbrief ophalen voor de Gyn! Kan morgen dus bellen voor een afspraak!
@ vertellen: ik ben normaal gesproken erg van de afgezaagde ideeën, hahaha, dus ik heb niet echt tips voor je! @ banaantje: ik hoop dat je een heeeeele fijne vakantie hebt! Zeker lekker om even los te zijn van zw.testen en internet en nou geen internetcafé gaan opzoeken, he? Balen trouwens dat je je zo rot voelt!! vrees dat je er niet zoveel aan kunt doen eigenlijk... extra plastic zakjes meenemen in de auto? of is dat erg flauw @ blije doos: heb me ook weer aangemeld! krijg ik idd het tijdschrift weer als het goed is. Zou net verlopen zijn nadat Lucas 1 wordt, maar wordt nu met een beetje geluk gewoon weer bezorgd Vind het wel een leuk tijdschrift. Verder een abonnement op Ouders van Nu. Heb ook de etos cadeaudoos weer aangevraagd. Zit alleen niet zo te wachten op zo'n trien van de blije doos die dan weer na de bevalling komt.... hebben jullie dat ook gehad? @ mamavanjuul: ben benieuwd wanneer je terecht kan!! leuk leuk @ sjanienu: wat fijn dat Ryan toch nog lekker geslapen heeft! en jij ook natuurlijk! misschien begint het tij een beetje te keren?
@ private practice: heb gister een klein stukje gezien en het was heftig! ga niks verklappen, want ik wist niet eens precies waar het over ging, haha, maar het hakte er wel in! Zit erover te denken om de dvd-box ervan te kopen. Superserie!
Ok meiden, ik ga nu richting huis, tot gauw allemaal! Ik zal het forum wel missen hoor Knuffels van mij
@blije doos, ik heb me vorige week al aangemeld, maar hij doet een beetje wazig, dus maar eens even peilen wanneer er een Wij zou moeten komen (want uiteindelijk doe ik het alleen voor dat boekje hoor! Die dozen kunnen me gestolen worden, ben me ook ernstig aan het bedenken om ze gewoon niet meer te gaan halen ) Verder hier eigenlijk niets te melden.... En voor iedereen die het nodig heeft een dikke knuffel! En een fijne (ziekvrije) vakantie natuurlijk! (mijn dochter gaat volgens mij zo wakker worden, dus dan is het gedaan met de rust.)
@ gratis dozen: ik vind de kortingsbonnen ook altijd wel handig, m.n. die van de pampers die zaten er bij Lucas heel veel in. Denk dat we wel een paar maanden met 'kortings-pampers' gedaan hebben! Verder is het idd niet veel soeps...
Het is misschien vooral voor first-time mama's leuk om al wat hebbedingetjes te krijgen.... Die je waarschijnlijk toch nooit gebruikt, maar als er bijvoorbeeld een knuffeltje oid in zit, zal ik daar toch best wel sentimenteel van worden hoor...
@pampers: Er is volgens mij altijd wel één van de 'goeie' merken pampers in de aanbieding... Wij kopen ze in ieder geval nooit volle prijs, ah heeft regelmatig wat in de bonus. En onze kabouter is er net van af, hihi, over een paar maanden moeten we er weer aan. Wat vinden jullie trouwens, hij is in april 3 geworden, toen was hij overdag al zindelijk. Sinds een paar weken is hij 's nachts ook helemaal zindelijk. Goed he??
Wat knap van jullie stoere kereltje!!!!! Ik heb bij de vorige ook alle dozen aangevraagd hoor en de zwistalluierdoekjes houders zijn wel fijn, maar ja, ik heb er nu twee, dus dat is voldoende! En wij kopen idd ook de luiers als ze in de reclame zijn of in Duitsland waar ze zo'n 5 euro per jumbopak goedkoper zijn. Maar ik moet zeggen dat ik wel zweer bij de pampers. Als ik andere probeer heeft ze meteen uitslag, terwijl anderen juist zweren bij die van het KV.....
over KDV gesproken. ben me net een beetje aan het oriënteren. heb best veel keuze hier in de buurt. zeker uit 3 verschillende. eentje zit bij ons in de straat, eentje aan mn werk vast en nog een wat verder in de dorpsstraat. best veel keuze! maar we weten nog niet hoeveel dagen we willen. we dachten 1 dag oma, 1 dag andere oma en dan 1 dag KDV. maar misschien is dat teveel van het goede.. misschien toch maar 2 dagen KDV en 1 dag een oma (moeten het alleen nog vragen). wat vinden jullie? volgens de site van het KDV raden ze 2 dagen aan ivm wennen enzo. pfff moeilijk!
Ze raden inderdaad vaak 2 dagen aan omdat je bij kindjes die 1 dag gaan vaak ziet dat ze wat meer moeite hebben met wennen. Onze oudste is echter de eerste 2 jaar 1 dag geweest en dit ging prima. Hangt ook erg af van het kind denk ik, alleen weet je dit natuurlijk niet van te voren. Ik zou als ik jou was gewoon voor 2 dagen opgeven, mocht je toch voor 1 dag gaan kun je dit altijd wijzigen. @zo'n doos, die trien die na de bevalling bij je komt is volgens mij van felicitas. Dit zat gekoppeld aan de doos van de etos volgens mij, alleen is die er niet meer en kun je nu rechtstreeks bij felicitas een doos bestellen. Die mevrouw is bij mij wel geweest, maar was niet zo blij met me want heb niks aangeschaft.
hihi, nee, ik heb ook niks gekocht zei bij alles: ja dat moet ik even overleggen, hahaha. Wel de kortingsbonnen aangepakt, dat snap je . Beter, dat die troela er niet meer is... vond het echt zo'n onzin. Probeert ze me een voorschools educatieprogramma aan te smeren, terwijl Lucas net 6 weken was... @ korting pampers: klopt dat ze vaak in de aanbieding zijn, maar die bonnen waren allemaal 2+1 gratis, en dat heb je niet zo heel vaak. En met die bonnen kon ik ze halen wanneer ik wilde, toen had ik nog niet zo in de gaten hoeveel luiers je ongeveer van elke maat nodig had, dus durfde ik niet echt in het voren te kopen! Ik zweer overigens ook bij de pampers, superluiers hierzo! @ mrs hair: super dat jullie manneke nu zindelijk is! Lijkt me heerlijk, of niet? en idd, die eerste slabbetjes, dat eerste rompertje en kleine spuugdoekjes die in die dozen zitten, kunnen erg schattig zijn! Tis toch het eerste tastbare... @ smyltje: ik zou er denk ik niet voor kiezen om drie verschillende 'oppas-adressen' te nemen. Lijkt me wat onrustig voor de kleine, dan liever zoals je zegt, 2 dagen KDV en 1 dag oma. Maar goed, dat is mijn persoonlijke bescheiden mening
Dag dames, Mag ik me bij jullie aanmelden? Wel bijzonder, ik schreef eerder bij de april 2009 mama's.
@ kipkip: tuurlijk mag dat . Gefeliciteerd en welkom! Idd bijzonder, dus praktisch precies 2 jaar tussen jullie kids straks! Weet je al wat je uitgerekende datum is?
Ik zou inderdaad ook voor het laatste kiezen. Onze dochter gaat ook 2 dagen naar het KDV en 1 dag naar oma. We hebben het ook allemaal achter elkaar gepland (4 dagen thuis, 3 dagen oppas) omdat ik dit eigenlijk al wat druk vond Maar het is inderdaad moeilijk! Ik vond het al moeilijk tijdens de zwangerschap, nou toen onze dochter geboren was vond ik het helemaal een drama! Ik zag mezelf altijd als een werkende mama met carriere.... hoe naief kan je zijn!? In plaats daarvan ben ik mama, met werk! Toen ik na het verlof weer aan de slag moest zag ik er als een berg tegenop en ik vind 2 dagen KDV, 1 dag oma eigenlijk nog te veel, vandaar dat ik in mijn verlof lekker naar iets ander op zoek ga!
Dank je! Ik weet niet precies de uitgerekende datum, ik had nml de laatste keren een hele korte cyclus maar ik denk zo rond 25-28 april 2011. Van onze dochter was ik 8 april uitgerekend en uiteindelijk de 14e bevallen. Om meteen maar even mee te praten , hier gaat ze 2 dagen naar het kdv, 1 a 2 dagen naar oma en ik ben maandag vrij en manlief om de donderdag. Ik zou haar persoonlijk ook niet meer dagen naar he kdv willen brengen want het is heel vermoeiend voor haar. Jullie allemaal ook uiteraard GEFELICITEERD! Is er ook ergens een lijstje met data?
@kipkip; leuk! ook hier!! En wat grappig dat je bij de april mama's 2009 ook zat! Leuk! Nu met zijn allen op naar april 2011!!
hihi, je zegt het goed: ja er is ERGENS een lijstje met data... maar op welke pagina dat ook alweer was? ik zou eens een pagina of 10-15 teruggaan, maar zeker weten doe ik het ook niet . Mijn uitgerekende datum is ook nog niet helemaal zeker, ik had een onregelmatige cyclus na het stoppen met de bv. Bij mij zal het ergens rond 11 april zijn.... denk ik...